מיכה, חלק מהרעיון בנוזל קירור זה הצבע והריח והשמנוניות...
מים יקשו עליך לאתר נזילה. שקופים, נטולי ריח ומתאדים בשניה...
Printable View
מיכה, חלק מהרעיון בנוזל קירור זה הצבע והריח והשמנוניות...
מים יקשו עליך לאתר נזילה. שקופים, נטולי ריח ומתאדים בשניה...
לגבי שמן הנחשים, זה בסדר לטעמי: איזונים וניהול סיכונים. כולנו עושים את זה כל החיים. רק כדאי לדעת וגם להדגיש את הפרמטרים בצידי המאזן ואת הסיכונים.
במקרה הזה, נזילה שמתפתחת, התחממות, עיוות של בלוק המנוע, שיפוץ קומפלט, או החלפת מנוע, וכן, כמובן, תקיעה במקום הכי פחות נוח ובזמן הכי לא מתאים.
כמה עולה סט אטמים עליון?
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
אני חושב שהירידת לחץ נובעת מפקק שלא מתאים ב100%. בכל זאת זה לא קיט בדיקה פרימיום. לא בא בטענות.
יש רעש חלש של שחרור לחץ מהפקק. אני אבדוק אבל נראה לי בנתיים שאוויר יוצא למיכל עודפים כי הפקק גומי לא אוטם באופן מלא.
אוי, WJ מסכן.
חלק מהעניין במי קירור ברכבים מודרניים, זו העובדה שהם יודעים להעלות את נקודת הרתיחה שלהם במערכת סגורה, למעל 100 מעלות צלזיוס, ותנאי העבודה האופטימליים של המערכת הם בכ-100 מעלות, בד"כ כ-100-115.
כאשר שמים מי ברז במערכת הקירור, ב-100 מעלות הם מתעבים, הופכים לגז ולא משמשים יותר כמפנה חום.
ה-WJ המסכן הזה רתח פעם אחת כתוצאה מזה שלא פינו לו את כל האויר ממערכת הקירור.
עכשיו, הבדיקות (הבהנחה שנעשו נכון, וזה לא בהכרח כך) מראות שאטם הראש בסדר ואין בריחת לחץ מהצילינדרים למערכת הקירור.
אז לא רוצים להגיע ל-100 מעלות, אבל זו טמפרטורת העבודה ןלכך מערכת פינוי חום מכוונת.
השתדלתי לא להתערב, אבל ליבי על ה-WJ.
תחשוב שוב, מיכה, האמת מונחת שם ממש לפניך.
בהחלט WJ מסכן. הנחמה שהסבל לא יהיה ארוך [emoji6]
בהחלט פיספסתי..
בעיה ראשונה ( ולא בטוח שיחידה)עם מים שרותחים בפחות מ 100 מעלות...
( מזוקקים רותחים ב 100).
שים פרסטון אדום שמגיע ל מאה עשרים ומשהו...
זה כבר ישנה את נקודת הפתיחה לבדיקה.
עדיין לא ברור לי לאן הולכים המים אם הם לא גולשים ממיכל העודפים.
עם נוזל קירור נכון לפחות תריח אותם.
אתה מגדיר את המושג חעפר מחדש [emoji6]
באמת תודה. אתם בהחלט תורמים להחלטה להפסיק לשאול פה שאלות. אם יש לכם מה לומר ולא בשאלות או רמזים עלומים אז תכתבו.
המערכת אמורה לעבוד על 92 מעלות בערך.
כשהוא רתח היו לו מים אדומים איכותיים של וולוליין.
יש לך משטח בטון או מרוצף להעמיד את האוטו בזמן הבדיקה?
ככה תוכל לראות סימני טפטוף שאולי יתנו כיוון לאיזור הנזילה אם יש כזו.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
כן אבל כבר לא משנה. פירקתי תרמוסטט. ארכיב בלי כדי לשלול סיבה אחרת להתחממות.
רק אל תתחיל גם אתה להעלב פה... מה נהיה לך?
כל מנוע "עובד" אחרת - אצלי בריינג' (מנועי 4.6L) הטרמוסטט נפתח רק ב-96 מעלות צלסיוס - אם אצלך הטרמוסטט נפתח כבר ב-70... נשמע לי די מוזר אבל לך תדע.
בכל מקרה:
- אם אתה שומע רעש של דליפה/פריקה... סימן שמשם בורח לחץ - שפריץ של מי סבון (בבדיקה עם מנוע קר), תגלה את זה.
- אם יש הבדל כזה משמעותי בחום בין הצינורות - סימן שהסירקולציה לא משהו.
- אם אין גזים במים - אין בעיה בפקונג (בד"כ... וכך הייתי מתייחס לזה, שהראשים בסדר, בנתיים).
- אם בכל זאת הגעת להחלטה שצריך לפתוח ראשים ולהחליף אטם... הייתי (בכל זאת) מתחיל בשמן הנחשים... מה יש להפסיד?
- אם צריך להתחיל ליישר ראשים ולסדר את הבלוק ולחרוט ולהחליף מרימים ובוכנות ו... חפש מנוע אחר - כמו שחנן אמר.. עלות-תועלת-זמן..
ומים לא נעלמים סתם כך - או שהם מתאדים במהלך השריפה במנוע או שהם דולפים החוצה מהמערכת.
אם אתה לא רואה דליפה ב-100 מעלות, אל תפסיק. תמשיך לבדוק גם אחרי 100.. עד שהנורה האדומה תידלק או המחוג יגיע לאדום.
זה מה שאני הייתי עושה... מה יש להפסיד?
המערכת בwj עובדת בסביבות ה90-100 מעלות. הטרמוסטט נפתח ב92 מעלות. זה שהיה אחד של 70 מעלות זה לא תקין וזה מה שניסיתי לסדר. לצערי כנראה שבמהלך החלפת הטרמוסטט התעוררו שדים חבויים באוטו. אני לא יודע אם בגלל התקנה לא טובה או בגלל שילוב של רדיאטור תחליפי סיני, מאוורר עייף וכדומה נגרמה בעיית ההתחממות. אני מברר.
וכן, אני רשאי להעלב כשמעליבים אותי.
דרך אגב.. שאלה למומחים/מהנדסים.
אם האוטו אמור לעבוד ביותר מ-100 מעלות ולשם כך גם שמים נוזל שרותח ביותר מ-100, האם שימוש במים רגילים, שרותחים ב-100 והלחץ מהרתיחה גבוה יותר מהנוזל ב-100 (זה נכון?), לא יאפשר בדיקות דליפות בלחץ גבוה כשהמנוע עדיין לא הגיע לטמפ' הרסנית?
או בקיצור - האם העובדה שמיכה שם מים "רגילים" (כל פעם מוסיף מים ומדלל את הנוזל ומוריד את נקודת הרתיחה) לא מקלה על בדיקת הדליפה ולמעשה שומרת (יותר) על המנוע, בזמן הבדיקה?
שטויות.. אתה לא רשאי.
אפשר לחשוב... כולה עקיצות.. כל אחד זוכה לזה, בשלב כזה או אחר.
(כמעט) כולם פה עוזרים ועונים לעניין ו.. עוקצים - ככה זה אנחנו. מי יותר ומי פחות.
תיזרום - בסך הכל לומדים פה וכולם עוזרים.
יכול להיות שהיה לא תקין ויכול להיות שהרבה שדים יש שם... אבל אם אין סירקולציה של המים ויש הבדלי טמפ' בצינורות...
הייתי מתחיל בלהתקין חזרה את בית הטרמוסטט בלי טרמוסטט, אם זה אפשרי בכלל, על מנת לראות אם הטמפ'/סירקולציה תקינה.
לדוגמא - במנועי ה-4.6 "שלי" אין בכלל אפשרות כזו. הטרמוסטט יושב בבית טרמוסטט מפלסטיק, שנמצא "על קו" הצינורות, ומורכב מתצורה מסובכת של כניסות/יציאות.. פעם ביליתי יום שלם עם גריינדר ו"טחנתי" עת כל ה"בפנוכו" של הטרמוסטט, רק על מנת לבדוק את הזרימה של מערכת הקירור בריינג' - הזרימה בסדר.. המנוע דפוק.
חשבתי להתקין בלי טרמוסטט אבל נאמר לי שזה עלול לגרום לבעיה עם הצ'וק החשמלי. הוא מקבל אינדיקציה מתי לעבוד על פי הטמפרטורה של הסעפת יניקה או משהו כזה. מאחר ועם הטרמוסטט הקודם לא הייתה בעיית התחממות אז לא אמורה להיות בעיה להחזיר אותו.
רדיאטור מקורי של wj עולה בחברה בארץ סביב ה 1900 שח ומגיע עם פקק מקורי חדש כך שאני לא מבין למה להתקין סיני חליפי באיכות לא ידועה.
טרמוסטט עולה 100+-
החלפת רדיאטור היא לא עבודה מאוד מסובכת .
לי נשמע קצת מוזר שלפני החלפת הטרמוסטט הכל היה תקין ושדים התעוררו סתם כך. הניסיון שלי עד היום מראה ששדים לא מתעוררים סתם אלא משהו מעיר אותם - למשל, לא ניקזו אויר וגרמו לבעיה במנוע.
הפרש גבוה מאוד בין הצינורות יכול לרמוז על רדיאטור סתום.
בן כמה הרדיאטור שלך?
נו.. אל תהיה קטנוני.
נכון מה שכתבת (ועוד לא הזכרנו את גובה פני הים וריכוז הסידן וכו.. בועז ציין משהו על זה) ו... נוזל הקירור (ו(כמעט)כל תמיסה אחרת, על בסיס מים) רותח בטמ"פ הרבה יותר גבוהה.
יש תשובה לשאלה שלי?
אני לא החלפתי רדיאטור, ככה הרכב הגיע אלי.
אין לי מושג מה שמו שם. אני מבין שגם אי אפשר לברר.
יש לי תחושה חזקה שאני יודע מה קרה אבל לפני שאני מפרסם אני רוצה לבדוק.
אז שלב ראשון זה להחזיר הכול למצב שבו התחלתי את כל הסיפור הזה.
מיכה אני מבין את התסכול שלך, גם מהשרשור. נסה להתעלם מרעשי הרקע (בא לשאול בסגנון ביג לבובסקי - what the fuck does everything have to do with Bernards landrovers???) ולהתרכז בבעלי הנסיון שכן מנסים לעזור לך לאבחן.
אם אתה רוצה להחזיק רכב לבד בלי לשפוך כסף, צריך להיכנס לראש שונה מהמקובל - ראש של שרלוק הולמס. ראש שמנסה להבין ולאבחן ולזהות בעיות במדויק ואז ברגע הנכון לתפוס את האשם ואותו בלבד, ולהחליף אותו. זה לא הראש של רוב המוסכים, שהם יותר מפקח לסטרד שקודם כל עוצרים וזורקים לכלא את כל החשודים האפשריים. כמובן על חשבונך.
קודם כל תעצור את הנטייה שלך לקניות אימפולסיביות באינטרנט, אלא אם כן אתה באמת סובל מעודף כסף, תנשום עמוק, תקרא את הפרק בספר הטיפולים המקורי או בהיינז שיש לך שעוסק במערכת הקירור של הרכב שלך ספציפית - כולו - ואת הפרק על איתור תקלות - כולו. ואז תקרא אותם שוב.
ברנרד - לא כל כך הבנתי את האנלוגיה...
אתה אומר שבעצם אם (תאורתית) יש ברדיאטור רק מים "רגילים" אז הם ירתחו בטמפרטורת נמוכה יותר ואז יווצר לחץ גבוהה (בטמפרטורה נמוכה יותר מנוזל אחר) ואז בדיקת הלחץ תתבצעה בטמפרטורה שעדיין לא מסכנת את המנוע? הבנתי נכון?
אם כן אז תאורתית אתה צודק אלא שגם המים הרגילים (בלחץ) ירתחו בטמפרטורה שמסכנת.
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
טוב המצב נראה דבש. החזרתי את הטרמוסטט הקודם והרכב לא מתחמם. בשבוע הבא, אחרי כמה נסיעות וקצת פחות לחץ בעבודה, אפרק שוב ואתקין מחדש את הטרמוסטט החדש. כמו שכתבתי, יש לי חשד סביר על הסיבה לבעיה. אם אני צודק אז אפרסם.
כרגע מבצע בדיקת לחץ/נזילות עם מנוע חם.
עדכון: עדיין יש ירידת לחץ כשהמנוע מכובה. לא יודע מאיפה.
לא אני הרכבתי, בבדיקה שעשיתי התברר שאפשרי. לא צלמתי את הפירוק ולכן אני לא בטוח ב100% שזו הבעיה אבל על פי מה שאני זוכר, כן הטרמוסטט הורכב הפוך.
איזו באסה....
עכשיו יקפצו עליך "למה לא עמדת על המוסכניק על הכתף" וכו'...
נו טוף... קורה.
לומדים.
[emoji23]
אמרו לו למה אתה הולך למוסך הזה עוד בהתחלה.
אז תכלס מיכה, העקיצות היו במקום, לא?
לא היית צריך להיעלב...
כן עמדתי לו על הכתף וכמו שכתבתי וחזרתי וכתבתי, אני לא בטוח שהטרמוסטט היה הפוך. בעוד שבו ע שבועיים אחליף שוב ואז אראה אם התופעה חוזרת.
ועם כל הכבוד, לפעמים טועים ואני עדיין סבור שהמכונאי הזה מבין ברכבים האלה.
כן,בטח...
זה מכונאי שעובד לפי הספר 🤓
בועז כל אחד בוחר איפה ומה לעשות עם הכסף שלו, לא מבין למה אתה ממשיך להתנגח כשהוא עושה את הבחירות שלו לפי דעתו ולשאת בתוצאות שלהן לטוב ולרע.
זה פגיעה במוניטין הכללי של האינדיאנים [emoji56]
קודם צריך שיהיה מוניטין... על מנת שיפגע.
בנתיים אני שומע רק על צרות..סליחה - פיצ'רים..