תודה רבה
Printable View
תודה רבה
יש אפשרות להגדיר מתח סף?
למה אני שואל.... כי אחרי נסיעה בשבת רציתי לנתק מצבר משני לבדוק משהו בשקעי usb.
ניתקתי פלוס מהמצבר המשני ורכיבי הusb המשיכו להראות מתח של 13 וולט (הראשי חדש)
ב12.4 וולט הממסר בין המצברים ניתק את הצרכנים המחוברים למערכת המשנית.
האם סף מתח של 12.4 וולט הוא ערך סביר לדעתכם?
לוקח קצת זמן למצבר לרדת אחרי הפסקת הטעינה
12.4 קצת נמוך לדעתי , אצלי 12.8V
יש למצוא גם VSR מתכווננים -כמו זה:
https://www.aliexpress.com/item/33019318287.html
הרבה מה-VSR שיש עכשיו באיביי הם 13.8/12.8 שלדעתי מתח הכניסה יכול להיות גבוה מידי לחלק מהרכבים
שלי 13.3/12.8 ועובד מצויין כבר שנתיים וחצי.
אני לא יודע אם הוא מתכוונן, הגיע מותקן באוטו,
בכל מקרה, הוא עדיין שומר על הראשי עם מתח 12.4 וולט.
ב-12.4 עדיין ישמור היטה על המצבר הראשי - לא חושב שיש שם בעייה
לא חשבתי שיש בעיה סתם היה מרגיש לי נמוך.תודה!
אם כבר העירו את השרשור אז....
בעקבות השרשור הזה והחשק תמיד לעשות משהו הוזמנו רכיבים למערכת חשמל משנית.
הוזמן מארז סוללות ליפו, VSR ו-DC2DC.
בשיחה עם דורון עלתה השאלה האם לא כדאי לעשות מאסטר KILL SWITCH לכל המערכת כדי לא לטחון את מחזורי הטעינה של סוללה כי סהכ זה אוטו שנוסע יום יום ולטיולים פעם בחודש במקרה הטוב.
מצד אחד נראה הגיוני לנתק שזה לא בשימוש ואני פשוט יכול להוריד את החצי אוטומט ליד המצבר ולנתק את כל הקו ומצד שני כבר יש באוטו זוג מקררים, מים לשטיפת ידיים, תאורה בארגז והכל יושב על הקו המשני. ונגיד יצאתי לסתם נסיעה או טיול ספונטני והדלקתי עכשיו את המקרר או עצרתי לתקן פנצ'ר ואני רוצה לשטוף ידיים. אם הקו מנותק אז אני צריך להדליק אותו ואם הסוללה ריקה אז שום דבר לא יעבוד או לחילופין סתם רציתי לסדר משהו בארגז ואין לי תאורה כי הקו מנותק.
1. האם ניתוק הקו כדי לחסוך מחזרי טעיה זה קריטי ובאמת בכמה אני צפוי לקצר את חיי הסוללה ללא הניתוק?
2. האם קיים רכיב שיתן לי להנות מכל העולמות? לנסוע ביום יום שכל המערכת מחוברת למצבר הראשי והמשני מנותק ולפני יציאה מטיול בהינץ מתג לעבור למערכת המשנית?
הkill switch שאני דיברתי עליו הוא לנתק את הטעינה שלא צריך.
גם אצלי הצרכנים נמצאים שם בשביל אור מידי פעם ומיים זורמים המצבר מחזיק מעמד בלי בעייה.
ואם כבר הדלקתי את המקרר אצלי מותקן מפסק בתא הנהג ולחיצה מחזירה את המערכת לטעינה בנסיעה ללא פתיחה של מכסה מנוע.
בדרך כלל זוכר ללחוץ עליו אם הדלקתי את המקרר :)
לא יודע כמה זה באמת חוסך אבל לא רוצה שרכיבים יעבדו ללא צורך.
אין לי בעיה לפתוח מכסה מנוע שני לפני שאני מדליק מקרר ולחבר את החצי אוט'.
אני מבין ממך שמתג קסמים כמו שהייתי רוצה אין?
אצלי הקו לא עובר בתא נוסעים אבל תמיד בהמשך אפשר להוסיף ממסר כבד + פיוז במקום החצי אוט ולמתג אוטו בתא נוסעים.
למה לא ? לדעתי 2 way relay
או מתג בחירת מצבים
יעשו את העבודה
השאלה אם מחפשים משהו מכני פשוט או יותר מתוחכם עם מפסק בתא נוסעים.
יתכן ועניתי מהר מידי
לדעתי נצטרך חיווט נוסף ושני ממסרים
הנה שרטוטון קצר
יכול להיות שיש פתרון יותר אלגנטי :)
אבל זה יתן:
מצב N.C -צרכנים מחוברים למצבר ראשי באופן נורמלי ומצבר צרכנים מנותק מטעינה
מצב N.O - מצבר ראשי מחובר לטעינה למצבר צרכנים וצרכנים מחוברים למצבר צרכנים
כמובן צריך ממסרים מתאימים
קובץ מצורף 135781
מכני פשוט זה האידיאל.
עד שהכל יגיע יש זמן לחשוב אבל כנראה שאתחיל בלי ואם יהיה צורך אוסיף.
תודה
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
אנסה לבדוק שוב עם רב מודד (המדידה הקודמת הייתה ע"ב הצג במטען usb ) ואנסה לחפש מק"ט או אמצעי לכוון אותו
תודה.
סליחה על שאלת כיתה א,אבל אני חייב.
איפה עובר הגבול /מה היתרון במערכת 2 מצברים עם vsr לעומת מצבר בודד סטייל אופטימה בלי הפרדות 2 מערכות חשמל באוטו, בלי vsr.
לצורך הדיון השימוש הוא קצת תאורת מחנה +מקרר (אין לי אבל בואו ניקח את זה בחשבון) וכפי שאסף אמר, רכב מטייל לא קמפינג רב יומי.
ויש כננת על האוטו.
כלכלית, נשמע לי שמצבר אופטימה זול יותר.
האם הוא יידע להתמודד עם הנעת בוקר אחרי התעללות לילית, התאוריה אומרת שכן, אז מה אני מפספס פה?
רקע לשאלה, יש לי 2 עופרת, האוטו עומד 99 אחוז מהזמן, החלפתי כבר עופרת אחד כי הוא היה בן 4, על פניו, צריך להחליף גם את השני הוא בן שנתיים ומראה סימני גסיסה.
אם ה vsr שלי תקול, אני לא מצליח למצוא לבלגן הזה הצדקה ומבין כרגע שלרכוש אופטימה יהיה לי זול יותר.
הבמה שלכם,תודה.
האופטימה, אמנם גיבור, אבל בסוף הוא מסוג חומצה עופרת, וככזה, ניזוק כשהוא לא טעון ל100 אחוז, הצהוב פחות, האדום יותר, אבל שניהם ניזוקים מפריקה.
האידאל לדעתי זה מצבר ליתיום, lifepo4 או lco, למצבר צרכנים. מצבר שהלכה למעשה כמעט אדיש לפריקות כאלה ויחזיק לכל חיי הרכב, ומצבר התנעה מהסוג האהוב עליך, שישאר תמיד טעון ל100 אחוז או קרוב לזה.
זה ברמת הטכנית העקרונית. במעשי נכנסים נושאי עלויות, אורך חיים מעשי ועוד, ואז זה מסתבך ובהכרח יתחלק לדעות שונות.
אוקי, הבנתי שלא הבנתי משהו לגבי אופטימה.
ומה לגבי מצבר "start-stop" כפתרון בודד? ברח לי השם 3 אותיות שלו
AGM עמיד יותר לפריקות, ועדיין נפגע מזה ובעל אורך חיים מוגבל של כ3-5 שנים.
באמת? בכל מקור שאני קורא האופטימה מתואר כמצבר ג'ל שמתאים לפריקה עמוקה וגם להתנעה.
לדוגמה: "מצבר אופטימה ג'ל ספירל Optima RedTop Spiral Battery EN-CCA 815A 12V 55AH" https://www.sollan.co.il/Sale.asp?pid=17021
אינני כותב מידיעה אישית אך זו התובנה שלי ממה שאני קורא.
אם זה לא כך, אז מהם היתרונות של אופטימה ולמה הוא עולה כפול?