גנרטור 4.5 kvA עולה כמה אלפי שקלים. רכב חשמלי סביר מעל 300,000. אני בחרתי גנרטור...
Printable View
גנרטור 4.5 kvA עולה כמה אלפי שקלים. רכב חשמלי סביר מעל 300,000. אני בחרתי גנרטור...
חנן,
המון תודה עד כה, אבל עולה לי שאלה על נס פח השמן שלא מובן לי כאן.
מניח שהיא בסיסית אבל בכל זאת.
נניח שיש לי אלטרנטור ממוצע ברכב, 120 אמפר.
ההספק שלו אם אני זוכר נכון משעורי הפיזיקה בתיכון אי שם בשנות ה 80 הוא מתח כפול זרם, כלומר 120 כפול 12 וולט = 1440 וואט.
איך הממיר הזה מייצר 8000 וואט ולא פורק את מצבר הרכב/מטגן את האלטרנטור/שורף את הפיוז הראשי ברכב?
איך הנס הזה קורה?
מנסיונות שערכתי ברכבים. צריכת חשמל כזו תעמיס את מערכת הטעינה כך שהיא תהיה על הגבול מבחינת מתח טעינה תקין למצבר. לקחתי כמובן את המכנה המשותף הנמוך ביותר מבין הדגמים שבדקתי. יש רכבים עם מערכת טעינה גיבורה יותר.
- - - Updated - - -
אם זה בדיחה אז סבאבה. חחחח. אם לא, אני חושש שפספסת את הרעיון בעצה שלי, שלא קשורה בשום צורה לרכב חשמלי.
כלומר, ללא קשר להספקים של ממיר המתח ל230 וולט, אתה מתכוון שהחוליה החלשה היא בכלל הטעינה של המצבר?
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
הממיר מוגדר כ 8000w. זה רק לפיק קצר של הספק. בפועל הוא 4000w להספק מתמשך, אבל גם את זה אין לרכב שלך. ההספק הזה נלקח ישירות מהמצבר שכן יכול לספק זרמים כאלה לפיקים קצרים. הפיקים הגבוהים האלה הם בדיוק מה שאנחנו צריכים כדי להצליח להתניע מקרר. לאחר חלקיק שנייה של פיק כזה הוא יקח כ140וואט כשהמדחס עובד. לא כל הזמן.
האלטרנטור צריך לספק את ממוצע הצריכה. לא את הפיק.
- - - Updated - - -
בדיוק.
שאלה בקשר לכבל V TO L
מחירים בארץ (לדעתי) מופרכים , כמעט 1000 ש"ח.
לי נראה שזה כבל טעינה (במקרה שלי TYPE 2 ) פשוט
כשבקצה השני יש שקע חשמלי המוגדר "על טיח".
נראה לי שכל "הקונץ" זה איזה חוטים לחבר לשקע (לא מסובך לזהות).
אני טועה ?
רענן
הוזמן הממיר שהמלצת עליו.
חנן, תודה על ההכוונה. נראה פתרון הרבה יותר יעיל ואלגנטי.
יותר ויותר מופיעות התייחסויות שכל הרעש סביב הגנרטורים זה חתיכת עבודת יחצנות יעילה של משווקי מוצרים.
אין קשר בין המכשירים, למעט החיבור הפיזי לרכב.
ראשית, זו פונקציה שונה לחלוטין במכלולי הרכב הפנימיים. הטעינה היא ע"י ספק שמקבל מתח AC מבחוץ והופך אותו למתח DC שמתאים לטעינת הסוללה. הפריקה החוצה ל220V נעשית ע"י ממיר נפרד, שממוקם בתוך הרכב, שלוקח מתח DC והופך אותו לAC. זו חומרה נפרדת (אבל עשויה להיות בתוך אותו מארז) ויקרה, וזה לא מקרי שרוב הדגמים והמותגים לא מציעים אותה. זה לא סתם חיבור נוסף.
שנית, במכשיר עצמו, המתאם, יש נגד בערך ספציפי לדגם שמחבר בין שני חוטים בשקע הטעינה ומגדיר לממיר להיכנס לפעולה.
בנוסף, יש שם לד לחיווי, ומפסק להפעלה וכיבוי, שיתכן שניתן לוותר עליהם.
לענייננו: ניתן לקנות מתאם מעליאקספרס במחיר זול משמעותית ממה שרשמת. הוא חייב להיות ספציפי לארץ היעד ולדגם הרכב.
יש בחור בשם משה, מחברת MEMTEC שמייצר מתאמים כאלה ב600ש"ח, ובזמנו הוא גם פרסם סכימות חשמליות לבנייה עצמית (פשוטה מאוד) של מתאם כזה לאיוניק 5 . אני מניח שניתן למצוא גם לBYD אטו3.
יש יתרונות לשיטה הזו, אבל גם כמה חסרונות:
1. הרכב נשאר מונע לפרקי זמן ארוכים, שעות לילה וכו'. זה אפשרי רק אם יש מקום מוגן להחנות את הרכב.
2. צריכת הדלק של רכב גדולה משל גנרטור, וגם הבלאי, עבודה בסרק תחת עומס על האלטרנטור, כל אלה בהפעלה לפרקי זמן ארוכים יחסית הם חסרונות. אצל מי שעובד הרבה עם גנרטור, צריכת דלק נמוכה זה אחד הפרמטרים החשובים בבחירת גנרטור. כמובן שזה תלוי בתרחיש שאליו מתכוננים אבל ישנם תרחישים שבהם הפסקות החשמל לא יהיו של יום או יומיים אלא יום או יומיים כל יום או יומיים למשך תקופות ארוכות יחסית. החשיבה היא לא מהזווית הכלכלית אלא מהזווית של מלאי דלק לחירום שחייב להיות גדול יותר בהפעלה דרך הרכב.
לדעתי הפתרון הכי טוב הוא פתרון סולארי, היחיד שמקיים את עצמו בלי צורך להצטייד "מבחוץ". אם הוא לא אפשרי עדיין עדיף להחזיק גנרטור, מאשר להפוך את הרכב לגנרטור.
בלי קשר שווה להחזיק ממיר לרכב כגיבוי..
אני מבין למה אתה כותב את זה, את העניין של צריכת הדלק והבלאי, אבל, האם זה מבוסס?
אין לי נסיון רב עם גנרטורים, אבל נדמה לי שמדברים על כליטר לשעה. במכונית זה בד"כ מתחת ל600סמ"ק לשעה. בהיברידי הרבה הרבה פחות. אני משער שפחות מעשירית.
מבחינת בלאי, אז התחושה שלי (או הנסיון המעשי ממכסחות דשא, חרמשים מוטוריים וכו') היא שגנרטור, בוודאי הזולים, דורש בערך פי מיליון יותר תחזוקה ממכונית. שוטפת ובלת"מית. והמכונית כבר נמצאת ממילא. לא צריך לרכוש אותה. אתה מתחזק אותה בכל מקרה. כשמגיע אירוע, אתה יודע בוודאות שהרכב שלך תקין. גנרטור? אולי יניע ואולי לא. אני לא אופתע אם בשגרת האחזקה הנפוצה של בעל הגנרטור הממוצע יסתבר שהוא יותר לא מניע ממניע, כשמגיע אירוע חירום לא מתוכנן.
כנראה שלא הייתי ממליץ על זה כפתרון לשימוש קבוע, אבל כל הדיבור פה בשרשור הזה הוא על פעם באף פעם. בלאי? צריכת דלק? אפילו אם אתה צודק בהכול, זה זניח ולא מעניין (לטעמי) באירוע כזה.
גנרטור איכותי ארבע פעימות, למשל קרנף 2300 הנפוץ, צורך כ-0.5 ליטר לשעה על 25% מההספק המקסימלי, כלומר 500W.
הוא יכול לתת גם הרבה יותר (אני הפעלתי איתו מזגן ביתי 1.25 כ"ס בלי בעיה), מה שרכב פחות בנוי לתת.
גנרטורים אלה וגם אחרים (למשל אני מכיר target שעבד ועבד בים המלח ללא שום בעיה) אמינים מאד. זה לא דומה לכלי גינון דו פעימיתיים (שגם שם מנעד האמינות הוא רחב).
בחופי סיני משתמשים בגנרטורים סיניים המוכרים גם בארץ, גנרטורים פשוטים בנזין 4 פעימות, הם שורדים 3 עונות לפחות, כשהם עובדים במהלך עונת התיירות כל יום 4-6 שעות, בעיקר להפעלת מקררים וקצת תאורה. התקלות הנפוצות הן תושבות מנוע (לרובם כבר מזמן אין) וקרבורטורים שנגמרים עם הזמן. אבל סה"כ מדובר במנועים אמינים מאד.
וזה בתנאי סיני, ללא החלפת שמן בזמן (רבים מהם רק ממלאים שמן כשחסר ולא מחליפים בכלל..)
מבחינת התרחיש, נקווה שאתה צודק ולא נזדקק
מתעלק:
למישהו יש ניסיון עם V2L לאיוניק 5 מעלי המהיר?
מצאתי את זה:
https://he.aliexpress.com/item/1005005495537817.html
יעבוד?
מעולה. הוכחת שאין באמת פער משמעותי או בכלל לרעת הממיר בנושא של צריכת דלק, ואם מדובר ברכב היברידי אז יש פער עצום לטובת הממיר.
אני חושב שהנסיון שלי מכלי גינון די רלוונטי לנושא, וזה לא קשור למבנה המנוע ארבע או שתי פעימות. בכל מקרה מכסחת דשא היא ארבע פעימות.
זה בכלל לא העניין. זה לא הברזלים וזה לא תקלות משמעותיות. כמו גנרטור לצרכי חירום (בניגוד גמור לגנרטורים מסיני שהבאת כדוגמא) , כלי גינון זה כלי שיושב בחורף, ויוצא בקיץ לאחר שהדלק היה במאייד וסתם מעברים ודיזות, וחומרים ממנו התגבשו למוצקים בתחתית המצוף.
בכלי גינון, במקרה הרע לא כיסחת דשא. לא נורא. אבל אם יצא שבמקרה חירום כשנזקקת לגנרטור הוא לא עובד, אז באמת נדפקת מכל הכיוונים האפשריים. גם קנית אותו, גם תחזקת וגם התקלקל לך האנטריקוט.
נו, אז עכשיו תאמר לי ובצדק, וזה הוזכר כאן בשרשור על ידי בעלי הגנרטורים, שצריך לתחזק גנרטור, ולהחליף שמן פעם בשנה, ולהניע מדי פעם, ולנקז לאחר מכן את הבנזין מהמאייד, ובדיוק על זה דיברתי. זו התעסקות מחורבנת ומיותרת (כתלות בצרכים שאתה מגדיר שחשובים לך) . האוטו מוכן תמיד ומטופל ותקין גם ככה, וממיר מתח לא צריך ללטף, בניגוד לגנרטור. הוא שוכב בארון ויהיה מוכן לעבודה גם עוד 20 שנה.
כן, הפער בהספק בין הפתרונות ידוע, וציינתי במפורש למה זה מתאים. מי שזה מתאים לו, סבאבה, ומי שלא שיקנה גנרטור.
ברוב המנועים שהזכרת, בנזין 2 ו 4 פעימות קטנים נקודת התורפה המרכזית היא הדיאפרגמה (משאבת הדלק) שבקרבורטור. היא מתיבשת ואז הכלי לא מניע. זה מחלה של מה שלא עובד תדיר.
המחלה הבאה היא איכות הדלק ומשקעים.
בכלים עם הנדסה טובה זה פשוט לא קורה.
יש לי גנרטור הונדה קטן שכמעט ואינו עובד אבל כשצריך אותו, עם דלק מן עשר במיכל מלא עד תום, משיכה אחת והוא מניע. אני חושב שהיום יש גם סיניים שנותנים תוצאות דומות.
טיפה יותר השקעה זה הדיזלים הקטנים הסיניים.
מנועים סוסי עבודה.
הכול בנוי פשוט וגם אם מתקלקל זול יחסית להחלפה כי כל הגנרטורים שלהם כמעט מתבססים על אותם חלקים
בשביל להחזיק בית כולל בוילר ומזגן אני בחרתי בגנרטור דיזל אמיתי.
לא מאוד יקר. פעם בשנה החלפת שמן. כמה שעות עבודה פעם בשנה ואני מבסוט לאללה.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
מסכים שיותר קל להתבסס על רכב תקין, ולחבר ממיר.
אבל לא הכל זה רק הקלות והנוחות, לכן אני מסכים איתך, כל אחד והפתרון המועדף עליו.
לגבי כלים דו פעימתיים, קבל טיפ לאחסנה: לעולם אל תשאיר דלק בכלי אם אתה יודע שהכלי לא יעבוד תקופה ארוכה (נגיד מעל חודש או אפילו פחות), תניע ותשאיר מונע עד שכלי נכבה כי נגמר הדלק.
הסיבה היא לאו דווקא משקעים ודלק מקולקל, אלא שהדלק שנשאר במנוע דופק את האטמים ואז המנוע מתחיל למשוך אוויר מהמחזיר שמן של הקרנק למשל, ואת זה כבר יותר מעצבן לתקן. וכלי דו פעימתי שמושך אוויר ולא מהקרבורטור, לא יעבוד כמו שצריך אף פעם.
אם לקחת את מה שבועז רשם, ומה שאהוד, ומה שאני, אני בכלל לא רואה כאן חילוקי דעות כלשהם, למעט ניואנסים זניחים.
אז הדברים על השולחן. שכל אחד יחליט מה מתאים לו יותר.
לשמחתי, נפטרתי מכל החרא המעצבן הזה לפני יותר מעשר שנים. אין לי דשא בחצר בבית הנוכחי, אז מכסחת הדשא נזרקה לפח, והחרמש הפך לחשמלי (וגם הוא לא עושה כלום כי יש גנן) , לאחר שלושה חרמשים בנזין שהיו לי. אתן להם קרדיט שלא מגיע להם אם אגיד שכל אחד מהם עשה שלוש שעות עבודה במצטבר עד שנפח את נשמתו בפתיחת העונה הבאה, למרות שרוקנתי דלק באדיקות בסוף כל שימוש.
שכחתי כבר כמה פעמים ירד לי העור מהאצבעות במשיכות אינסופיות של חבל ההתנעה, מגיל 7 ועד שעברתי לחשמלי. זה לא סתם שאני מעדיף פתרון נטול אחזקה.
בזה אני לא מסכים איתך.
יש לי ליין שלם של מוצרי גינון דו פעימתיים כי החצר גדולה ואין גנן מבחירה.
חרמש, מפוח, שואב, מסור שרשרת, מגזמת.
כולם איכותיים - אקו.
אפס אחזקה. לא מרוקן דלק, בשנה שעברה אחרי 15 שנות עבודה החלפתי פילטר אויר בחרמש.
שמן של אקו ודלק מהתחנה במהילה לפי ההוראות וזהו.
תמיד מניעים, תמיד עובדים, לא תוקנו מעולם למעט החלפת התוף של החוט החותך בחרמש.
אני מאמין שמוצר איכותי יתן שירות טוב גם באחזקה פחות ממושלמת.
הכלים של אקו בשנים ההם זה כמו טויוטה קורולה של השנים ההם.
כלים מעולים, לא הכי חזקים ולא הכי מקצועיים, אבל לא נגמרים.
תודה חנן !
הנושא דיי נהיר לי.
אבל שואל לגבי הכבל עצמו
יש לך אפשרות להעלות את הסכמות ?
אני רוצה לוודא שזה פשוט ביותר כמו שאני חושב,
שאם יש לך כבל טעינה עם ראש הטעינה, החיבור הנגדי (שקע ישראלי) הוא בכלום כסף.
גם כך זה נראה במוצרים באלי אקספרס
קובץ מצורף 146312
תודה מראש
רענן
בגנרטור שמתנהגים אליו סביר, לא נתקלתי בתקלות כאלו מעצבנות.
מנועי ה4 פעימות מהיצרנים הטובים עובדים יפה מאוד.
מסתבר שהיה לי בתא המטען את הכבל המקורי של BYD
קובץ מצורף 146314
למי שרוצה זאת הסכמה של BYD ATTO3 (מניח שזה תואם גם לשאר הדגמים)
קובץ מצורף 146315
רענן
מחפש חיבור מהיר בין מצבר הרכב לבין הממיר, כך שגם אם אני לא נמצא אישתי תוכל לחבר ולנתק לפי הצורך.
הכוונה לבצע חיבור קבוע למצבר שישכב בתא המנוע בצורה בטוחה ובעת הצורך יחובר בסוג של שקע/תקע לממיר.
האם חיבור שכזה מספיק מבחינת ההספק/זרם?
YETOR SAE Connector,SAE to O Ring Terminal Harness with 15A Protection Fuse for Safety, 2-Pin Quick Disconnect Plug,SAE Battery Extension Cable with 2FT 10AWG for Motorcycle Cars. (60CM) https://a.co/d/4cW4P5d
לא ציינת איזה ממיר,
יש לי ממיר 3000 וואט קבוע 6000 פיק שהגיע עם כבלים 16ממר
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...61fde42e6d.jpg
הממיר שחנן המליץ עליו, 8000W פיק.
https://a.aliexpress.com/_oBqP8XU
מניח שיגיע עם כבלים כאלו, לחיבור קבוע.
אני מחפש משהו שיאפשר חיבור וניתוק לאישתי בלא שימוש בכלים.
הגיע הממיר.
חתיכת מפלצת מבחינת גודל ומשקל, לא צפיתי את זה.
הכבלים לחיבור בינו לבין המצבר בעובי של כבל מאריך תלת גידי 2.5, אז אני לא מאמין שיש חיבור מהיר רלוונטי ונכון שיהיה מחובר קבוע למצבר.
אז הנה חיסרון מסויים לבחירה בממיר.
זה משבית את הרכב.
גנרטור בחיבור ישיר לצרכנים או ללוח אפשר להניע ולכבות בזריזות בהתאם לצורך/זמינות חשמל הרשת.
עם ממיר זה פחות דינמי, בהנחה שתהיה תקופה בה נחזור לחיים נורמליים חלקית ונרצה רכב זמין ומנגד עדיין יהיו שיבושי אספקת חשמל.
בכל מקרה במחיר הזה טוב שיהיה אותו בבית.
הוא לא אוכל, לא מחרבן ולא צריך להחליף לו שמן ולדאוג לדלק טרי.
תודה על ההפניה חנן.