תגובה: שאלה טכנית- יעילות רדיאטור
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
zivo
מה אני מבין \ מנחש\ הייתי הולך לבדוק-
1- המנוע תקין ( עובדה הוא לא מתחמם ובסה"כ לא הולכים מים לאיבוד , הם רק עוברים למיכל עודפים).
2- יש משאבות לחץ לבדיקת ראדיאטור שמתלבשות על הפקק של הראדיאטור, הייתי מנסה לוודא את נושא הלחץ בקו העליון ולשלול את הקביעה הזו. אני לא אתפלא שזו פשוט בעיה של צינור ישן \ סדרה אחרת, שהוא יותר קשיח וזה מסיט \ מבלבל את הדיון.
רגע לפני שמורידים ראש ומפרקים .....שים שעון אמיתי על הפקק של הראדיאטור.
3- העובדה שכמות המים במיכל העודפים, תואמת את מה שחסר במערכת, לדעתי, צריך להתרכז במנגנון עודפים וההחזרה של העודפים האלו.
מציע להתרכז בחלק הזה. כמו שנדב כתב, לחזור לבסיס, לבדוק את הפקק, התושבת של הפקק, הצינור עודפים המיכל...
לדעתי הוא כבר בדק את הדברים האלה, או לפחות את חלקם, זה כתוב בשרשור האחר..
לגבי ההתחממות גם אם גזים עוברים למערכת קירור, זה לא מחייב שהאוטו יתחמם.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
תגובה: שאלה טכנית- יעילות רדיאטור
בצער רב וביגון קודר, צר לי לספר לך כי לפי כל הספור - היה ונשאר לך סדק בראש המנוע.
מדובר בסדר קטן שנפתח רק בטמפרטורה גבוהה ו/או כשהרכב מתאמץ.
אופציה נוספת שלא הדקו כנדרש את אטם הראש, או שהברגים שלך מסוג TTY שלא הוחלפו ו/או לא הודקו על פי הנחיות היצרן, ולכן בריחת הגזים היא רק בטמפרטורה ו/או מאמץ.
מה שמוזר שאתה לא מקבל אינדיקציה על גזים עם הערכה, אבל זה דיון לשרשור אחר.
תגובה: שאלה טכנית- יעילות רדיאטור
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב ש.
פני, שאלה אולי טיפשית, וגם אני איבדתי אותך...
מה מצב הפקק של הרדיאטור? מקורי? חליפי? חדש/משומש?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
sportage
בצער רב וביגון קודר, צר לי לספר לך כי לפי כל הספור - היה ונשאר לך סדק בראש המנוע.
מדובר בסדר קטן שנפתח רק בטמפרטורה גבוהה ו/או כשהרכב מתאמץ.
אופציה נוספת שלא הדקו כנדרש את אטם הראש, או שהברגים שלך מסוג TTY שלא הוחלפו ו/או לא הודקו על פי הנחיות היצרן, ולכן בריחת הגזים היא רק בטמפרטורה ו/או מאמץ.
מה שמוזר שאתה לא מקבל אינדיקציה על גזים עם הערכה, אבל זה דיון לשרשור אחר.
זה מה שאני לא מבין...בדקתי עם שתי בדיקות שונות...שמתי נוזל חדש...בדקתי שהוא בתוקף....בדקתי עם תרמוסטט סגור(מנוע קר) תרמוסטט פתוח (מנוע חם) בדקתי במיכל עודפים.... בדקתי ברדיאטור...בדקתי בתורים גבוהים בדקתי בסרק באף בדיקה הוא לא החליף צבע....
כדי לאמת ולוודא שהבדיקה תקינה, נתתי שאיפה מאיזור האגזוז...והחליף צבע מיידית...
תגובה: שאלה טכנית- יעילות רדיאטור
זה יכול לקרות שבסרק לא קורה כלום ורק בנסיעה זה מתפרץ, ויכול לקרות לסירוגין גם.
תגובה: שאלה טכנית- יעילות רדיאטור
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
sportage
בצער רב וביגון קודר, צר לי לספר לך כי לפי כל הספור - היה ונשאר לך סדק בראש המנוע.
מדובר בסדר קטן שנפתח רק בטמפרטורה גבוהה ו/או כשהרכב מתאמץ.
אופציה נוספת שלא הדקו כנדרש את אטם הראש, או שהברגים שלך מסוג TTY שלא הוחלפו ו/או לא הודקו על פי הנחיות היצרן, ולכן בריחת הגזים היא רק בטמפרטורה ו/או מאמץ.
מה שמוזר שאתה לא מקבל אינדיקציה על גזים עם הערכה, אבל זה דיון לשרשור אחר.
אני זורם, נגיד ואתה צודק.
מה ההסבר שנשארים מים במיכל עודפים ולא חוזרים לראדיאטור?
תגובה: שאלה טכנית- יעילות רדיאטור
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
zivo
אני זורם, נגיד ואתה צודק.
מה ההסבר שנשארים מים במיכל עודפים ולא חוזרים לראדיאטור?
תקן אותי אם אני טועה,
מעבר של נוזל קירור למיכל עיבוי במערכת כמו שלי (פתוחה ללא פקק לחץ במיכל עיבוי) יכול להגרם מ2 סיבות :
1. התחממות הנוזל שגורמת להתרחבות שלו, ואז בעצם הנפח במערכת עולה, גורם ללחץ בצנרת והפקק פותח את המעבר לעודפים כאשר הלחץ מגיע ל0.9 , ואז כאשר הכל מתקרר נוצר וואקום ששואב את הנוזל חזרה.
2. חדירת גזי פליטה מכיוון הראש למערכת המים , זה מרים את הלחץ בצנרת ,הפקק פותח את המעבר לעודפים כאשר הלחץ מגיע ל0.9 , ואז כאשר הכל מתקרר לא נוצר וואקום ששואב את הנוזל חזרה.
האם יש עוד סיבות?
* משאבת מים חלשה\גמורה שגורמת לחוסר סירקולציה, התחממות ואז התפשטות הנוזל לכיוון העודפים זה לא אופציה מאחר ואני עוקב אחרי הטמפ ב3 מיקומים שונים ובאף מקום היא לא עולה על 89 מעלות.
* רדיאטור סתום שגורם להצרה במעברים ואז ללחץ במערכת שפורק את הנוזל לעודפים נשלל מאחר והוחלף הרדיאטור...
* פקק תקול נשלל מאחר והוחלף לחדש מקורי
* תרמוסטט תקוע נשלל מאחר והרכב לא עולה על 88 וטמפ הפתיחה של התרמוסטט היא 86.....ובנוסף הוא הוחלף לחדש מקורי כדי לשלול בוודאות ועדיין הנושא ממשיך.
* גזים במערכת אני מקווה שנשלל כי הערכה לא מזהה אותם...
*חוסר אטימות במערכת המים נבדקה בבדיקת לחץ
*אטימות מערכת העודפים נבדקה גם
יש אפשרות של כניסת אוויר ולא גזים למערכת ?
- - - Updated - - -
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב ש.
זה יכול לקרות שבסרק לא קורה כלום ורק בנסיעה זה מתפרץ, ויכול לקרות לסירוגין גם.
בדקתי במאמץ....שמתי D עם אמברקס משוך וברקס...העליתי תורים ובדקנו... לא בטיחותי אבל צלחנו.
שאלה טכנית- יעילות רדיאטור
אם הטמפרטורה נמוכה יותר בצינור התחתון אז באותה פרופורציה הלחץ יהיה נמוך יותר, (חוק צ'ארלס וזה...), לא?
ואם יש מעבר קומפרסיה למערכת המים, הלחץ יעלה אל מעבר ללחץ הפתיחה של הפקק וכמות המים שתעבור למיכל העודפים תהיה משמעותית יותר גדולה מכמות המים שתעבור רק כתוצאה מהתפשטות של ה׳*וזל במצב תקין.
כמות מים שכזו שיצאה מהמערכת לא יכולה לחזור חזרה למערכת בזמן שהיא מתקררת, אני מניח בגלל שעכשיו יש אוויר במערכת שמסוגל להידחס בזמן הקירור ולא יוכל לייצר את הוואקום שמושך את הנוזל שנמצא במיכל העודפים.
בקיצור, גם לי זה צועק שיש מעבר של גזים למערכת הקירור ובמקרה הטוב (והנפוץ), זה יהיה (רק) מהראש מנוע.
נ.ב
אלא אם כן, יש לך אינטרקולר מקורר מים...ואז במידה ונפרץ...
טל.
תגובה: שאלה טכנית- יעילות רדיאטור
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
tallevi
אם הטמפרטורה נמוכה יותר בצינור התחתון אז באותה פרופורציה הלחץ יהיה נמוך יותר, (חוק צ'ארלס וזה...), לא?
ואם יש מעבר קומפרסיה למערכת המים, הלחץ יעלה אל מעבר ללחץ הפתיחה של הפקק וכמות המים שתעבור למיכל העודפים תהיה משמעותית יותר גדולה מכמות המים שתעבור רק כתוצאה מהתפשטות של ה׳*וזל במצב תקין.
כמות מים שכזו שיצאה מהמערכת לא יכולה לחזור חזרה למערכת בזמן שהיא מתקררת, אני מניח בגלל שעכשיו יש אוויר במערכת שמסוגל להידחס בזמן הקירור ולא יוכל לייצר את הוואקום שמושך את הנוזל שנמצא במיכל העודפים.
בקיצור, גם לי זה צועק שיש מעבר של גזים למערכת הקירור ובמקרה הטוב (והנפוץ), זה יהיה (רק) מהראש מנוע.
נ.ב
אלא אם כן, יש לך אינטרקולר מקורר מים...ואז במידה ונפרץ...
טל.
יש לי נבלה אחרת...יש לי EGR מקורר מים.....
שחסמתי אותו ביציאה ובכניסה מלפני כשנה.... אולי החסימה לא 100 ועדיין עוברים גזים ומשם יש פריצה...אלוהים יודע...
אני יכול לעשות מעקך לצנרת מים שתעקוף אותו ולבדוק.
תגובה: שאלה טכנית- יעילות רדיאטור
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
פיני ד
עם אמברקס משוך
אבשלום קור לרגע -
בלם-יד = הנד ברקס
תגובה: שאלה טכנית- יעילות רדיאטור
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
פיני ד
תקן אותי אם אני טועה,
מעבר של נוזל קירור למיכל עיבוי במערכת כמו שלי (פתוחה ללא פקק לחץ במיכל עיבוי) יכול להגרם מ2 סיבות :
1. התחממות הנוזל שגורמת להתרחבות שלו, ואז בעצם הנפח במערכת עולה, גורם ללחץ בצנרת והפקק פותח את המעבר לעודפים כאשר הלחץ מגיע ל0.9 , ואז כאשר הכל מתקרר נוצר וואקום ששואב את הנוזל חזרה.
2. חדירת גזי פליטה מכיוון הראש למערכת המים , זה מרים את הלחץ בצנרת ,הפקק פותח את המעבר לעודפים כאשר הלחץ מגיע ל0.9 , ואז כאשר הכל מתקרר לא נוצר וואקום ששואב את הנוזל חזרה.
האם יש עוד סיבות?
* משאבת מים חלשה\גמורה שגורמת לחוסר סירקולציה, התחממות ואז התפשטות הנוזל לכיוון העודפים זה לא אופציה מאחר ואני עוקב אחרי הטמפ ב3 מיקומים שונים ובאף מקום היא לא עולה על 89 מעלות.
* רדיאטור סתום שגורם להצרה במעברים ואז ללחץ במערכת שפורק את הנוזל לעודפים נשלל מאחר והוחלף הרדיאטור...
* פקק תקול נשלל מאחר והוחלף לחדש מקורי
* תרמוסטט תקוע נשלל מאחר והרכב לא עולה על 88 וטמפ הפתיחה של התרמוסטט היא 86.....ובנוסף הוא הוחלף לחדש מקורי כדי לשלול בוודאות ועדיין הנושא ממשיך.
* גזים במערכת אני מקווה שנשלל כי הערכה לא מזהה אותם...
*חוסר אטימות במערכת המים נבדקה בבדיקת לחץ
*אטימות מערכת העודפים נבדקה גם
יש אפשרות של כניסת אוויר ולא גזים למערכת ?
- - - Updated - - -
בדקתי במאמץ....שמתי D עם אמברקס משוך וברקס...העליתי תורים ובדקנו... לא בטיחותי אבל צלחנו.
סעיף 2 הוא הנכון, לדעתי.
הבדיקה שעשית עם הנדברקס ב D לא תופסת כאן וסתם חבל על הגיר.
הפריצה תקרה רק אחרי בנסיעה של כמה ק"מ/זמן מסויים, ככה זה מתחיל.
אם אני צודק במשך הזמן הסדק/פריצה יתרחב ובסוף זה יתגבר ואז גם גם המנוע יתחמם והנוזל יזרק החוצה בלחץ.
תגובה: שאלה טכנית- יעילות רדיאטור
הסיבות שמים לא חוזרים ממיכל עודפים, מהקל (בכיס) אל הכבד:
1. הצנורית מהפקק של המיכל אל מצולותיו נפלה או לא אטומה.
2. הצנור בין מיכל העודפים למצנן עם דליפה קלה שמונעת מהווקום למשוך נוזל.
3. פקק רדיאטור לא תקין.
4. כניסת גזים למערכת הקרור.
לפי כל מה שאתה מתאר לרבות ההסטוריה של המנוע, נראה לי בכאב רב כי מספר 4 הוא הזוכה הלא מאושר. :-(
תגובה: שאלה טכנית- יעילות רדיאטור
פיני, מה הסיבה שהרמת ראש בפעם הקודמת? היתה את אותה תופעה?
תגובה: שאלה טכנית- יעילות רדיאטור
לא זוכר אם כתבת שהלחץ העודף בצינור העליון
קיים רק כשהמנוע פועל, או נשאר גם לאחר כיבוי המנוע.
דבר נוסף. הייתי דואג לחמם את כל נוזל הקירור
עם נסיעה של רבע שעה.
מכבה. פותח בזהירות מירבית את פקק הרדיאטור
וסוגר.
בודק מה גובה המפלס במיכל עודפים
וממשיך בנסיעה עוד רבע שעה.
ובודק האם יש לחץ עודף בצינור העליון
והאם מפלס המים במיכל משתנה.
אבל דבר ראשון, הייתי מחליף את הפקק.
אם אתה מספר שלפעמים המים לא חוזרים לרדיאטור
אחרי קירור המנוע. זה פקק לא תקין.
ניתקלתי בחיי בפקקים חדשים שלא כויילו כהלכה.
תגובה: שאלה טכנית- יעילות רדיאטור
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
sportage
הסיבות שמים לא חוזרים ממיכל עודפים, מהקל (בכיס) אל הכבד:
1. הצנורית מהפקק של המיכל אל מצולותיו נפלה או לא אטומה.
2. הצנור בין מיכל העודפים למצנן עם דליפה קלה שמונעת מהווקום למשוך נוזל.
3. פקק רדיאטור לא תקין.
4. כניסת גזים למערכת הקרור.
לפי כל מה שאתה מתאר לרבות ההסטוריה של המנוע, נראה לי בכאב רב כי מספר 4 הוא הזוכה הלא מאושר. :-(
ממשיך לזרום אתך.....
פיני מדווח על בעיה של לחץ בצינור העליון, כל הזמן.
מצד שני, בריחת מים ( לעבר המיכל עודפים) רק לפעמים.
יש פה הסברים על פריצה חלקית, סדק קטן שרק שהמנוע מתחמם ...וכו', אז למה פיני מדווח על בעיה קבועה של לחץ בצינור העליון???
משהו לא מסתדר.
מאחר ופתיחת ראש זה יקר ומסובך, אני חוזר ומציע לבדוק את הלחץ בראדיאטור.
זה פשוט ולא מצריך שום פירוק.
אם נראה שרוב הזמן הלחץ תקין (כלומר הרושם של לחץ גבוה כל הזמן, שגוי), אפשר לחזור לדבר על הורדה של ראש.
אם באמת, קבוע, יש לחץ גבוה מדי, ועדיין אין בועות ואין סימנים לCO2, צריך לחזור למערכת הקירור.
דרך אגב, אם זו באמת בעיה בראש מנוע, וזו רק פריצה חלקית, שקוראת בנסיבות קיצוניות, זה מסביר למה שפיני בודק נוכחות של CO2 בנוזל קרור, הוא לא מוצא.
תגובה: שאלה טכנית- יעילות רדיאטור
פיני,
עוד בדיקה שהייתי עושה.
תניע ותן למנוע להתחמם עד פתיחת הטרמוסטט.
תנתק את הצינור עודפים מהמיכל עודפים, ובזמן שמחזיקים טורים על 3000~, תנסה לראות עם יוצאים גזים \ לחץ מהצינור עודפים ( תנסה לסתום ולפתוח עם האצבע).
אם יש לחץ גזים שבורח מהצינור עודפים, זה יכול להסביר הבדל בלחץ בין הצינור העליון לתחתון.
תגובה: שאלה טכנית- יעילות רדיאטור
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
zivo
פיני,
עוד בדיקה שהייתי עושה.
תניע ותן למנוע להתחמם עד פתיחת הטרמוסטט.
תנתק את הצינור עודפים מהמיכל עודפים, ובזמן שמחזיקים טורים על 3000~, תנסה לראות עם יוצאים גזים \ לחץ מהצינור עודפים ( תנסה לסתום ולפתוח עם האצבע).
אם יש לחץ גזים שבורח מהצינור עודפים, זה יכול להסביר הבדל בלחץ בין הצינור העליון לתחתון.
שזה בדיוק אותו דבר כמו לזהות בועות במכל עודפים, רק שהרבה יותר קל ובולט לעין להסתכל לתוך מכל העודפים ולזהות את הבועות.
טל.
תגובה: שאלה טכנית- יעילות רדיאטור
אני הייתי מנסה פקק 1.1 אטמ'
תגובה: שאלה טכנית- יעילות רדיאטור
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
raanan
אני הייתי מנסה פקק 1.1 אטמ'
חשבתי על זה , השאלה אם הצינורות והחיבורים יעמדו בלחץ המוגבר.
בתור בדיקה מה זה בודק?
הרי זה לא פתרון, זה פלסטר/לקבור את הבעיה.
תגובה: שאלה טכנית- יעילות רדיאטור
לא זוכר אם כתבת שהלחץ העודף בצינור העליון
קיים רק כשהמנוע פועל, או נשאר גם לאחר כיבוי המנוע?
תגובה: שאלה טכנית- יעילות רדיאטור
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
שמעון.פ
לא זוכר אם כתבת שהלחץ העודף בצינור העליון
קיים רק כשהמנוע פועל, או נשאר גם לאחר כיבוי המנוע?
הלחץ קיים לאחר שהמנוע עובד ...... ולא מיידית אלא אחרי נסיעה של כ 5 דק
וכאשר מכבים, הלחץ נעלם לאחר כ15 דק... כשהרכב מתקרר.