יכול להיות שרדיאטור תא הנוסעים הוא מקור לבועות אויר?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Printable View
יכול להיות שרדיאטור תא הנוסעים הוא מקור לבועות אויר?
Sent from my iPhone using Tapatalk
בועות אוויר במערכת מים זה מלחץ שבורח מהראש מנוע
ממשיך באבחון עוד לא מצאתי את הבעיה
מוסך מתמחה במרכז לא מצא משהו לא תקין. החליף פקק רדיאטור ושיפצר את הונטה של המזגן
לא עזר
אותה עלייה
יום רגיל של יוני 22 עד 30 מעלות בצהריים
עליית זנוח מסלול ירוק
116 מעלות והמד עולה יותר מחצי
טוב אז ניתקתי רדיאטור חימום ועשיתי מעקף
לא עזר
116 מעלות אותה עלייה אותו מזג אוויר
עכשיו ההתלבטות שלי היא כזאת
קולר גיר ב סדנא. בהנחה שיעשו מהגיר למצנן ואז לחליל וישימו את זה במקום עם זרימת אוויר.
ולראות מה זה עושה.
או
מראש להזמין ב 500 דולר רדיאטור מקורי מיפן
Sent from my SM-G998U1 using Tapatalk
תשכח מכל הדיון על גיל וסוג הנוזל קירור.
תשכח מכל הדיון על הראדיאטור חימום.
אני בספק שטרמוסטט קשור (לדבריך, לא מתחמם במהירויות כביש. ובכביש האוטו שורף יותר דלק ומייצר יותר חום).
לא ענית (שים צילום) לגבי המעברים בראדיאטור הראשי + הראדיאטור מזגן - הכל נקי? שטפת?
לא ענית על השאלה של קירור הגיר - יש לך ראדיאטור נוסף ( או רק חליל בתוך הראשי)? אם יש, מה מצבו? מעברי אוויר נקיים?
חשוד חשוב - כתבו פה, הפאן קלאץ'. כתבת שהמוסך בדק בכלליות אבל לא התייחסת לפאן קלץ. זה אלמנט קשה לאבחון. אתה בטוח שהוא תקין?
נסיעה איטית \ עמידה במקום - האם יש הבדל בטמפ' עם או בלי מזגן? שהרכב מתחמם בשטח, ניסת לנכבות מזגן?
העובדה שמתחמם רק במהירות איטית, מחשידה קודם כל את הכיוון של זרימת אויר - מאוורי אוויר בראדיאטור או פאן קלאץ.
ביום חם (כמו בימים האלו) תעשה סיבוב שהרכב יתחמם, ואז צלם ווידיאו של כיבוע המנוע (שמישהו יכבה מתוך הרכב בזמן שמצלמים את פנים התא מנוע). איך נראת העצירה של הפאן קלאץ \ מאוורר ראשי? תוך כמה זמן הוא עוצר (מעצירת המנוע)?
דיברנו בפרטי על הפאן קלאץ׳- מה איתו?
מה נתפסו למאוורר הרדיאטור? אין לו שום קשר למערכת הקירור כשהמזגן כבוי.
Sent from my iPhone using Tapatalk
אה אבל סליחה זה לא נכון. כטמפרטורה מגיע ל 110 הוא נדלק ונכבה ב 108 כדי לעזור לזרימת אוויר. ראיתי את זה במו עיניי אתמול. העניין הוא שאני זוכר את הרעש של זה. וזה היה לי לפני
Sent from my SM-G998U1 using Tapatalk
מוזר, ב2006 זה לא היה קורה אבל עברו אי אילו שנים אז אולי שכחתי..
בכל אופן הבדיקה של הפאן פשוטה, כשהמנוע חם אחרי נסיעה מעט מאומצת, כבה מנוע ונסה לסובב עם היד. לא אמור להסתובב יותר מרבע סיבוב. אם ממש מסתובב חופשי - הוא לא נצמד ודורש החלפה או שיפוץ.
Sent from my iPhone using Tapatalk
אנחנו חוזרים לדבר במעגלים.
המוסך ש"לא פתר" עבד מסודר?
איזה בדיקות עשה?
בדק בריחת לחץ? עדויות לגזים במים? חום של רדיאטור במקומות שונים (בעיקר כניסה ויציאה אבל לא רק), כניסה של מאוורר לעבודה/פאן קלאצ'?
כל אלו בדיקות שלא מצריכות פירוק והחלפת חלקים.
בשלב הבא צריך כבר לפתוח ולבחון דברים מבפנים (טרמוסטט, משאבה, רדיאטור וכו...) אבל אין טעם להגיע לשם לפני שבדקו את מה שקל וזול.
https://photos.app.goo.gl/uvQVFTfBk64XxgZPA
אוקיי ניתן לראות 2 סרטונים
1. סרטון שבו אני בודק אם יש לכלוך על ה רדיאטור. אפשר לראות שיש קצת לכלוך בתחתית ה רדיאטור אבל לא משהו שממש חוסם. כן אחרי 8 שנים הספוג העליון נפל וזרקתי. אולי זה מפזר חום כלפי מעלה לא יודע מה המשמעות. הספוגים מימין ושמאל עדיין במקום
2. ניתן לראות בדיקה לאחר נסיעה 95 מעלות טמפרטורת מי מנוע. מיד לאחר כיבוי. שלושה רבעים סיבוב. רק אחרי שמתקרר רבע סיבוב
3. לא יודע מה בדק המוסך. זה המוסך ב ה הידיעה של סוזוקי במרכז. 1 מתוך 3 מוכרים.
4. אין לי קולר גיר.
5. שוב נראה לי זה בכיוון של קולר גיר ו/או רדיאטור
מה דעתכם? להתקין קולר גיר ולראות אם זה פותר ואם לא להזמין רדיאטור?
Sent from my SM-G998U1 using Tapatalk
לי נראה שהפאן קלאץ׳ עשה את שלו, ברגע שמאמי כיבתה את הרכב היה אמור להיעצר כי כשהמנוע חם הוא אמור להיצמד ב100% ולא להמשיך להסתובב
גם רואים שבניסיון השני או השלישי שאתה מסובב עם היד הוא מסתובב חופשי..
Sent from my iPhone using Tapatalk
הספוג הזה הוא לא הבעיה .
תצלם, בבקשה, את הראדיאטור מלפנים שנראה את המעברי אוויר.
אבל כרגע, תתרכז בפאן קלאץ.
תחזור על הניסוי של הכיבוי מנוע, בצהרי היום אחרי 20 דקות נסיעה, תעמוד 3 דקות במקום, ואז תפתח את המכסה, וישר תכבה ( ותצלם).
אם עדיין ממשיך להסתובב ( כמו בסרטון הנוכחי), תזמין חדש.
1) הפאן קלאץ' גמור.
2) בנוסף בסרטון השני רואים לרגע קצר קצוות (של זרעי דגנים?.) תקועים במעבה מזגן,
אני מניח שאם תפרק את הרדיאטורים תראה הרבה לכלוך שחוסם את מעבר האוויר.
שתי הבעיות האלה יחדיו = רכב מתחמם בנסיעה איטית במאמץ.
אז גם המצמד מניפה כמו שכתבו.
וגם - הספוג כן חשוב. הרעיון הוא שבנסיעה הרדיאטור יקבל אויר בטמפ' סביבה. אם אין את הבידוד מסביבו יש נטיה לאוויר החם לצאת החוצה ולחזור שוב לרדיאטור ואז הוא מקבל אויר חם מדי.
נכון שכאשר הכל תקין ההשפעה קטנה אבל כשלא הכל תקין כל דבר משפיע.
אסף.
רק עכשיו ראיתי את השרשור אז טל:
זוגתי נוסעת בג'ימני 2016 יד ראשונה עם 160,000 ק"מ, ואחרי שהיה לה ישן יותר שנגמר בתאונה ו 350,000 ק"מ.
קצת אחרי 100,000 ק"מ התחיל להתחמם בעליות. אנחנו גרים בקיבוץ יפתח על רכס רמים, מה שמרמז על עליות ולהוסיף על כך לפעמים גוררים גרור. למרות הפינוי אני כרגע ביפתח (מחלקת ההגנה של הקיבוץ), והג'ימני היה הכאן עם זוגתי בימים האחרונים).
אני מבין מהשרשור שאתה לא יד ראשונה, מה שאומר שאתה לא יודע בכלל איזה נוזל קירור יש לך במערכת.
תכונה ידועה של כל מיני קבוצות בפיסבוק ודומיו היא ריבוי של עצות אחיטופל, תרופות נחשים ואגדות שאין להן שום אבל שום קשר למציאות.
התאורים שלך, ובמיוחד הסרטון מצביעים על מצמד ויסקוזי למאוורר הרדיאטור, וזה הדבר הראשון לטפל בו ללא דיחוי !
מציע לך לגשת למורי בראשל"צ ולהחליף אצלו את המצמד הנ"ל. מניסיון אישי, התחליפי שהוא מוכר יותר טוב מהמקורי ועלה חצי.
חבר חזרה את רדיאטור החימום, הוא חלק חשוב מאוד ממערכת הקירור והניתוק שלא היה טעות. כמו שנכתב בתגובה קודמת יוכל לעזור בפינוי חום במקרה הצורך.
מציע לך לנקות את הרדיאטורים מבחוץ בעדית עם מים מצינור גינה או עם אוויר דחוס, אבל בעדינות. אני מנקה באוויר בכל טיפול ומונע מטינופת להצטבר.
מציע לך גם לשטוף את מערכת הקירור ולהחליף את הנוזל. תחום נוזלי הקירור בארץ פרוץ וכל אחד ימכור לך "מים ירוקים", "מים אדומים" ושאר רעלינים. לצורך כך תצטרך להצטייד בכמות נכבדה של מים מזוקקים, כאלו שאוספים מניקוז של מזגן ומסננים על מנת להוציא את הלכלוך מצינור הניקוז ומכל האגירה. מספיק להעביר דרך פיסת בד בתוך משפך.
אתה מרוקן את מערכת הקירור, ממלא חומר ניקוי למערכת קירור שרכשת מבעוד מועד, ועליו מים מזוקקים. נותן למנוע להגיע לטמפרטורת עבודה ואז עוד כרבע שעה, או בהתאם לרשום על האריזה. מרוקן, ומבצע סיבוב נוסף עם מים מזוקקים.
בשעה טובה מגיע למילוי נוזל קירור. הכי טוב הוא לרכוש תרכיז מיצרן ידוע ומוכר כמו "פאראפלו" של פיאט, G12/G13 של פולקסוואגן או דומיהם ואז למהול אותו ביחס של 1:1 במים מזוקקים. אם אתה רוצה נוזל מוכן, חפש את אחד מאלו המוכרים בו מצוינת טמפרטורת קיפאון של מינוס 36 מעלות, אז הריכוז הוא 50%. רוב הנוזלים המוכנים בשוק מציינים טמפרטורת קיפאון של מינוס 18, ולפעמים מינוס 10. הריכוז בהם נמוך מדי, משפיע על הסעת החום החוצה ועל טמפרטורת הרתיחה.
אם אתה זקוק להכוונה אישית, תרגיש חופזי להתקשר.
בהצלחה,
אורן 054-4381386
אלו מי עיבוי מי וממש נחשב כמים מזוקקים.
האבק באויר נכלל בהם.
לא ברור מה אתה רוצה להשיג דווקא בשימוש במים מזוקקים, אבל מי מזגן אינם מים מזוקקים, במקרה הטוב מים עניים במינרלים ביחס לברז.
פשוט להשתמש בנוזל קירור איכותי מיצרן מוכח.
(כן.. אם זו מערכת מוזנחת יש אפשרות לשחרור משקעים במערכת, אבל אם היא מוזנחת וסתומה אז גם ככה צריך טיפול שורש).