לארנון ולכל מי שהנושא מעניין אותו מצורף קישור ל CLUB 80-90 , בכתובת הנ"ל יש קבצי שרות מלאים באקרובט עבור טרנספורטר/ואנגון כולל הקובץ של הגיר 091, 091-1 , 094 לרבות גרסאות האוט' ועוד כמה קבצים מעניינים.
*www.club80-90.co.uk/pages/downloads.html
Printable View
לארנון ולכל מי שהנושא מעניין אותו מצורף קישור ל CLUB 80-90 , בכתובת הנ"ל יש קבצי שרות מלאים באקרובט עבור טרנספורטר/ואנגון כולל הקובץ של הגיר 091, 091-1 , 094 לרבות גרסאות האוט' ועוד כמה קבצים מעניינים.
*www.club80-90.co.uk/pages/downloads.html
פתחתי וסגרתי לא מזמן גיר כזה בדיוק. ממש לא מסובך, אפילו פשוט.
שים לב שבכל פתיחה של הגיר רצוי להצטייד מראש בערכת אטמים, וחשוב מכל - האטם של גל היציאה (לכיוון הקלאץ').
חוץ מזה, זה גיר שלא דורש טיפול, באמת חי לנצח. אבל חשוב להחליף שמן לשמן איכותי 75W90 או 80W90, ושיהיה GL-4 ולא GL-5. ואם אתה מוצא כזה באריזה של גלון בודד, ספר לי איפה... (אגב, אם אתה רוצה להזמין חבית של 18 ליטר ולמכור לי 2 גלונים מתוכה, גם טוב).
אסף.
אסף , אני קבלתי סחרחורת קלה לאחר הצפייה בקבצי השרות של הגיר, נראה לי שהחלפת יחסי העברה וכו' קצת גדולים ליכולות שלי.
ושאלה קטנה/גדולה לחברי הפורום ומביני דבר, מהו היחס הנכון (מקובל/מומלץ) בין רוחב הרכב הכללי (אצלי בין 206 ס"מ ל 208 ס"מ תלוי ברוחב הצמיגים הסופי לבסיס הגלגלים (הקטגורייה מגבילה ל 270 ס"מ) .
מצורפות מס' תמונות של התקדמות התכנון עד לשלב זה.
באיזה תוכנה אתם משתמשים לבניית סקיצות התכנון? תודה
ברוב סוגי המרוצים יש מגבלה של רוחב מקסימלי, כשבסיס הגלגלים הוא חופשי ולרוב הוא פרמטר שמתקבע מעצמו, אחרי כל השאר (Plug number - מה שיוצא בסוף, מקבלים). במידה וגם בסיס הגלגלים וגם הרוחב המקסימליים נתונים, אין הרבה מה לשבור את הראש. כמה ס"מ לפה ולשם לא ישנו משמעותית, והייתי קובע את הרוחב משיקולים של זמינות חלקים (רוחב סרן אחורי, או ציריות זמינות ולא הזמנה מיוחדת, גלגלים עם אופסט נפוץ וזמין,וכולי), ומשאיר כמה ס"מ טובים ספייר כדי לא לחרוג מה2.20.
חיפשתי רבות אך אני לא מצליח למצוא ברשת שרטוטים שכוללים מידות של מנועי הונדה בנפח 2000 סמ"ק, אשמח לקבל קישורים או קבצים ממי שמכיר או יודע .(לצורך השלמת השלדה האחורית)
תודה
יפה מאוד!
אבל יש לי ביקורת בונה :p
הזווית של הבולם צריכה להיות כ-90 מעלות בייחס לזרוע האחורית (כנ"ל למשולש הקידמי) כאשר המתלה מגיע לסגירה מלאה.
באופן זה אתה מקבל את התנגדות הולכת וגדלה של הבולם (והקפיץ) ככל שהמתלה נסגר על להתנגדות מקסימלית בסגירה מלאה.
מיי טו סנטס
מה מונע ממך למקם את הבולם איפה שנוח לך? עצה שלי - תמדל אותם במדויק, כל המידות קיימות בקטלוגים של הייצרנים. כולל הקפיצים שקובעים את הקוטר החיצוני האמיתי. תשקול הוספה במודל של בולם שני (ביפאס). ותתחיל למדל באמת - קריא לבנות תושבות על הזרועות ובשלדה. זה המהות של התכנון הממוחשב, הוא מאפשר לך למקם את הדברים בדיוק, בזויות הנכונות, לבדוק סגירה ופתיחה, איך משתנים קאמבר וקאסטר וtoe-in (גם בגלגלים האחוריים בבאגי), שהבולמים באמת משנים את הזוית כך שקבוע הקפיץ עולה כל הזמן ולא מתחיל פתאום לרדת (זה מה שהתכוון אסף, וזה לא מחייב זוית של 90 מעלות). במידול של המתלים, מערכת ההיגוי והבולמים - לך עד הסוף, עד הבורג האחרון! בשלדה, בעיקר האחורית, אתה יכול לעשות בערך, ולהשאיר מקום ספייר למנועים וגירים שונים ומשונים שעלולים לצוץ שם במהלך השנים.
אסף, שוב תודה על הביקורת הבונה בולם באורך "14 (בילשטיין 9100) עושה את "העבודה" ומתאים פיקס אל תשכח שכל מהלך המתלה הוא בסך הכל "18/"16 אז לדעתי אין צורך להשתמש בבולם "16 מה גם שהוא קצת יותר כבד.
נמרוד, אכן לאחר סגירת כל הקצוות שקשורות בגאומטריית המתלים וההיגוי, הגיע הזמן לייצר (בינתיים בפיקסלים) את תושבות המתלים ומערכת ההיגוי.
ולא פחות חשוב למצוא דרך פשוטה ומציאותית להרכיב את המבנה בצורה הכי מדוייקת שאפשר, אני מקווה שאני בדרך הנכונה :-P
צרפתי כמה תמונות מהתהליך.
צודק, אין צורך לבולם 16" על מהלך מתלה של 16"/18", ויכול להיות שגם בולם 14" מיותר:
1) מה אורך הזרוע שעליה יושב הבולם?
2) מה המרחק בין ציר העיגון של הזרוע לשלדה לבין נק' העיגון של הבולם לזרוע?
או במילים אחרות: בכמה מהלך בולם אתה משתמש?
נראה לי שכדי לך לשקול שינוי של מיקום תושבת הבולם על השלדה ולהישאר עם בולם 12".
ללא קשר, התכנון של הזרועות העליונות נראה לי בעייתי - ע"י שימוש בצינור מכופף אתה בונה נקודת כשל.
בשירשור הזה אתה יכול לראות את התוצאות.
בהנחה שעוד לא קנית את הבולמים, אז יש עדיפות לבולם כמה שיותר ארוך, מה גם שאין הבדלים במחיר. במתלה אחורי של באגי אין לך בעייה אמיתית להתקין את תושבות הבולם העליונות איפה שבא לך. אני הייתי הולך על בולם 16 אינץ' (ואולי אפילו 18 ), שיעמוד כמה שיותר קרוב לגלגל, בזוית כמה שיותר ניצבת לזרוע. לבולם ארוך יתרונות - יותר שמן, מהירות בוכנה איטית יותר, כך שבסך הכל הוא מתחמם פחות. וזה באותו מחיר כאמור. זה קצת יותר משקל - אבל בדיוק במקום הנכון ;)
איפה יש מקום לבולמים הקצרים? במתלה הקדמי. שם אתה תגלה כבר איזה אורך בולמים מתאים... ההבדל המהותי הוא שבמתלה הקדמי יש שיקולים של שדה ראייה.
שבת שלום לכולם
אני מתחיל להריח את הברזלים (של השלדה לבינתיים) ולפני שאני ממשיך הייתי שמח לבדוק בצורה מוחלטת שהשלדה תעמוד בכל תנאי תקנון הבטיחות.
להבנתי ישנם בוחנים "מורשים" שתפקידם לבדוק את העמידה בכל התנאים שנדרשים מכלוב הבטיחות לפני השתתפות בארוע תחרותי והייתי שמח מאוד לדעת מי הם ואיך יוצרים עימם קשר (שם, טל', מייל) לפני שאני מתחיל לבצע את השלדה.
תודה מראש לכל מי שיוכל לעזור.
בבוא היום שבו יחול הספורט המוטורי (וכמו שאמר מרלון ברנדו בסצינת הפתיחה של הסנדק: "And that day may never come...") רכב מבנייה עצמית יצטרך כמו שזה נראה לעבור בדיקה חד פעמית של מכון הטכניון לתחבורה (בראשות איציק בן הרואה) על מנת לקבל את המספר (הכסוף?). הבדיקות יכללו בדיקת העמסה של כפליים משקל הרכב על מבנה הכלוב. מלבד זאת, רכב צריך להיות בנוי על פי תקנון העמותה, ונראה ששלך בנוי על פיו, כך שלא צריכה להיות לך בעייה.
בלי קשר, אני ממליץ לך, תהיה חזק ותתגבר על ריח הברזל. אתה מתקדם יפה בסוליד אבל לעבור לפלדה עכשיו יהיה טעות. אני לא רואה בולמים ואת החיבורים שלהם, אני לא רואה נאבות וזרועות מתלה מפותחיות עד הסוף, והכי חמור - תא נהג. אם כבר אתה צריך לבנות משהו, בנה לך דגם של תא נהג מעץ, קרטון או ברזל אם בא לך לרתך, מדל את הרכיבים (מושב, דוושות, מערכת הגה, העברת הילוכים, חיפויים) בדוק שדה ראייה, כניסה ויציאה, מרווח לברכיים, למרפקים... הכנס את הכל למודל הממוחשב ותמשיך בו עד שבאמת הריחות מכריעים אותך. מניסיוני, בפיתוח בכלל וגם בבניית רכב, כל שעה שמוקדשת למחשב יעילה כמו כמה שעות עבודה במציאות וחוסכת זיעה, והתוצאה קרוב למושלמת. וכל שעה שנחסכה בשל אילוץ הזמנים או חוסר זמינות של החלקים האמיתיים למידול, עלתה יותר זמן וכסף אחר כך, ויצאה מאולתרת.