אז יכולת בעצם רק לבודד חשמלית את המדחס מגוף הרכב ולפתור כך את הבעיה?
Printable View
אז יכולת בעצם רק לבודד חשמלית את המדחס מגוף הרכב ולפתור כך את הבעיה?
כן.
זו היתה אופציה אפשרית אבל היה לי קל יותר למתג את המינוס במקום את הפלוס. הפתרון שראיתי בעיני רוחי בשביל לבודד את המנוע או את המתקן כולו היה לחבר לוח עץ בריא למרכב הרכב ואת המדחס לחבר אליו.
אתה מציג את זה כפשוט, אבל זה נהיה פשוט רק לאחר שהבנתי את מקור התקלות.
הייתי חושב גם על בושינגים מגומי מעל ומתחת לברגי התושבות.
זה יאפשר לך להפעיל את הקומפרסור בכל זמן.
כן, זו עוד אופציה שתעבוד.
אם הפיצ'ר של הפעלת המדחס בכל זמן יהיה חשוב לי אוכל בצורה מאוד קלה לנטרל את הטעינה כשהוא פועל.
כרגע אני לא מוצא בזה חשיבות.
בסופ"ש יצא לי לראשונה להנות מהמצבר הזה בשימוש ארוך ורציף. התוצאות מספקות אותי.
קצת מספרים:
המקרר היה מחובר רצוף 36 שעות. לא כיביתי אותו בלילה בניגוד למנהגי. בלילה נטענו מהשקעים גם טלפונים ופאוורבנק.
מתח בתחילת הטיול 27.8 וולט. בסוף הטיול המתח חזר לאותו ערך.
בבוקר היום השני לטיול המתח עמד על 27.6 וולט.
במהלך היום השני ניפחנו עם הקומפרסור 18 צמיגים.
המתח הנמוך ביותר שנצפה לאחר ניפוח עשרה צמיגים רצוף, 26.6 וולט. מתח מינימלי מבחינתי הוא 24.5 וולט.
ספק הdcdc מגיע עם נתון של 400וואט. בכניסה אליו יש נתיך מובנה 15 אמפר.
אני מגביל את הזרם לכ7 אמפר בכניסה. לפי החישובים שלי זה היה אמור להספיק בלי להפעיל עומס מיותר. זה מתורגם ליציאה אל המצבר של כ3 אמפר.
https://imageshack.com/i/poQ4K1MBj
אגב, אני חייב למישהו במפגש ג'יפולוג הלא מאורגן שהיה בנמיה התנצלות. יצאתי מטומטם ממש. הוא ביקש הדגמה לעבודה של הקומפרסור והמדחס סירב לעבוד. לא הבנתי באותו רגע למה ושחררתי את השואל לדרכו ללא הדגמה.
בדיעבד הבנתי שהמיכל היה מלא אז הפרסוסטאט ניתק את המתח לממסר.
😁
כל התאורות עבדו מפאוורבנקים. יותר נוח מלמשוך חוטים לאוטו.
להיות רציניים, אני בספק מי פה מסוגל לעקוב אחרי כל השלבים ומה הקונפיגורציה הנוכחית שלך.
אני חושב שזה שווה מאמר מסכם \ תמונת מצב, של כל המערכת והשיקולים.
תודה.
שתי שאלות-
1- בין ה DC2DC ל BMS יש ריילי (כפול), למה אתה צריך אותו? (יש לך זליגה ? הוא מרוקן את המצבר?).
2- החיבור של ה XT60 מוציא 28V . למקרר זה בסדר, אבל מה אם שאר הצרכנים (כתבת מטענים ותאורה), האם גם הם מותאמים ל 28?
1. רשמתי מוקדם יותר בשרשור הזה: הממסרים הנ"ל הוכנסו בנסיון לבודד בין מערכות ה12 וה28 כדי למנוע שריפה של הממירים. בסופו של דבר זה נפתר ע"י ניתוק האדמה של ה28 מהשאסי בזמן טעינה בעזרת הממסר של המדחס. לא בטוח שכרגע הממסרים עדיין נחוצים אבל הם כבר שם באותה קופסה עם הממיר והם גם מונעים זליגה אחורה לממיר, אז אין לי כוונה להסיר אותם.
2. כן. מדובר בממירי dcdc קטנטנים שמקבלים מנעד רחב של מתחי dc ומוציאים 5v לשקע usb.
תודה.
אם הייתי מבין את מנגנון הנזק הייתי אולי יכול להבין אם ואלו דיודות יכולות למנוע אותו. זה לא המצב.
בכל מקרה, הסוס מנצח ואין לי כל כוונה להפריע לו. יש לי פרויקטים אחרים לעבוד עליהם.
העסק עובד מצוין מאז העדכון האחרון בשרשור הזה. הדבר הבעייתי היחיד הוא שאני צריך לזכור לא להפעיל את המדחס כשהטעינה של מצבר האביזרים עובדת. כפי שכתבתי קודם, יש משהו בשיתוף האדמות של שתי מערכות המתח שגורם לממיר להישרף מיידית במצב כזה.
אז היום הוספתי רכיב מבודד. Isolated dc dc converter בכניסת ה12 וולט לממיר, וכך הצפתי את מתח מערכת ה12 ביחס למתח מערכת ה28 וולט.
זה עשה את העבודה.