דני
אצלי האובר דרייב נמצא בידית ההילוכים מ99 ומעלה, והכפתור נמצא במקום, הבעיה מופיעה רק בנסיעה אגרסיבית.
נמרוד
Printable View
דני
אצלי האובר דרייב נמצא בידית ההילוכים מ99 ומעלה, והכפתור נמצא במקום, הבעיה מופיעה רק בנסיעה אגרסיבית.
נמרוד
שמיל היי
בעית המכות נעלמה לאחר נסיעה קצרה, כבל הקיק דאון יבדק, למרות שהתפעה לא קשורה ישרות לקיק דאון.
הרכב כרגע באישפוז במוסך קרייזלר המכונאי אמר שהמחשבים יפורקו ויבדקו במעבדה, בנוסף הוא בודק את כל החיבורים והכבלים מסביב.
נמרוד
תקלה מעניינת.
תעדכן מה הממצאים.
עדכון
הג'יפ משתחרר מחר מאישפוז ארוך, ולא הצליחו לפתור את הבעיה, אני חוזר הביתה עם הזנב בין הרגליים.
למי יש מחשב גיר מפירוק שנתון 2001 עד 2004 אשמח לדבר איתו.
נמרוד
יואו איזה באסה ...
תבדוק אצל אורן מערכות ליד רחובות 0547000073
מסור לו דש מבועז עם הגרנד
בהצלחה
הי נמרוד,
בהנחה שהבעיה שלך היא - שלא קיימת העברה של ההילוך משלישי לרביעי, ראה בעיות פוטנציאליות שעלולות לגרום לבעיה מהסוג הזה.
אני מניח שאתה מכיר טוב את הרכב שלך ואת מסכת הטיפולים והבדיקות שעשית, ולכן עשה בבקשה אלימינציה על מה שאתה "בטוח" שתקין או תיקנו.
למשל:
הסעיף הראשון ברשימה, זה קל : השאלה כבר נשאלה ובדקת שהכפתור משוחרר ולא לחוץ.. וכן הלאה..
**אגב - זה בנוי כך: מספר שאלה # תיאור הבעייה. שורה הבאה אותו מספר שאלה# והנחייה..
NO 3-4 UPSHIFT
1. Dash O/D Switch In OFF Position.
1. Turn control switch to ON position.
2. Overdrive Circuit Fuse Blown.
2. Replace fuse. Determine why fuse
failed and repair as necessary (i.e.,
shorts or grounds in circuit).
3. O/D Switch Wire Shorted/Open Cut.
3. Check wires/connections with 12V test
lamp and voltmeter. Repair damaged or
loose wire/connection as necessary.
4. Distance or Coolant Sensor
Malfunction.
4. Test both sensors with test lamp or
volt/ohmmeter and replace faulty sensor.
5. TPS Malfunction.
5. Check with DRB scan tool and replace
if necessary.
6. Neutral Switch to PCM Wire
Shorted/Cut.
6. Test switch as described in service
section and replace if necessary. Engine
no start.
7. PCM Malfunction.
7. Check with DRB scan tool and replace
if necessary.
8. Overdrive Solenoid Shorted/Open.
8. Replace solenoid if shorted or open
and repair loose or damaged wires (DRB
scan tool).
9. Solenoid Feed Orifice in Valve Body
Blocked.
9. Remove, disassemble, and clean
valve body thoroughly. Check feed
orifice.
10. Overdrive Clutch Failed.
10. Disassemble overdrive and repair as
needed.
11. Hydraulic Pressure Low.
11. Pressure test transmission to
determine cause.
12. Valve Body Valve Stuck.
12. Repair stuck 3-4 shift valve, 3-4
timing valve.
13. O/D Piston Incorrect Spacer.
13. Remove unit, check end play and
install correct spacer.
14. Overdrive Piston Seal Failure.
14. Replace both seals.
15. O/D Check Valve/Orifice Failed.
15. Check for free movement and secure
assembly (in piston retainer). Check ball
bleed orifice
אני מקווה מאוד שזה יתן לך כיוון ואולי פתרון.
תבדוק ותעדכן.
דני היי
הOD תקין, חישני מהירות כניסה ויצאה +חישן לחץ שמן, נמצאו תקינים, הוחלפו רק לבדיקה, חישן מצב מצערת הראה 80% בפול גז הוחלף לחדש.
כל הבדיקות שאפשר לעשות על מחשבי החברה נעשו, כל החיבורים פורקו ונוקו.
היום החלפתי לבדיקה את מחשב הגיר, הבעיה לא שם.
נמרוד
נו... מה כבר יכול להיות..
פרוע.. אבל הגיוני.
אחת הצמות או הקונטורים של אחד החיישנים.
עוד דבר..
הגיר לא מעביר ל OD כאשר הוא חם מדי.
למרות שאין לך חיווי על חום יתר בגיר, בדוק את זה בשבע עיניים, ישנה תקלה נפוצה בפורומים האמריקקים שמדברת על בעיה בצנרת שמן הגיר לרדיאטור, לחץ שמן נמוך כתוצאה מסתימות בצנרת..
קרא קצת את זה..
Robert, great post!!
Your unfortunate story reinforces the need for routine maintenance. Industry statistics clearly show a correlation between the level of maintence and the level of transmission problems. Yet, the vast majority of us will religiously change engine oil at 3000-5000 miles, yet completely forget about the transmission. In the vast majority of cases that I see or hear of, lack of routine maintenance is usually associated with transmission problems.
As noted in many of my posts, poor fluid flow or loss of hyraulic pressure due to debris problems are predominate to many transmission issues. That's why I often list clogged cooling lines and the anti-drain back valve as a prime suspect on Mopars.
The one thing I might suggest to reconsider is the permanent remove of the anti-drain back valve. This valve was added to later A998s, A999s, A500s, A518s and A618s for a reason. Torque converter syphoning can be a problem on these transmissions, especially if one lives in a climate where day-to-night temperatures range considerably. The anti-drain back valve prevents this. If the filter is replaced and the ATF is refreshed routinely, the likihood of having excessive dirt and debris in the ATF is very low. They can be replaced very easily and should be periodically as well.
Chrysler has the anti-drain back valve built directly in to the transmission of the RFE series, and uses a Cooling Return Filter to ensure that the anti-drain back valve doesn't get clogged. However, the filter itself can become clogged and produce the same problem as a clogged anti-drain back valve.
ATF does become oxidized, collects moisture and dissipates the friction component over time. Fluid condition is probably the single most important characteristic of an automatic transmission. This is especially true on Mopars since their ATF+ series is a very specific and unique recipe.
Best regards,
Dusty
נמשיך..
in the cooling system next to the radiator there is a spring loaded checkball in one of the cooling lines if that checkball is restricted it will kill all oilflow to the transmission normally we remove the line knock out the checkball and spring and then reinstall the clear line. if you do not do this at least buy the new line from chysler ive seen hundreds of trans failures caused by this restricted line
רמי
כשבודקים את הערכים של החיישן ויש קצר בחוטים ישר רואים ערכים לא נכונים ולא רואים שינויים בקריאת המהירות או הלחצים.
הגיר הקודם הראה התחממות, השמן זרם טוב לרדיאטור וממנו, בגיר החדש אשר ממוסך חי החליף את הרדיאטור לגדול 20\30 וצנרת חדשה הגיר הזה לא מתחמם נקודה.
לגיר יש חיווי לחום, נדלקת מנורה בצורת מנוע, וכשהחום ממשיך לעלות נדלקת מנורה חום גיר גבוה. (הOD) בסדר.
נמרוד
אתה רוצה לעטוף בנייר צלופן ולדרדר לים?
או לנסות לחשוב רגע הגיונית מה יכולה להיות הבעיה?
הרי אין כאן מעשה כשפים, ואין לך שדים ברכב..
אז בוא נעשה חושבים רגע,
סימפתום - הגיר מתנהג רגיל בנסיעה רגועה, כאשר הוא תחת עומס בנסיעה אגרסיבית הוא מאבד את הילוך 4.
עד כאן זה נכון?
הוחלפו:
גיר.
רדיאטור גיר.
חיישנים.
צנרת.
מחשב גיר.
הבעיה היא לא בגיר, ובמחשב שלו. נכון?
התופעה מתרחשת תחת עומס!! כאשר הגיר מתחמם יותר, הרדיאטור מתחמם יותר, ולחץ השמן עולה, ולכיוון הזה צריך לכוון, מה קורה בזמן העומס.
בזמן העומס הגיר אינו מקבל את לחץ השמן שהוא צריך ולכן מתחיל להשתגע. הגיוני לא?
עכשיו נתחיל להעלות רעיונות מדוע זה קורה.
למרות כל מה שהוחלף.. החשוד העיקרי לדעתי הוא הרדיאטור\צנרת. ייתכן שהרדיאטור מים הרגיל שלך אינו תקין, צנרת שלא הוחלפה במלואה, במערכת השמן ישנו שסתום אל-חזור המונע מהשמן לחזור לגיר בזמן כיבוי, כאשר הוא לא נפתח במלואו או נסתם ע"י לכלוך תווצר בעיה במיוחד כאשר הגיר בעומס וזקוק לסירקולאציה מהירה של שמן קר.
נמשיך לחפור ברשת בזמן הפנוי ונעלה עוד השערות.
רמי
נחדד כמה דברים, רדיאטור מים חדש מנותק ממערכת השמן של הגיר, התופעה מתרחשת גם בהילוכים אחרים, וכשהשמן קר ולא רק כשהוא חם.
שסתום אל-חוזר אותה תופעה בשני גירים? לא הגיוני, אני חושד בחיישני המהירות, משהו שם לא תקין למרות שנבדקו ונמצאו תקינים, המחשב לא רואה את הסל"ד האמיתי ולא נותן פקודת החלפת הילוך.
נמרוד
נמרוד,
תסתכל על: http://www.xjtalk.com/showthread.php?t=7610
הם מדברים שם על פלג ODB2 שיודע לקורא נתונים בזמן אמת ולשדר לטלפון אנדרואיד.
אולי שווה ללכת לכיוון הזה, אני לא מכיר את התוכנה המדוברת, אבל סקנר שיעבוד ויראה בזמן אמת מה קורה כאשר ההילוך לא עובר יכול לעזור.
והמחיר שהם מדברים עליו הוא זול למדי
סער
סער
אני לא חושב שהסקנר יעשה יותר ממחשבי החברה, שאיתם נכנסים לעומק המערכת, תוך כדי נסיעה.
נמרוד
נ.ב יש מצב שפילטר הדלק לא מעביר מספיק דלק ?
נמרוד,
יש לי פלאג OBDII מחובר ב-BLUETOOTH למכשיר אנדרואיד (או מחשב נייד לצורך העניין)
זה נחמד ומראה כל מיני גראפים ושעונים, אבל קשה לי להאמין שזה מראה יותר מסורק במוסך ייעודי של קרייזלר.
בכל מקרה אם אתה רוצה לבדוק ויוצא לך להצפין, אתה מוזמן.
איל
נמרוד,
במוסך בדקו תוך כדי נסיעה? שיחזרו את התקלה כאשר הסורק שלהם מחובר?
סער.
סער
כן תוך כדי נסיעה
אצלי התחילה תופעה גם של בלבול בהילוכים לא נכנסים בזמן והרביעי משתגע לו וסחיבה לא טובה ..במקביל מחוג המהירות גם אתחיל לקפוץ...!! שיחקתי עם חיישן מהירות יציאה ניקיתי ומשכתי קצת את החוטים המחוברים אליו ..ע"י ששיקתי ומשכתי את השרשור הרחקתי אותו ממקום הקצר..כמובן בעדינות .. :) ..הגיר חזר לתפקד מצוין! יכול להיות שהחוטים עם השרשור שמכסה "ומגן " על החוטים קיבל איפשהו לחיצה ומעביר או מקבל פידבק מהבודי....ומשגע את הגיר...
עברת על כל החוטים שיוצאים מהגיר שלא מקוצרים עם אבומטר? עם כל הכבוד למוסך המרכזי...תעשה בדיקות משלך ...
בהצלחה בועז
בועז היי
אני רוצה לפרק את צמת הגיר עד למחשב, רק שיהיה פחות חם עוד חודשיים, ואז לעבור על כל החוטים, השקעים והתקעים נקווה לטוב.
נמרוד