ואז כשהמקרר בדיוק יתניע במקביל לטעינה של מצבר מרוקן, יישרף לך הפיוז ...
Printable View
ואז כשהמקרר בדיוק יתניע במקביל לטעינה של מצבר מרוקן, יישרף לך הפיוז ...
טל,
אלו שתי בעיות נפרדות ולא קשורות אחת לשניה.
1- מתח טעינה (ואם את הרוצה להתעמק, ואיך להחזיק מצבר כזה בהמתנה ). לסוגי מצברים שונים, יש ערך טעינה מקסימלי שונה (ומתח המתנה שונה). מאחר והווסת, של האלטרנטור מיועד למצבר מסויים (עופרת ברוב המקרים, אבל יש מכוניות שמגיעות AGM במקור), חיבור של מצבר מסוג אחר, יגרום למצבר הזה להטען למתחים לא אופטימלים.
כמה זה קריטי? לא יכול להגיד במדוייק, וזה גם תלוי מאוד בסוג המצבר.
https://batteryuniversity.com/learn/..._glass_mat_agm
As with all gelled and sealed units, AGM batteries are sensitive to overcharging. A charge to 2.40V/cell (and higher) is fine; however, the float charge should be reduced to between 2.25 and 2.30V/cell (summer temperatures may require lower voltages). Automotive charging systems for flooded lead acid often have a fixed float voltage setting of 14.40V (2.40V/cell); a direct replacement with a sealed unit could overcharge the battery on a long drive. (See BU-403: Charging Lead Acid.)
(דרך אגב, דווקא פה, העובדה שיש איזולטור באמצע, יכולה להקטין את הבעיה של הבדלי המתח)
2-זרם טעינה - כתבתי במפורש, שלדעתי שווה לעשות בדיקה. אי אפשר להסתפק "בנגיד 50%" חייבים את כל המעטפת (מפריקה מלאה לטעינה מלאה), זה פשוט מסוכן ויקר אם טועים בזה.
אבל אנחנו מבינים את התאוריה, וגם רואים מה כתוב על המצבר הזה (27A), ולכן, סיכוי גבוהה מאוד שיתפתחו פה זרמים גבוהים מהמומלץ למצבר הזה.
בהחלט יכול להיות שיתפתחו זרמים גבוהים גם בתחילת הטעינה, שהמתח יהיה פחות מ 11V, ולכן זה לא קשור למתח טעינה (מקסימלי) של המערכת.
חסרים עוד פרטים, אבל בגדול, אנחנו חוזרים לדיון ה DC2DC שהתנהל פה כבר בכמה שירשורים.
שמבינים את שתי הבעיות העיקריות- שליטה על זרם טעינה ומתח טעינה מכסימלי, אפשר להבין למה אביזר פשוט כזה -
https://www.aliexpress.com/item/3242...3-1c3de00ceea8
"מסדר" את המערכת -
הוא מגביל את זרם הטעינה ל 10A (עדיין ניתן לחבר למצבר צרכנים צרכנים של 30A ומעלה).
הוא דואג למתח טעינה נכון ומתאים לסוג המצבר (במקרה הזה בחרתי 13.8V כי זה מתח "ההמתנה" המומלץ של AGM).
ולא פחות חשוב, והרבה מפקששים את זה ,ברגע שיש הגבלת טעינה של 10A, אז החיבור בין המצברים יכול להיות "שפוי" -
לא צריכים כבל רתכת כתום ועבה (10ממ"ר מספיק).
כל ההתעסקות עם הנעלי כבל והמחברים, הרבה יותר קלה וזולה.
במקום איזולטור יקר ומסורבל, אפשר לשים ריילי סביר.
(בהנחה שחגגת בלילה, והדלקת תאורה, והמקרר נפתח ונסגר, וכו', להערכתי, לילה כזה יגמר בעד 20-25AH. אם יש לי DC2Dב שנותן 10A, ונניח שבמשך היום הצריכה הממוצעת של הצרכנים היא 2AH, זה אומר שהמצבר יטען ויהיה מוכן ללילה הבא תוך פחות מ 3 שעות מנוע)
בקר טעינה או בקר DC2DC, דואג, מכתיב, את הזרם המקסימלי.
פיוז, הוא רק להגנה, אם משהו אחר כושל, הפיוז "מתאבד" .
אי אפשר לנהל עוצמת זרם \ טעינה ע"י פיוז.
התעייפתי..
לא מבין מה ההתנעה קשורה?
לגבי ההגנה של הפיוז-
נגיד ויש לך מתח מכסימלי גבוהה מדי, הזרם טעינה כמעט ולא יושפע, אבל יום אחד, "פתאום" המצבר מתנפח, דולף, נדלק......
הפיוז לא יגן עלייך.
ושמצבר נדלק לך ברכב, זה יכול להיות יותר יקר מלהחליף מנוע.
גם מקרה הרבה יותר קטן, נזילה של חומצה, יכול בטווח הארוך לעשות נזקים לא זולים.
התכוונתי לזרם בתחילת הטעינה, לא זרם התנעה. סליחה על הבלבול...
טל.
סרטון מעניין
יש בארץ מצברי LED CRYSTAL?
הוא מסביר גם שנדרש בקר חכם שיודע לפצות בטעינה לסוללת המקרר במידה ושונה מסוללת המנוע.
יש למישהו נסיון עם כאלו?
תודה
מריוס