עניין של טעם חבר, יש שאוהבים אותו ויש שאומרים שהוא מכוער..
לדעתי הוא צריך ניתוח אף ;)
Printable View
עניין של טעם חבר, יש שאוהבים אותו ויש שאומרים שהוא מכוער..
לדעתי הוא צריך ניתוח אף ;)
אני לא בעד הפג'רו, לא הטויוטה, ולא הטראנו, וגם לא הטרופר....והיו לי את כולם.....ועוד כמה....מהפג'רו אכלתי הכי הרבה מרורים....והוא דווקא היה די שמור....הוא שימש רכב יום יומי אז אולי זה ההבדל בינינו שאצלך הוא רכב שלישי.לכולם יש מגרעות, חסרונות ויתרונות, ההבדל זה עלות תועלת ובסוף בסוף למי אתה יותר מתחבר, העובדה שהטרופר אצלי כבר כמעט 5 שנים וואלה אני מבסוט!לא מנסה לשכנע אף אחד, כל אחד הטוב בעניו יעשה.
מכיוון שהנהג הוא הגורם להתהפכות ולא הנעילה (רכב נעול שלא נוסע לשום מקום לא מתהפך..) מיצובישי היכניסו באג לתוך מערכת הנעילה
הבאג הזה נועד לשמור עליהם מפני תביעות ומאפשר שילוב נעילה רק במצבים מסויימים נדמה לי רק ב lo ורק במהירות מתחת ל12 או 20 קמ"ש - מעל זה מתנתק אוטומטית כדי למנוע טעות נהג
למה זה באג? כי נהג מיומן יימצא שימוש לנעילה גם במהירות גבוהה יותר
מוני
אתה חי בסרט.....
סופה ידנית נתוני יצרן מדברים על כ 9.4 שניות ל100 קמ"ש
פרדו אוטומט 3.0 עם 163 כ"ס מאיץ ל100 בכ12.2 שניות נתוני יצרן ...
מה שכן תאוצות הביניים טובות יותר בלי להוריד הילוך בגלל גמישות המנוע
אל תשכח שבסופות שהיו לך החלפת גלגלים מבלי לשנות יחסי העברה ואילו בפרדו אני מעריך שלא שינית כלום...
ותחושות לא מספרות כלום , איך חבר שלי אומר? רק השעון מדבר.....
כן
אבל זה בגלל שמלכתחילה מהלך המיתלה בפג'רו נחות משמעותית לטרופר (גם קדימה וגם אחורה)
נעילה זה נחמד כשהיא לא מגובה במהלך מיתלה
גם למהלך מיתלה יש סוף ואז זה נחמד שיש נעילה
נעילה אפשר להוסיף לטרופר בזיל הזול (קדמית) והתוצאה שלה ביחד עם המהלך הגדול במקור ייתנו תוצאה טובה בהרבה מרק נעילה אחורית שלא מגובה במהלך מיתלה בכלל
בעייה העיקרית של שני הרכבים הנ"ל אינה בסרן האחורי אלא בקדמי
לשניהם מיתלה נפרד וככזה הוא זה זה שנכנס להצלבה מהר יותר מהאחורי מה שמשאיר את שני הרכבים להתמודד עם המכשול עם הנעה אחורית בלבד!!!
אם כבר יש סרן שצריך לנעול אותו זה הסרן הקדמי !!!
אבל היצרנים לא עושים תמיד מה שנכון טכנית אלא גם מה שנכון משפטית /שיווקית /עלות ייצור
לכן שני היצרנים שמו את הפתרון הטכני בסרן האחורי (נעילה ומגביל החלקה בהתאמה )
כדי להשיג ביצועי שטח אמיתיים צריך לפתור את הבעייה ביסודה ולנעול קדימה
בטרופר זה זול (יש נעילה אוטומטית ב 400 דולר או פחות) בפג'רו אין אוטומטית למיטב הבנתי
מכיוון שגם מחיר הטרופר נחות במחירון , מכיוון שבהנחה בסיסית אמינותם זהה (ומי שרוצה לפתוח על כך דיון טכני אני מוכן לפרוס בפניו את הנתונים )ומכיוון שבטרופר מקבלים בעלות תועלת הרבה יותר ברגע הקנייה ניתן בהשקעה מזערית להפוך אותו לרכב עביר הרבה יותר גם בשטח סלעי (בכל השאר הוא ממילא עדיף בגלל המנוע החזק)
כך שללא ספק הטרופר הוא הבחירה העדיפה ולו בגלל שהוא זול יותר ומקבלים יותר
מה מקבלים ?
ביצועי כביש עדיפים = בטיחות אקטיבית
ממוצע ביצועי שטח ללא שיפורים הטוב ביותר ביחס למחיר (ממוצע ביחס לכל סוגי השטח)
תנוחת נהיגה מהטובות בקבוצה
איכות גימור ובנייה מהגבוהות בקבוצה
מיזוג כפול (בחלק מהדגמים)
אביזרי בטיחות פסיבית (abs tod וכריות אויר ) בחלק מהדגמים
מרווח פנים מהטובים בקטגוריה
הכנה לתושבות לגגון מובנות מהיצרן (מתחת למסילות בגג)שלא קיימות בפג'רו ומקילות משמעותית על הרכבת גגון
תצרוכת דלק מהטובות בקטגוריה (טובה משמעותית מהפג'רו )
ובניגוד למה שחושבים היום כשעידן מנועי המסילה המשותפת זמין לכל ומערכת ההזרקה של הטרופר (בורסיה כזו או אחרת קיימת בעוד כלים (בייחוד מסחריים כבדים )ברורה ונהירה לכל גולש אינטרנט , וכך גם החלקים זה הופך אותו לקנייה אולטימטיבית , כמעט ללא מתחרים !!
ועכשיו ברצינות [emoji106][emoji106][emoji106]
אני חי בסרט וטוב לי.
גם אתה חי בסרט (ראה ערך טרופר..) וטוב לך.
אז בוא נרד בטונים ונדבר לגופו של ענין ולא לגופו של אדם..
היכן מצאת נתוני יצרן של סופה אשמח מאוד לשמוע.
מעבר לזה גם אם הסופה מהירה יותר בשניה או שתים, זה לא משנה את העובדה שדיזלים מודרנים הפכו להיות חזקים ומהירים.
ולא העגלות העצלות מימי ההיליקס האטמוספרי.
מוני שלום
לגבי נעילה קדמית לפאגרו, קיימת ועוד איך.
מכיר מספר רכבים שיישמו בשביל טיפוסי סלעים קיצוניים. אחרת אין באמת טעם, מאחר והכלי עושה את כל המעלות המפורסמות בצורה סטנדרטית.
??
לא טענתי לרגע שלא קימת נעילה כזו.
היא קימת גם לפראדו טראנו דגמים מסוימים של פגארו (בנזין ו 2.8 אם אני לא טועה) וכן גם לטרופר
אגב אני בהחלט חושב שטרופר הוא רכב נחמד מאוד, עם בעית אמינות מסוימת לדגם הדיזל.
בעיה זו מסיבות כאלו ואחרות (שיש הטוענים שניתנת לפתירה בקלות אבל יש ויכוח גדול על זה) יצרה שם שלילי חזק לטרופר.
מנסיוני, אין עשן בלי אש.. יש בעיות בדגם, הם אולי ניתנות לפתירה אבל הן קימות ואסור להתעלם מהם.
לי יש בעיה עם הטיעון שנעילה קידמית חשובה מהאחורית ברכב עם מתלה קידמי נפרד.
אבל לא נכנס לזה, יש ויכוח מאוד ארוך על זה באתר, ומי שרוצה שיעשה חיפוש.
לדעתי הבעיה הגדולה ביותר ברכב עם מתלה קידמי היא לא נעילות או חוסר נעילות אלא מהלך המתלה הקטן מקדימה.
בפראדו שלי מותקנת נעילה קידמית, והרכב בעל עבירות מעולה, אבל...
בגלל מהלך המתלה הקטן מקדימה, הרכב פחות יציב מרכב עם שני סרנים חיים.
הרבה פעמים (יותר מדי) הגלגל נמצא באוויר, גבוה, ואז הרכב משנה שווי משקל והוא בבת אחת יורד, מה שעלול במצבי קיצון לגרום להתהפכות.
לי יש פראדו קצר, עם ארוך אני מניח שהמצב היה יותר טוב משמעותית, אבל עדין סרנים חיים ינצחו.
לשם השוואה יש לי את הסבן, שלו יש אותו בסיס גלגלים ורוחב כמו פראדו קצר אבל שני סרנים חיים.
על אף שמאחור מהלך המתלה של הטויוטה גדול משמעותית מהסבן, עדין הוא מרגיש הרבה יותר יציב ונשלט.
פורסמו פעם נתוני יצרן לסופה.
שמוליק כנראה זוכר אותם טוב מאוד. 9.4 שניות מ-0 ל-100.
אגב, בניגוד להרבה הצהרות של יצרנים, בסופה קל מאוד לשחזר בפועל את הנתון הזה. כל כך קל, עד שנדמה שהוא קצת פסימי.
אבל רוב הסופות בנות 20 פלוס מינוס, כבר לא במצב מקורי ולך תדע איזו אחזקה קיבלו, כך שהנתונים הללו נשארים בעיקר על הנייר.
כל הגדלת גלגלים, הוספת משקלים, שיפור מנוע, שינוי יחסי העברה, בלאי במכלולי העברה וכו' משפיעים על הנתונים האלה לכאן ולשם.
אם "סחיבה" בשבילך זה האצה מהרמזור, אז עד 110-120 קמ"ש סופה תקינה פשוט בורחת מהפראדו שלך. נקודה. סוף.
אין לי הגדרה אחרת להאצה כזו.
בהאצות ביניים לעומת זאת, זה סיפור אחר. יחסי ההעברה בסופה לא כל כך מתאימים לעקומת הכוח של המנוע, במיוחד עם גלגלים גדולים מהמקורי (מקורי - 29 אינץ'). זה גם למה אני חושב שמי שבאמת מקפיד ורציני, גם לכבוד צמיגי 31' יחליף ליחסי העברה 4.10.
על 31' ויחס העברה מקורי האוטו מרגיש בהחלט טוב, אבל כדי לצאת לעקיפות או לשמור על מהירות גבוהה בעליות, צריך לבחוש בהילוכים והרבה. בעליות מתונות אבל ארוכות כמו יהודיה או עוקף באר שבע, הילוך חמישי "לא לוקח" וצריך לרדת לרביעי. רוצה לעקוף או להאיץ? תתכבד ותוריד לשלישי ואל תחשוש מ"קריעת המנוע", לא מדובר בסל"ד ממש גבוה... זה ממש לא אוטו לעצלנים. הוא דורש ממך לנהוג בו. להיות מיומן, קשוב, רגיש וגם החלטי ובעיקר לצאת מהקיבעון של "אני לא מוריד הילוך כי מנוע 4 ליטר צריך לסחוב חזק גם בחמישי".
בהילוך חמישי, סופה על 31' נוסעת 100 קמ"ש ב-1,800 סל"ד לערך, שזה אולי טוב לשיוט שקט וחסכוני יחסית, אבל זה ממש לא בתוך שיא המומנט ואם אתה רוצה להאיץ או לעקוף, אתה מגלה שבפחות מ-2,200 סל"ד למנוע קשה להתגבר על המסה, הגלגלים, האוירודינמיקה... ב-2,500 ומעלה לעומת זאת, הוא כבר מתפרע, והשלישי מושך חזק גם ל-140. התענגתי על זה הרבה מאוד בטיול האחרון כשחזרנו דרך העליות של כביש 40 (מעלה מישר, מעלה עצמאות וכו') - איזה כיף זה לצאת מפנייה הדוקה, ללחוץ ולשמוע ולהרגיש את השאיבה המשוגעת של המנוע הזה בסל"ד הנכון... אבל תמורת הביצועים האלה הנבלה גמעה בנזין, שלא נדע.
הבעיה היא שכדי להוציא מהסופה את הביצועים שהיא יודעת לתת, צריך לדעת לעשות את זה ולנהוג בה כמו שצריך ולפעמים גם עם רצח בעיניים. זה גם עולה בהמון דלק, מצריך המון ריכוז ודי מעייף. אולי זה כיף לצעירים מתלהבים, או גם לזקנים כמוני שמדי פעם רוצים להרגיש בעיטה בגב ולמתוח חיוך דבילי מאוזן לאוזן. אבל בשורה התחתונה, רוב הזמן נוסעים בה מאוד רגוע ודי לאט.
למנוע דיזל חזק כמו של הפראדו יש יותר בשר בסל"ד הנמוך. השילוב שלו עם יחסי ההעברה בגיר וגודל הצמיגים מתוכנן טוב והתגובה מיידית ומהירה. קל יותר לנהוג בו מהר. בחיים האמיתיים, הוא בהחלט יהיה מהיר יותר.
בוודאי ששני סרנים חיים יותר יציב בשטח ממתלה נפרד מקדימה.
הוויכוח היה בין הפג׳רו לטרופר כאשר לפאג׳רו מהלך מאוד קצר גם מלפנים וגם מאחור מה שעושה אותו לא יציב ביחס לרכבים אחרים בעלי אותה קונפיגורציית מתלה.
בנוסף לזה, מרכז הכובד שלו גבוה מאוד (בערך מעל הדש בורד לפי מה שבעל פג׳רו שחקר את העניין טוען)
שני הדברים האלה ביחד הם הסיבה שכל כך קל להפוך את הפג׳רו.
לא טענו פה שלטרופר אין את הבעיה הזו, אבל המהלך שלו מקדימה (ומאחורה) משמעותית גדול יותר ולכן אצלו הבעיה קטנה יותר והוא יציב יותר ונשלט יותר מפג׳רו.
העלתי להנחתה אבל דורון השחיל תגובה בשביל מונה ההודעות ... :rolleyes:;)
אז דעתי בלבד !
נעילה אחורית ברוב המצבים שומרת על קו ההתקדמות במעלה עם הצלבות (מישור וירידה לא רלוונטי).
מה שנקרא חוסכת לנהג דרמה של עצירה ורוורס ארוך ומפחיד.
אבל, יש מצבים שדווקא הנעילה +רגל הנהג על הגז תדחף להתקדמות לא הגיונית והתהפכות .
דבר שלא יקרה ברכב לא נעול כי הוא יעצר ולא יתקדם עוד הרבה לפני הקטסטרופה .
דוגמה :
https://www.youtube.com/watch?v=mOWWmK35pUk
עם נעילה קידמית אין סכנה כזאת !
אני התקנתי נעילת ARB קידמית בנוסף למוגבל ההחלקה המקורי מאחור שעובד תקין לחלוטין .
לאתגרים שאני לא מחפש (בסיום עידן הויטארה החלפתי דיסקט), התצורה הזאת עובדת לי מצויין !
שנה טובה
רענן
במקרה הזה אפילו אני לא יכול להאשים את הרכב המסכן בצורת הנהיגה של הבעלים שלו..
לפות"ש:
אסכם לך בקצרה את ויכוחי האגו.
שני הרכבים מצויינים, יתנו תמורה דומה ובעיקר...
ישנים!
לכן (אלא אם כן יש לך פטיש לאחד מהם), בחר את האקזמפלר הטוב מהשניים שתמצא בלוחות.
אחר כך תוכל להצטרף חזרה לדיון, להלל את מה שקנית בסוף, ולקלס בשני...
עריכה:
אחרי שהחלטת כמובן אם אתה רוצה דיזל או בנזין.
רק הערת אגב.. מדובר על שנתונים 1999 עד 2001, ולפחות מבחינת מיצובישי מדובר בשני דגמים -דור 2.5 או כפי שהוא מכונה כאן Q, ולאחריו דור 3 או ״קינג״.
אסף.
אתה לא טועה בזה ש"הבעיה" הוציאה שם רע לרכב, וכן שיחשבו עוד הרבה אנשים ככה זה טוב לנו, ככה המחירים צונחים, יהיו יותר חלקים בפירוקיות וכו'(לא שעכשיו חסר כן :-) )....
"הבעיה" לטענתך פיתרונה נימצא כאן בגיפולוג בטכני וניכתבה ע"י עופר שהעלה מאמר מצויין בנושא, עוד הרבה לפניו כבר עלו על "הבעיה" שלפני זה בגלל השטות הזאת היו מחליפים מנוע או ראש, ובגלל זה גם היצרן נתן 10 שנים "אחריות" והיבואן חגג על זה לא מעט, יש היסטוריה מלאה בנושא.
אני מכיר את המבנה של המנוע הזה ממקומות אחרים ולכן לא היתרגשתי גם כשקניתי את הטרופר, תשאל גם את שמוליק(סוזי) שהטיף בנושא עוד לפני....הרבה לפני....והוא מכיר את מבנה המנוע מעולם המשאיות.
לעצם "הבעיה", למה במרכאות? כי זאת בעצם לא בעיה אלא בלאי כמו כל חלק אחר, כשגומי בתפוח ניקרע או גומי צירייה זה אותו דבר, כך גם בנושא האטמי שרוולי מזרקים שבגלל הבלאי שלהם גורמים לעירבוב נוזלים בין הסולר ונוזל הקירור, שדרך אגב חשיבות סוג נוזל הקירור חשובה מאוד פה.
יש אתרים באוסטרליה שטוענים שכל 80k צריך להחליף את האטמים הנ"ל, ויש כאלה שטוענים שכל 200k , אז אני עם אלה שטוענים ל 200, למה? כי אני(ועוד כמה מחברי) עושים בערך 40-50 אלף בשנה, ואני חושב שהוכחנו כבר מה שצריך להוכיח....
וגם אם קרתה תקלת העירבוב אז זה לא כזה נורא, אתה מוזמן אליי ותיראה בעצמך שתוך 2.5 שעות, הפסקה ובקבוק בירה קרה אתה יוצא לדרכך כאילו לא קרה כלום, מחיר האטמים לסט מקורי 250 ש"ח, אם צריך עוד צנרת תגיע ל 500 ש"ח, בעבודה עצמית וכייפית לטעמי.
אם החלטת ללכת למוסך יעלה לך סביבות ה 1500-2000 ש"ח, גם כן סכום לא בשמיים לדעתי, אחרי הכל זאת אחזקה של רכב שטח...
הערת אגב, אני רחוק מלהיות מומחה לטרופרים או למיצובישי- אבל קשה להתעלם מהעובדה שבטרופרים קיימת בישראל סצנה מאוד רצינית של בעלי רכבים שמשקיעים המון בשיפורים. לדוגמה, הקבוצה של ג'יפומניה של אייל- הודות לחבר'ה כאלה טרופר מוגבה 4 אינטש אינו מחזה נדיר. וזה גם אומר שיש מאגר ידע ענקי. בעיני זה מאוד חשוב.
- - - Updated - - -
נ"ב- זה נכון שאין נעילה אחורית לטרופרים?
יש נעילה אחורית אוטומטית של חברת לוקה - צריך לייבא מאוסטרליה.
יש נעילה קדמית אוטומטית - שקיימת בארה"ב עולה בערך 450 דולר.
כמובן שיש ARB קדימה אחורה.
כשהARB האחורית דורשת התאמות לסרנים החדשים משנת 99 ומעלה.
ויש המון טרופרים משופרים....היה את איתי כץ שידוע בפורום כSOFANISH שהדביק אותי בחיידק,
אני סיימתי עם טרופר ו2 נעילות ויחסי העברה בטרנספר שלצערי לא הספקתי להרכיב.
כיום יש כמה וכמה רכבים יפים מאוד, גם עם צמיגי 32-33 אינץ', כפולי נעילות, מהלכי מתלה מהמרשימים שיש מאחורה, יחסי העברה בסרנים ובטרנספר...
לא חסר דוגמאות טובות.
מהתגובה, ותסלח מראש רענן, מאד בולט שאין לך ניסיון בעבירות קשה באמת, כזו שמחייבת שימוש בנעילות כהכרח, ולא כפינוק בטיול.
נעילה היא כלי עבודה בראש-ובראשונה, ויש לה שימוש במישור, ירידה ועלייה,זאת גם הסיבה שבכל רכבי העבודה יש קודם כל נעילה אחורית.
יש מספיק מקומות שנעילה היא ההבדל בין עובר/לא עובר במישור, ובין מתרסק לבין ירידה מבוקרת בירידה תלולה.
אי אפשר להפריד את כלל האתגרים שהשטח מציב, כדי לנסות להוכיח נקודה אחת כי היא מסייעת לתיאוריה שבנית.
אם וכאשר ייצא לך להיות בסיטואציה של מבחן רכב מסודר, על גבול האמפירי, עם רכבים זהים, עם דיגום שונה, ומגוון נהגים וחזרות, תראה יפה מאד מה ההשפעה של הקומבינציות, נעילה אחורית, קדמית ואחורית+קדמית.
יש כלל מאד בסיסי שאומר שסרן נעול מוביל, וזה לא משנה אם הוא מקדימה או מאחורה.
זה אומר שנהג לא מנוסה/חרא/סתם דפוק, ייתן יותר מידי גז בעלייה עם סרן קדמי נעול, ויגיע לאותה סיטואציה בדיוק, וראיתי את זה קורה.
ראיתי גם נהג סופה עם 33 ונעילות פורק צמיג על המדרגונת של הנקרות, וגורם לפקק של שעה+ כי הוא חרא של נהג, למרות הרכב שיש לו, שיכול לעלות שם גם בלי נעילות, כמו 99% מהכלים שעולים שם באלפיהם כל השנה.
על טיפשות אי אפשר להתגבר, חוץ מהטבע.
אנחנו קצת נסחפים לדיון לא קשור.
שורה תחתונה מבחינתי- חוץ מלבודדים שחושבים שנעילה קדמית עדיפה (ותנסו לשכנע אותי לא בדיון הזה בבקשה, שמוליק ורענן) - ברוב המקרים עדיף רכב עם נעילה אחורית מקורית, על פני רכב עם מוגבל החלקה אחורי ואופציה מעורפלת להוסיף נעילה אחורית אם בכלל - כאשר לשניהם יש אפשרות לתוספת של נעילה קדמית.
אסף.
היכן כתבתי שנעילה קידמית יעילה יותר מנעילה אחורית ?
אם היה לי רכב שטח עם בקרת משיכה, נעילה ראשונה נשלטת הייתי מתקין מאחור.
בטרופר אין בקרת משיכה אך מאידך המוגבל החלקה שהוא תקין עושה עבודה לא רעה בכלל .
אני דווקא רואה חשיבות בטיחותית למוגבל החלקה בכביש רטוב.
מכיוון שאין נעילה לסרן האחורי של טרופר 99+ ללא קומבינה (החלפת סרן צר וציריות דקות יותר),
מבחינתי ARB קידמי הוא שיפור משמעותי לשטח גם אם היעילות של נעילה קידמית פחותה מנעילה אחורית .
לא בטוח אבל,
אני חושב שתצורה של מוגבל החלקה יעיל מאחור + נעילה קידמית,
מאפשר עבירות טובה יותר מול נעילה אחורית בלבד.
רענן
רענן,
למה מוגבל החלקה טוב לכביש רטוב?
לא חישבתי. בגלל זה רשמתי ״טוען״
הבן אדם מחזיק פג׳רו מה מדוגמים שראיתי, טוען שהוא חקר את הנושא .
מי אני שאתווכח איתו?
למרות שברמת העיקרון זה מאוד פשוט לחשב את מיקומו.
צריך רק לדעת מה הזווית המקסימלית של שיפוע צד ( בד״כ היצרן מפרסם זוויות גישה נטישה בטן ושפ״צ)
ומשם ניתן למצוא את מרכז הכובד בעזרת טריגונומטריה פשוטה.
בג'יפים אני לא מבין גדול , אבל בפיזיקה אני קצת מבין , ואין שום סיכוי שבמצב רגיל (בלי משקלים על הגג וכו') מרכז הכובד של הג'יפ הוא על הדש בורד . החלקים הכבדים ביותר ברכב (מנוע , מיכל דלק , כל הברזל של הצירים והמכללים) נמצאים מתחת לנקודה הזאת .
גם אני קצת מבין בפיזיקה, בכל זאת מהנדס מכונות.
ואני מסכים איתך שזה נשמע הזוי, אבל היי, לא בדקתי ולכן אני לא יכול לשלול או להסכים..
החישוב הוא לא רק גאומטריה.
זה היה נכון במידה ומסת כל הגוף היה מתחלק באופן שווה.
וזה ממש לא המצב.
עוד לא מהנדס מכונות, אם כי חלק מהקורסים למדנו יחד.
ברגע שנקודת מרכז הכובד עוברת את נקודת המשען הרכב יתהפך. לכן ניתן לחשב את גובה מרכז הכובד, לא את מיקומו המדוייק.
בשביל למצוא את מרכזה הכובד המדוייק צריך לדעת את מרכז הכובד של המנוע, השלדה, המרכב, הסרנים וכו׳ כל אחד בנפרד ואז להשתמש במשפט שטיינר כדי למצוא את מרכז הכובד של כל הרכב.
אגב, לא הצלחתי למצוא את הנתון הזה לפג׳רו Q אבל לקינג מצאתי והוא 45 מעלות.
מרכז הכובד הוא בין 18-22 סנטימטר מתחת להגה ולא גובה הדשבורד!
ואכן בפאגרו ובלנרוברים תמדדו תראו שהו איותר גבוה מSUV ים אחרים.
לגבי מה עדיף ---- קראתי ,,,, לא מתערב הפעם:D