דרך אגב...הסטייקים נאכלו...תצטרך לשכנע אותי להוציא עוד מנה
:twisted: :twisted: :twisted:
Printable View
דרך אגב...הסטייקים נאכלו...תצטרך לשכנע אותי להוציא עוד מנה
:twisted: :twisted: :twisted:
אם זה היה כל כך פשוט, זה כבר היה נפתר מזמן... אין לך מספיק מקום בפגוש בשביל רסיבר שקוע, הוא חייב לבלוט החוצה אחרת הוא יהיה קצר מדי (שלא לדבר על בעיונת קלה של איפה תתקע פין - זה דווקא פתיר). אם הוא בולט החוצה, הלוחית לא יכולה לשבת עליו.
מה שאפשר לעשות בקלות אצל כולם זה לשים כזה רסיבר במרכז ולמטה, אבל זה יפגע בזוית הנטישה (מעט) ולא יהיה טוב לכננת. למעשה, הפגוש הזה לא טוב למשיכת כננת אלא אם היא בדיוק בגובה הקו התחתון (מה שאתה לא יכול להבטיח). בקיצור, הפגוש צריך לאפשר לך ככה:
1. ריתום לחילוץ.
2. הרמה עם היי ליפט מכל נקודה מאחור.
3. לא לפגוע במתקונים אחרים, כמו וו גרירה.
4. אורגן אורות נורמלי.
5. אפשרות לחבר גם מתקן לגלגל, ג'ריקנים או מה שתרצו.
שים לב ש5 לא אומר שאני עושה לכם את זה, זה אומר שאתם תוכלו לבנות מהפגוש הזה הלאה. יש גבול די ברור מבחינתי כמה אני מוכן להשקיע בפרוייקט שאני רק מפסיד ממנו, הוא עובר בנקודה בה כל אחד רוצה ככה או אחרת והשגעון מתחיל. בחייאת, את הדברים האלו אני בניתי לבד בבית בלי חיתוכי לייזר, אתם רק צריכים להוסיף על הבסיס (שהיה רוב העבודה) את הדברים שאתם רוצים. בלי מדידות כמעט. אם אתם רוצים כל אחד משהו קצת אחר על אותו בסיס זו לא בעיה, רק תמצאו מישהו אחר שישרטט (זה לא איום, לי פשוט אין כח לזה וזה לא מעט עבודה). לי אין בעיה להעביר את הקבצים הבסיסיים ולהסביר בעיות, לתמוך בסוליד ומה שצריך.
אפשר גם להוציא לכם פגוש עם מתקן עליו, שיכול גם לסחוב כננת, גם היי ליפט, גם ג'ריקנים, גם להרים מהצד האחורי, גם אורגני אורות וגם לוחית בלתי פגיעה, אבל אז תצטרכו:
1. לחתוך קצת מהפח של הרכב.
2. לשלם הרבה יותר, יותר מכפול מה שהפגוש הזה לבדו יעלה.
3. להזיז את הלוחית שלכם (כולל חיווט בתוך הרכב).
4. לוודא שמערכת המתלים האחורית שלכם שמחה לקבל עוד 100 ק"ג בקצה (היי ליפט+ג'ריקן+צמיג+מתכת+כננת).
אני לא יודע מה המידה שאתה מתכנן שיהיה לעובי הטמבון אז יש מצב שהצדק עימך לגבי בליטת הרסיבר. לגבי התאמת הטמבון למשיכת כננת - הרסיבר לא יחובר אליו ישירות אלא לשלדה, החור בטמבון יהיה רק היציאה שלו לאויר העולם ואולי אם אני אהדק את המיקום שלו אז הטמבון יתמוך ברסיבר מעט בעת משיכה וגם זה בספק.
לגבי חיתוך הפח לא ברור מדוע צריך אבל זה גם לא רלוונטי כי זה כבר לשנות את השרטוט המקורי ואנחנו לא רוצים את זה כי כאמור אתה עושה לנו מחווה ולא עובד אצלנו ולכן זו זכותך.
לגבי הזזת הלוחית - מה הבעיה עם זה בדיוק ? מעבר למתאם שאפשר לחבר שיאפשר הרכבתה אחרי הרסיבר והסתרתו , עדיין אפשר גם להזיזה לצדדים , לכווצה וכד'.
רוחב, 60 מ"מ וצמוד לרכב. זה לא בעיה של איך תחבר רסיבר - זה יושב ממש על אותם חיבורים - זו בעיה של אורך הנקבה ותו לא.ציטוט:
מה המידה שאתה מתכנן שיהיה לעובי הטמבון
שינוי השרטוט להוספת חור לרסיבר זה שטויות. זו לא הבעיה; הבעיה תהיה אם ננסה לבנות משהו מותאם אישית לכל אחד. תאמין לי, מכרתי כאלו משך מספיק זמן כדי לדעת שאין לך סיכוי להתאים אחד לכולם לגמרי.
לגבי הזזת הלוחית - קדימה, צא מהנחה שאתה חייב שהרסיבר יבלוט ותשרטט לי רעיון. אל תשכח שאתה רוצה להגן על האורות (אל תשכח שהיא חייבת להיות מוארת) ושאתה לא רוצה שהלוחית תתלש במפגש הראשון שלה עם קרקע.
נראה אחלה..
מדובר רק בחלק החיצוני של הפגוש?
אם לא, איפה יהיו חיבורי השלדה? והאם קיימים הבדלים בחיבורי השלדה בין השנתונים השונים ו רכבים ארוכים וקצרים?
עידן
בין ארוך לקצר יש הבדל, בין קצרים אין הבדל מ86 ומעלה למיטב ידיעתי. אתם צריכים לבדוק את זה, בפרט מי שיש לו 84 (משה?) כי איתם לא התעסקתי. עידן, תביא תמונה של החיבור מאחור אצלך (הקצה האחורי של קורות השלדה), אני אסמן לך עליה מה למדוד ואסביר לך איך למדוד את זה (תתפלא כמה סטיה יש בין מדידה של שני אנשים שונים. אפשר לצמצם את זה).
זה לא רק החלק החיצוני של הפגוש, מה שאתם רואים זה הכל כולל החיבורים לקצר (מה זה, ויטרע? חלק אחד והולכים הביתה). ממילא זה כבר פחות רלוונטי, אחרי שיחה נוספת עם משה אנחנו נעשה את הגוף מפרופיל ולא בכיפוף, בעיקר כי זה יחסוך כסף והמון עבודה (לא לי, למי שמייצר. עבודה=כסף).
אז יש מצב שאצלי הכל ממש שונה, אני אצלם מחר באור יום.
אצלי הפגוש (המקורי) מורכב משני חלקים..
1. פרופיל ברזל שאליו מחוברים שני פרופילים ארוכים שנכנסים לתוך קורות השלדה.
2. מכסה פח שעליו מורכבים הפנסים והמספר..
יש מצב שהחלק שסרטטת זה זה החלק שבא במקום מכסה הפח המקורי ומתלבש על חלק מס' 1 המקורי??
עידן
החלק שאני שרטטתי לא קיים במצב סטנדרטי, זה כל הרעיון. :grin: לא הבנתי לאיזה חלק בדיוק אתה מתכוון, כי אתה רואה בתמונה חלק אחד - פגוש שלם.
גם אם אצלך זה מורכב היום מ23 חלקים, לכל הפחות אפשר להעתיק לך את החלק החיצוני. קצת סבלנות, אחרי שאני אעשה את זה גם מפרופיל אני אעלה לכאן גם הרכבה וגם פיצוץ ממוספר, אז תוכל לומר לי לאיזה חלק בדיוק אתה מתכוון. לפגוש עם הפרופיל יהיה יתרון מבחינתך, כי את המתאמים לשלדה לא בונים כחלק מהפגוש אלא מרתכים אליו, אז אין מניעה לרתך משהו שונה לחלוטין ממה שמחבר אצל קצר.
טוב.. מצאתי מצלמה עם פלש נורמלי..
כאן ניתן לראות את החיבור לשלדה מצד הנהג, שני הברגים מחזיקים את הפרופילים של הפגוש בתוך השלדה.
ניתן גם לראות מימין את חלק הפח שמכסה על הפגוש ומחזיק את הפנסים והמספר..
כן, החיווט נוראי, אני יודע.
עידן
לא הבנתי מה הבעייה לעשות את כולם עם רסיבר, וכמו שמחברים לרסיבר וו גרירה נשלף, לחבר אליו מין פלח נשלף שעלי יושבת הלוחית רישו עם האורות שיהיו מחווטים עם חיבור מולקס או כל חיבור אחר שאפשר לחבר ולנתק בשנייה כשנכנסים לשטח, או כשרוצים לחבר משהו אחר.
הבעיה עם זה היא שבפעם הראשונה שאתה תעשה רוורס קטן לתוך קצת אדמה, תרד סלע והלוחית תשתפשף או כשתעלה מכשול והלוחית תיגע באדמה אתה תצטרך לצאת מהאוטו ולאסוף את הלוחית.
זה גם יראה נורא.
למי שרוצה רסיבר נשלף אין שום מניעה לקחת את הפגוש כמו שהוא יהיה, לחתוך במרכז ריבוע, להכניס נקבה ולרתך למקום. אז אתה חופשי לעשות מה שבא לך, הפגוש יהיה מספיק חזק כדי לקלוט את הרסיבר בלי בעיה. אזנים לעגלה אתה מרתך בדיוק כמו שבפגוש שלי היום מרותכות נקודות הריתום לחילוץ.
אתם גם יכולים לשכנע את כולם שהם רוצים רסיבר כזה (הווה אומר, הם מעבירים את הלוחית לבודי), לי אין בעיה להוסיף רסיבר לשרטוט.
עידן, זה החיבור שאני זוכר. עכשיו מה שאתה צריך לעשות זה להביא לי שרטוט מדוייק של קורת השלדה, בפרט מיקום החורים, מקצה השלדה ועד לחור הקדמי (כולל). אני צריך גם את המידות הפנימיות של השלדה, החיבור אצלך הולך לחבוק את השלדה בשני הצדדים.
מדידות:
מה שאתה מודד עם מטר, תמדוד לפחות פעמיים (לא רצוף) וכל מדידה תגבה במדידה נגדית, הווה אומר אם מדדת פעם אחת מתחתית השלדה למרכז חור תוודא שמדדת נכון ע"י מדידה מהחלק העליון של השלדה למרכז חור. שגיאת מדידה ידנית היא לרוב בסביבות ה1 מ"מ (שזה המון!) אז אל תסכום שגיאות מדידה, תתחיל למדוד כל פעם מאותה נקודה התחלתית אל הנקודה הרצויה, לדוגמא:
אתה מנסה למדוד את המרחק האופקי של החורים מקצה השלדה. דרך לא נכונה היא למדוד את המרחק לחור הראשון, להזיז את המטר אל מרכז החור הראשון המשוער ולמדוד משם את המרחק לחור השני. הדרך הנכונה היא למדוד את המרחק לחור הראשון מקצה השלדה ואז פשוט למשוך את המטר עוד קצת עד החור השני. בשיטה הנכונה יהיה לך שגיאה של 1 מ"מ לכל חור, בשיטה השניה יהיה לך שגיאה של 1 מ"מ לראשון ועוד 2 מ"מ לשני, כי אי אפשר להבטיח שאחרי שתרים את המטר תניח אותו חזרה באמת במה שקבעת קודם כמרכז החור. אם היו ל 5 חורים, זה אומר סטיה של 5 מ"מ...
מה שאפשר תמדוד עם קליבר ולא עם מטר, הכלי מדוייק יותר.
אחרי שמדדת צד אחד, תמדוד צד שני ותוודא שאתה מקבל את אותן תוצאות בדיוק. לא קיבלת, תתחיל מההתחלה (אל תאנוס מדידות כמו שאונסים מפה בניווט).
גובה החורים מהחלק הפנימי התחתון של השלדה הוא המידה החשובה לי ביותר.
אני צריך גם מידה אחת שיהיה מאוד קשה לקחת, היא המרחק בין קצה הפח האחורי של הרכב לתחילת השלדה. אני אבנה פיצוי על שגיאת המדידה למדידה הזו בצורת חור אובאלי מאוד, אבל בכ"ז תשתדל לדייק. הדרך הכי טובה תהיה לשים את האוטו על משטח ישר, לקחת פלס ולהוריד ניצב מהחלק האחורי לרצפה, מדידה של המרחק בין הפלס לקצה השלדה התחתון.
שרטוט:
2 מימדים כל פעם, תוך ציון נקודת המבט שלך. נקודות המבט הן יחסיות לרכב, הווה אומר אם אתה אומר "מאחור" אני מבין שזה כאילו שאני עומד מאחורי הרכב ומסתכל על השלדה.
אוקי, ככה זה יראה עם פרופיל (בלי הקו באמצע, זה כי בניתי רק חצי ואז עשיתי לזה מראה):
http://img95.imageshack.us/img95/8849/15oy3.th.jpg
http://img209.imageshack.us/img209/6243/24kb3.th.jpg
http://img95.imageshack.us/img95/7555/37qd.th.jpg
בתמונה הראשונה מאוד קל לזהות את החיבור לשלדה, הוא בצורת L. כפי שכבר הבנתם, את החלק הזה אפשר להחליף בכל סוג חיבור רצוי ולכן החלק החיצוני מתאים לכל סמוראי. זה כמעט אותו פגוש שיש בכתבה, אפילו מאוד דומה לסדרת הפגושים האחרונה שמכרתי שהם כבר יותר מתקדמים ממה שיש בכתבה.
מאיזה פרופיל זה מתוכנן? (מידות)
120X60X3.25
שלום חברים,
האם יש חדש בנושא, או שכולם במילואים?
בתקווה שימשך השקט,
צבי
אהלן צבי.
העניין עומד עכשיו בשלב השרטוטים.
אלון הוא השרטט הראשי, והוא מתעסק בעוד כמה דברים, אז אנחנו משתדלים שלא ללחוץ עליו יותר מדי.
יהיה בסדר.
אלון לא במילואים - המפקדים שלו רמזו גם שהוא לא יהיה - הוא פשוט עובד אצל ארז במרכז ועוד אין לו סוליד מותקן במחשב שהוא כותב ממנו עכשיו. מחר יהיה.
בעקבות המלצה של חבר (הי, בני) החלטתי להצטרף גם לפורום (אחרי רביצה של שלושה חודשים בג'יפטריפ) וגם להצטרף ליוזמת הפגוש האחורי בתנאי שיתאים טכנית והמחיר הסופי יתאים גם.
מקריאה של כל השרשור עוד לא הבנתי לאיזה אורגן אורות הפגוש מתאים? מדובר על אורגן אורות רגיל של סמוראי?
לא, זה מתוכנן לאורגן אורות חדש. עמיד יותר, כולל גם את אור הערפל, זול יותר (60 ש"ח לכל היחידה).