עירא שלום.
ממש כיף לראות אותך מתקדם כל כך יפה.
אני בע"ה עומד לפני התחלת בנייה בשלד פלדה.
רציתי לדעת אם אפשר ליצור איתך קשר ואם ניתן לראות את הבית.
תודה יריב.
Printable View
עירא שלום.
ממש כיף לראות אותך מתקדם כל כך יפה.
אני בע"ה עומד לפני התחלת בנייה בשלד פלדה.
רציתי לדעת אם אפשר ליצור איתך קשר ואם ניתן לראות את הבית.
תודה יריב.
עירא התקדמות מדהימה.
במה אתה הולך לצפות את הבית מבחוץ? ולא עדיף לה. חיל לסגור את הבחור לקראת החורף הקרב לפני שיפגע בעץ?
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
אני הולך לחפות עם פלאנקים צמנטיים שמתחברים בצורת זכר נקבה.
ברור שעדיף לפני החורף, אבל בין הרצוי למצוי תמיד יש הבדלים....
יריב בשמחה, צור קשר בה״פ
נראה נהדר.
הלוואי שקבלנים ובעלי מקצוע היו מתקרבים לרמה הזו של הביצוע.
עירא, ברשותך מספר שאלות (יהיו לי עוד...)
קומפריבנד, עם איזה דבק אתה מדביק אותו לפח ?
פלטות גבס, האם השתמשת בפלטות עם 4 פזות בהיקף ?
אתה מניח את הפלטות בכיוון ה"נכון" אבל בארץ מקובל להניח אותן "עומדות" ואז מסתפקים ב- 2 פזות בהיקף.
פלנקים, האם מדובר על ג'יימס הרדי ? אם כן זה יקר, למה בחרת דוקא במוצר הזה ?
הדבקת קומפריבאנד עם תרסיס דבק של 3m מאוד נוח.
פלטות גבס - אני עושה שתי שכבות של גבס פנימי, התחתונה (זו שרואים בתמונות) היא עם שתי פאזות ומונחת בשכיבה, השכבה העליונה תהיה מונחת בעמידה, אבל בגלל הגובה של הקירות אני בכל מקרה אלך על 4 פאזות.
לגבי הפלאנקים, אכן מדובר בג'יימס הארדי, אבל גם להפתעתי זה לא היה יקר.
עשיתי תמחור של כלל החומרים לחיפוי והבידוד של הקירות מקצה לקצה ואיתן הלכתי למספר ספקים שיתמחרו לי את החומר.
הספקים היו מאלמ (מייבאים את shera), רוטנברג (ג'יימס הארדי), כנען סנטר (דנס גלס) וחנות אספקה טכנית וחומרי בנייה מקומית.
לכל ספק עשיתי את ההתאמות בהתאם למוצר שהוא מייבא, כאשר אצל השניים הראשונים בחרתי מלכתחילה פלאנקים הדורים (מתחברים בזכר נקבה כמו פרקט) ולא מרועפים. לשני הספקים האחרונים הוספתי את עלויות הטייח שיעשה טיח לבית (זו לא עבודה שאני מעוניין או יכול לעשות לבד).
בסופו של יום התמחור של רוטנברג היה הזול ביותר לחבילה הכוללת.
מעבר למחיר, נפגשתי עם אנשי מכירות/ייעוץ גם במאלאמ וגם ברוטנברג והתרשמתי הרבה יותר מהידע של החברה ברוטנברג. התמיכה הטכנית והייעוץ שקיבלתי מהם שווה הרבה מאוד ואני ממש שמח שבחרתי בחומרים שלהם ( אבל אין לי התנסות עם החומרים האחרים כך שהדעה שלי מוטה בבסיסה)
Sent from my iPhone using Tapatalk
ועוד דבר לגבי המחיר, אני מניח שאם הייתי מפריד את ההצעות ולוקח את החלקים הזולים מכל הצעה הייתי יכול לחסוך קצת כסף, אבל העדפתי את הנוחות שבעבודה עם ספק אחד
Sent from my iPhone using Tapatalk
תוספת קטנה לגבי הקומפריבנד ע"ג הניצבים בקירות החוץ,
מכיוון שהפרופיל נמצא במגע עם ציפוי החוץ הוא חשוף לשינויי
הטמפ.החיצונית וזו מוקרנת פנימה. לבידוד, במקרה זה,אין השפעה.
התוצאה שבמשך השנים תיווצר תופעה של העתק או מעין צילום
וקווי הניצבים יכולים להופיע ע"ג הגבס הפנימי.תופעה זו גם מוכרת
בתקרת צלעות בקומה עליונה,בה ניתן לראות את קווי הצלעות בתיקרה.
טוב שלא בחרת בטיח.
טיח בסוג בבניה כזו מסבך עיניינים ודורש מפרט טכני מיוחד.
הוא גם נוטה להיסדק למרות כל הרשתות חיזוק וכו'.
אני לא ממש בונה על הקומפריבאנד לטובת החציצה הטרמית. אני בונה יותר על הקרשים שמחוברים במקביל לקורות השלד פלדה ויוצרים חציצה של 40ממ מחומר מבודד בין החיפוי החיצוני (הפלאנקים) לבין הפלטות הצמנטיות הדקות שמחוברות לשלד הפלדה, ובכך להקטין בצורה משמעותית את שטף החום שעובר דרך שלד הפלדה לפלטות הגבס.
Sent from my iPhone using Tapatalk
עירא מדהים הקצב והאיכות .
מעבר לכך לפלציב יש גם לקנות גללים עם דבק כבר על המוצר עצמו.
עידו לוריה
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
תודה רבה!
מכיר את הפלציב עם הדבק ובמקור הזמנתי אותו, הספק (המופתע) התקשר להגיד לי את ההפרש מחירים בינו לבין זה שבלי דבק וזה שיכנע אותי....
אני מניח שבכמות קטנה יותר הייתי מזמין עם דבק אבל בגלל הכמות הפער היה גדול מידיי.
Sent from my iPhone using Tapatalk
אז אחרי הרבה זמן, קצת עדכונים...
אומנם בפוסטים קודמים כתבתי כבר על חיפוי של גבס אבל יש עוד קירות פנים שלפני שמתחילים עליהם גבס יש כמה דברים שצריך לעשות לפני.
מי שזוכר מתחילת התהליך, בהיקף החיצוני של הבית ובהיקף של החדרים הרטובים, יש שן בטון שמגביהה את שלד הפלדה ב-20 ס"מ מגובה פלטת הבטון.
בקירות הפנימיים אין שן כזו ולמעשה שלד הפלדה גבוהה יותר ב-20 ס"מ והוא יורד עד לפלטת הבטון.
על מנת להגן על השלד, ולמנוע מצב שבו לחות יכולה להגיע אליו, השלד מקבל חיפוי בפלטה צמנטית בעובי 12.5 מ"מ (עובי של פלטת הגבס) ובגובה של 25 ס"מ כך כשיגיע המילוי של הריצוף הוא לא יהיה במגע עם השלד. גם כאן, בין השלד לפלטה יש קומפריבאנד. בהמשך, החיבור בין הפלטה הצמנטית והרצפה יקבל רולקת בטון שתפקידה להרחיק את המים במידה ויגיעו לסביבה.
קובץ מצורף 118003
קובץ מצורף 118004
קובץ מצורף 118005
אותן רצועות של פלטה צמנטית מגיעות גם במטבח היכן שייתלו הארונות העליונים (אל הפלטה הזו אפשר לחבר בורג עץ רגיל והיא יודעת לספק כך משיכה של 20 ק"ג לבורג)
קובץ מצורף 118007
השלב הבא (האמת שהוא כבר הקודם, כמו שרואים בתמונה הקודמת, אבל עדיין לא הכתבתי עליו) הוא לעשות את כל שאר ההכנות שנדרש לעשות לפני הכנסת סומסום לריצוף וזה אומר בגדול אינסטלציה, מיזוג, גז ואיטום (את הכנות החשמל, TV, תקשורת עשיתי כבר)
אינסטלציה כוללת הרצת קווי קרים/חמים (פקס) לכל נקודת מים (מהאינטרפוצים במקלחות לראש המקלחת עבדנו עם SP) וחיבור מרכזיות, קווי דלוחין לניקוז של כל העסק כולל נקודות מזגנים והתחברות לצנרת שהונחה בשלב יציקת רצפת הבטון. לאחר מכן ביטון של כל צנרת הדלוחין שעל הרצפה (נדרש לטובת מעבר ביקורת) ביצוע בדיקת לחץ למערכת ומעבר ביקורת מעבדה (לטובת הטופס 4 העתידי)
במקומות שבהן צנרת ה-SP עוברת בין ניצבי פלדה "הדבקתי" את הצנרת עם פוליאוריטן מוקצף על מנת למנוע יכולת תזוזה של הצנרת הפתיחה וסגירה של מים וכך להקטין את הסיכוי לשחיקה של הצינור וייצור רעש מרגיז.
בנוסף המסגרות לתליית אסלה סמוייה קובעו בתוך הקירות, על מנת למנוע תחושה של "קפיציות" כל פעם שאתיישב על האסלה, ייצקתי בטון בחלק התחתון של המסגרת.
קובץ מצורף 118009
קובץ מצורף 118011
קובץ מצורף 118016
קובץ מצורף 118012
קובץ מצורף 118014
קובץ מצורף 118010
קובץ מצורף 118013
קובץ מצורף 118015
אחרי האינסטלציה צריך לעשות הכנות לצנרות מזגן. בגדול, הרצתי תשתיות לכל חדר ולחלל הציבורי ובנוסף לעוד שתי נקודות אסטרטגיות למקרה שאצטרך להוסיף מזגנים בעתיד. חשוב להגיד שעקב דרישה להצגת מנועי מזגנים בתחום קווי הבניין והעובדה שהגג שלי הוא שיפועי, הייתי חייב להריץ את כל המזגנים לנקודה אחת שהיא יחסית רחוקה (הרבה יותר רחוקה ממה שרציתי לחלק מהמזגנים ולמעשה זה הכפיל לי את אורך הצנרת עבור חצי מהמזגנים)
קובץ מצורף 118019
קובץ מצורף 118018
קובץ מצורף 118017
במקומות שבהן הצנרת עוברת דרך קורות הפלדה, שמנו צינור פלסטיק עם חתך כדי להגן על צנרת המיזוג
קובץ מצורף 118021
קובץ מצורף 118020
ולבסוף עטפנו את הכל בבטון כדי למנוע מצב שמשהו ייהרס (בניגוד לצינורות החשמל שבתוכם רצים גידים, פה ה"גידים" חשופים ולכן החלטתי לבטן אותם. בסוף גם חתכתי עם דיסק פתח בחגורת הבטון דרכו השחלנו את צנרת המיזוג החוצה.
קובץ מצורף 118022
קובץ מצורף 118023
(בשתי התמונות האחרונות ניתן לראות גם את הרולקות בחלק התחתון של הפלטות הצמנטיות)
קובץ מצורף 118024
מי שיבחן מקרוב את כבלי החשמל שרצים בצמה עם צנרת הגז, יראה שהרצתי לכל מזגן כבל עם מספיק גידים על מנת לאפשר הזנת מתח ליחידה הפנימית מהיחידה החיצונית ובכך לבטל את השקע שיש ליד כל יחידה פנימית עם כבל שתלוי בגובה גבוהה ותמיד מתמלא באבק...
בשלב הזה הרצתי גם צנרת גז לטובת הכיריים במטבח וקו נוסף למיקום שבו יהיה קמין בעתיד (הצנרת יכולה לשמש גם לגז וגם לנפט למרות שאני בכלל רוצה עצים)
הדבר האחרון שנשאר לעשות לפני המילוי של הסומסום הוא לבצע איטומים בחדרים הרטובים. צריך להבין שזה החלק הראשון במלאכת האיטום, ישנם עוד מספר שלבים שיקרו במקביל להתקדמות הריצוף אבל זה בהמשך.
ישנן מספר שיטות לאיטום (לפני צנרות, אחרי צנרות) וכמובן שאין סוף חומרים לאיטום. אני עבדתי על פי מפרט של איטומן
ההתחלה של האיטום הוא רולקות בכל ההיקף של החדר וביטון של כלל הצנרות פלסטיק (החומר איטום לא אוהב את הצנרות הפלסטיות) חשוב להקפיד על התערובות, ניקיון והרטבה של משטחי עבודה לפני התחלת יישום הבטון וביצוע אשפרה כנדרש (וכן זה לוקח הרבה זמן כל פעם לחכות לבטון שיתקשה ויתחזק)
קובץ מצורף 118027
לאחר מכן ישום של חומר האטימה (במקרה שלי, סיקה טופ-סיל 107) על פי הוראות היצרן שמגדיר איזה עובי כל שכבה, כמה שכבות, איך מאשפרים וכל מה שנדרש וגם כאן - RTFM
קובץ מצורף 118025
ולבסוף השטח מוכן למים שיבואו...
קובץ מצורף 118026
כמו שכתבתי קודם, בהמשך עוד נחזור לאיטום של קירות איזור הרחצה (בתמונה האחרונה רואים קיר אחד כזה שנאטם) ואיטום של סף ההפרדה של החדר הרטוב, ואיטום בסף ההפרדה של המקלחונים, ואיטום קו הריצוף ליד הוויטרינות ואיטום ואיטום ואיטום....
תכף אמשיך עם המשך העלילה.
עירא
תכף הגיע.
אחרי שסיימתי את ההכנות לקראת הריצוף, צריך למלא את הבית בסומסום. לטובת העניין הזמנתי פול טריילר ומשאבה להכנה ופיזור של הסומסום.
קובץ מצורף 118031
קובץ מצורף 118029
קובץ מצורף 118030
מי שמבין באבנים ישים לב שבכלל מדובר בסומסומית ולא סומסום שבה הגרגרים יותר קטנים ויותר נוחים לריצוף אבל לרוב האנשים זה לא ישנה יותר מידיי.
ואחרי הפרומו המאוד מאוד ארוך הגעתי לחלק הכיפי.
ריצוף
אני לא זוכר אם כתבתי או לא, אבל במקור אמרתי שריצוף זו עבודה שאני מתכנן להביא בעל מקצוע כי אני לא רוצה/יודע/יכול לרצף בית שלם.
אחרי קבלה של הצעות מ-7 רצפים שונים החלטתי בסוף להביא רצף שיעשה את עבודת הריצוף, ואני אהיה העוזר שלו.
למי שלא יודע מה זה אומר העוזר שלו, יש שיר של אהוד בנאי שיסביר את זה מצויין, אבל בגדול זה אומר להכין טיט, לסחוב טיט, לפזר בלטות, להוציא סומסום ממקומות שיש עודף, להכניס סומסום למקומות שחסר ובגדול להיות סבל.
בהתחלה מפזרים את הקרמיקה ברחבי הבית (בערך 2.25 טון קרמיקה לסחוב)
קובץ מצורף 118032
לאחר מכן קובעים את גובה הריצוף בבית לפי הגובה של דלת הממ"ד (הריצוף אצלי הוא רק בסיס לפרקט שיונח עליו ולכן הוא יותר נמוך ב-10 מ"מ מתחתית הדלת)
קובץ מצורף 118033
ועושים סימון גובה לפי הגובה של הבלטה הראשונה בכל הבית.
קובץ מצורף 118034
מתחילים את הריצוף בנקודה שבה האורך בין הקירות הוא מקסימלי ומקבעים חוט לטובת שמירה על הגובה, כולל נקודת גובה באמצע החוט.
קובץ מצורף 118035
ג'עבר בעבודה
קובץ מצורף 118036
קובץ מצורף 118037
ואני ממשיך לסחוב חבילות קרמיקה ולפזר אותן (כל אחת מכסה בערך 1 מ"ר)
קובץ מצורף 118038
קובץ מצורף 118039
קובץ מצורף 118040
ובגדול ממשיכים ככה לאורך כל הבית. מה שממש הפליא את ג'עבר היה שכשהגענו לעשות את השורה שצמודה לקיר, המידה לחיתוך של כל המרצפות הייתה זהה וגם כשהגענו לקיר בצד השני של הבית המידה הייתה שווה, לדבריו זה ממש לא סטנדרטי.
כשהגענו לסף של החדר הרטוב, צריך להחליט עד לאן מגיעים עם הריצוף ובכך לקבוע איפה יהיה סף ההפרדה בין החדר הרטוב לבית. התכנון האדריכלי דורש שהסף יהיה מתחת לדלת כשהיא סגורה ומעיון בקטלוג של דלתות פנדור (כדוגמא) הבנתי שהריצוף צריך ליישר קו עם קו הקיר הפנימי בחדר הרחצה. לאחר שסיימנו את הנחת הריצוף בסף צריך לחזור ולאטום את הפס הזה על מנת למנוע מצב שבו מים "בורחים" מהחדר הרטוב לכיוון הבית מלמטה. בהמשך גם יוצמד לאיטום פס אלומיניום שמהווה את ההפרדה בפועל וגובה הריצוף בחדר הרטוב יהיה יותר נמוך מגובה הריצוף בשאר הבית למנוע מצב של "בריחת" מים מלמעלה.
קובץ מצורף 118041
קובץ מצורף 118045
וגם נזכרתי ששכחתי לבצע איטום בפינות של החדר הרטוב ובכלל בחיבורים בין הפלטות הצמנטיות בתוך החדר הרטוב. לטובת האיטום השתמשתי בסרט בוטילי עם גמר בד שיירד עד לרצפת הבטון (האטומה) של החדר הרטוב (וכמובן שהייתי צריך לפנות את הסומסום בשביל זה...)
קובץ מצורף 118044
קובץ מצורף 118043
קובץ מצורף 118042
על הדרך כל ראשי הברגים קיבלו מריחה של מסטיק סיקה FC11
קובץ מצורף 118059
ואפשר להתחיל לרצף את החדרים הרטובים. בניגוד לשאר הבית שבו אני שם פרקט על הריצוף ולכן חשוב רק שיהיה מפולס טוב וכל השאר פחות משנה, פה חשוב שכל המרווחים יהיו זהים ומדוייקים.
קובץ מצורף 118048
מגיעים עים הריצוף עד לגבולות המקלחון, ושוב פעם איטום (על רולקה שעברה אשפרה היורדת מהטיט של הריצוף ועד למשטח הבטון)
קובץ מצורף 118047
קובץ מצורף 118049
קובץ מצורף 118050
ואפשר להתחיל את הריצוף של המקלחון עצמו. בשביל זה עשיתי פריסה קצרה בסוליד (את שינוי המידות של המישור בגלל שינויי הגובה לא מידלתי כי גם ככה עוד לא נולד הרצף שידע מה לעשות עם זה...)
קובץ מצורף 118046
וככה זה נראה מוכן
קובץ מצורף 118051
קובץ מצורף 118052
מהרצפה עוברים לקירות.
את האריחים מדביקים עם דבק קרמיקה. חשוב לדעת שיש הרבה מאוד סוגים של דבק קרמיקה עם תכונות שונות שמיועדים לתשתיות מסוגים שונים ואריחים מסוגים שונים. חשוב להתאים את הדבק לאפליקציה, במקרה שלי נדרש דבק עם גמישות ברמה S1 או S2.
בהוראות של הדבק כתוב שנדרש למרוח אותו גם על התשתית (ולסרק אם המאלג') וגם למרוח אותו על האריח בצורה מלאה ולהדביק ב-"רטוב על רטוב"
קובץ מצורף 118054
קובץ מצורף 118055
ואחרי שזה מוכן צריך לדאוג שכל העסק יהיה ישר כמו סרגל
קובץ מצורף 118053
קובץ מצורף 118056
קובץ מצורף 118057
בתמונה הבאה אפשר לראות את הפתרון להסתרה של פתח הביקורת של הביוב באמצעות השקעתו לתחתית הריצוף וסגירת הפתח עם חתיכת אריח שיודבק בהמשך עם קצת סיקה רק כדי שלא יזוז ושיהיה אפשר לשלוף אותו במידת הצורך לטיפול במערכת ביוב.
קובץ מצורף 118058
הרצף, ג'עבר, בחור צעיר בן 72 מאבו-גוש מרצף מגיל 16 בערך, מתחיל את היום עבודה בשעה 06:15 ולא עם כוס קפה ובדיקת מיילים מול המסך, אלא עם הטיט בפאיילה. הבחור לא מעשן, לא שותה קפה, ולא אוכל ארוחת צהריים.
עבדתי איתו 3 שבועות
בסוף התקופה הוא ביקש ממני לקנות לו לייזר צלב. הוא הבין שאפשר להגיע לרמת דיוק גבוהה ומהר ככה...
סחבתי 4.2 טון טיט יבש, 1.5 טון מלט, 2.25 טון קרמיקה בערך 1 טון גרניט והפסקתי לספור את כמות הדליים של הסומסום שהעברתי ממקום למקום.
ירדתי 5 ק"ג במשקל בזמן הזה....
עירא
תשמע .. עירא.. וואו!
אין מילים... באמת ירידה לפרטים... כיף לראות ולקרוא!
בהצלחה בהמשך הפרויקט.
נ.ב איפה תיכננת להציב כל המזגנים?
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
הבעיה היא שלא ממש תכננתי.
סעיף המיזוג הוא אחד הנושאים שלא נתתי עליו מספיק דגש, לא בתכנון, ולא בתמחור הראשוני ועכשיו זה חזר לנשוך אותי.
בשלב התוכניות, סימנתי לעצמי מזגן עילי בכל חדר צמוד לקיר חיצוני (מתוך הנחה שהצנרת מזגן תצא החוצה ותרד עד למעבה) ובחלל הציבורי סימנתי את המיזוג בהרחקה של הקיר מעל המטבח.
כשהתקדמתי, גיליתי שאני חייב את כל המעבים בתוך קווי בניין ולאור העובדה שבשלושה צדדים הבית יושב על קווי הבניין, ואני לא יכול להניח אותם על הגג, הייתי חייב למקם את כל המעבים ביחד בצד אחד של הבית.
בהמשך (למעשה זה כבר היום) כשהתחלתי לתכנן בצורה מפורטת את המיזוג לחלל הציבורי הבנתי שאני בבעיה.
כשמתכננים מזגן לחלל ישנם מספר גורמים להתייחסות וכמה כ"ס (או תפוקת הקירור/חימום) הוא לא הגורם היחיד. צריכים להתייחס כמובן לתפוקת קירור מספיקה (אני גר באזור שהקירור יותר חשוב לי מחימום) לקירור של החלל (בנפח, לא בשטח) בהתחשב בהתנגדות הטרמית של הקירות והגג, כמות האמצעים שפולטים אנרגיה בחלל וכו'. את זה כל מי שלמד הנדסת מכונות יודע לעשות (Qin, Qout, התנגדות של הקיר וכו') אבל מה שלא לקחתי בחשבון זה שצריך להתייחס גם לספיקת האוויר (כלל האצבע מדבר על כך שצריך ספיקה שתאפשר 10 החלפות של האוויר בחלל במשך שעה אחת) שתהיה מספיק גבוהה על מנת לייצר מפל טמפרטורה אחיד בחלל. בנוסף צריך שלמאייד יהיה לחץ מספיק גבוהה לאפשר מרחק זריקה של האוויר מפתח הזריקה ועד לקיר הרחוק ממנו. אם זה לא מספיק, מומלץ בחלל גבוהה למקם מזגן שיודע לקחת אוויר מלמטה (פתח יניקת אוויר צמוד רצפה) על מנת לאפשר משיכה של האוויר החם כלפי מטה בחורף וקירור של אוויר קריר בגובה שבו אנו נמצאים בקיץ.
לכל הקריטריונים האלו צריכים למצוא מאיידים שהמידות שלהם מאפשרות את התקנתם בנישה שיש בפועל.
ובגדול זו הבעיה שלי. יש מערכת שעונה על כל הקריטריונים שכתבתי הבעיה העיקרית שלה הוא הסכום.... וחזרנו לנקודה שבה לא תכננתי מספיק ולכן לא תקצבתי את הסעיף נכון.
עירא
מדהים ומרשים.
ירידה לפרטים, הקפדה על ביצוע פדנטי ואני חייב להודות שאני גם מופתע מהתיאור של המשקל המצטבר שהיית צריך לשנע בעצמך במשך התקופה הזו. לא פשוט.
כל הכבוד וכל מילה מיותרת.
כבר אמרתי לך עירא שאני מאוד אוהב את הפרוייקט הזה שלך והבית מאוד לטעמי.
אחרי הפרסום האחרון שלך מצאתי את עצמי מהרהר לא מעט עם לא מעט נוסטלגיה למושבניקים של פעם.
אתה אקזמפלר נדיר של מה שפעם היה מאוד נפוץ בהתישבות העובדת.
איש משכיל ויסודי עם כושר ירידה ותכנון לפרטים מצד אחד ומהצד השני מוסר עבודה וכושר ביצוע נדירים.
אני מלא התפעלות ממך. המון ריספקט!
בועז
נ.ב.
התשובה לשאלה שבכותרת היא: כן, אם אתה סופרמן
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
עירא איזה לייזר צלב יש לך? אתה ממליץ עליו?
5 ק"ג?
על מי אתה עובד?!
אולי 5 ק"ג על כל טון שסחבת...
תן את המספר המצטבר, כולל טיט, בלטות וכד'.
ראיתי אותך במפגש.
עד שלא אמרת לי שאתה זה לא אחיך (אם יש כזה בכלל) לא הבנתי איפה אתה. גם כשדיברנו...
כל הכבוד ושתי הערות...
קודם כל ממליץ מאד להחליף את "החנוכיות " של הצנרת לכאלו שיש להן ברז לכל צרכן.
שנית , כדאי מאד שצנרת הפקס תהיה בתוואי כזה שניתן יהיה באמת לשלוף את הצינור הפנימי ולהחליף אותו במידת הצורך ( מנסיון...)
בהצלחה.
חנן
תודה לכולם,
בועז הצלחת לגרום לי להסמיק...
מיכה, זה פלס לייזר פשוט מאליאקספרס לא פאר היצירה בהבט שרידות אבל מדוייק.
חנן, לגבי מחלק מים עם ברז אינטגרלי, בזמנו רציתי כזה ואני כבר לא זוכר מי אמר לי או למה, אבל זכורה לי אמירה שזה לא תקני או לא עובר ביקרות של מעבדה או משהו בסגנון, בכל מקרה יש לזה גישה נוחה יחסית ותמיד אוכל להחליף.
לגבי שליפה של הצנרות, בהחלט התחשבנו בזה והיו גם כמה שבדקתי שזה נשלף בהם, נקווה שגם בשאר זה יעבוד כי עכשיו זה בכל מקרה מחייב אותי להרים את הריצוף.
עירא
כמו שאני רואה הצנרת פקס שלך היא לא לפי התקן.
בגלל הברז, החנוכיה דווקא לפי התקן.
חובה שכל החלקים יהיו מאותו חומר(פליז במקרה הזה).
במידה ותעלה הכול לפי התקן(ולפעמים גם לא) תוכל להזמין את גולן(החברה שמייצרת את הצינור פקס) והם ייתנו לך אחריות ל 10 שנים.
בהצלחה!
https://golanplastic.com/%D7%AA%D7%A...-%D7%94%D7%A7/
את גולן אני כבר לא אזמין כי הם צריכים לבוא ולראות הכל לפני הריצוף, כך שעכשיו מאוחר מידיי. לגבי החלפה של הזוויות של הברזים, אם זה חשוב אני אחליף.
דבר איתם, לפעמים מספיק להם רק תמונות.
אין לך מה להפסיד.
המלצה שנוגעת להרכבת לוחות הגבס
1.רצוי מאד שלוח הגבס לא יהיה מתחת לקו הריצוף אלא
מעליו 1-2 ס"מ.
2.בהתקנת לוחות הגבס בצורה אופקית,רצוי שתיפרי הרוחב לא יהיו בקו אחד
אלא בדירוג,כמו בנייה.
היי עירא. אל תתאמץ עם גולן... בכמה מאות דירות, מעולם לא ראיתי כשל בצינור פקסגול.
הכשלים הבודדים נבעו מחיזוק לא נכון של אביזרים ובעיקר חיזוק יתר של נקודות מים (למשל ברזי ניל) שגרמו לסדיקתם.
חשוב לבצע טסט לחץ לכל המערכת (בניטרול דוד המים) עם 10 אטמוספרות וזוכים לראש שקט.
אגב, וותר על ברזים לכל קו, גם כך לאחר תקופה קצרה הם נתפסים מאבנית.
Sent from my SM-A720F using Tapatalk
אין עידכונים?
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
יש עדכונים.
גבס.
כבר כתבתי על הגבס בעבר, אז תקציר למי שלא זוכר כל הבית מצופה בשתי שכבות גבס מבפנים. שכבה ראשונה פלטות שוכבות (בהסטה, כמו לבנים ברוב המקומות) ושכבה שנייה פלטות עומדות (ובשכבה הזו יש שימוש בפלטות עם 4 פאזות לטובת החיבורים האופקיים).
את השכבה הראשונה התחלתי כבר לפני הרבה זמן, אבל כשהתחלתי עשיתי את מה שהיה קל. הבעיות התחילו בעיקר בקירות שמעליהם ישנן קורות עץ (שהרוחב שלהן שונה מהרוחב של פרופיל הפלדה) ולכן יש צורך בספייסרים על מנת שלפלטות הגבס יהיה למה להתפס והן לא יהיו באוויר.
בעיה נוספת היא שהקורות מונחות כך שבקירות שונים המרווחים שונים (בין שני צדדים של אותו הקיר) ולפעמים גם ישנו מרווח שונה לאורך אותה הקורה עקב צורת הקורת עץ עצמה ולכן יש צורך בספייסרים בעובי שונה עבור הקורות השונות.
קובץ מצורף 118655
קובץ מצורף 118656
קובץ מצורף 118657
קובץ מצורף 118658
אחרי שתפרתי את כל החיבורים של הקירות פלדה אל קורות העץ, עברתי לעשות הכנות לקונסטרוקציה עבור תקרות הגבס שיש לי בחדרים הרטובים (מקלחות) ובכל האזור שמתחת לגלריה
קובץ מצורף 118659
קובץ מצורף 118660
קובץ מצורף 118661
(למי ששם לב, ישנה עצירה בפרופילים של הגבס לטובת "שתילה" של פרופיל U שיחזיק את זכוכית המקלחון באופן סמוי)
קובץ מצורף 118662
ואחרי ההכנות, מנקים שאריות לכלוכים ושבבים, ממלאים בבידוד ומתחילים לחבר את פלטות התקרה (ובגלל שאין לי הרבה תקרה, וגם אין לי מתקן הרמה, אז עושים את זה ידנית 2 אנשים) שהן כמובן פלטות עם 4 פאזות.
קובץ מצורף 118663
קובץ מצורף 118664
קובץ מצורף 118665
קובץ מצורף 118666
קובץ מצורף 118667
קובץ מצורף 118668
קובץ מצורף 118669
ועכשיו אחרי ההקדמה, אפשר לעבור לשכבה השנייה של הגבס.
בשכבה הזו כל הגימורים הרבה הרבה יותר משמעותיים ולכן הכל צריך להיות מאוד מדויק. בגלל שהגג נמצע בשיפוע 40% (עבור כל מ' בציר X זזים 0.4 מ' בציר Y) את הקצה של הפלטה שייפתי בשיפוע זה על מנת שהן יהיו צמודות לגג.
קובץ מצורף 118671
קובץ מצורף 118670
על מנת להגיע לבידוד אקוסטי מיטבי של הקירות השתדלתי למזער את כמות המקומות בהן ישנה חפיפה של בין חיבור פלטות שוכבות לבין חיבור פלטות עומדות. בכדי להתמודד עם בעיות סדיקה שנפוצות בקירות גבס, הנחתי את השכבה השנייה בכל הבית בצורה של לבנים וגם לא ביצעתי חיתוכים או חיבורים של פלטות צמוד לשפה של דלת או חלון (דבר שהצריך חיתוך של פלטות בצורות "מוזרות")
קובץ מצורף 118672
קובץ מצורף 118676
(למי שזוכר שכתבתי שהשכבה הראשונה הייתה מונחת כמו לבנים ברוב הבית, אז זה המקום היחיד שהיא לא כך...)
לגבי ההגבהה שישנה מתחת לפלטות אפרט בהמשך.
קובץ מצורף 118673
קובץ מצורף 118677
ישנם מקומות בהן הפאזות של הפלטה לא נותנות מענה ויש צורך להכין פאזות לבד. ישנו כלי יעודי לעניין אבל הוא ייקר עבורי (אני לא מתכנן עוד הרבה עבודות גבס בקרוב...) ולכן בעזרת דיסק יהלום 4.5 חירצתי את הפלטה ולאחר מכן הדבקתי חזרה וייצרתי פאזה במקומות הנדרשים.
קובץ מצורף 118674
קובץ מצורף 118675
תוך כדי שאני עובד על השכבה השנייה של הגבס הגיעו החלונות שהזמנו (על איך בוחרים צבע לחלון אני לא ארחיב כי אין מספיק מקום בשרתים של ג'יפולוג, אבל אסכם שבחרנו בסוף צבע RAL 7038) והותקנו באותו היום
קובץ מצורף 118679
קובץ מצורף 118678
נדמה לי שכבר כתבתי בעבר, אבל למקרה ששכחתי (ואין לי כח לחפש) הזיגוג בכל החלונות בבית הוא בידודית טריפלקס כלומר (מבחוץ פנימה): 1. זכוכית מונוליטית מחוסמת עם ציפוי מסנן קרינה אינפרה אדומה
2. מרווח אוויר (לטובת בידוד טרמי, בעובי המקסימלי שמאפשר פרופיל האלומיניום)
3. זכוכית רבודה (שתי זכוכיות מודבקות אחת לשנייה עם פילם PVB ביניהן, במקרה שלי עובי הפילם שביקשתי הוא 0.76 מ"מ לטובת בידוד אקוסטי טוב יותר)
קובץ מצורף 118681
משקל של 1 מ"ר זכוכית בעובי 1 מ"מ הוא 2.5 ק"ג משקל של כנף בשטח 2.56מ"ר עם זיגוג בעובי 12 מ"מ הוא 77 ק"ג לא ממש כנף של דלת שמפרקים לטובת נקיונות...
קובץ מצורף 118680
קובץ מצורף 118682
ובמבט מבפנים עם הגבס והחלונות
קובץ מצורף 118683
קובץ מצורף 118684
ואם כבר יש חלונות, אז בניתי גם דלת ראשית זמנית כדי שאפשר יהיה לסגור את הבית.
קובץ מצורף 118685
קובץ מצורף 118686
במקביל לעבודות האלו, אפשר להתחיל לעשות רובה ברצפה ולטובת העניין גייסתי כח עבודה זול
קובץ מצורף 118687
הדבר הבא שצריך לעשות הוא הגמר של הממ"ד.
כמו שכתבתי כבר בהתחלה טיח זה לא משהו שאני יודע או רוצה לדעת לעשות, אז הבאתי לטובת העבודה את צדקי הטייח שיעשה את העבודה.
קובץ מצורף 118688
קובץ מצורף 118689
(ועל הדרך גם עשיתי רובה בממ"ד)
קובץ מצורף 118691
קובץ מצורף 118694
קובץ מצורף 118695
בפרק הבא:
חיפוי חיצוני
קובץ מצורף 118696
עירא
נפלא!
שתי הארות-
הטיח בממד למיטב זכרוני אמור להיות טיח יעודי ועם רשת שקועה בתוכו.
2. אצלי יש גם תקרת גבס ושמתי לב אחרי כמה שנים שהבית בנוי שהתחילו לי סדקים בחומר מילוי שבתפר בין הקיר לתקרה.
אני מניח שזה קורה בגלל שכשסוגרים דלתות ואין לאוויר לאן לברוח אז הוא ״מנפח״ את התקרה.
אצלי זה מציק לי בעין ואו שאעשה קרניז מסביב או שאבצע עוד חיזוקים מקורות עץ דקורטיביים מהצד הפנימי של התקרה
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ