מה אתה בחורה שמה את האוטו במוסך?
מה האבחנה הראשונית?
המנוע עובד?
אם לא מה ההספק והסלד?
האם בסיבוב ביד המדחס מנפח?
המדחס מברזל או אלומיניום?
Printable View
מה אתה בחורה שמה את האוטו במוסך?
מה האבחנה הראשונית?
המנוע עובד?
אם לא מה ההספק והסלד?
האם בסיבוב ביד המדחס מנפח?
המדחס מברזל או אלומיניום?
גוף וראש המדחס מאלומיניום (בדיקה עם מגנט)
כאמור הוא מסתובב ביד בקלות ודוחף אויר.
הספק? על המנוע כתוב 220V ו6.5A - כלומר כ-2 כ"ס.
המנוע לא נראה מקורי - הוא יושב על תושבות מאולתרות.
הפרשוסטט חסר.
תפעיל בלי פרסוסטט. תראה מה קורה...
פרסוסטט עולה 200-250 שח.
אבל לפני הכול שווה לראות אם הוא עובד פחות או יותר.
תבדוק שיש שמן בקרטר של המדחס לפני ההתנעה. שמן מנוע לרוב מתאים להם...
נמרוד,
אני גם במסע חיפוש אחרי קומפרסור 100 ליטר, אחרי שהקודם 25 דו ראשי הנעה ישירה סיים את הקריירה (באשמתי)
מצאתי עסק שסוגר ומוכר 3 קומפרסורים:
2 יח, 100 ליטר דו ראשי במצב מעולה, ואחד ענק 500 ליטר שעובד אבל זקוק לשיפוץ
מחיפושיך יש לך הערכה מה טווח העליות של קומפרסור 100 משומש?
אמיר,
אם המחיר (עבור ה 100) טוב, אני אשמח לקנות את השני, תבקש הנחה :-)
עוד טוויסט בעלילה, אני מקווה שהפעם סופי.
270 ליטר, מדחס FINI דו שלבי. דורש תיקונים מינימליים. השלב המאתגר - של להביא אותו למקום - עבר בהצלחה. אולי בסופ"ש הזה כבר יעבוד.
בהצלחה.
הייתי מצטייד בשסתום שחרור חדש. לא תרצה לגלות שהקיים תקוע.
בפעמים הראשונות שאתה מפעיל תשגיח על השעון. אחרי כמה זמן אתה תרגיש אם לוקח לו יותר זמן לדחוס את המיכל. תשתדל לעבוד על מיכל דחוס וכשהוא מתחיל לעבוד, תפסיק.
תבדוק מה הלחץ מינימום של הציוד שלך ותכוון את הטווח הפעלה בהתאם. אין טעם לדחוס כל הזמן רק כי ירד 20 PSI ולציוד שלך זה לא מזיז.
החלפתי שעון, פורק לחץ, חיברתי את צינור ריקון הנפח שמעל השסתום העל חוזר, החלפתי כבל הזנה.
הכל עובד. הפרשוסטט מכוון בין 5 ל7.5 באר. הניפוח הראשוני מאפס ל7.5 באר לקח כ-10 דקות. המיכל מחזיק לחץ יפה. נראה כמה נופל ב24 שעות.
צריך לארגן פילטר - בתוך בית הפילטר הכחול היה פגר של פילטר נייר שלא עשה כלום. אני חושב פשוט למלא את הבית בספוג.
צריך עכשיו לקנות ווסת לחץ ליציאה, ואז לכוון את הפרשוסטט. איך מקובל לכוון קומפרסור למוסך? כמה לחץ בווסת ביציאה ועד איזה לחץ מקסימלי לכוון את הפרשוסטט?
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...851264ec2a.jpg
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
8 באר.
אם אתה צובע מורידים ל 3.5 באר.
אפשר ורצוי לכוון ל9 באר אם זה קומפרסור גיבור.
לחץ= כוח, אז בכלים הפנאומטיים יש ללחץ משמעות.
אסף.
מתי נכון שהמדחס יכנס לעבודה? 5 באר או יותר?
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
שמח לראות שהעסק עובד.
אצלי מכוון 10 עצירה, 7 תחילת עבודה .
גם הקומפרסור השלישי מצא בית חם אצל ג'יפאי יקר.
Sent from my EVA-L09 using Tapatalk
יותר. ב5 באר אין כוח. אם המיכל גדול מספיק תכוון ל 7. אם הוא קטן אז 6-6.5 אחרת הוא ישגע אותך.
לגבי הפילטר ביניקה - תרחיק את היניקה החוצה, וכמו בקרן אויר שלפני הפילטר באוטו, חישוב של אורך גל לפי הסלד ייתן לך אורך של צינור ההארכה שינחית את הרעש. מי שלא רוצה לחשב עושה חתיכה טלסקופית בקצה ומזיז אותה עד שהרעש מינימלי.
על הקצה הזה שמים אביזר ייעודי להשתקה ביניקה של קומפרסורים שכבר מגיע עם פילטר בד. לא יודע איפה קונים כזה, ועוד משתיק גם כן סטנדרטי, על הפורק.
אם אתה ממש בעניין להשקיע, שים סביב הקומפרסור ״מלונה בלי גג״ מפנל מבודד או יותר פשוט קלקר מודבק על דיקט.
בגרושים אתה יכול ככה להוריד כמה עשרות דציבלים וזה משמעותי מאוד כשיש שכנים.
אסף.
נמרוד, עברו שנה שנתיים
מה המסקנות שלך? האם זה ענה לצפיות שלך מבחינת שימוש בכלים? בדיעבד היית משקיע בכלים חשמליים? (כפי שיעצו פה בשרשור)
אצלי הסיפור הוא כזה:
יש לי שתי איזורים שאני רוצה להשתמש בכלים פנומאטים, המיקום הראשון זה המעורה שלי שנמצאת במרתף, שם יש לי סדנא ביתית מכובדת בגודלה שהולכת ונבנת, אני עובד שם בעץ ברזל וכדו', המיקום השני הוא בחניה איפה שאני עובד על הרכב (לצערי אין דרך לחבר בין השניים).
הרעיון שלי הוא למקם את הקמפרסור במרתף אין בעיה לארגן חשמל חד/תלת פאזי, המרתף סגור ברובו בקירות בלוקים/ בטון, האם זה אמור שיהיה סיוט מבחינת רעש? יש לי אופציה למקם את הקמופרסור במבואה למרתף כך הוא יהיה פתוח בגג אך מוקף בקירות כמה הדבר הזה מהווה שיקול מבחינת הרעש, מבחינת נראות אין לי בעיה לשים כל בידוד נדרש, זה מקום שרק אני מגיע אליו ולא חשוף לשום מקום
מנקודת המרתף הרעיון למשוך קו אוויר על בסיס צנרת ברזל ולעשות ליד החניה חיבור מהיר כך יהיה לי נקודת אוויר לעבודה באיזור הרכב
בכדי להגיע מהמרתף לנקודת החניה (בתרחיש המחמיר) צריך לטפס 2 מ' מהמדחס לזוז אופקית 6 מ' לטפס עוד 6 מ' לנוע עוד פעם אופקית 4 מ' ומשם לרדת 1 מ' (מצ"ב סקיצה), מנקודת החיבור המהיר למיקום העבודה על הרכב נדרש עוד צינור גמיש של 4-5 מ' האם תיהיה ירידה בלחץ באיזור העבודה על הרכב? כיצד מתכננים מערכת כזו (קוטר צנרת, מחברים וכדו) איזה קומפרסור נכון למערכת כזו
לא תיהיה סיטואציה של עבודה במקביל במעורה וברכב, לפחות עד שאלמד להתפצל
לסיכום, אלו הנקודות שאשמח לקבל בהן עזרה:
1. רעש בחלל יחסית סגור?
2. איבוד לחץ כתוצאה מהמרחק מהקומפרסור (בהתייחס לתוואי הדרך)?
3. כיצד מתכננים מערכת כזו?
4. סדר גודל עלויות?
תודה
אודי
קובץ מצורף 140845
אתה לא חייב צנרת ברזל, אצל חבר מסגר צינור פקס עובד מעולה.
יש לי קומפרסור אהליהב תלת פאזי 120 ליטר. במצב ממש מעולה. על גלגלים. 1800 ש"ח והוא שלך :)
אם הקו אוויר ארוך יחסית, ותרגיש נפילות לחץ אפשר להוסיף בקצה מיכל אוויר קטן, משהו כמו 2 צול באורך של 30 ס"מ.
אל תשכח לנקז אויר בתחתית הצנרת, עדיף גם בקצה תעשה מן ברך נמוכה יותר מהחיבור המהיר ושם תנקז אויר מידי פעם.
צנרת אויר גמישה פוליאוריטן או ניילון קוטר 13 מ"מ /פקס כפי שהציעו ותנתב אותה לפי הצורך בהתקנה.
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
תודה,
מוטי, לגבי הניקוז הכוונה לנקודת ניקוז מים נכון?
יודע להגיד אולי איזה קומפרסור יכול לשרת מערכת כזו?
מצטער אין לי ניסיון בזה,
אני מניח שאם תיקח את נתוני צריכת האויר של הכלים שלך, ותעשה חישוב זמן עבודה רצוף תוכל לדעת כמה ליטר אויר בשעה אתה צריך, ואתה צריך שהקומפרסור ינוח קצת תו"כ עבודה אחרת לא תקבל את ספיקת האויר הדרושה וגם הוא סתם מתחמם בעבודה ללא הפסקה.
כן ניקוז אויר, משהו כזה, מתחת לחיבור צרכנים ככה הטיפות מים הכבדים יותר מהאוויר נופלים למטה ומחכים לניקוז (ידני או אוטומטי), כמובן שגם במיכל הראשי בקומפרסור, השימוש במיכל מאפשר לתת מכת אויר מהירה בלי לחכות למילוי הצנרת כולה מהמיכל. לא תמיד צריך את זה. https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...9abf987efb.jpg
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
לא שנתיים, עברו חמש שנים. הקומפרסור עובד מצויין, הרבה מעבר לצרכים שלי. שימש לצביעה בהצלחה. משמש לנקיון כל הזמן. בינתיים עברתי גם לכלים נטענים איכותיים - ובועז צדק. בשורה תחתונה אני משתמש יותר באימפקט הנטען מאשר בפטיש אויר.
1. עדיף שהקומפרסור ירעיש בפנים, במקום סגור, מאשר בחוץ לשכנים. אתה תעבוד עם אוזניות אם זה מפריע לך.ציטוט:
לסיכום, אלו הנקודות שאשמח לקבל בהן עזרה:
1. רעש בחלל יחסית סגור?
2. איבוד לחץ כתוצאה מהמרחק מהקומפרסור (בהתייחס לתוואי הדרך)?
3. כיצד מתכננים מערכת כזו?
4. סדר גודל עלויות?
2. איבוד הלחץ במרחק שאתה מתאר לא יהיה משהו שיפריע לך לעבוד. כמו שכתבו אין צורך בצנרת ברזל, אני השתמשתי בצינור ומחברי פקס 16 מ"מ, מרחק של משהו כמו 6 מטר. עדיף קוטר גדול יותר במקרה שלך אבל זה יהיה בסדר לדעתי בכל מקרה. נקודת התורפה זה המחברים, תנסה לעשות כמה שפחות. אם אתה יכול להריץ צינור גמיש כל הדרך בלי מחברים הכי טוב. כל מחבר זה דליפה קטנה, ביחד זה יהיה משמעותי לא בזמן עבודה אלא בזמן שהקומפרסור לא עובד. שים ברז ראשי ממש ביציאה מהקומפרסור וסגור אותו כשאתה לא עובד. כשאני שוכח לסגור את הברז הראשי, וכמובן גם את הקומפרסור עצמו, המיכל מתרוקן לאט והקומפרסור נכנס לעבודה אחרי 30-40 שעות, תמיד באמצע הלילה.
3. בדיוק כמו שתכננת.
4. צנרת ומחברי אינסטלציה רגילים, לא כסף גדול.