אישית, הייתי מתחבר פה לעצות של החבר'ה.
תעשה תיקון יסודי וטוב לעניין הסדקים,
את ההפרש תשים בצד לבודי חדש שתבנה מאפס בזמנך הפנוי.
אמנם דשו בזה וזה לא נושא השרשור, אבל בתור חבר, לדעתי אתה צריך להחליף פלטפורמה.
Sent from my ONEPLUS A6013 using Tapatalk
Printable View
אישית, הייתי מתחבר פה לעצות של החבר'ה.
תעשה תיקון יסודי וטוב לעניין הסדקים,
את ההפרש תשים בצד לבודי חדש שתבנה מאפס בזמנך הפנוי.
אמנם דשו בזה וזה לא נושא השרשור, אבל בתור חבר, לדעתי אתה צריך להחליף פלטפורמה.
Sent from my ONEPLUS A6013 using Tapatalk
אתה סופר רק את הסדקים בקורות השלדה ואני סבור שזו בסיס השגיאה.
ביוניבודי כל הקופסא לרבות הקורות האנכיות והגג הם חלק מה״שלדה״.
הסדק בגג אינו קוסמטי.
לדעתי הוא איתות ראשון אם לא יהיה שינוי.
זו לא חולשה וכשל מקומי וגם לא משהו שלא ישוב במקום קרוב בהמשך.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...ce3b329476.jpg
סליחה שהגבתי בניגוד לדעתך.
דפדף אותי
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
סתם תהייה... כמה שוקל הגגון פלוס הפלסטיק המכוער?
העומס המירבי על הגג הוא 68קג.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
זה לא סיקס... להחליף בודי פה זה להחליף אוטו.....
והמחיר ההזוי של ה xj בארץ.
אגב גגון.. אני די בטוח שהסדקים בגג זה נטו מהגגון, בלי קשר למתלים או צמיגים ואפילו לא למשקל של הגגון ומה שעליו, אלא יותר מהריתום עצמו של הגגון למרזב שמונע את ההתגמשות של כל העסק ומרכז לך מאמצים בדיוק בקורות גובה. כמו שכבר אמרתי או שתעיף את הגגון או שתחליף לגגון יותר "גמיש".
חוץ מזה, במחשבה שניה, אתה אומר שאין נזק לשילדה והחיזוקים שהצעת הם נטו לקורות אורך.. אז אחריי כל זה הגג הוא זה שהתעייף, למה לגעת בשילדה בעצם?
אתן לך פתרון אחר לשילדה.. תחליף את הזרועות עם הבושינגים לכאלו עם מייסב קצה גמיש. זה ישחרר המון עומס מהשאסי ולא דורש ממך לוותר על כלום. הנקודות היחידות שהייתי מחזק הן באזור העיניים של העלים, ובסמוך לתיבת הגה.. אתה לא צריך את כל הקיט וכל המשקל וכל העבודה. משהו שבעל מקצוע טוב עושה בקלות.
בכללי אני חושב שהחבר'ה קצת מגזימים והמצב עוד לא קטסטרופלי ובהחלט בר תיקון.. אבל אם אתה לא רוצה שהמצב יחמיר ויווצר עוד נזק אתה חייב לעשות קצת חושבים.
1. אני לא יודע אם זה מאופן הריתום של הגגון... והמשקל ... אבל גם נפח .. הקוביה שיש לו שם מול הרוח בכביש מהיר בטח מוסיף עומס...
2. יש לו קרעים באיזור התיבת הגה.
וזה רק מתחיל משם...ומבלי שהוא עושה זחילה פרופר.
3. היים גוינט ושות' לדעתי הלא מלומדת זה הדבר האחרון שצריך שם...
הזווית של הזרוע גורמת להלמים ישירות לתושבת/שלדה/מרכב.
מיסב קצה רק יחמיר את המצב.
4. בקיט La מקבלים גשר קשיח ואימתני שמחליף את התושבות המקוריות ומחלק את העומסים על איזורים חזקים יותר בשלדה/מרכב (מקווה שהוא לא יצלוב אותי עכשיו שהזכרתי את זה שוב)
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
הגגון מחובר לשתי קורות אורך חיצוניות לגג (מקוריות), אשר מחובר לגג עצמו באמצעות 6 ברגים לכל קורה, אל תבריגים מקוריים בגג, ולא בפינות שלו. אז אין קשר למרזבים ...
זה בדיוק מה שאני שואל בשרשור הזה, קרא שוב את הכותרת ...
מבלי להכנס לפרטים הטכניים של איך עושים את זה, אני לא רוצה להוסיף גמישות לחיבורי הזרועות, גם ככה ההיגוי לא בדיוק חד ...
וזה בדיוק מה שאני עושה... גם תחושת הבטן שלי היא שההיסטריה גדולה מדי. המצב פה הרבה יותר קל ממה שהיה לי בויטארה, והפחים הם בעובי שאפשר לעבוד איתו, לא נייר יפני.
אבל.. עוד לא הרמתי את השטיח, ועד שלא אעשה זאת אני לא יודע את המצב במלואו ... אולי אגלה שההיסטריים בעצם צודקים ...
מה שאני לא עושה זה לעצום עיניים ולהתעלם מהבעייה הקיימת וגם מזאת שחשודה וטרם הוכחה. אני גם לא מסתיר שום דבר.
המשך יבוא..
סגירה של סדק - קדח בקצה, השחזת פאזה, ריתוך, השחזה, צביעה.
אם הסדק לא עבר חצי מגובה הקורה - התיקון יחזיק עוד כמה שנים לפחות.
אני מכיר לפחות צ'רוקי אחד שנוסע פחות ממך ויותר קל משלך, שתיקן את הסדק לפני התיבת הגה פעמיים בפחות מעשור.
זה התרחיש הסביר מבחינת הסדקים כפי שהם. עוד תיקון בעוד כמה שנים, וחוזר חלילה.
מתאים לך? אל תחזק כלום. תמשיך כמו שהיה עד כה, תתקן כל כמה שנים.
ככל שאני חושב על זה ומקריאת התגובות שלך, נדב - עדיף לך ככה. חיזוק לעולם יגרום לך לחשוד במה שקורה לג'יפ מבפנים. חוסר וודאות מתמיד לעומת הוודאות שבתיקון הבא בעוד עשור.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
תודה אסף,
אשמח להסבר לגבי הקידוח בקצה הסדק, למה זה טוב וכו'
בגדול, אני חי עם זה בשלום, הכינו אותי לזה כבר מזמן... ויותר מזה: אני לא חושב שביצוע החיזוקים ימנע את התסריט הזה, אולי רק ישנה במידה מסויימת את מרווח הטיפולים ...
בלי קשר, אזור תיבת ההגה יקבל שדרוג, bolt-on ככל הנראה.
התיקון הבא בעוד עשור ?? איפה חותמים ?
חור בקצה הסדק - עוצר את הסדק. מונע ריכוז מאמץ.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
איזה גודל נכון לקדוח ?
לעובי הזה 3-4 ממ. ואת הסדק לפתוח לבערך 1 מ''מ עם פאזה קטנה (שהדיסק עושה). אם לא תפתח את הסדק לכדי חריץ, הפח שמתפשט משני צידיו יילחץ ואז גם נוצרים מאמצים שכבר מתחילים את הסדק הבא, וגם מתעוותים בתלת מימד.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
לא נראה לי מעשי לבצע את הפעולה הזו עם דיסק - חלק מהסדקים לא נגישים, אחרים מפותלים, ודיסק חיתוך לדעתי ירחיב כל סדק להרבה יותר ממילימטר.
אנסה לגייס חבר עם דרמל ...
בשביל מה אתה משלם לפחח? שהוא ישבור את הראש.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
הפחח לא עושה את הריתוכים בעצמו, ואני לא בטוח שהרתך שהוא יביא מודע למה שכתבת פה. אם זה משמעותי לעמידות התיקון, אני רוצה לדאוג שזה יקרה...
דרמל משודך לדיסק קטן או מעין כרסומת בהתאם לגישה
Sent from my SM-A530F using Tapatalk