בגלל שהם לא מצברי הנעה אז יש בעיה לחבר להם ממיר מתח ולמשוך למכונת קפה לדוג או כל צרכן שצורך מעל 200w?
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
Printable View
בגלל שהם לא מצברי הנעה אז יש בעיה לחבר להם ממיר מתח ולמשוך למכונת קפה לדוג או כל צרכן שצורך מעל 200w?
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
לפי מה שהבנתי ממה שזיו כתב - ויתקן אותי אם אני טועה שזרם הפריקה המקסימלי הוא 60A במצבר 20AH
אז בעצם תוכל להפעיל מכשירים עד 720 ואט
והקיבולת של המצבר הקטן הוא 270Wh אז אתה יכול לדעת כמה זמן יחזיק וצריך לדעתי להוסיף 10% על צריכת הממיר.
60A ממצבר 20AH?
אני שמתי את זה כדוגמה, לא כאמירה על המצבר הספציפי הזה.
למצבר LiFePo4 אין בעיה לספק 3C , אבל אני לא יודע מה ההספק המקסימלי שה BMS המובנה תומך (אני בדקתי עד 15A).
אז מי שצריך הספקים גבוהים, שיפנה ליבואן וישאל.
אבל ככלל אצבע, לא הייתי בונה מערכת שמתוכננת לעבוד ב 3C קבוע (לשמוש רציף אני חושב ש 1C זו פרקטיקה טובה) . עבור כאלו הספקים, תקח מצבר חזק יותר.
דרך אגב, אם אתה מתכוון למשוך 60A רציף, שים לב לחוטים ולמחברים.
מה ה C Rate של ה Lev40?
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
לא זוכר את המספר הרישמי, אבל,
חיברתי 3 תאים בטור (לא מלאים, 11V ביחד), ובדקתי עם מכשיר מדידיה של חשמלאי רכב על עומס של 600A , אחרי כמה שניות המודד התחיל להסריח, הLEV לא התחממו.
אם זה מניע את הטרופר, זה יניע את המנוע שלך מבלי למצמץ (מיותר להזכיר, חיבור ישיר, לא דרך ה BMS).
שאני אבין כי הלכתי קצת לאיבוד בין כל ההודעות.. אם אני מחבר מצבר ראשי למצבר המדובר, במטרה שיהיו מחוברים קבוע, הרכיב dc2dc יודע לנהל את הטעינה שתתבצע בצורה בטוחה ויעילה? ואפשר להעביר דרכו עד 10 אמפר?
אני משער שההפרדה בין המצברים כשהרכב כבוי נעשית על ידי רכיב נפרד?
לא dc2dc יהיה שם על מנת או לייצב את מתח הכניסה או לעשות boostup ל14.6 כדי שתגיע לטעינה מלאה.
הייתי מוסיף איזשהוא איסולטור בין המצברים על מנת שיהיה ניתן לנתק טעינה שהרכב כבוי.
ללא זה המצבר ימשיך להטען.
או אוטומטי או ידני.
אם הלכת על אוטומטי הייתי מוסיף מפסק ידני לניתוק המערכות
Sent from my SM-N950F using Tapatalk
במקרה הספציפי הזה (של המצבר הזה, עם ה BMS שיש בתוכו), ל DC2DC יש כמה תפקידים -
1- להעלות את המתח ל 14.6, שזה המתח טעינה המלא של המצבר.
2- להבטיח בידוד בין מערכת החשמל המקורית של הרכב (אלטרנטור, מצבר ומנגנון הוויסות טעינה - המחשב או כל מערכת ).
3- אם משתמשים באיסלטור מכני (מפסק או ממסר לעומת מיתוג אלקטרוני שבד"כ כולל רכיב כיווני), ה DC2DC גם מבטיח שבשום מקרה לא תהיה זרימה הפוכה (מהמצבר צרכנים למצבר הראשי) .
תחשוב על מקרה של מצבר צרכנים מלא, הרכב כבוי, כלומר איסולטור מנותק, ומניעים את הרכב. האיסולטור מתחבר, במצבר צרכנים יש 14+ אבל המצבר הראשי עדין על 12-13V, מה ימנע מהמצבר צרכנים לפרוק לכיוון המצבר הראשי?
בנוסף, (לא במקרה של המצבר הזה), יש BMS שלא יודעים להגביל (או לא יודעים טוב) את זרם הטעינה. ואז זרם הטעינ היכול להיות גבוהה מהרצוי -
זה מעמיס סתם את האלטרנטור.
זה מחייב שהקו מהמנוע לעבר המצבר צרכנים יהיה עבה יותר (או שיתחמם).
זה יכול לגרום נזק ל BMS.
DC2DC, יגביל את הזרם טעינה למס' שפוי (10A).
במקרה שבוחרים להשתמש ב Li-ION ( ולא ב LiFePo4), יש בעיה הפוכה, במקום להעלות את המתח, ה DC2DC צריך להוריד את המתח מ 14+ ל 12.6V.
בכל מקרה, מי שאחראי לטעינה של המצבר זה BMS ולא ה DC2DC.
אני חושב שבמקום לבנות מערכת עם ממיר מתח ומפצל טעינה - מראש לקנות מכשיר אחד שהוא מטען / ממיר / מפצל, כן - Dc -dc charger שעושה הכל יחד.
אסף.
הנה ענית בעצמך-
1- בדקות הבודדות האלו, תהיה זרימת זרם מקסימלית (כמה? לא יודע. תלוי בחוטים, ב BMS, אבל אני מוכן להמר על מעל 15A), ממצבר הליתיום לכיוון המצבר הראשי. יתרה מזאת (וזה כבר תלוי בכמה הרכב חדש, אצלך יש ווסת טעינה, אצל אחרים כבר המחשב מנהל את זה), הווסת טעינה "יראה" מתח יותר גבוה ויאיט את הטעינה, כך שהתופעה של התאזנות עד טעינה מלאה תקח יותר זמן.
2- בחיבור ישיר, במקום לטעון ל 14.6V אתה תטען רק ל 13.8 (וכל פעם שתרד לסרק תתחיל לפרוק את הליתיום שכבר הגיע ל 14 ל עבר ה 13.8.
עכשיו תחזור לכתבה, ותראה מה כתבתי המפורש -
כן אפשר לעשות את זה. האם זה חכם? נכון? לדעת כל התעשיה זו שגיאה.
המצבר ליתיום עולה בין 600 ל 1300 ש"ח, יש לך מצבר נוסף במערכת, יש לך אלטרנטור ווסת טעינה, בקיצור מערכת של אלפי שקלים.
DC2DC טוב עולה פחות מ 100ש"ח, ה DC2DC שיש לך עכשיו (למשחקים וניסויים), עולה 20ש"ח , ועם הקופסאת אלומיניום שלו, פחות מ 40 ש"ח. לדעתי, על מערכת כזו יקרה, לא חוסכים 100ש"ח.
אכן יש מגוון "מכשירים" כאלו שמכונים בלעז portable power bank - הבעיה שהם יקרים ואפילו יקרים מאד בארץ - כ- 4,000 עד 5,000 ש"ח
כמו שהעניין עלה בשרשור אחר - אני הדיוט מוחלט בענייני חשמל. הצרכים שלי במאהל הם מקרר, משאבת מים ותאורה ושבבוקר הרכב יניע.
יש לי כבר ברכב קו חשמל בריא (כבלים עבים של רתכת) שמגיע מהמצבר לתא המטען ושם הוא מחובר למקרר ולמשאבת המים וגם התאורה מתחברת אליו.
עכשיו לשאלת ההדיוט - איך אני משלב במה שיש לי את המצבר שבכתבה או מצבר דומה אחר, קונה dc2dc ו... מחבר המצבר שבכתבה דרך ה dc2dc לקו שמגיע מהמצבר הראשי? אח"כ מחבר הצרכנים למצבר הליתיום?
לא power bank - כי הוא כולל גם את המצבר.
אני מדבר על מטען מפצל טעינה. רק החלק שמבקר את המערכת.
אסף.
אתה צריך בקר טעינה עם ווסת כמו ctek 250se או דומיו
התקנתי על הקו גם איסולייטור כך שרק כשאני נוסע אני מאפשר טעינת מצברים לאחור.
אבל אפשר בבקר שכזה גם בלי
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
לשלמה אין פאנל סולארי, למה הוא צריך להוציא למעלה מ 1000ש"ח ולא להסתפק ב 100 ש"ח?
https://www.aliexpress.com/item/4000...e314a9e17ce4c3
המצבר שמופיע בכתבה כולל BMS שמנהל עבורו את הטעינה, הוא לא צריך מטען נוסף.
אם הרכב בשימוש יום יומי אז אתה צודק.
המצבר שבסקירה גם מגיע עם מטען 220v אז הוא יכול לקחת אותו מהבית כשיוצא לטיול
Sent from my SM-G950F using Tapatalk