כשהחלפתי את התושבות גיר שלי היה לי את אותו המצב
מה שעשיתי זה תקעתי מברג ופשוט כיוונתי את התושבת לחורים
זה בסה"כ גומי ואני לא מאמין שזה עושה לו נזק
try it
Printable View
כשהחלפתי את התושבות גיר שלי היה לי את אותו המצב
מה שעשיתי זה תקעתי מברג ופשוט כיוונתי את התושבת לחורים
זה בסה"כ גומי ואני לא מאמין שזה עושה לו נזק
try it
לצערי גם לחץ פיזי מתון 8) לא עוזר,
עוד רעיון שחלף פתאום, את התושבת מנוע בצד הנוסע (במקום שיש 3 פסים אנכיים שאפשר למקם בתוכם) להעביר מהפס האמצעי לפס האחורי ובכך לקחת את כל הצד הימני של הגיר טיפה אחורה ושמאלה. מותר לעשות דבר כזה או שאני אשבור משהו?
עירא, האם מיקום החורים לגשר בשילדה החדשה שונה מאלה שבשילדה הישנה?
אם כן, אז כנראה משהו בהרכבה שונה/לא נכון ואז הפיתרון שהצעת הגיוני.
אם לא, מה רע בלקדוח או להגדיל את החור לבורג של התושבת שבגשר?
אשר.
לא הבנת אותי. החורים הם לרוחב (כמו שאתה רואה נכון) כדי שתוכל לשחק עם עם הגשר גיר באיזור הלא מקביל של השילדה. אתה צריך להחליק את הגשר גיר על פני השילדה קדימה ואחורה עד שתמצא סט חורים מתאים גם לגיר לגם לשילדה. אני מקווה שתהיה התאמה.
אורי טל.
אורי,
החלקתי, שימנתי, הזזתי, קיוויתי, משכתי, ניסיתי, בעטתי, קיללתי ....
אבל לא זז הרוורס, החורים פשוט לא מתכננים להיסתדר.
המצב כרגע הוא כזה:
בתושבות מנוע יש קצת משחק קדימה אחורה (אובליות בחור של הבורגים שמחברים את התושבת לבלוק) והעסק משוך מקסימום אחורה.
הגשר גיר מחובר עם 4 מתוך 6 ברגים (אני צריך לקדוח שני חורים נוספים ולהבריזם)
הגשר גיר משוך מקסימום קדימה.
התושבת גיר עצמה והמתאם שלה אל הגיר משוכים מקסימום אחורה.
החורים לברגים (של התושבת גיר) בגשר גיר נמצאים 0.5 ס"מ אחורה ממה שצריך.
בשילדה הקודמת הגשר היה מחובר לשילדה בצד אחד עם ברגים שרותכו על השילדה מהצד החיצוני שלה, דבר שאני מניח שגרם לעיוות קל בגשר (אבל ההשפעה תהיה מתיחה/הרחבה של הגשר ולא משחק קדימה אחורה).
המיקום של החורים בשילדה הישנה והחדשה בצד הנהג זהה, בצד השני יש הבדל של מספר מילימטרים.
מחר אני אקדח/ארחיב את החורים לברגים של התושבת גיר ושלום על ישראל.
עירא
תשקול אם להרחיב את החורים בשלדה או בתושבת. עקרונית לא הייתי עושה שינויים בשלדה אלא בתושבת הגיר, במיוחד אם יש מספיק בשר להרחבה של 5 מ'מ. { מספיק בשר זה אומר 2D של הבורג } גם הרבה יותר קל לעשות את ההרחבה על שולחן העבודה במקום בשלדה. אל תשכח להשתמשעם שייבות גדולות ועבות לברגים המורחבים ולהדק היטב.
אל תעשה וחורים והברזות בשילדה. אתה צריך אום בתוך השילדה , הבורג לא מוברג ישירות לקורה.
אם אתה לא מוצא חורים ואתה רוצה לעשות זה את בצורה חזקה ללא פגיעה בשילדה, אתה יכול לרתך פלאחים לחבוק את השילדה:
http://imgsrv.pic4u.co.il/77b0ac6122...ed0020000.aspx
אורי טל.
בהמשך למה שחיים כתב...
שכנעת אותי שכבר שיחקת עם כל מה שאפשר ולא זזה רברס... אז תעשה את השינויים שצריך לעשות, בגשר הגיר. ואם כבר, אז גם תחזק אותו. תרתך פס בעובי מכובד לכל רוחב הגשר, איפה שהחורים, ותקדח את החורים החדשים מדויק בפח החדש. חוץ מזה, תוסיף אולי חיזוק בצורת בזנ"ט או שניים בחלק העליון של הגשר, שוב, מרותך לכל הרוחב. חנן יוכל להסביר יותר ואולי לתת תמונות.
אורי, מקבל ותבוצע חביקה של השילדה במקום קידוח.
נמרוד וחיים, הכוונה היא אכו שינויים בגשר שיר ולא בשום דבר אחר.
אם אפשר הסבר יותר מפורט לגבי חיזוק הגשר אשמח (לא כל כך הבמתי את ההסבר של נמרוד אל מול הצורה של הגשר.)
תודה
עירא
אם חסר לך חצי ס"מ בסה"כ, תפוס את הטרנספר עם ראצ'ט ומשוך אותו אחורה עד שהחורים יתאימו. תושבות המנוע והגיר גמישות ויקזזו את ההפרש הזה.
כמו שאורי אמר - אל תבריז הברגות בשלדה, את הגשר מספיק לתפוס בארבע פינות, אם יש לך חור עם אום תקין בשלדה הכי פשוט זה לקדוח מולו חור בגשר הגיר.
אני השגתי גשר גיר מחוזק יוצא צבא, מה שעשו שם זה לרתך פלאחים מתאימים לחלקים השקועים בגשר משני הצדדים - מקבלים למעשה גשר כפול דופן עם משטח אחיד, שאינו גמיש ומתכופף כתוצאה ממפגש עם סלעים מזדמנים.
ניר, כשכתבתי לחץ פיזי מתון הכוונה הייתה שימוש באמצעים מכניים :lol: כגון ווינץ'
עכשיו לגשר:
http://imgsrv.pic4u.co.il/e68e859532...4e0020000.aspx
את הריבועים האדום והסגול כבר ריתכתי (אז אל תגידו שהם לא טובים :lol: ) פלאחים 5מ"מ.
את הכסוף והחום אני תוהה אם להוסיף (מפלאח 3מ"מ)
שווה להוסיף את החום והאפור לדעתכם? דרך נוספת לחיזוק? (ואם אפשר לפרט במילים ברורות כי את התיאור של ניר ונמרוד לא כל כך הבנתי :oops:
עירא
עירא, אתה הרמת את חתיכת הברזל הזאת. נראה לך שיש צורך בעוד ברזלים?
יש מקומות שכדאי להוסיף ולחזק. כאן, כל המוסיף גורע.
אני ביצעתי חיזוק לגשר הגיר לפני כחצי שנה. דיסקסתי בזמנו עם נמרוד את הסכנות שאורבות למצנן, ואחת מהן היא כשגשר הגיר מתכופף כלפי מעלה עקב מגע אגרסיבי עם סלע, זה גורם לחלק העליון של המאוורר להגיע לקירבה מסוכנת אל המצנן.
גשר הגיר המקורי חלש מאוד ולא יכול להחזיק את משקל הג'יפ עליו.
התלבטתי אם לבנות גשר גיר חזק ומחודש , אבל נמרוד הציע במקום להסתבך עם זה פשוט לקחת את הגשר המקורי ולהוסיף עליו מה שיותר ברזלים. יותר מכוער, אבל הרבה פחות מסובך מבניית חדש.
וזה אכן מה שעשיתי כשהייתה לי שבת פנויה:
הורדתי את גשר הגיר, יישרתי אותו, ניקיתי אותו, תיקנתי סדקים קטנים שגיליתי, וריתכתי עליו פרופיל 40X40 מ"מ עם עובי דופן של 5 מ"מ- משהו מאוד מאוד בריא. בחלק מהגשר (החלק הימני, בגלל שצריך לתת מקום לגל ההינע הקדמי לעבור) הברזל עובר מתחתיו ובחלק מהגשר (החלק הימני) הברזל עובר מעליו, סה"כ יש רצף של ברזל מצד אחד של הג'יפ אל הצד השני. אין לי תמונות, אין פגיעה משמעותית במרווח הגחון, או ביכולת של הגשר להחליק על הקרקע.
התוצאות:
ניתן להרים את כל משקל הג'יפ עם ג'ק מתחת לגשר הגיר והוא לא מתעוות בכלל.
ידית ההילוכים נמצאת באותו מקום כל הזמן (לפני זה בהצלבה חזקה הידית היתה זזה ימינה ומפריעה לשילוב רוורס עקב פגיעה ברב-בריח של ההילוכים).
מומלץ מאוד, בנוסף למה שנכתב כאן, לוודא שיש מעצור לגיר בצורת בזנ"ט קטן, שיושב לפני תושבת הגיר, מעל גשר הגיר, ומונע מהגמישות של התושבת לאפשר לגיר לנוע קדימה יותר מ2-3 מ"מ, ערן המסוקס כתב על זה בזמנו באחד השרשורים כאן ואני מאוד מאוד ממליץ לבדוק שהעסק מורכב אצלכם באותה צורה. אצלי ליצן כלשהו בעבר, הרכיב את הבזנ"ט הזה מתחת לגשר הגיר ועד שערן צירף תמונה לא הבנתי מה הבזנ"ט הזה עושה שם.
כל מה שכתבתי עד עכשיו, ביחד עם בדיקה שהמצנן יושב טוב בגריל והגריל מחובר טוב למרכב, ביחד עם תושבות מנוע וגיר תקינות, אמור להבטיח שהתופעה של מפגש מאוורר-מצנן תיעלם לחלוטין מהשטח.
זו לא המלצה לכך שתעשה בדיוק כמוני, אבל זו כן המלצה להוסיף ברזלים כמה שיותר, בכל מקום שנראה לך שיוסיף חוזק, העיקר שבסופו של סיפור העסק יוכל להחזיק עליו לפחות 2 טון בלי להתכופף.
חנן, גם זאת גישה. מצד שני ישנם מאות ואולי אלפים שנוסעים ללא חיזוק גשר גיר, בכלל זה הג'יפ שלי שחוגג בקרוב 20 שנה, וללא מפגש מצנן-מניפה וללא מפגש קטסטרופלי של הגשר עם סלע מזדמן. ניתן להוסיף פלאחים/בזנטים/ ברגים או כולם ביחד, אם אתה נוקט בגישה של אם ו.. אז!
מצד שני, הגישה המינימלסטית, חיזוק רק בנקודות תורפה, כמו הגה, או תיקון אם וכש..
להפוך את הג'יפ, שבמקור אמור להיות קל למכונה משוריינת (השילדה של עירה מחוזקת לכל אורכה, ד"א) רק גורעת. משקל, שלא היה בתכנון המקורי, לא מחולק בצורה מאוזנת, ברוב המקרים פוגע בגמישות המקורית ובאיזון. התועלת היחידה שאני רואה בכך היא שיפור מיומנות הריתוך. :wink:
כן, אלפים גם נוסעים ללא נעילות, זכותם.
תוספת המשקל לג'יפ היא כ5-10 ק"ג. אתה חושב שזה משנה משהו ל1700 ק"ג של הג'יפ? אתה טועה, אבל זו זכותך לטעות.
אני לא רואה את הקשר לנעילות... שיהיה.
5-10 ק"ג כאן ועוד 7 שם.. הזכרתי גם שמדובר בשילדה מחוזקת לכל אורכה? כן, הזכרתי.
עניין הגמישות, יתרון גדול של שילדת הCJ לעומת סופה, מה ההשפעה של הקשחת הגשר? לאף אחד מאיתנו אין מושג ולכן אני מעדיף שלא לנסות.
שמע, זה נורא פשוט, ישבו חבורה של מהנדסי רכב, תכננו, שיפרו עם השנים ויצא להם מוצר לא רע, דיי אמין וחזק. עכשיו, אם אני לא מזהה בבירור כשל, אני לא ""משפר"".
מילא לגבי המנוע, ודאי לגבי השילדה.
היה כבר הויכוח הזה של שילדה גמישה מול שילדה קשיחה לא?
בכל מקרה לפי הבנתי הכללית היתרון של שילדת הסיקס מול שילדת הסופה נובע מדבר אחר לחלוטין, העובדה שתושבות הקפיצים הקידמיים בסיקס (וכלל השילדה של הסיקס, כפי שמסתבר מנסיונות כושלים להכניס מיכל דלק של סופה לסיקס) צרים יותר, כלומר נקודות העיגון של הסרן מול השילדה צרות יותר דבר שנותן לו מהלך מתלה טוב יותר במידה והקפיצים הם זהים לחלוטין.
בנוסף, שילדה גמישה היא לדעתי האישית מתכון לסדקים (מה שמתעוות, ניסדק) ולכן חיזוק של השילדה, אם נעשה בצורה נכונה רק יתרום לאורך החיים שלה (ולדוגמא אני אביא את השלדות המחוזקות של הסיקסים הצהליים שסוחבות עליהם מיני תותחים ללא רתע ומשגרים לטילי נ"ט)
עומר
אתה כבר נכנס כאן לנושא ששווה שרשור נפרד: האם מה שהיצרן נתן מספיק לי או לא? עניין של טעם וריח ולטעמי ממש לא שווה ויכוח.
אם אתה נוסע במקומות כאלה ובצורה כזו שאתה סמוך ובטוח שבחיים לא תתישב על הגשר, אל תחזק אותו.
למקומות שאני אוהב לטייל ולחברים שאיתם אני מטייל, מה שהיצרן נתן לא מספיק, והאמת היא שגם בתצורה הנוכחית של הג'יפ שלי שרחוקה ממה שקיבלתי, זה בחלק מהטיולים לא מספיק לי, אז אני משנה מה שאני רואה לנכון. לי זה לא קרה, אבל ראיתי לפחות חמישה מפגשים מהסוג המדובר וזה הספיק לי כדי לנסות למנוע את זה.
דיון מיותר.
אכן מיותר.
לילה טוב.