תגובה: שאלה טכנית- יעילות רדיאטור
בוקר טוב חברים,
ראשית תודה על המענה והשיח, עוזר מאוד.
ראיתי שנושא הלחצים גרם פה לשיח אז ב4 ימים האחרונים עקבתי אחרי הלחצים באופן סדור לפני ואחרי כל נסיעה ובסוף הנסיעה בדקתי גם לאחר כיבוי המנוע.
נושא הפרש הלחצים שהיה בשני מקרים שונים שבדקתי (צינור תחתון עם לחץ סביר ועליון קשה) לא חזר... במהלך 4 הימים האחרונים הלחץ היה זהה בין העליון לתחתון ובמקביל גם לא עברו מים כבר מספר שבועות... הרכב נסע כל יום כ10 קמ.... ובנוסף עוד 3 נסיעות של כ70 קמ לכיוון.
במהלך היום אעבור על כל התגובות האחרונות ואענה על השאלות שנשאלו.
1 קבצים מצורפים
תגובה: שאלה טכנית- יעילות רדיאטור
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
אוקיי. עכשיו קראתי קצת יותר. ולדעתי יש שתי תקלות. ולכן יש לי שתי שאלות.
שאלה - יש egr?
יש לו מצנן?
ועוד שאלה - כיצד אתה יודע שהרדיאטור ה'חדש' מרכב אחר, באמת לא סתום גם הוא?
אסף.
היי אסף
אכן יש מערכת סירקולצייה לגזים EGR,
סתמתי את המערכת עם אטמים כדי לבדוק אם זו הבעיה, לצערי הנושא ממשיך, אסביר לך איך סתמתי ותראה אם אתה מגיע לאותה מסקנה כמוני שהבעיה לא משם....
קובץ מצורף 142426
סתמתי את היציאה מה EGR בחלק התחתון וניתקתי את צינור הוואקום ובכניסה סתמתי בין סעפת הפליטה לכניסה לצנרת של הקולר .EGR
מיים עדיין עוברים בקולר אך גזים לא אמורים להגיע אליו... וידאתי את הטענה הזו על ידי נגיע בצנרת הגזים של הקולר והיא לא רותחת כמו שהייתי מצפה מצנרת ברזל שמובילה גזי פליטה.
מהבדיקה הזו אני מסיק שאין כניסת גזים מהקולר למחזור המים, מסכים?
יש עוד בדיקה שניתן לעשות והיא בעצם לבטל את מעבר המים בקולר על ידי חיבור הצינור העליון והתחתון או לחילופין להתקין צינור ארוך שיידלג על הקולר וימשיך הלאה לרדיאטור חימום (עדיף מחיבור 2 צינורות) ככה בוודאות נשלול את הנושא?
מה אומר יש צורך? זו עבודה לא פשוט מאחר ואין גישה טובה...
תגובה: שאלה טכנית- יעילות רדיאטור
אם אין גזים בקולר - אפשר לשלול אותו.
וכיוון שהתופעה באה הולכת - אני נאלץ להסכים עם מי שכתב שבסבירות גבוהה יש סדק שנפתח רק כשהמנוע חם.
אסף.
תגובה: שאלה טכנית- יעילות רדיאטור
הייתי שוקל שימוש בחומר איכותי שמיועד לסתימת סדקים כאלה, בזמנו עשיתי "ניסוי" ב-wondarweld, אצלי הוא לא פתר את הבעיה (נזילה קלה מאטם ראש) אבל גם לא גרם נזק למנוע. מה שכן, הוא קצת סתם את הרדיאטור חימום הפנימי אבל גם ביטל את הנזילה שהיתה ממנו [emoji16]. כתבתי על זה בזמנו באיזה שרשור כאן.
בוא נגיד שאם החימום הפנימי תקין אצלך, הייתי מבצע בייפאס לרדיאטור הפנימי לפני יישום החומר. וכמובן מקפיד על ביצוע מדויק לפי ההוראות.
חוץ מ-wondarweld יש כמובן חומרים איכותיים נוספים.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
תגובה: שאלה טכנית- יעילות רדיאטור
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ehudzeelim
להיפך, דווקא אם יש רק נוזל במערכת, ללא גזים כלל, אתה יכול לפרוק לחץ ללא גלישת נוזל (כי נוזל כמעט ואינו דחיס ולא יתפשט כשתשחרר לחץ).
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
אז לפי התזה הנ"ל סתם הפחידו אותנו כל הזמן הזה שלא לפתוח את הפקק של הרדיאטור/מכל התפשטות...
טל.
Sent from my M2012K11AG using Tapatalk
תגובה: שאלה טכנית- יעילות רדיאטור
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
אוקיי. עכשיו קראתי קצת יותר. ולדעתי יש שתי תקלות. ולכן יש לי שתי שאלות.
שאלה - יש egr?
יש לו מצנן?
ועוד שאלה - כיצד אתה יודע שהרדיאטור ה'חדש' מרכב אחר, באמת לא סתום גם הוא?
אסף.
גם אני העליתי את האפשרות הנ"ל אבל במחשבה נוספת אני לא מצליח להבין איך גזים ממערכת הפליטה שהם בלחץ נמוך מאוד יחסית, ( בסביבות 1-5 psi במערכת תקינה) יכולים לעבור למערכת הקירור שנמצאת בלחץ גבוה בהרבה?
אם כבר יש פריצה בקולר של ה EGR, המים יעברו לצד של הגזים ולא ההיפך, לא?
טל.
Sent from my M2012K11AG using Tapatalk
תגובה: שאלה טכנית- יעילות רדיאטור
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
tallevi
האמת שאיך שקראתי את ההודעה של ehudzeelim, רציתי לתקן אותו
אבל לא רציתי "לגנוב" את השרשור.
אבל משזה עלה על ידך, העניין דורש תיקון.
ובכן, גם כשבמערכת יש רק נוזל (בלי אוייר) יהיה בו לחץ מחמת התפשטות הנוזל החם.
הלחץ יהיה לפי דירוג פריקת הלחץ של הפקק.
ולכן אם תפתח את הפקק כשהנוזל חם, ייצא נוזל קירור (לא הרבה אבל חם)
עד שהלחץ במערכת, יירד ללחץ אטמוספרי.
דבר נוסף, יש הרבה רכבים שמערכת הקירור שלהם פועלת בטמפרטורה מעל
100 מעלות ואז אם תפתח את הפקק, יש רתיחה שמעיפה את הנוזל.
גם במנועים שמערכת הקירור פועלת בטמפרטורה מתחת לנקודת הרתיחה,
לפעמים יש בתוך המנוע "איים" שבהם יש רתיחה.
לכן אסור לפתוח פקק רדיאטור כשהמנוע חם.
אני עצמי פותח רק לאחר שאני חש שאין לחץ בצנרת
תגובה: שאלה טכנית- יעילות רדיאטור
אכן אתה צודק שמעון,
יש התפשטות נוזל כתלות בטמפרטורה, אמנם לא מאד גדולה (במים זה שינוי נפח של כ-4% בין 0 ל-100 מעלות) אבל בהחלט משמעותית.
טעיתי כשכתבתי שאין, משום מה התבלבלתי עם עניין הדחיסות של הנוזל, שהיא זניחה.
כמובן שאם יש גזים במערכת, מרתיחה או מכל סיבה אחרת, הגלישה תהיה הרבה יותר "אלימה" בגלל הדחיסות של הגז. השינוי בלחץ בזמן הפתיחה גורם לשינוי נפחי הרבה יותר משמעותי מאשר השינוי בנוזל.
מודה לך על התיקון [emoji120]
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
תגובה: שאלה טכנית- יעילות רדיאטור
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
שמעון.פ
האמת שאיך שקראתי את ההודעה של ehudzeelim, רציתי לתקן אותו
אבל לא רציתי "לגנוב" את השרשור.
אבל משזה עלה על ידך, העניין דורש תיקון.
ובכן, גם כשבמערכת יש רק נוזל (בלי אוייר) יהיה בו לחץ מחמת התפשטות הנוזל החם.
הלחץ יהיה לפי דירוג פריקת הלחץ של הפקק.
ולכן אם תפתח את הפקק כשהנוזל חם, ייצא נוזל קירור (לא הרבה אבל חם)
עד שהלחץ במערכת, יירד ללחץ אטמוספרי.
דבר נוסף, יש הרבה רכבים שמערכת הקירור שלהם פועלת בטמפרטורה מעל
100 מעלות ואז אם תפתח את הפקק, יש רתיחה שמעיפה את הנוזל.
גם במנועים שמערכת הקירור פועלת בטמפרטורה מתחת לנקודת הרתיחה,
לפעמים יש בתוך המנוע "איים" שבהם יש רתיחה.
לכן אסור לפתוח פקק רדיאטור כשהמנוע חם.
אני עצמי פותח רק לאחר שאני חש שאין לחץ בצנרת
זה כבר נשמע יותר טוב...
טל.
Sent from my M2012K11AG using Tapatalk