עידו תודה, אחרי התיעצות גם עם ברוך אני מתחיל לעבוד על זה,מה דעתך על חיבור הבית של הבאמפ סטופ עם ברגים לשלדה ? ראיתי שאצל עידו כהן זה כך וזה נראה לי דרך יותר קלה מבחינה טכנית.
http://www.jeepolog.com/with.php?pic...4X4_tt_053.jpg
Printable View
עידו תודה, אחרי התיעצות גם עם ברוך אני מתחיל לעבוד על זה,מה דעתך על חיבור הבית של הבאמפ סטופ עם ברגים לשלדה ? ראיתי שאצל עידו כהן זה כך וזה נראה לי דרך יותר קלה מבחינה טכנית.
http://www.jeepolog.com/with.php?pic...4X4_tt_053.jpg
אפשרי אבל למה, ועם כן אז שלושה ברגים שיוצרים משולש בריתום לשלדה ולא שנים כמו בתמונה . אני הייתי בונה את המכלול בריתוך .
עידו
צודק בהחלט.
מיותר לגמרי ענין הברגים.
גם אם עושים כזה דבר, לפחות שלושה ברגים ולא על אותו מישור.
עידו, ברוך , תודה.
במשך יומיים תכננתי , מדדתי ולבסוף ריתכתי תושבת אחת של במפסטופ למקומה ובערב של היום השני לקחתי את הדיסק חתכתי את הכל וזרקתי לפח. לאחר התייעצות עם עידו החלטתי לחכות עם הבמפסטופים לכשיגיעו הבולמים הראשיים.
בינתיים התקדמתי קצת בשני נושאים, דבר ראשון מיקמתי וכיוונתי סופית לאחר דיבאגינג מתיש את הזרועות האחוריות .נוספו חיזוקים לתושבת המיסב הראשי והזרועות קיבלו ברגי פלדה חדשים ואומים מיוחדים בעלי נעילה עצמית (לא ניילוק).
דבר שני מיקמתי מצבר אחד מתוך שניים מתוכננים.
חנן,
תתחיל להשתמש בברגי אלן במקום ברגי הפלדה 3 קוים 8/8.
יותר חזק(כל האלן הם 12/9), למרות שבקטרים האלה גם ברגי 8/8 הם בסדר, וגם יותר זול אם אני לא טועה.
מה שלא יהיה, תודא שברגי החצי צול של הבולמים יהיו אך ורק אלן ולא שום דבר אחר, ותשתדל לקנות ברגים ארוכים שיגרמו לכך שהעין של הבולם תשב על קטע חלק ולא על ההברגה, ואת העודף של ההברגה תחתוך, כלומר תקנה ברגים יותר ארוכים ותקצר אותם.
לפי הקצב של ההתקדמות, אני מבין שאתה מתכונן במרץ רב לעונת 2015, ......:twisted: :mrgreen:
ברוך תודה.
אני שונא ברגי אלן, הם הראשונים להדפק. הבורג הזה של הזרוע, קוטרו 17 מ"מ והוא חתיכת בהמה.
בקשר לברגים לבולמים , בהחלט אקח לתשומת ליבי את ההארה שלך.
בקשר לקצב...נמרוד יקירנו (הנעלם...) כתב כבר מזמן שלבונים העצמאיים שעובדים לבד יהיה הכי קשה ויקח הכי הרבה זמן והוא כמובן צדק.
2015 ? במקרה הטוב :shock:
אלן? ברכב? ממש לא, ברוך.
לברגי אלן המון חסרונות, והשימוש היחיד בהם, שלי, כמתכנן, הוא במקומות בהם נדרש מומנט הידוק נמוך, ו/או בורג שאף פעם לא צריך לפתוח.
אלן קשה לסגור במומנט גדול - באופן מעשי אפשר לסגור בורג אלן בחצי המומנט שאפשר לסגור בורג ראש משושה או טורקס באותו הקוטר. כנ"ל בפתיחה, ואז אם סגרת חזק, אתה עלול לטחון את הראש בפתיחה.
אסף.
אסף, מאיפה המצאת את ה... הזאת??
מה מענין מומנט הידוק בכלל? אתה חושב שהבעיה היא פתיחה של האומים?!?
יש לזה אינספור פתרונות, כולל ספרינג שייבות, אומי ניילוק ועוד ועוד.
אני לא טחנתי מעולם בורג אלן בפתיחה או בסגירה, ולידיעתך יש אלנים עם כל מיני הברגות, כולל צפופות מאד.
זה ממש לא ה - ISSUE והענין האמיתי הוא חוזק הגזירה והכיפוף של הברגים.
ברגי אלן חזקים כמעט ב 50% מבורג 8/8 ואין ספק שבקטרים היותר קטנים, חיוני להשתמש בהם או בבורג 6 קוים שגם הוא 12/9 (והרבה הרבה יותר יקר) או בבורג טורקס שגם הוא בד"כ 12/9.
זה נכון שבקטרים הגדולים כבר לא חשוב אם הבורג יגזר ב50 טון או 37 טון, אבל בקטנים יש חשיבות עצומה לחוזק הבורג, בעיקר כאשר מדובר בבולמים ובולמי קפיץ שכל משקל הרכב יושב עליהם, והם - בכל הבולמים - ברגי "1/2.
כמה פעמים שהתכופפו לי ברגי בולמים 8/8 שיהיו לך דולרים. לא, בעצם זה לא מציאה גדולה.....
תבקש מהר סליחה או שאני שולח לך אנשים.....:cool:
ברוך,
יש סיבה לזה שברגי אלן חזקים יותר בגזירה? לפי ההגיון שלי ההבדל הוא רק בראש.
יש איזה כלל כזה שברגי אלן מיוצרים באיכות טובה יותר? או שישנה מגבלה הנדסית כלשהי שאני לא מבין אותה?
תודה
נדב
ברוך, יקירי, אם אום 8.8 נגזר לך, עלה בגרייד שלו. למה להחליף את צורת הראש בדרך? איזו בעיה זה פותר? לך לחנות ברגים, יש לפחות שני גריידים מעל 8.8 , 9.8 ו 10.9 ברוב הקטרים. יש קטרים שיש גם 12.9 שזה בכלל פצצה.
אתה קצת מפליא אותי, כי מקובל שבמתלים באופן כללי משתמשים ב 10.9 ורק ברגי שלדה הם 8.8. וכמובן, הברגה עדינה שזה בורג הרבה יותר חזק.
אבל שכחתי, זה מהנדסים קבעו, ואתה לא בעניין.
ולגבי אלנים- למרות שזה קצת חטיפה של השרשור - הגודל של מפתח אלן לבורג 12 הוא 12 מ"מ. הגודל של מפתח משושה לבורג 12 מ"מ הוא 19. שטח המגע כל כך הרבה יותר גדול, הכוח שאפשר להפעיל על הבורג כל כך הרבה יותר גדול... עכשיו סגרת, הכל חדש, הכל בסדר, אפילו הצלחת להגיע למומנט ההידוק הרצוי. ואז עברו כמה ימים, הבורג החליד. צריך לפתוח אותו ונדרש מומנט הרבה יותר גדול לפתיחה. ואז מה? המפתח שוחק את הראש של הבורג, עושה את המשושה עגול.
אסף.
ועוד משהו, שלא לבלבל בין מידות מטריות לאינצ'יות. אתם מדברים על ברגי 1/2", ואז יש באמת סימון עם קוים. 6 קוים זה גרייד 8. אם יש 3 קוים על הראש זה גרייד 5. וכאמור, הברגה עדינה - בורג חזק יותר לגזירה.
בורג אלן עם 6 נקודות על הראש יהיה חזק בדיוק כמו בורג ראש משושה עם 6 קוים על הראש. שניהם גרייד 8.
אתה מדבר על חוזק לגזירה, אני מבין. אבל אני מציין שלא משתמשים באלנים מסיבות פרקטיות, לא קשור לסיבות של חוזק, שאין הבדל בין אלן למשושה לטורקס שהם באותו גרייד.
אסף.
מסיבה פשוטה - בורג משושה 12.9 יעלה לך פי 3 לפחות מבורג אלן שהוא תמיד 12.9.
מה שאני רוצה לומר, וצר לי אם לא הסברתי טוב, הוא שבבולמים ובכלל בתושבות ובמקומות רגישים ברכב מירוץ, חשוב להשתמש בברגי 12.9 ולא בברגים יותר חלשים כמו 10.9, 8.8 וכו'.
ואם כבר, אז רצוי שזה לא יעלה מחיר בשמיים.
לכן, התוצאה המתבקשת היא ברגי אלן, שהם חזקים מאד וזולים, למרות שמבחינת הנוחיות של לפתוח אותם פעם ב..., הם קצת פחות נוחים.
דרך אגב מי יודע מה פירוש הסימונים 8.8, 10.9, 12.9 וכו'?
פרס למשיב נכונה - סובוב באוזן :razz:
תקן המוכר גם בשם ASTM
ולמי שמעוניין -
http://en.wikipedia.org/wiki/ASTM_F568M
http://en.wikipedia.org/wiki/Screw
לינק לטבלאות הוא לא תשובה.
תן תשובה קצרה בעברית.
לא, הסיבה היחידה שהם חזקים בגזירה היא העובדה שכל ברגי האלן עשויים מפלדה בדרג 12.9.
יש גם ברגים עם ראש משושה או עם ראש טורקס(מאד נפוץ בארה"ב) שהם בחוזק 12.9
אבל אלה ברגים יותר יקרים, בעיקר משום הנדירות שלהם לעומת ברגי האלן.
12.9, 8.8, 10.9 וכו', הם דרגים שאומרים מה חוזק הבורג בגזירה ומתי הוא מתחיל להתכופף.
לדוגמא - בורג 12.9 אומר שהכוח הדרוש לגזירתו(ללא מנוף) הוא 120 ק"ג למ"מ מרובע משטח החתך ו - 90 ק"ג למ"מ מרובע להתכופפות.
החישוב לשטח חתך הוא כידוע פאי R בריבוע, ולכן כשאתה יודע קוטר של בורג, נניח 12 מ"מ אתה יכול לחשב את שטח החתך ואז להכפיל במספר המתאים לדרג. התוצאה היא הכוח הדרוש לגזירת הבורג או לכיפופו ללא מנופים, כלומר בגזירה ישירה.
אם למשל תשים בולם כאשר הרווח בין שתי התושבות יהיה מעבר לרוחב העין של הבולם, מה שתמיד קורה בגלל הצורך בספייסרים, אזי כוח הגזירה יהיה קטן יותר בגלל תוספת המנוף - ככל שתשים יותר ספייסרים, כך יהיה הכוח הדרוש לגזירה, קטן יותר.
לכן מאד חשוב להקפיד ולהכניס בבולמים אבל בעיקר בבולמים נושאי קפיצים, אך ורק את הספייסרים שחייבים להכניס על מנת לא לפגוע במהלך המיסב הכדורי.
באותו אופן, בורג 8.8 ייגזר כאשר תפעיל 80 ק"ג על כל מ"מ מרובע משטח החתך שלו, ומכאן ברור שבורג 12.9 חזק ב50% מבורג 8.8 בכל הקשור לגזירה.
לילה טוב
סתם תוספת בעיניני חוזקים,
זה ממש כמו בחוזקי בטון,
ב- 30 ,לחיצה של 300 ק"ג ל סמ"ר תגרום לקריסת הבטון,עומס ללחיצה בלבד.
ב-40 ,400 ק"ג ל סמ"ר
ב-50 ,500 ק"ג לסמ"ר
כשמכון התקנים,או איזוטסט (יובל שרון) לוקחים בטון לדוגמא בזמן יציקות בטון,הם יוצקים בתבניות ויוצרים קוביות בגודל של 10 סמ"ר ולאחר התיבשותן, לוחצים תחת מכבש, (מזכיר קצת את הרכבים של ברוך:))
הבטון קורס,נשבר והתוצאה מראה לאיזה חוזק הוא מתאים.
ב- 30 זהו בטון ללא זיון,שיכול לשאת לחץ של 300 ק"ג לסמ"ר לפני שיקרוס.
לא הבנתי - איזה חלק של הבורג(שנושא בעומס) איננו עגול?
ונניח שיש כזה, אז תחשב את שטח החתך במקום המועמס הלא עגול ע"י שימוש במשוואה המתאימה.