יהודה אתה מעלה פה מידע ומספרים מעניינים אבל אולי אפשר קצת לינקים מאיפה הזמנת כדי שישאר לדורות הבאים.
Printable View
יהודה אתה מעלה פה מידע ומספרים מעניינים אבל אולי אפשר קצת לינקים מאיפה הזמנת כדי שישאר לדורות הבאים.
כל רכישה שלי מתועדת ביומן שיפוץ. אבל בגלל שהשירשור הזה יותר פופולרי - אני אדאג ללינקים בהמשך...
החסרתי את פיטמן דרופ וטרנספר קייס ספייסר...
עוד 500 ש"ח...
בכל המקרה הקיט באיביי מגיע עם בולמי twin tube של RE. אם כבר הכי טוב אז לקחת את הבולמים מהסדרה של extreme duty. שהם מונו טיוב.
http://www.quadratec.com/products/16301_10X_A_PG.htm
חיפוש באינטרנט מעלה שהקיט ללא הבולמים עולה כ 1200 דולר + 320 דולר לבולמים הנ"ל. בפורום האמריקאי ישנן שירשורים שבמידה וישנה כננת כבדה וטמבון מסיבי מלפנים - מומלץ לקחת את ארבעת הקפיצים במק"ט של האחורי (יותר עלים ובנויים לעומס גבוה יותר) על מנת למנוע שקיעה כפי שדווח ע"י רבים. כמו כן ישנן לפעמים טעויות (מתום לב) לגבי אספקה של המק"טים (בולמי 2.5 נשלחים במקום 4.5) וכ"ו - זה משהו שאסור שיקרה ביבוא אישי מפני שעוגמת הנפש תהיה רבה במידה וצריך להוציא סכום לא מבוטל לשליחה חוזרת.
במידה והמחיר בארץ הינו 11K - אני הייתי קונה בארץ ובכך נהנה משקט נפשי ובלי לוותר על האחריות.
ואכן טעיתי לגבי mono tube לעומת twin tube - וזה הזמן לתקן (סליחה).
עמוד 4.
http://www.bilsteinus.com/uploads/tx...Rd_Cat2011.pdf
http://www.garage-tune.com/blog/?p=188
בקצרה: מונוטיוב מתאימים טוב יותר לתנאי שטח בפעילות מאומצת היות והם סובלים פחות מחימום יתר (מבנה שונה) וישמרו על ביצועים טובים גם בתנאי עבודה מאומצים. הבוכנה כפולה בגודל - עקב מבנה שונה ומכילה גז בלחץ גבוה יותר, בדרך כלל יהיו פחות רכים מטווין טיוב.
בשתי השיטות יש שמן.
סרטון מגניב על מנת להבדיל בין השניים: http://www.youtube.com/watch?v=vrUuESt2Q9I
יהודה, אתה מעליב אותי, אני ממש לא מההולכים אחרי העדר, לא טויוטה ולא מאזדה, מתעב את שניהם, נוסע על b4.
אתה תימני במקרה? כי אתה מדבר כמו החברים התימנים שלי שחושבים תמיד שהם יודעים הכי טוב( אמנם זאת תכונה ישראלית שאנחנו יודעים הכי טוב מכל העולם, אבל אצלם זה הכי גרוע, ואל תעלבו עכשיו כל התימנים )
אבל בוא נדבר בטיול הראשון אחרי שתסיים את הרכב ותרכיב הכל, שדרך אגב, עוד לא נתקלתי במישהו שקונה בולמים על פי הערכה של הפתיחה של הקפיץ, בלי להרכיב ולבדוק את הפתיחה בפועל, כי מניסיון כל ג׳יפ לגופו.
ושלא תבין לא נכון, מאחל לך בהצלחה
נ.ב. הסטאפ הכי נוח שאני נסעתי עליו היה דווקא קפיצים מקוריים מעורגלים עם נדנדות קצת יותר גבוהות מהמקור ובולמים של מונרו, מבחינת גובה הרכב זה היה 2.5״ כמו הסט שהזמנת, אתה יכול לשאול את ליאור זה היה על הרכב שלו.
Sent from my iPhone using Tapatalk
מוריס - אני לא מעליב ואם זה היה הרושם שלך אני מתנצל.
לא קניתי את הבולמים לפני שהתקנתי את הקפיץ וזו הסיבה שהתקנתי קפיץ אחד על מנת לקחת מידות ואז להזמין.
לגבי הקידמיים אני מבצע שינוי בתושבות על מנת לנצל פונטיצאל מלא ולכן הזמנתי בולמים עם פתיחה גדולה מקיט 2.5". - אבל זה השגעון שלי, הסר דאגה אני אדאג לסגירה נכונה ופתיחה במלוא הפונטציאל.
כמו שאתה אומר ואני מחזק את דברך! כל רכב לגופו, כל רכב והקומבינות שלו. דרך אגב מה שאמרת לי עכשיו זה בסטירה להמלצה של קיט בו הבולמים מגיעים במידה ידועה מראש מבלי להתחשב בקומבינה של הרכב.
למה אני יודע הכל? מאיפה הרושם - זה ממש מעליב. הרי שנתיים רק שאלתי שאלות לא כתבתי כלום, אתה יודע היטב שאני מתייעץ לקבל דעות נוספות כפי שאני מבצע בפורם המקביל. לא הוגן - באמת ישבתי לתומי על זמני האישי על מנת לשתף חוויה אישית, על מנת לעזור לאנשים שמתקשים למצוא אינפורמציה מעבר לשפה העברית.
קצת ביאסת אותי. אבל זה לא ישנה את העובדה שאתה המוזמן הראשון שלי להשקה והבירה עלי, כי השקעת, חווית דעה ואני מעריך את הניסיון בפועל שלך ושל ריקו, ליאור, אילן ועוד רבים.
יהודה היי
אני לא מבין למה אתה נעלב ?, ההפך יש לך ידע רב שהצלחת להשיג במשך הזמן אני וכול השאר ,( אני מקווה) מנסים לאתגר אותך על מנת להבין איך בנית את הסט אפ ומה היו השיקולים מתוך מטרת למידה.
ההפך אם זה יצליח לך אני ( אם תסכים ) השב איתך אחד אל אחד, פנים מול פנים ,כדי שתעזור לי גם להזמין סט בקונפיגורציה כזאת ( ללא בירה .... שלא נזמין שטויות :-) ).
מההבנה שלי ,ההרגשה של חלק מחברים פה היא שיקול של עלות מול תועלת - האם שווה לחסוך 25% בסט מתלים כאשר אתה מקבל קיט שלא בטוח שיתאים פיזית לרכב או לתחת של הנהג ,וכאשר האחריות היא בעייתית .
לסיכום - הכי חשוב אל תתייאש ותעלב - לא זאת מטרת הפורום !.
יהודה, אל תדאג לא נעלבתי, זה נאמר בחצי הומור, גם הקטע התימני, אם מישהו נעלב.
אני אשמח לסיבוב בסוף וגם לפרגן על השיפוץ וגם על הסט אפ של המתלים, אם יצליח לך.
קח הכל כביקורת בונה ותפנים חלק מהעצות, כי פשוט יש פה חבר'ה שכבר עברו הרבה שנים וסט אפים ומה לא.
רגע אחד ....
אם הגענו לסכום של 8500 ₪ לסט קומפלט מארה"ב
למה לא לקנות סט של bds בארץ ????
הקיט מכיל הרבה יותר חלקים (נדנדות + סקיד פלייט חדשות) וכולל בולמי מונוטיוב משובחים לעומת הבולמים בקיט של BDS.
דרך אגב - הקפיצים של BDS לא יקרים בארה"ב (100 דולר ליחידה לעומת 150 דולר עבור רוביקון) ויש מצב למחיר לא רע בקונפיגורציה אישית למי שלא צריך עלה נוסף (עלה נוסף עולה 70 דולר).
אין תחרות למחיר הראשוני שהיה לקיט של BDS (עודף מ 6000 לקיט מלא + ניתוק מהיר משובח + עלה נוסף) אבל היום החבילה פחות אטרקטיבית (לטעמי האישי).
כמו כן - לטעמי האישי - הקפיצים הקידמיים של BDS לא מסיבים מספיק על מנת לאפשר כננת קידמית + טמבון מסיבי (שלח מייל ל BDS מעניין מה אומרים על כך). בבניה של קונפיגורציה שמבוססת על ארבעה קפיצים זהים - זאת אומרת מעבר לקיט של YJ. ישנה אפשרות לבצע התאמה מדוייקת לצרכים של הלקוח לאור נתוני הגיפ (יתרון נוסף לארבעה זהים הינה העובדה שאפשר להחזיק מאיה ספייר ברכב - לכל מקרה...התאמה לכל הקפיצים)
יתרנו של הקיט של BDS הוא בעובדה שהוא תואם סיקס (אומנם אמריקאי - אבל עדיין) עם כל המשתמע מכך וכולל מק"טים לכל סוגי הסרנים (רחב, צר).
ריקו: מכיוון שאתה בעל ידי זהב - אני מציע לך לשקול ברצינות לייצר תושבות שש מחוזקות טרום ההתקנה שלך.
דרך אגב - מידע נוסף שקיים בפורום האמריקאי לגבי הקיט של רוביקון - הוא העבודה שהבולמים המצורפים אינן מנצלים את מלוא הפונציאל של הקפיץ ושיפור שכיח הינו להאריך את התושבת העליונה (מגדל) + הנמכה של התושבת התחתונה ומעבר לבולמים בעלי מהלך פתיחה משופר. בחו"ל מקובל לבצע את שינוי המגדל באופן הבא:
קניה של תושבת של פורד F350 מק"ט - E5TZ-18183-A והתאמתו לתושבת סיקס ע"י קדיחת חורים מתאימים (עלות 12 דולר).
http://www.in2jeep.com/fordshockmt.htm
בארץ ראיתי שמבצעים הארכות לקיים באופן די מכוער ובזווית לא תקינה עבור הבולם החדש.
תושבות תחתונות יש לרוביקון בעלות של 32 דולר - נדרש ריתוך לסרן - http://www.ebay.com/itm/310795547536...84.m1438.l2649
הקפיצים שלי אומנם רק 2.5, אבל הם גמישים מאוד ולכן גם אני רכשתי בולם קדמי עם מהלך ארוך ואני מתכונן לנצלו על ידי הנמכה של התושבת הקידמית במקום להגביה את הבאמפ-סטופ.
- מממ שכחתי דבר אחד - במידה ואתם מיבאים משהו מארה"ב והוא מיוצר בארה"ב - בקשו מסמך מהיצרן על כך ובעזרת המסמך הזה תוכלו להוריד עוד הרבה כסף מכיוון שתחוייבו במע"מ בלבד! במקום 52 אחוז.
- יצרתי קשר עם BDS - לא מיוצר בארה"ב, גם אולדמן. מעניין מה המצב לגבי רוביקון? שווה לשלוח להם מייל... אולי המחיר יהיה אטרקטיבי.
* היום אני מבין שאין קשר ישיר בין קפיץ ארוך ליכולת העמסה של הרכב - הנושא הרבה יותר מורכב (או פשוט - תלוי איך מסתכלים על זה). לכן אני ממליץ לבדוק האם ליצרן יש מק"טים שונים של המוצר על פי השימוש בפועל - כל זה בתיאוריה כמובן וללא ניסיון מעשי בסטאפים שונים.
שבת שלום!
יהודה
יהודה בארה"ב מקובל לעשות את תושבות ה- "6" , מהקצוות של הקפיצים הישנים שהיו לך בג'יפ
אני הולך בגדול להחריב את הסט קפיצים הישן , ולגנוב ממנו את הקצוות של הקפיצים , אתה תקבל מזה "6" שבנויי ממתכת קפיצית חזקה איימים
ולא תשבור עוד "6" לעולם . רק צריך לקדוח את המתכת הזו , וזה סיפור בפני עצמו !
בכל מקרה תודה על הקישורים
תמשיך בעבודה הטובה .....
בקשר לקפיצים אם הסט של BDS עולה היום הרבה כסף , אז יש מצב שיבוא סט בהתאמה אישית , זו החלטה טובה !
יהודה בקישור של תושבת הבולם הארוכה של הפורד , הם הציינים שזה לסט אפ של קפיצים מעל הסרן SOA
יכול להיות שזה מתאים לסט אפ שלנו , אבל ידרוש ממך להתקין קפיצים בעלי מידת פתיחה וסגירה גדולים שלא לצורך , כך נדמה לי ?
בעיקרון לאחר התקנת הקפיצים , צריך להביא את הגיפ להצלבה המקסימלית , ואז למדוד פתיחה וסגירה של הבולם מעין עליונה לעין תחתונה .
להוסיף עןד 20 מ"מ מרווח ביטחון גם למידת הפתיחה וגם למדית הסגירה , וזה הבולם המתאים , כמובן עושים את זה ללא מוט מייצב מחובר
בצורה הזו אין מצב שאני מגביל את מהלך פתיחת וסגירת הקפיצים ע"י הבולמים , במידה ובבדיקת אורך הבולם כאשר אני מצליב את הגיפ ומודד
אם אני רואה שתושבת הבולם הארוכה ( לא של הפורד) צריכה הארכה כי מידת הבולם שמדדתי הולכת להיות מוגבלת ע"י התושבת
אז לדעתי יהיה הזמן הנכון להרכיב כזו של פורד ...
הי ריקו שלחתי את הלינק הזה בגלל שהוא מתועד בתמונות, הוא בשימוש גם בסטאפים שאינן SOA.
לגבי מדידות. אתה צודק - אבל מי שנמצא עם קפיצים מקוריים או הגבהה של עד שלושה אינץ יגלה מהר מאוד שקשה למצוא בולמים שעונים גם על פתיחה בהצלבה מלאה וגם על סגירה שלא מסכנת את חיי הבולם - פשוט כי קשה לייצר בולם כזה - אורך בא על חשבון סגירה.
לכן לפעמים ההתאמה (כמו אצלי) היא שונה.
אני מצאתי את הבולם שנתן לי את הפתיחה המקסימלית שניתן מול דרישות הסגירה.
מספרים - אם אני לא טועה המידות של הבולם המקורי מלפנים הינן : 33 - 44 (לא ממש זוכר - אבל משהו באזור). אני מצאתי בולם 35 - 57 של בולשטיין מהסדרה הרכה, יכולתי גם לבחור ב 33- 51 מהסדרה הקשה (מיועדת לעומסים גבוהים) אבל למה לוותר ככה על שישה ס"מ יקרים?
לכן המדידות לחוד וזמינות בולמים לחוד (במקרה שלי לפחות), אז מלפנים לא בדקתי הצלבה אלא בחרתי בארוך ביותר.
את התושבת שבמרכז אני מוריד ומעביר למתחת הסרן - כמו המוצר של רוביקון. ובכך אני לא צריך להגדיל את הבאמפ סטופ ועדיין נהנה ממהלך בולם הגדול ביותר שמצאתי בבולם מונוטיוב עבורי.
הקיט של אולדמן שרכשתי מגיע גם כקיט מלא (כמו של רוביקון) אבל עלותו מאוד מאוד גבוהה לרוכש הישראלי, לכן בניתי את הקונפיגורציה בעצמי, מידות הבולמים בקיט של אולדמן היה עבורי אומדן נוסף (מעבר למדידות בשטח).
אם הייתי עם קיט 4.5 הייתי בוחר בבולמים הארוכים ביותר שניתן להשיג (מעל 10 אינץ) ומבלי קשר למדידות בפועל (שהייתי מבצע בכל מקרה) - האתגר הוא דוקא לענות על סגירה ולא על פתיחה לאור זמינותם של הבולמים.
ממש עכשיו פירקתי בולמים סטנדרטיים. קדימה סגור 33, פתוח 51. אחורה 35-57.
בברכה, אסף
אסף, האם התושבת בולם הקדמית שלך יושבת על הסרן או על הסקיד פלייט? אני משער שעל הסרן...
יהודה אתה בגדול הולך לרתך תושבת על הסרן ?
זה נשמע טוב , אבל מה ההבדל בין שני האופציות ?
סרן מול סקידפלייט
התושבות שלי על הסרן.
בברכה, אסף
הי ריקו,
אני מדבר כרגע על הבולמים הקידמיים, עד שנת 85 (ארה"ב) הסרן הקדמי היה סרן צר. לסרן צר היה תושבת על הסקיד פלייט ומגדל קצר.
משנת 86 הסרן הוחלף לסרן רחב והמיקום עבר לסרן עצמו (מרכז הסרן). המגדל התארך - וזהו המגדל שיש לנו היום.
לפני שבוחרים בולם - צריך לדעת את מידות הבולם - כפי שציינת. על מנת להנות מכל העולמות (פתיחה וסגירה) יש לבחור בולם עם טווח מתאים ואף יותר. אבל פה הטריק.
ככל שהבולם ארוך יותר כך גם סגירתו מתארכת - מה שמחייב הארכת באמפ-סטופ. (דרך אגב - בולמי מונוטיוב תמיד יהיו בעלי מהלך סגירה גדול יותר מטווין טיוב עקב המבנה הפנימי (אלא עם כן מיכל הגז חיצוני). בכל מקרה במקום לשנות באמפ סטופ - ניתן לקחת בולם גדול יותר ולהוריד את התושבת למתחת הסרן - בלי בעיה 3 - 4 ס"מ.
אתה לדוגמא יכול להתקין 12 אינץ בלי בעיה (ככל הנראה גם מגדל ארוך יותר - אבל כבר דנו בזה). למה זה טוב?
תראה, אני מגיע מתחום אופנועי השטח. הדבר החשוב ביותר לרוכב אופנוע - זה מהלך קפיץ זמין למכשול הבא. אנשים חושבים שבולם עובד בעיקר בבמפרים ולכן אין סכנה להתחממות - זה די שטות (אלא עם כן אתה נוסע על לחץ ממש ממש נמוך בצמיגים) ואז הצמיג הינו הבולם הטבעי שלך. בולם עובד קשה בכל נסיעה בשטח היות והתנודות מהירות וזה לא קשור למהלך עצמו. ונסיעה של מספר שעות ביום - זה פעולה קשה לבולם - לכן מונו-טיוב ואין בכלל על מה לחשוב. צריך לודא רמת רכות של הבולם על מנת לא ליפול על עמוד פלדה יצוקה. אולדמן מספר אחת בנוחות והמסיביות (על כך מעידים מאות) אבל המחיר בהתאם. 900 ש"ח ליחידה בארץ. בולשטיין 5125 בנויים באופן מסיבי מיציקת אלומיניום ובעלי רוד מסיבי מאוד. תוסיף את החום הישראלי לעיניין...
אני חושש שמעבר לכיוון הסקיד פלייט בסרן אחב איננו אפשרי (לא בטוח) מבחינת מיקום הבולם ותנועתו. שאלתי את אסף - היות ויש לא מעט קומבינות בסלט פירות הישראלי.
בקיצור תן לנושא מחשבה
אסף - מידות האחורי מסתדרות לי. אבל לא הקידמי. ישי לך את הבולם הלבן שרשום עליו - Made in USA ? - סורי, זה בערך הדבר היחיד שאני רואה על שלי.
המהלך הקדמי נשמע לי מעט גבוה.
קובץ מצורף 82708קובץ מצורף 82709
טרי טרי , לאחר שגיליתי בולם קדמי שנשבר.
ללא שאר הבולמים וללא מוט מייצב.
מהלך קדמי: 33-53. עין לעין בעמידה: 44 ס"מ.
מהלך אחורי: 46-57. עין לעין בעמידה: 52 ס"מ.
מהלך בבולם קדמי: 33-51. כנראה בגלל זה נשבר (בפתיחה מלאה).
אסף
איך בדקת סגירה? ראית שזה מגיע למעצור?