התאים שלו נראים ענקיים, מה הקיבול שלהם ? 40 אמפר ? הוא יצטרך יממה לטעון חצי תא עם מטען של 1 אמפר ושבוע כדי לטעון את כולם בדרוג. מה פספסתי ?
Printable View
הוא מטייל רק למפגש..
זה יספיק להטען עד אז.
Sent from my iPhone using Tapatalk
מה שגיא אמר. זה תלוי ביישום ונכון למי שאין לו לחץ זמן.
ניר, מנסיוני, ויתכן שהוא לא מקיף את כל התרחישים, אם נוצר חוסר איזון בין תאים, הוא מאוד מאוד איטי, וניתן לקיזוז, באנלוגיה שלך, בעזרת כפית.
- - - Updated - - -
כדי לתת פרופורציות: מסוג התאים שבועז וחברים נוספים משתמשים, כנראה lev40, מסתובבים עוד לפחות 20000 בישראל כבר 3-4 שנים, ולא ידוע לי אפילו על תא בודד שנמצא פגום, שלא נטען, שירד לו המתח ביחס לחבריו במודול, או חלילה התנפח.
ברצוני להביא לדיון אופציה נוספת, בידיעה שהיא לא מתאימה לכל המשתמשים ולכל היישומים. נקרא לאופציה: "אפס אלקטרוניקה" .
לוקחים ארבעה תאים LEV40. מחברים בטור.
בודקים עם רב מודד שהתאים במתח אחיד.
מחברים את הסוללה שיצרתם לרכב עם כבלים. מנוע עובד.
ממתינים 10 דקות.
בודקים עם רב מודד שהתאים במתח אחיד.
יתרונות:
אין השקעת אנרגיה או כסף בבנייה.
לא מתמודדים מול שאלת אמינות רכיבים, וסיכונים אפשריים שנובעים מכך.
חסרונות:
דורש תפעול מושכל ומאויש.
קיבולת נמוכה יותר. ארבעה תאים שטעונים לחצי שווים פחות משלושה שטעונים מלא.
לב40 זה המיצובישי ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
מקריאת חומר ברשת, ככה זה נראה.
אמינות המידע, כרגיל ברשת, בערבון מוגבל.
דיברתי עם חנן והלוגיקה שלי די נכונה, התאים אמנם לא יכולים לאזן אחד את השני כי הם מחוברים בטור, אבל האיזון הנדרש כשהם נטענים ביחד והם תקינים הוא מזערי. אם יש תא דפוק שלא נטען אז הבקר יפסיק את הטעינה . הזרם שמדובר בו הוא עשרות אמפר ולא מאות ( נתיך של 125a לדברי חנן אאל״ט)
הבנתי שרובכם מתעסקים כרגע עם 3-4 תאי ליתיום של רכב היברידי, לדעתי אתם מכניסים את עצמכם לסרטים מיותרים עם הדאגה מתלקחות עצמית או כתוצאה מטעינה.
א. התאים האלו נראים חסינים מאד פיזית, אלו לא תאי ליפו שעטופים בשקית שניתן לחדור בקלות יחסית ולהגיע למצב של קצר. לא מצאתי ביוטיוב - אבל שמישהו יקח תא כזה וישחט אותו (מחוץ לבית) לדעתי ימצא בפנים מארז סוללת ליתיום גליליות שגם חסינות בפני עצמן וגם המארז נראה קשיח. לא רואה שיש לכם מצב להזיק פיזית לתא כזה באופן מקרי וגם לא בתאונה, צריך להגן מקיצור הקטבים. אין בעיה שזה ישכב ברכב .
ב. ליתר בטחון ניתן לנטר את המתח על התאים לפני כל טעינה ולוודא שהם תקינים (לא ירדו מ 3 וולט נניח ), אפשר לחבר גם מד מתח קבוע וגם כזה שמצפצף וניתן לכיול .
אם התאים תקינים אין בעיה לטעון אותם יחד , דרך bms פשוט בזרם נמוך כשמתח המטען מתאים נותן עוד ביטחון, אם חוששים מהתרוקנות של הסוללה מתחת למתח הקריטי ולא זקוקים לזרם גבוה אז גם את הפריקה אפשר להעביר דרך אותו bms פשוט . במקרה הכי גרוע שהbms דפוק ולא עצר את הפריקה - אז הלכה הסוללה ... אל תטעינו אותה שוב. כמו שכתבתי - אני משתמש ב bms פשוט ובדקתי אותו עם מד מתח לוודא שהוא מתפקד , מד מתח פשוט שמחובר לסוללה מראה שהיא בטווח המתח התקין, מבחינתי העסק מאד בטוח, בטח בהשוואה לכל האופניים/ קורקינטים/ הוברבורדים חשמליים וכו׳ שקונים קומפלט ואין מושג איזו חומרה מותקנת בהם.
ג. אם יש צורך לטעון תו״כ טיול - אז התאים האלו יטענו יופי מהאלטרנטור בזרם של כמה עשרות אמפר תוך כמה דקות, לא דרך הבקר (ישרף) , זו לא סוללה של טיסן.
אם כבר הפכנו לבוני פצצות .. במוצר הבא.
הם מחברים / מודדים / מאזנים
2 סוללות / תאים במקביל ?
https://www.aliexpress.com/item/4S-4...62d94c4dozLI2b
זה המודול שאני משתמש בו - ליפו 8 תאים מיונדאי , רק שתבינו עד כמה הם עמידים :
https://m.youtube.com/watch?v=of7a9IBro1U
אפשר לדלג לאמצע
חנן,
אני רק רוצה לחדד את מה שאתה מציע (ומי כמוך יודע, דיברנו על זה, ואני בהחלט חושב זשזו אופציה סבירה).
אתה בעצם מציע לקחת סוללה של 16.8V, ולחבר אותה למקור מתח שמגיע לפחות מ 15V ולכן מניח, שאין בעיה של טעינת יתר, ויותר מזה, גם אם יהיו הבבדלים קטנים בין התאים, עדיין אף תא לא יגיע למקסימום.
אמירה נוספת, אתה בעצם לוקח מצבר של סביבות ה 40AH וטוען אותו בערך 20AH, אבל בניגוד למצבר עופרת, מליתיום אין בעיה לצרוך אחוזים גבוהים מהתכולה.
אז למה תהליך "מאויש"? למה לא להשאיר את זה מחובר קבוע ברכב?
כי אתה צריך לבדוק לפני כל טעינה באופן ידני שהתאים מאוזנים ...
נדב,
תקרא טוב את ההתכתבויות האחרונות , בהנחה שהסוללה די אמינה, ואתה לא מתקרב למתח המכסימלי, גם אם יתחיל להתפתח איזה הבדל, עדין אף תא לא בסכנה להגיע ל 4.2V.
לדעתי, במקרה כזה אפשר להסתפק בבדיקה תקופתית , ומי שמחמיר שישים חיווי -
https://www.ebay.com/itm/3S-20A-12-6...72.m2749.l2649
1. עם כל הכבוד לתאים האיכותיים, עדיין יש להם אפיצות מסוימת, ונכון בעיניי להיות בבקרה ולראות אם יש סחיפה של אחד התאים למעלה או למטה, ולפעול בהתאם לתצפית, אם זה להנמיך מתח לתאים גבוהים יותר במצב נורמלי, או לזנוח את הסוללה במקרה קיצון.
2. כתלות בדגם הרכב ובשימוש, לעתים אין כיסוי טעינה מלא, ואני לא רוצה לקחת את הסיכון שמערכת החשמל ברכב ומצבר החומצה עופרת, ימשכו את הליתיום אל מתחת ל12 וולט.
למה לחלק לחמש? דיברנו על 4, ולגבי השוטקי, אמרנו אפס אלקטרוניקה :)
ניר,
אני לא מול הסוללות שלי היום אבל תציץ בלינק הבא:
https://hobbyking.com/en_us/graphene...5c-w-xt60.html
חברה סינית (לדעתי זה גם ליין מוצרים שלהם) שכבר שנים אני קונה ממנו.
אם תעבור ללשונית של specifications אתה תמצא את זה:
Max Charge Rate(C)10.00
וזה חוץ מהנתון שאנחנו מתייחסים אליו כאן בדיונים של זרם פריקה:
Discharge(c)45.00
שאלה שעלתה באחת הקבוצות .. באחד הדיונים ...
האם אפשרי להשתמש בסוללות הללו איכשהו בתור דפיברילטור במקרה חירום ?
מה נדרש לזה בכלל ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
טכנית ...
fda אין להם סמכות פה גם ככה
Sent from my iPhone using Tapatalk
נתקלתי במקרה בפרסום של חברה ישראלית שמייצר בטריות ליתיום יון לטנקים. לפי הדף הקטלוגי, היחס וואט שעה לק"ג וגם לליטר נפח - טוב פי 2 ואפילו קצת יותר מאשר המחברים של המיצובישי או מכוניות היברידיות אחרות.
איך הם עושים את זה? ולמה אם זה אפשרי לא כולם עושים אותו דבר?
אסף.
כנראה כי אז האוטלנדר יעלה כמו מרכבה ...
Sent from my iPhone using Tapatalk
גיל, התייחסתי לתגובה הנ״ל .
מטענים פשוטים שעובדים דרך החוטים של הבאלנסר בלבד לא יעלו מעל 1.5 אמפר ולכן יטענו לאט , אתה מוזמן על אחריותך לנסות להעביר בחוטים האלו 22 אמפר רק אל תשכח לצלם . יש לי מטען מהיר עם ארבעה ערוצים לטעינה של עד 4 סוללות קטנות במקביל ,דרך הבאלנס הייתי טוען איתו סוללות קטנות של טיסנים ורחפנים, הוא מתחיל מ 1.2 אמפר ומיד יורד ל 0.8 ומטה . לעומתו המטענים הרציניים יותר דוחפים זרם גבוה דרך החוטים העבים ומשתמשים בחוטים הדקים רק לבקרה ואיזון בזרמים נמוכים. גם המטענים האלו לא עוברים בד״כ 6 אמפר וההוראות הן להטעין במקסימום 1c.
על הסוללה שבלינק שצירפת אכן מודפס נתוני קיבול של 2.2 אש , 3 תאים, 45c לפריקה רציפה . במפרט מוסיפים 90c פריקה מקסימלית רגעית ומקסימום טעינה ב 10c , אבל אני מקווה שלא באמת תנסה לטעון 10c דרך הבאלנס.
אסף,
אני חוזר ושולח אותך :-) לקרוא פה -
https://batteryuniversity.com/learn/...of_lithium_ion
הסוללות של המיצובישי הן מסוג LMO ולפי הקישור, הטכנולוגיה הזו נותנת 100-150wh/k.
סוללה מסוג NCA נותנת 200-260wh/k.
כלומר, בנסיבות מסויימות, אכן פי 2 .
אבל, אם מסתכלים על נתון הבטיחות, LMO מקבל ציון 3 לעומת NCA שמקבל 2.
כלומר מיצובישי בחרו בטכנולוגיה יותר בטוחה, אבל עם צפיפות אנרגיה נמוכה יותר.
בנוסף שווה להבין את המחיר ל KW בכל טכנולוגיה (בקישור ששמתי חסרים חלק מהמחירים), מן הסתם, מיצובישי מושפעים ממחיר הרבה יותר מאשר מוצר צבאי.
אבל מאיפה בא הפער הגדול 100-150?
שווה לקרוא שרשור כמו זה -
http://www.myoutlanderphev.com/forum...t=3480&start=0
YUASA היצרן שמייצר את הסוללות LEV40 של מיצובישי, מייצר סוללה נוספת LEV50 שנמכרת בשוק תחת השם שלו.
למרות שהסוללות מאוד דומות, וכנראה מיוצרות בוכנולוגיה זהה, עדיין יש פער במפרט של שתי הסוללות.
אם מחפשים ברשת, ההסבר הוא כנראה בשולי הבטיחות שכל אחד לוקח, וזה מה שיוצר הבדלים (למרות שזו אותה טכנולוגיה).
עבור שימוש צבאי, מספיק שאת יכול לבנות בקר יותר טוב, ולהגן על הסוללה טוב יותר, ולהגן על הסביבה מפני הסוללה, בהחלט יכול להיות שהם סוחטים קצת יותר מאותה טכנולוגיה.
תוסיף את העובדה של בחירה בטכנולוגיה חזקה יותר (אבל יותר מסוכנת), והפי 2 לא נראה הזוי.
וחוץ מזה, להגיד, כולם יכולים, בסופו של יום כל אחד מודד איך שבא לו (עובדה שעד היום המקרר של דורן יעיל לפחות פי שתיים משלי :-) )
קובץ מצורף 122378
בסוף,
אם אני מחבר 4 תאי ליאון בטור, ולפני טעינה מודד כל פעם שהם אחידים , אני יכול לטעון אותם מהאלטרנטור של הרכב?
ומה לגבי בקר סולרי שנותנים בסביבות 17-18v וזרם 1-2אמפ׳?
הבקר (הסולארי) מוציא 17-18 או מקבל 17-18 מהפאנלים?
בכל מקרה, אתה לא יכול לחבר 17V לארבעה תאים (אסור לעבור 16.8).
לא יודע איזה בקר יש לך, אבל רוב הבקרים שאני מכיר, יש להם הגדרה איזה מצבר הם מחוברים.
אם אתה עם ארבעה תאים, אתה יכול לחבר בקר שמיועד למצבר עופרת 12V (הבקר מן הסתם יתן 13-14V).
וכן, הכוונה לטעון ישירות מהאלטרנטור.