גיא,
איפה \ איך אתה מחבר צרכנים? אתה לא יכול לצרוך דרך ה DC2DC (הוא חד כיווני).
לגבי התנעה, לדעתי, אדרסון עדיף. הוא עדיף ולו רק כי יותר קל להלחים לו כבל עבה.
Printable View
לא מבין את האמירות על עמידות בחום, אבל נקודה למחשבה (ולמה אני מעדיף EC5)-
XT, הפינים מגיעים כחלק מהמחבר, ושמלחימים, המחבר בתוך הפלסטיק.
ב EC, המחברים מגיעים בחוץ, ומכניסים לפלסטיק רק אחרי ההלחמה.
במיוחד שאנחנו מייצרים כבלים לזרתמים גבוהים, להתנעה למשל, אנחנו עובדים עם כבלים עבים (10ממ"ר), אני לא יודע איך אפשר להלחים, טוב!, כבל כזה, מבלי לחמם את האמאמא של הפין, ואז, שום פלסטיק, גם עמיד בחום, לא יחזיק.
פינים כאלו אני בכלל מחמם, עם הכבל, עם אש, ואז ממיס בדיל.
או לחלופין מלחם של 80-100 וואט, XT לא שורד את זה.
לא צריך XT90 כי אני לא מגיע למשוך גם לא 60 אמפר .. יותר כמו 5-7 אמפר מזדמן.
מצד שני אני מושך 120 אמפר עם XT60 ולא קורה כלום ( לא מהסוללה הזאת )
ה EC5 זה מה שהגיע עם הקרוקודילים של הערכת התנעה שלא עבדה מעולם .. פשוט השתמשתי בזה. תכלס, עדיין לא יצא לי לבדוק אם זה באמת מניע משהו. אין סביבי שום רכב שלא הצליח להניע בגלל מצבר.
חד משמעית לא נכון, אני התנסיתי בשימוש של משיכת זרם / מתח מהסוללה דרך ה XT60 שמחובר דרך הDC2DC.
הוא לא התחמם מזה ( טעינה של סוללות לרחפנים בשטח ומקרר לכמה שעות על מנת לבדוק )
זה ה BMS לשלושה תאים
https://www.aliexpress.com/item/3294...27424c4d636Etf
זה ה DC2DC
https://www.aliexpress.com/item/3275...27424c4djkwBO3
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...69368fd545.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...2a5290d845.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...33a60f229c.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...c2156f61f0.jpg
1- הקישור ששמת, מביא למוצר אחר.
2- העובדה שאתה מצליח למשוך זרם חזרה דרך הDC2DC לא אומרת שזה תקין והוא מיועד לזה (וזה שהוא לא מתחמם, לא אומר שהוא בניצלות 100%, זה רק אומר שהוא מצליח לפזר את החום. אבל למה את ה רוצה את ההפסד הזה על הקו של הצריכה?).
ואני אחזיר אותך לכותרת של השירשור הזה - אכן ליתיום יכול לעשות חגיגות.
הסיבה שיצרני רכב, ועוד הרבה יצרנים של ציוד אחר, מרשים לעצמם להשתמש בליתיום, כי הם מקפידים על הפרטים הקטנים.
מתי ראית פעם אחרונה מכונית שהמצברים שלה נדלקים מעצמם? ניסת לחשוב כמה מחזורי טעינה המכוניות עוברות (כל בלימה)?!.
לעומת זאת כמה פעמים ראית כל מני צעצועים נטענים (אופנים, טיסנים...) נדלקים?
הכל בגלל אילתורים כאלו וכל מני קומבינציות של "זה עובד לי".
תראה לי מעגל מסחרי אחד!!! שעובד כך, ואני שם פה התנצלות בפונט 32, לוקח ממך את את המארז שלך ומתקתק אותו, הכל על חשבוני.
תחזור לשרטוטים שאסף שם פה לפני כמה ימים.
פונט 32 לא עובר בטאפאטוק.
תחשוב על מחווה אחרת
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
בלי קשר להערות האחרונות בשרשור, אני מציע שמי שלא חייב את מלוא תכולת המצבר, בהמון מקרים זה המצב (לדוגמא-מצבר שמשמש להתנעת חירום ו/או לתאורה וטעינת סמארטפונים) , שלא יטען אותו מלא. אם מדובר בשלושה תאים אז 12-12.3 וולט זה מספיק טוב.
זה יוסיף גם אורך חיים, וגם בטיחות, במקרה שאחד הרכיבים מזייף קצת.
קבל התנצלותי ..
https://www.aliexpress.com/item/3268...B&gclsrc=aw.ds
ואתה מוזמן לקחת ולארגן את זה ולהחזיר גם בלי הוכחות .. למשל בגלל שכבר שלמתי על זה עם סט סוללות שקבלת :)
אתה מוזמן לקחת את הסוללות של יונדאי, אפילו הלחמתי להן חוטים (הן לא שוות כלום - 10AH בקושי) :-)
לגופו - שים לב שזה DC2DC STEP-DOWN שמיועד לזרם מכסימלי של 5A.
תחפש פה באחד השירשורים, כבר הסברתי פעם מה הבעיה של הסוג הזה.
נניח שבזמן שהרכב עובד, יש לך 14.2V, את הליתיום אתה רוצה להביא מעל 12V (עד 12.6V).
כלומר יש לך בערך 2V הבדל.
עכשיו תחזור למפרט בקישור ששמת-
INPUT -5-32
OUTPUT - 0.8-30
שים לב לפער בין 32 ל30. ע"מ לעבוד תקין, בעיקר בזרם המכסימלי, הDC2DC מפיל בסביבות 2V.
כלומר, תאורטית אתה לא יכול לעהגיע לליתיום טעון עד הסוף.
מה קורה בפרקטיקה?
בהתחלה, הליתיום נגיד על 11V, המצבר מספק 14.2V ואתה מטעין בזרם מלא (5A). ככל שהליתיום יטען, הפרש המתחים יקטן, ואז המערכת תכנס לאיזה תהליך של הקטנת הזרם (ע"מ להקטין את המפל מתח), בקיצור, מסביביות 11.8V (מקווה שאני זוכר נכון), ככל שהמתח יעלה, זרם הטעינה יקטן.
בקיצור, לטעון עם זה את הLEV40 ברכב, יקח הרבה זמן.
אם אתה כבר משקיע בפרוייקט כזה, תפרגן לעצמך DC2DC CONTINUE, לפחות כזה -
https://www.ebay.com/itm/10A-DC-DC-B...item4b6ba55b49
זה יתן לך בערך 5A טעינה קבועה.
אם אתה באמת רוצה להשקיע, מה שכמה אנשים פה קנו זה -
https://www.ebay.com/itm/DC-8-36V-to...oAAOSwhe9eToeT
אין לי כח לחפש, אבל לי זה עלה 18-20$ (לא 75). זה אולי נראה יקר, אבל בהתחשב שזה כבר מגיע עם מארז ואטום למים, לדעתי זה שווה את ה 70 ש"ח ששילמנו.
ועדיין ללא שום קשר, אל תצרוך דרך ה DC2DC, זה עובד כי יש דיודת הגנה לכיוון ההפוך (flywheel, flyback) , אתה תנסה עם זרם קצת יותר גבוה (נגיד מקרר וטעינה של הסוללות טיסנים), זה ישרף.
אפשרי ..
בהנחה שמשהו מגיע בכלל מהסינים ..
תודה.
אולי יעניין מישהו
ובינר בענייני מצברים
http://m.events.st.com/nl/jsp/m.jsp?...anxhqshV3hp5u8
Sent from my iPhone using Tapatalk
אני רוצה לבנות לתלת אופן מארז 24 וולט. אבל באתרים השונים יש bms ל6 תאים במבחר קטן מאוד.
דווקא יש הרבה שמוגדרים 24 וולט ל7 תאים.
מוזר?
אסף.
אתה מתכוון לתאים המפורסמים?
כל תא מלא הוא 4.2 ולכן נראה לי שזה הכיוון
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...8105f613a0.jpg
אתה יכול לטעון אותו ל 24 והוא לא חהיה מלא
ויש גם כזה
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...34049e3e6d.jpg
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
זה נראה עם נתונים מצויינים.
מישהו השתמש / מכיר?
https://www.ebay.com/itm/112968469127
אסף.
הנתונים נראים בסדר, אבל פדי החיבור של החוטים... קצת קשה להשתכנע שיכולים להחזיק 50 אמפר קבועים, אפילו ברמה הפיזית, של לא להיתלש כשמולחם אליהם חוט של 4-6 ממ"ר.
אולי אני טועה.
לא דיברתי על החוטים הדקים, אלא על הפדים.
אני מכוון לזה של ה30 אמפר. המנוע מושך פחות מ15 אמפר (250 וואט).
חוט הכי עבה שייכנס - כנראה 12
אסף.
אסף,
פעם ראשונה שאני מסתכל על "המשפחה" הזו, כמה תובנות-
1- נראה לי קצת קטן בשביל ההצהרות של 30 ו 50A.
2-תסתכל טוב, יש טבלת נתונים, כתוב במפורש שהגנה מזרם יתר היא 20-23A.
3- אם אני מבין טוב (מהתמונות), הדגם של ה 30A עם שני MOSFET והדגם של של ה 50A עם 4, אין מה לחסוך את ה3$ הבדל, תקנה את ה50A , ואפילו תשקיע בזה שיש לו NTC (סנסור לחום), לא תשתמש, הלך דולר וחצי (אבל תחליט להוסיף, טוב שזה קיים).
4- שאתה מקבל אותו, שווה להסתכל על המעגל מלמטה, איזה עובי נחושת המעגל המודפס? בהחלט יש מקום לשקול לשפשף את הלכה (מעל המוליכים הראשיים) ולצפות בבדיל, עבה (זה מגדיל את המוליכות). במיוחד לשים לב למוליכים בין "האנכיים" בין שני הצדדים. יש BMS שאני מעדיף להלחים את החוטים מהצד השני (איפה שהמוליך, לא מלמעלה שיש רק נקודת הלחמה).
5- אני לא מזהה את המס' של הMOSFET, תתכונן, תשקול, להוסיף איזה חתיכת אלומיניום לקרור.
ה50 אמפר מטעין בזרם גדול יחסית. נכון שהמטען מהרי מוציא 2 אמפר ביום טוב, אבל זה מנוע dc 'רגיל' אז אני כן בתסריט מסויים עשוי להשתמש ברגנרציה ואני לא יודע כמה המצבר יודע לקחת בטעינה.
ה30 מבחינת הזרמים בסדר גמור. כאמור - למנוע בודד של 250 וואט. הסיבה שבכלל אני מסתכל על הבקר הזה היא התנגדות פנימית נמוכה יחסית כלומר פחות הפסדים ופחות חום.
אסף.
אתה לא מגלה לנו איזה מצבר, אבל אני מוכן לנחש שאין לך בעיה ואתה סתם אופטימי מדי לגבי מה תקבל מהרגנרציה.
רק בשביל הדוגמה, אם אני זוכר נכון, חנן אמר לי פעם על המצברים הכחולים של המיצובישי (lev40) שביום יום הם נטענים ב 90A ( וזה מצבר של 38AH).
לגבי התנגדות פנימית - אתה צודק, ולכן הצעתי לך לקחת את ה50a.
4 לעומת 2 mosfet, אומר חצי התנגדות פנימית ( הם במקביל).
המצבר הוא lev40, אכן.
אסף.
אסף, לדעתי אתה בכלל לא בסקאלה של אאוטלנדר שעושה רגנרציה עם שני מנועים של 80 קילוואט כל אחד.
אוקיי. הנה מידע שהיה חסר לי.
אסף.
גם באאוטלנדר, הכול טורי.
אחלה.
בינתיים אולי אני ארד במתח ואשתמש במנוע של סטרטר שיש לי בג'אנק - הגעתי למסקנה שהוא ייתן לי יותר כוח. סטרטר של 12 וולט אנימאריץ על ארבעה תאים נראה לי יהיה מצויין.
מה שמעביר אותנו ל bms של מאות אמפרים אמיתיים. כאן כבר לא לוקחים סיכונים זה המון אנרגיה ואני לומד את העניין.
אסף.
מאמר מעניין
http://nordkyndesign.com/electrical-...-battery-bank/
אסף.