הפרש מתח עד 0.1v.
חוט בעובי 10ממ׳״ר, הרבה מעל מה שנדרש.
איי בטוח שלמרחק יש משמעות, אבל זה רק מחזק שהמקרר בחלק האחורי של הרכב עדיין מהווה אינדיקציה ראשונית להיחלשות המצבר.
Printable View
דורון,
אני סתם מתעלק על התגובה שלך, אני לא אומר שהיא לא נכונה.
הפרש של 0.1V, באיזה תנאים?
שהמקרר כבוי? עובד? רגע ההתנעה?
איך מודדים את המפל מתח, בשקע של הקו? על המקרר עצמו? בין השקע לגוף? בין השקע למצבר? לקחת בחשבון מפל מתח על הקו של האפס?
הדרך הנכונה למדידה של מפלי מתח, היא להתחיל במדידה של המתח בכניסה למקרר ( בין האפס לפלוס על המקרר עצמו), (עדיף בזמן ההתנעה, ואם לא, אז לפחות בזמן שהוא עובד. ולהשוות למדידיה על המצבר עצמו .
מניסיון שלי (לא עשיתי מחקר אינטרנטי, רק מניסיון אישי וממה שרואים בדיונים פה), רוב התקלות של מפלי מתח נובעות מבעיות חיברוים ומחברים (ולא מבעיות עובי חוט, שזו התגובה הנפוצה). ויש הרבה תקלות שנגרמות מחיבור האפס \ גוף (וגם את זה אתה מכיר, וחוזר על המקרה הזה).
זיו,
התשובה הקצרה היא כן.
מדידות בקצוות.
במחברים. ובכניסה לספק כוח במקרר.
מנוע כבוי..אני בודק מצבר לא את הרכב.
עבר בדיקה גם של אנשי מקצוע.
זו תשובה ״למרות״ כי טחנו את הנושא בעבר.
לא מתכוון לפתוח דיון מקררים/מצברים נוסף.
רק להודות לעדכן ולסכם
המטרה היתה לבנות מערכת פשוטה ובמינימום השקעה: מצבר ראשי> ממסר טעינה נשלט ע"י מפסק וחצי סוויץ'> מצבר צרכנים> פיצול ל-12 ו-220 וולט.
הותקנו התשתיות: כבל פלוס מהמצבר הראשי לממסר (30 ממ"ר, סתם הגזמה) עם פיוז אוטומטי 80 אמפר (לדעתי גדול מדי בדיעבד, אחליף אותו בפיוז קטן יותר).
מהממסר הועבר כבל תלת פאזי בתור פלוס (חיבור כל 4 הגידים, 2.5 ממ"ר כל אחד) לתא המטען.
ממצבר צרכנים מינוס לבודי שוב עם כבל 30 ממ"ר.
מצבר הצרכנים הגוסס הוחלף במצבר agm 95ah, והכל עובד ותקין (12V ו-220V ע"י ממיר 2500W).
בינתיים עיקר הצרכנים הם כלי עבודה (מאד נוח עם 220 וולט ברכב) והקרוב יתווספו עוד כמה צרכני מחנה.
בהתחלה חשבתי להתקין משגוח אך מכיוון שאני לא עובד עם כמה צרכני 220 במקביל בינתיים אין צורך.
תודה רבה למי שעזר ויעץ במעלה השרשור
קובץ מצורף 140879קובץ מצורף 140881
Sent from my SM-J710F using Tapatalk