למי שנוסע בטנדר טויוטה לבן :-)
Printable View
יש לי כמה שאלות;
1. האם התקנת מצבר lifepo4 במקום המצבר הראשי דורשת שינויים כלשהם במערכת?
2. למה צריך מטען dc2dc למצבר צרכנים?
3. מתלבט בין מצבר lifepo4 80A בעלות 1050 שח לפני מס, לבין 100A בעלות 1350 שח לפני מס כמצבר משני.
1. לא מבין בזה ממש, אבל, הרבה מקורות שונים אומרים שהמצבר הזה לא אוהב לחיות בתנאי טמפרטורה של תא המנוע (כולל בדוקו של redarc).
2. אם אתה רוצה להטעין ממצבר ראשי (dc) את מצבר הצרכנים (dc), אז צריך מטען dc2dc ובמידה ומדובר ב lifepo4 אז גם כזה שיש לו תוכנית טעינה מותאמת.
3. מה הדלתא מעבר למחיר? גודל? מה אתה הולך להפעיל? לכמה זמן?
Sent from my SM-S901E using Tapatalk
חידוד קטן למטען dc2dc, נפל לי האסימון קצת באיחור, הבעיה המרכזית שהמטען הזה פותר זה את עניין פירוק המצבר הראשי, המטען "מרגיש" או על בסיס מתח מסויים ועל בסיס כבל שמחובר ל"אחרי סוויץ' " במידה ומדובר באלטרנטור "חכם" (כזה שמפסיק את הטעינה שהמצבר הראשי כבר מלא).
ובעצם מאפשר מעבר זרם למצבר המשני רק שסט תנאים מסויים מתקיים, קרי, מתח, רכב מונע וכו'.
מה גם שהוא משמש שסתום חד כיווני כדי שלא יקרה מקרה הפוך, שהמצבר המשני "יתגבר" את מערכת החשמל ברכב.
מקווה שעשיתי קצת יותר סדר..
Sent from my SM-S901E using Tapatalk
זה המצבר שמצאתי;
https://batteryhookup.com/products/n...6-48v-100a-bms
לייבא מצבר כזה באופן פרטי זה משימה כמעט בלתי אפשרית, גם אם תמצא חברה שתהיה מוכנה לשלוח לארץ זה כנראה יעלה הון ואז לך תתמודד עם המכס..
אני קניתי מפה:
http://sbe-energy.co.il/product/%D7%...lifepo4-12-8v/
את הדגם של ה 60ah (מצאתי שעבורי זה האיזון האידיאלי בין גודל להספק).
Sent from my SM-S901E using Tapatalk
המוכר יודע לשלוח את המצברים וזה על ראשו תמורת תשלום.
הרחבה לתשובה של חנן ( סעיף 2 נדמה לי)- הגבלת הזרם נועדה גם לא להעמיס על המוליכים (החוטים) בין הראשי למשני.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
אתה מדבר על משלוח חומרים מסוכנים או מי נושא במיסים?
המוכר הזה שולח בינלאומי בתצורת DDU.
שזה אומר עד דלת ביתך בישראל כאשר כל הוצאות הטיפול והשחרור כולל המיסים על חשבון הלקוח.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
בטרופר שלי אני עם מצבר lifepo4 בבנייה עצמית כבר מעל שנה, נסיעות יומיומיות כולל טיולי מדבר בחום
מרוצה מאוד מאוד, יתרונות עולים בהרבה על זוג מצברי עופרת שהיו לי.
לאחרונה הצטרף גם מקרר שרץ פה במבצע בפורום, אני מתכוון לחברו גם למצבר הנ"ל ללא הוספת מצבר צרכנים (אולי רק איזה מעגל שינתק את המקרר מתחת למתח מסויים, אם אין את בילדאין המקרר עצמו).
Sent from my CPH2583 using Tapatalk
אני לא מת על הרעיון הזה, עופר. כשאנחנו משתמשים במצברים שלנו כמצברי התנעה ללא BMS , שזו התנהלות חריגה בעולם הליתיום, אנחנו בונים על מאפיינים מאוד ספציפיים למצברי התנעה. זה מסתמך על הגיון ונסיון ועל יצרן מצברים מסוים (GWL) שהגדיר את המאפיינים האלה, וזה עשוי להיות רעיון רע אם חורגים מהם. מדובר על מערכות במתח של 12 וולט שדורש ארבעה תאים ומדובר על מצברים שמשמשים להתנעה. לא לפריקה עמוקה (מצברי אביזרים) .
אם בכלל הייתי מרשה לעצמי לעשות משהו כזה, אז זה רק עם הגדרת מתח מינימלי שתאפשר רק פריקה מאוד מתונה למצבר. נגיד מתח מינימום של 13.15 וולט. עדיף לעניות דעתי לא לעשות את זה בכלל. זה תחום טרי שעוד לא נצבר בו הרבה נסיון ועדיף לא למתוח גבולות.
לא לרדת מתחת למתח מינימום 13.15?
נכון להיום, באופן קבוע (מצב מנוחה), המתח של המצבר עומד על קרוב ל 13.00 וולט.https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...a0e6df5c38.jpg
Sent from my CPH2583 using Tapatalk
מוזר. מאמין שמד המתח לא תקין או לא מותקן נכון. מצבר מלא כזה לאחר מנוחה המתח שלו הוא 13.24 וולט.
ירדתי למדוד עכשיו, 12.8, זהה למדידה מהמכשיר שמנטר.
בדקתי גם הסטוריה, הכי רחוק שיש לי באפליקציה זה מאפריל ואז באמת היה קרוב יותר ל 13.3.
פעם גם הרכב נסע יותר, יום יום, עכשיו הרבה פחות, לאחרונה זה פעם בשבועיים.
הסוללות "מתעייפות"?
מה המתח מינימום שמתחת לזה זה כבר מסוכן?https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...f893bb80eb.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/202...fd8028f59d.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/202...e394e36134.jpg
Sent from my CPH2583 using Tapatalk
הן בטח לא אמורות להתעייף בגילן הצעיר, אבל אולי הן ריקות? בתור התחלה מציע לבדוק שכל ארבעת התאים באותו מתח. זה חשוב מאוד. 12.8 וולט זו בטריה עם עשרה אחוז אנרגיה. כמעט ריקה.
בהנחה שהכול תקין נראה שאולי מאזן האנרגיה שלך, שעות טעינה מול צריכה מצטברת, שלילי והסוללה פשוט פרוקה. זה מצב מאוד לא טוב. יש ברכב צרכן קבוע? מכשיר איתור או פתיחת דלתות עם שלט?
הנושא כבר נטחן בהרבה שירשורים ואין לי שום דבר חדש להוסיף (שלא אמרתי בעבר), אבל בגלל שאנחנו עוסקים בבטיחות אני אחזור על זה:
1- כל הרעיון של לעבוד עם ליתיום ללא BMS בעיתי.
2- אם משתמשים בליתיום כמצבר ראשי, וחוסכים BMS (בגלל העלויות של BMS לזרמים כאלו), צריך להוסיף שני דברים-
א. BALANCER למשל כזה https://www.aliexpress.com/item/1005...Cquery_from%3A
(במקרה הזה של DALY שהרבה פה משתמשים ב BMS שלהם ומרוצים מהאיכות).
ב. ניתור קבוע של המתח (ע"מ למנוע פריקת יתר).
הכי טוב, להוסיף אוטומציה שתנתק את המצבר במקרה של חריגה (באיזון או בפריקה).
ע"מ לא להסתבך עם מיתוג של מאות אמפר (סטרטר , כננת), צריך למתג את החיבור של כל המערכות של הרכב (כולל טעינה) ע"י ממסר של ~150A, ולחבר את ההזנה של הכננת ושל הסטרטר ישירות למצבר (אבל הפיקוד כן דרך המיתוג).
עבור הסטרטר זה פשוט, עבור הכננת, זה מצריך לפתוח ולשחק קצת עם החיווט.
נקודה נוספת שכדאי לשים לב (ואולי מסבירה את המתח הנמוך שעופר מדווח) - בהרבה רכבים (כולל בטרופר), בסל"ד סרק, שהמזגן עובד (ואורות?) המתח טעינה יורד לסביבות ה 13V, זה נמוך עבור המצבר ליתיום (וה המקום ש DC2DC עוזר בהתקנת מצבר צרכנים , אבל לא רלוונטי להתקנה הזו).
Bms
Balancer
Daly
ניתור קבוע
אוטומציה, חריגה, איזון פריקה,
מיתוג
ממסר
פיקוד
לשחק עם החיווט
מזגן + אורות, 13v... נמוך עבור ליתיום...
Dc2Dc
אני הולך לבית מרקחת לקנות אדוויל פורטה.
וזה רק מלקרוא הודעה.
מזל שחיברתי את המקרר בג'יפ לפני חצי שעה בחניה, ככה עוד שעה אוכל להכניס אליו אבטיח קר ולאכול עוד 4 שעות בדיונות של אור עקיבא.
זה בטוח יקל על הכאב ראש.
**וכדי שאף אחד לא ייפגע-
כאמור, כל אחד ומה שעושה לו טוב. אני באמת לא שופט. וגם לא מבקר. ואפילו לא טוען שזה רע. 🙏🏻
באמת.
רק שזה רע עבורי 🤷🏻
אני מעדיף פשוט לאכול אבטיח קר. ובירה.