לא הצלחתי לראות את התמונה אבל השלדה כולה וגם המשולשים ממגנזיום,קשתות ההתהפכות והתומכים שלה מנירוסטה נראה לי 302 וגם התומכים להגה מנירוסטה.
Printable View
לא הצלחתי לראות את התמונה אבל השלדה כולה וגם המשולשים ממגנזיום,קשתות ההתהפכות והתומכים שלה מנירוסטה נראה לי 302 וגם התומכים להגה מנירוסטה.
U are so wrong...ציטוט:
נכתב במקור על ידי אלון_ק
All u have to do is show this thread to as many people as u can in your faculty.
someone will say "if BG can do it- we can too"
believe me- all u need is one staff member that will want it to happen that's all/
Asaf.
זה לא ברזל אלה מגנזיום והפרופיל המסויים הזה יוצר במיוחד למשולשים.ציטוט:
נכתב במקור על ידי lizard
ליזרד אל תתעצל, כנס לאתר הבית של הפרויקט (בחתימה של עומר), לך שם לקישור הטכני, יש שם קובצי PDF של העבודות הסימסטריאליות של הצוותים. בעבודה על השלדה מוסבר בצורה נהדרת כל הנושא של בחירת החומר, של הפרופילים המיוחדים שיוצרו במיוחד לפרויקט, אחד בחתך אליפטי לזרועות המתלים ועוד פרופיל מעניין מאד בשביל העיגונים של קשתות ההתהפכות לשלדה, כי הקשתות חייבות לפי החוקים להיות מפלדה, ולחבר פלדה למגנזיום בצורה חזקה זה לא דבר של מה בכך. פשוט שב ותקרא.
יש לי במתלים מספר חופשים שדי מעצבנים אותי, אינני יודע מהי רמת חופש מקובלת ברכבים סידרתיים או ברכבים שהחברה בונים אבל יש לי הרגשה שהחופש שלי מוגזם.
החופש נובע ממספר סיבות, יש לי מספר אבחנות ומספר פתרונות אשמח לקבל עוד חוות דעת.
1. חופש בין צירים לקדחים, רב הקדחים נקדחו במקדח 10 מ"מ ואנו בתמימותנו הנחנו שנקנה ברגי M10 ואלה יתאימו בדיוק אבל מסתבר שהברגים שקנינו (אלן שחורים) בעלי קוטר של 9.8 מ"מ, אני מתלבט בין שני כמה פתרונות, אחד להשאיר ככה, השני להכנס לפרוייקט קטן של חריטת ברגים (בערך 26) והשלישי אם ניתן לקנות ברגים בגודל המתאים?
2. חופש של מיסב הקצה בתנועה מעלה מטה.ניתן לראות בתמונה שהמיסב יושב בין שייבות, ועקב כך יכול לנוע אולי עשירית מילימטר מעלה ומטה, הפתרון שלי בשרטוט למטה, לקדוח בצד אחד נניח 14 מ"מ ולהכניס ספייסר כך שייהדק את המיסב, האם יש פתרונות טובים מזה?
3. מיסוב הנדנד, גם בתמונה, אנו בחרנו את הפתרון הפשוט ביותר מפני שרצינו להתקדם ולהתחיל לייצר חלקים במחשבה שבהמשך נוכל לעשות מקצה שיפורים.
כרגע יש תותב פליז אשר בתוכו עובר הציר וכדי שהנדנד יוכל לנוע בחופשיות חייבים חופש מסוים, זה גם החופש שקצת מעצבן אותי.
האם יש פתרון למיסוב פשוט וטוב לנדנד שכזה, דרך אגב בתחרות לא כ"כ אוהבים SINGLE SHEAR ולכן הלכנו אחרי ויכוחים רבים על DOUBLE SHEAR אבל אולי SINGLE יכול להיות פתרון טוב.
אשמח לקבל עצות.
יש ברגים בקוטר מדויק הרבה יותר, ברגים תעופתיים מיוחדים. אם אתה מוצא - תודיע לי איפה. מסקנה מספר 1 שאתה רק מחזק אצלי - את ההתאמה הסופית של החורים עושים רק אחרי שיש את הברגים הנכונים ביד. מה לעשות עכשיו? לקדוח חור גדול יותר בשתי מילימטר ולחרוט מתאמים בצורת כובע, דומה בעצם לספייסר שששרטטת עבור מיסב הקצה, רק עם חתך סיבוב בצורת L, שבעצם נותן גם את השייבה מתחת לראש הבורג. יש לכם בית מלאכה, יעשו לכם את זה טיק-טק, הכל בהתאמת לחץ קל לברגים שכבר יש לכם. הייתי עושה את זה מנירוסטה קשה, כמו ה302 שהשתמשתם בו כבר. אפשר גם לרתך את זה היקפית לאוזן, זה נותן עובי נכון באזור של החור (איפשהו בין חצי לקוטר שלם של הבורג). בכל מקרה ההתאמה צריכה להיות פיקס, בזה אתה צודק.
לגבי ספייסר למיסב - יש לך כאמור גישה לבית מלאכה, לא יכולים לחרוט לכם דסקיות מרווח מדויקות שיסגרו את החופש בדיוק? זה לא רק עניין של חופש, ברגע שאתה מהדק חופש כזה אתה גם מכופף את האוזניים מהצד של השלדה וזה בטוח לא טוב.
לגבי נקודה 3 - יש לכם בעייה עם הבולמים האלו, דיברנו על זה נדמה לי, לא? אתם לא יכולים להסב אותם לקצה עם מפרק כדורי נורמלי? אם לא, בוא נחשוב בעצם - אולי, אולי אפשר שהציר של הנדנדה יצוף - יהיה בעצמו מפרק נקודתי? האם הנדנדה תהיה יציבה?
אם אתה לא מצאת ברגים אז כנראה שגם אני לא אמצא...
נראה לי שבאמת נחרוט את אותם מתאמים לקוטר הברגים שלנו.
מה חשבת על הפתרון שלי לגבי מיסב הקצה?נראה לי שאם נעשה את זה נפתור את שתי הבעיות יחד,
המתאם גם יבטל את החופש בבורג כי נחרוט אותו לגודל המתאים וגם יהדק את המיסב אל השייבה התחתונה.
בית המלאכה יכול לחרוט לנו ספייסרים מדוייקים אבל אז נתקשה יותר בתהליך ההרכבה.
כששאלתי על מיסוב הנדנד התכוונתי למשהו שיחליף את תותב הפליז.
ישנה בעיה אחרת שאולי באמת דיברנו עליה וזה העובדה שלבולמים אין מיסבי קצה ולכן על מנת שיעבדו בצורה אופטימלית ציר חיבור הבולם לשלדה וציר הנדנד חייבים להיות מקבילים, כאשר הרכב בתנועה מופעלים כמובן מאמצים על ציר הנדנד והוא מתעוות וכעת שני הצירים אינם מקבילים, מיסב הקצה אם היה, היה מטפל בבעיה זו.
כיצד ניתן לעשות ציר צף בנושא זה,הרי הכוח שמגיע מהגלגל ומהקפיץ שואפים לעקם את אותו ציר כל הזמן.
אני לא חיפשתי עדיין כמו שצריך. לפי התרשמותי יש לכם גישה ו"דיבור" עם מקומות מעניינים.ציטוט:
נכתב במקור על ידי Omer
כן, אני חושב ששנינו מדברים על אותו דבר. אבל בציור שלך חסרה שייבה/טבעת בין ראש הבורג למשטח האוזן, הטבעת יכולה להיות חלק מהספייסר בגוף סיבוב "L" או שיבות נפרדות שאתם חורטים בדיוק למידה, והיתרון הוא בעצם שאתה מוציא את השימסים המדויקים אל מחוץ לאוזן - מה שמקל את ההרכבה - רעיון טוב.ציטוט:
מה חשבת על הפתרון שלי לגבי מיסב הקצה?נראה לי שאם נעשה את זה נפתור את שתי הבעיות יחד,
המתאם גם יבטל את החופש בבורג כי נחרוט אותו לגודל המתאים וגם יהדק את המיסב אל השייבה התחתונה.
בית המלאכה יכול לחרוט לנו ספייסרים מדוייקים אבל אז נתקשה יותר בתהליך ההרכבה.
http://www.jeepolog.com/forums/attac...tachmentid=895
שכח מהציר הצף, סתם רעיון נפל... כנראה שתצטרכו לבנות ציר ממוסב אמיתי. הזרוע שמגיע מהגלגל עם מיסב הקצה מכניסה כוחות אקסיאליים לציר הזה שתוקעים אותו, ואולי תוקעים גם את הציר של הבולם ואת הבולם עצמו, שלא לדבר על זה שיכול להיות שהבולם גם ככה לא עובד חלק אם הציר של העין שלו לא מקביל בדיוק לציר הנדנדה. מוזר מאד שהבולם הזה מגיע בלי חופש בקצה? הכוחות לא גדולים אמנם אבל זה עלול להפריע אם לא תשמשו במיסבים שלוקחים גם כוחות אקסיאליים. ולכן יכול להיות שכדאי מראש לתכנן ציר עם שני מיסבים קוניים קטנים, אותו עיקרון כמו מיסבי הגלגל.ציטוט:
כששאלתי על מיסוב הנדנד התכוונתי למשהו שיחליף את תותב הפליז.
ישנה בעיה אחרת שאולי באמת דיברנו עליה וזה העובדה שלבולמים אין מיסבי קצה ולכן על מנת שיעבדו בצורה אופטימלית ציר חיבור הבולם לשלדה וציר הנדנד חייבים להיות מקבילים, כאשר הרכב בתנועה מופעלים כמובן מאמצים על ציר הנדנד והוא מתעוות וכעת שני הצירים אינם מקבילים, מיסב הקצה אם היה, היה מטפל בבעיה זו.
כיצד ניתן לעשות ציר צף בנושא זה,הרי הכוח שמגיע מהגלגל ומהקפיץ שואפים לעקם את אותו ציר כל הזמן
תודה.
מישהו יכול לתת הסבר על האופן שבו מחובר משולש של טרקטרון?
יש שם איזה שהוא תותב מפלסטיק?
תמונות או שרטוט של החלק מפורק לגורמים יהיה מצוין.
מעניין אותי איך הם ביטלו את החופש שם.
אפשר תמיד להשתמש בבורגי כתף שם קוטר הציר מדוייק עד 25 אלפיות.
אבל אלה ברגים יקרים יותר.
http://catalogue.fabory.com/en/detai...d=07111&page=1
http://catalogue.fabory.com/en/detai...d=07111&page=2
בקטלוג של FABORY יבואנים בארץ: פלבורג פדרל.
חיבור מתלה של טרקטורון:
http://www.kawasaki.com/Default.asp?...D=2&intParts=1
בכלל באתר של KAWASAKI יש שרטוטי פירוק של הרבה כלים שלהם.
תודה שחר.
ברגים מדויקים אומנם מונעים את החופש הראשון, מה היית מציע לגבי תנועת מיסב הקצה מעלה ומטה?
אפשר לחרוט טבעות אוקולון והניס אותן בלחץ מעל ומתחת ל eyejoint הן אמנם יישחקו עם הזמן אבל זה ייתן פתרון.
איך לדעתכם החיבור הזה עובד?
http://www.desertrides.com/features/...s/DSC01075.php
אני חושב שקיבלתי תשובה, מדובר על חלק אחד, כלומר למיסב עצמו יש שני זיזים כאלה שמיוצרים כחלק אחד.
http://www.desertrides.com/features/...es/f150_46.php
רציתי לדעת איך עשיתם את הפלסטיק מבחוץ עבודה שלכם הוא מקום כלשהו ?
זה נקרא highmiselaignment או מיסב משוגע בעברית, כמו i joint אבל ברמה גבוהה יותר אחד כזה בארה"ב עולה בין 100 ל 150 דולר.ציטוט:
נכתב במקור על ידי Omer
הפלסטיק הוא מה שנקרא פיברגלס, צוות השלדה שלנו בהדרכתו האישית של בחור בשם יריב מבומב באס ביצעו את העבודה אצלו בסדנא, האיש אומן בכל הנוגע לעבודות פיברגלס ובייחוד לכל מה שקשור לצביעה.ציטוט:
נכתב במקור על ידי dudueli
הנה דוגמא קטנה למטה וקישור לאתר שלו.
http://www.bombbass.co.il/
אופס שכחתי להוסיף את התמונות.
עומר שלום
לגבי מיסבי הקצה שאתם משתמשים (ראיתי אותם היום באוטו מוטור)לפי נתונים שלהם הם חלשים מדי
אם הם 10 מ"מ רצוי להשתמש בסוגים אחרים (השארתי לך טלפון אצל החברה בתערוכה)ולנושא הבא
למה שאתה צריך אני מצרף שרטוט אלו חלקים שנותנים זווית גדולה יותר ומקטינים את הקדח למה
שאתה רוצה יש אפשרות ורצוי מאלומיניום תעופתי 7075 או נירוסטה למנוע חלודה מקווה שהשרטוטים יעזרו
לא ברור לי מה הוביל אותך למסקנה כי המיסבים חלשים מדי, בקטלוג רשום עומס דינמי של 1000 KGF ועומס סטטי של 1360 KGF אם נעביר את היחידות לניוטון (מכפילים בערך ב 10) נראה שאנו מגיעים אולי לחצי מהעומס המותר, בנוסף עפ"י הבנתי מקבוצות אחרות אשר משתתפות בתחרות ומשקל הרכב כמעט זהה משתמשים ב3/8 כמיסב חיצוני ו1/4 למיסב הפנימי.ציטוט:
נכתב במקור על ידי sidewinder
בנוגע לחלקים המעניינים הללו, ניתן לקנות אותם?
עד כמה שלי ידוע לא למידות מילימטריות רק אינציות וגם רק למידות הגדולות 5/8 ומעלה אני
חרטתי כאלו ל 10 מ"מ וכרגע אין לי שימוש בהם אז אם אתה רוצה לבדוק אותם אצלך אשמח לעזור
אני גר בערד ונמצא הרבה בב"ש אז תרים טלפון או תשאיר טלפון בה"פ ואדאג להעביר לך אותם
יוסי
סוף-סוף ראיתי במה מדובר.
ללא ספק חברה רציניים ביותר.
מנפח את החזה לראות דבר כזה רציני בארץ.
1. בטרקטורון כמו בעצם בכל רכב רגיל, תפוחי ההגה הם בsingle-shear ומה שמבטל חופש הוא הידוק של קונוס בתוך קונוס.
2. מה שאתה רואה בdesert rides זה מיסב יחד עם מה שהם קוראים Hi misallignment spacer - וכשמו כן הוא, נועד לאפשר תנועות זויתיות גדולות מאד. חשוב מאד ברכב שטח - לא רלוונטי לדעתי עבורכם, מהלך מתלה של אינץ' או שניים, לא? יש לך בעייה של חופש, לא של זויות עבודה. אז אתה לא צריך את הצורה המיוחדת שמגדילה את זוית העבודה, אבל אתה כן צריך ספייסרים גליליים מדויקים, מחומר קשה, עם קוטר מדויק על הבורג , אין צורך לדעתי להקטין קוטר בכלל, וכן, הם יכנסו בהתאמה של פיקס או לחץ קל בין האוזניים וההידוק יסגור אותם לגמרי.
ברכב שטח - אני יכול להגיד היום בוודאות שהפתרון האמריקאי הסטנדרטי הוא הנכון. מיסב כדורי בקוטר אינץ', עם הי-מיס ספייסרים שמקטינים לבורג בקוטר 3/4 אינץ'. מיסב איכותי ביותר בלבד, עשוי מחומרים הטובים ביותר, אפס חופש - יש לי אחד כזה על השולחן...
הסיבה היא שוב - זוית ===> כלומר מהלך מתלה. בדקתי תפוחי הגה סטנדרטיים מסוגים שונים של רכבי שטח גדולים, שעולים מעט מאד ולפחות מבחינת חוזק עשו עלי רושם של סבירים, אבל אי אפשר להוציא מהם את מהלך המתלה הנדרש.
וזה מביא אותי לנושא הנוסף - האם מיסבי קצה של 10 מ"מ מתאימים? אם מקובל להשתמש בפורמולה SAE במיסבי קצה בקוטר 3/8 - תשתמש בהם. הברירה הטבעית שולטת גם בהנדסה - אם משהו כבר עובד במשך שנים, וכולם בקטגוריה שלך התכנסו לחלק בצורה ובגודל מסויים, זה החלק הנכון, וצריך סיבה טובה מאד לא להשתמש בו. אותו דבר עם מיסבי היוניבול לנאבה של הטראגי הוירטואלית - זה הפתרון הסטנדרטי והמקובל בכלי רכב תחרותיים בגודל הנתון, זה הגודל וזה המוצר. בינתיים גם הוכחתי לעצמי בחישובים שהם צודקים.
יש הבדל עצום בעומסים בין רכב מרוץ לכביש במשקל של 300 קילו, לבין רכב שטח כבד הרבה יותר - את העבודה שמיסב קצה בקוטר 10 מ"מ עושה בFSAE יעשה יוניבול ענק בקוטר אינץ' עם בית מרותך היקפית לתוך הנאבה בטראגי.
נמרוד שלום
לעיניין היוניבול אם אפשר לדעת את סוג המיסב עצמו (FK ARURA או אחר)ושמו בישראל!
דגם המיסב ואם קנית אותו כקיט או חרטת את הבית ואיפה?
אני הזמנתי לא מזמן מיסבים FSK12 של חברת FK ומתכנן לחרוט בית וספיסרים לבד
ורציתי לגעת מחירים אם כדאי להזמין קיט או לייצר לבד
דוגמא לבית עם מיסב וספיסרים
נמרוד אתה צודק הבעיה שלנו היא חופש ולא זווית,נראה לי שנקנה ציר בדיוק ב 10 מ"מ (ניתן לקנות??) או שנייצר ונבצע הברגה משני צדדיו, זה ימנע את החופש בין הציר למיסב הקצה, ולמנוע את החופש של מיסב הקצה לעלות מעלה ומטה נשתמש ברעיון של שחר ונעשה אוקולונים עם CHAMFER כך שיהיה קל יותר להכניס אותם,וגם אם הייצור לא יהיה בדיוק האוקולון בעל גמישות מסויימת.
הפתרון הוא זמני זה ברור אבל מספיק טוב בשבילנו אני מאמין.
FK, זה קיט שהגיע מארה"ב. 100$ כמו שרשמת למיטב ידיעתי (לא אני הזמנתי). לדעתי - אין מה להתעסק עם החריטה בארץ, זה לא משתלם בשביל אותם שתיים או ארבע סטים שצריך, אם צריך.ציטוט:
נכתב במקור על ידי sidewinder
פרמטר נוסף שצריך לקחת בחשבון הוא אורך החיים של הרכב. הרכב שבנינו לא מיועד ליסוע שלוש שנים בכביש משובש. אנחנו נזדקק לכ1000 שעות נסיעה בלבד למירוץ ולנסיעות המבחן כך שבכל מקרה לא נגיע להתעייפות של ברגי המיסבים. זו גם הסיבה שאנחנו יכולים להרשות לעצמנו להשתמש בחומרים רכים יותר ונוחים יותר לעיבוד כמו אוקולון.
לא כדאי לנו להשתמש בספייסרים מפלדה כי החומר ממנו עשוייה הנאבה הוא מגנזיום ואם ניצור חיבור לחת בין הפלדה למגנזיום פשוט נהרוס את הנאבה עצמה.
בנוגע לכבל מורס, האם ניתן לקנות באורכים ובקטרי כבל שונים?
יש חשש כי עקב תדירות מעבר ההילוכים הכבל ייכשל מהר, יוסי מה אתה אומר?
יש חנות בארץ בה ניתן לקנות?