כל הכבוד ושתי הערות...
קודם כל ממליץ מאד להחליף את "החנוכיות " של הצנרת לכאלו שיש להן ברז לכל צרכן.
שנית , כדאי מאד שצנרת הפקס תהיה בתוואי כזה שניתן יהיה באמת לשלוף את הצינור הפנימי ולהחליף אותו במידת הצורך ( מנסיון...)
בהצלחה.
חנן
Printable View
כל הכבוד ושתי הערות...
קודם כל ממליץ מאד להחליף את "החנוכיות " של הצנרת לכאלו שיש להן ברז לכל צרכן.
שנית , כדאי מאד שצנרת הפקס תהיה בתוואי כזה שניתן יהיה באמת לשלוף את הצינור הפנימי ולהחליף אותו במידת הצורך ( מנסיון...)
בהצלחה.
חנן
תודה לכולם,
בועז הצלחת לגרום לי להסמיק...
מיכה, זה פלס לייזר פשוט מאליאקספרס לא פאר היצירה בהבט שרידות אבל מדוייק.
חנן, לגבי מחלק מים עם ברז אינטגרלי, בזמנו רציתי כזה ואני כבר לא זוכר מי אמר לי או למה, אבל זכורה לי אמירה שזה לא תקני או לא עובר ביקרות של מעבדה או משהו בסגנון, בכל מקרה יש לזה גישה נוחה יחסית ותמיד אוכל להחליף.
לגבי שליפה של הצנרות, בהחלט התחשבנו בזה והיו גם כמה שבדקתי שזה נשלף בהם, נקווה שגם בשאר זה יעבוד כי עכשיו זה בכל מקרה מחייב אותי להרים את הריצוף.
עירא
כמו שאני רואה הצנרת פקס שלך היא לא לפי התקן.
בגלל הברז, החנוכיה דווקא לפי התקן.
חובה שכל החלקים יהיו מאותו חומר(פליז במקרה הזה).
במידה ותעלה הכול לפי התקן(ולפעמים גם לא) תוכל להזמין את גולן(החברה שמייצרת את הצינור פקס) והם ייתנו לך אחריות ל 10 שנים.
בהצלחה!
https://golanplastic.com/%D7%AA%D7%A...-%D7%94%D7%A7/
את גולן אני כבר לא אזמין כי הם צריכים לבוא ולראות הכל לפני הריצוף, כך שעכשיו מאוחר מידיי. לגבי החלפה של הזוויות של הברזים, אם זה חשוב אני אחליף.
דבר איתם, לפעמים מספיק להם רק תמונות.
אין לך מה להפסיד.
המלצה שנוגעת להרכבת לוחות הגבס
1.רצוי מאד שלוח הגבס לא יהיה מתחת לקו הריצוף אלא
מעליו 1-2 ס"מ.
2.בהתקנת לוחות הגבס בצורה אופקית,רצוי שתיפרי הרוחב לא יהיו בקו אחד
אלא בדירוג,כמו בנייה.
היי עירא. אל תתאמץ עם גולן... בכמה מאות דירות, מעולם לא ראיתי כשל בצינור פקסגול.
הכשלים הבודדים נבעו מחיזוק לא נכון של אביזרים ובעיקר חיזוק יתר של נקודות מים (למשל ברזי ניל) שגרמו לסדיקתם.
חשוב לבצע טסט לחץ לכל המערכת (בניטרול דוד המים) עם 10 אטמוספרות וזוכים לראש שקט.
אגב, וותר על ברזים לכל קו, גם כך לאחר תקופה קצרה הם נתפסים מאבנית.
Sent from my SM-A720F using Tapatalk
אין עידכונים?
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
יש עדכונים.
גבס.
כבר כתבתי על הגבס בעבר, אז תקציר למי שלא זוכר כל הבית מצופה בשתי שכבות גבס מבפנים. שכבה ראשונה פלטות שוכבות (בהסטה, כמו לבנים ברוב המקומות) ושכבה שנייה פלטות עומדות (ובשכבה הזו יש שימוש בפלטות עם 4 פאזות לטובת החיבורים האופקיים).
את השכבה הראשונה התחלתי כבר לפני הרבה זמן, אבל כשהתחלתי עשיתי את מה שהיה קל. הבעיות התחילו בעיקר בקירות שמעליהם ישנן קורות עץ (שהרוחב שלהן שונה מהרוחב של פרופיל הפלדה) ולכן יש צורך בספייסרים על מנת שלפלטות הגבס יהיה למה להתפס והן לא יהיו באוויר.
בעיה נוספת היא שהקורות מונחות כך שבקירות שונים המרווחים שונים (בין שני צדדים של אותו הקיר) ולפעמים גם ישנו מרווח שונה לאורך אותה הקורה עקב צורת הקורת עץ עצמה ולכן יש צורך בספייסרים בעובי שונה עבור הקורות השונות.
קובץ מצורף 118655
קובץ מצורף 118656
קובץ מצורף 118657
קובץ מצורף 118658
אחרי שתפרתי את כל החיבורים של הקירות פלדה אל קורות העץ, עברתי לעשות הכנות לקונסטרוקציה עבור תקרות הגבס שיש לי בחדרים הרטובים (מקלחות) ובכל האזור שמתחת לגלריה
קובץ מצורף 118659
קובץ מצורף 118660
קובץ מצורף 118661
(למי ששם לב, ישנה עצירה בפרופילים של הגבס לטובת "שתילה" של פרופיל U שיחזיק את זכוכית המקלחון באופן סמוי)
קובץ מצורף 118662
ואחרי ההכנות, מנקים שאריות לכלוכים ושבבים, ממלאים בבידוד ומתחילים לחבר את פלטות התקרה (ובגלל שאין לי הרבה תקרה, וגם אין לי מתקן הרמה, אז עושים את זה ידנית 2 אנשים) שהן כמובן פלטות עם 4 פאזות.
קובץ מצורף 118663
קובץ מצורף 118664
קובץ מצורף 118665
קובץ מצורף 118666
קובץ מצורף 118667
קובץ מצורף 118668
קובץ מצורף 118669
ועכשיו אחרי ההקדמה, אפשר לעבור לשכבה השנייה של הגבס.
בשכבה הזו כל הגימורים הרבה הרבה יותר משמעותיים ולכן הכל צריך להיות מאוד מדויק. בגלל שהגג נמצע בשיפוע 40% (עבור כל מ' בציר X זזים 0.4 מ' בציר Y) את הקצה של הפלטה שייפתי בשיפוע זה על מנת שהן יהיו צמודות לגג.
קובץ מצורף 118671
קובץ מצורף 118670
על מנת להגיע לבידוד אקוסטי מיטבי של הקירות השתדלתי למזער את כמות המקומות בהן ישנה חפיפה של בין חיבור פלטות שוכבות לבין חיבור פלטות עומדות. בכדי להתמודד עם בעיות סדיקה שנפוצות בקירות גבס, הנחתי את השכבה השנייה בכל הבית בצורה של לבנים וגם לא ביצעתי חיתוכים או חיבורים של פלטות צמוד לשפה של דלת או חלון (דבר שהצריך חיתוך של פלטות בצורות "מוזרות")
קובץ מצורף 118672
קובץ מצורף 118676
(למי שזוכר שכתבתי שהשכבה הראשונה הייתה מונחת כמו לבנים ברוב הבית, אז זה המקום היחיד שהיא לא כך...)
לגבי ההגבהה שישנה מתחת לפלטות אפרט בהמשך.
קובץ מצורף 118673
קובץ מצורף 118677
ישנם מקומות בהן הפאזות של הפלטה לא נותנות מענה ויש צורך להכין פאזות לבד. ישנו כלי יעודי לעניין אבל הוא ייקר עבורי (אני לא מתכנן עוד הרבה עבודות גבס בקרוב...) ולכן בעזרת דיסק יהלום 4.5 חירצתי את הפלטה ולאחר מכן הדבקתי חזרה וייצרתי פאזה במקומות הנדרשים.
קובץ מצורף 118674
קובץ מצורף 118675
תוך כדי שאני עובד על השכבה השנייה של הגבס הגיעו החלונות שהזמנו (על איך בוחרים צבע לחלון אני לא ארחיב כי אין מספיק מקום בשרתים של ג'יפולוג, אבל אסכם שבחרנו בסוף צבע RAL 7038) והותקנו באותו היום
קובץ מצורף 118679
קובץ מצורף 118678
נדמה לי שכבר כתבתי בעבר, אבל למקרה ששכחתי (ואין לי כח לחפש) הזיגוג בכל החלונות בבית הוא בידודית טריפלקס כלומר (מבחוץ פנימה): 1. זכוכית מונוליטית מחוסמת עם ציפוי מסנן קרינה אינפרה אדומה
2. מרווח אוויר (לטובת בידוד טרמי, בעובי המקסימלי שמאפשר פרופיל האלומיניום)
3. זכוכית רבודה (שתי זכוכיות מודבקות אחת לשנייה עם פילם PVB ביניהן, במקרה שלי עובי הפילם שביקשתי הוא 0.76 מ"מ לטובת בידוד אקוסטי טוב יותר)
קובץ מצורף 118681
משקל של 1 מ"ר זכוכית בעובי 1 מ"מ הוא 2.5 ק"ג משקל של כנף בשטח 2.56מ"ר עם זיגוג בעובי 12 מ"מ הוא 77 ק"ג לא ממש כנף של דלת שמפרקים לטובת נקיונות...
קובץ מצורף 118680
קובץ מצורף 118682
ובמבט מבפנים עם הגבס והחלונות
קובץ מצורף 118683
קובץ מצורף 118684
ואם כבר יש חלונות, אז בניתי גם דלת ראשית זמנית כדי שאפשר יהיה לסגור את הבית.
קובץ מצורף 118685
קובץ מצורף 118686
במקביל לעבודות האלו, אפשר להתחיל לעשות רובה ברצפה ולטובת העניין גייסתי כח עבודה זול
קובץ מצורף 118687
הדבר הבא שצריך לעשות הוא הגמר של הממ"ד.
כמו שכתבתי כבר בהתחלה טיח זה לא משהו שאני יודע או רוצה לדעת לעשות, אז הבאתי לטובת העבודה את צדקי הטייח שיעשה את העבודה.
קובץ מצורף 118688
קובץ מצורף 118689
(ועל הדרך גם עשיתי רובה בממ"ד)
קובץ מצורף 118691
קובץ מצורף 118694
קובץ מצורף 118695
בפרק הבא:
חיפוי חיצוני
קובץ מצורף 118696
עירא
נפלא!
שתי הארות-
הטיח בממד למיטב זכרוני אמור להיות טיח יעודי ועם רשת שקועה בתוכו.
2. אצלי יש גם תקרת גבס ושמתי לב אחרי כמה שנים שהבית בנוי שהתחילו לי סדקים בחומר מילוי שבתפר בין הקיר לתקרה.
אני מניח שזה קורה בגלל שכשסוגרים דלתות ואין לאוויר לאן לברוח אז הוא ״מנפח״ את התקרה.
אצלי זה מציק לי בעין ואו שאעשה קרניז מסביב או שאבצע עוד חיזוקים מקורות עץ דקורטיביים מהצד הפנימי של התקרה
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
בוקר טוב,
לגבי ההארות
בטיח ממ״ד לפי תקן ישראל 5075 סעיף 3.2 http://www.sii.org.il/Templates/STAN...eName=5075.PDF במידה ועובי הטיח הכולל (שכבת הרבצה, שכבה מיישרת ועליונה) הוא עד 7 מ״מ לא נדרשת רשת חיזוק לטיח.
במידה והעובי יותר, עושים שכבת הרבצה, שכבה מיישרת, שכבת גמר ראשונה דקה וכשהיא רטובה עדיין מטמיעים בתוכה רשת ועל זה שכבת גמר נוספת. בכל מקרה העובי של כל המערכת לא יעלה על 25 מ״מ.
לגבי ההארה השנייה זו בעייה שאני צופה שתהיה גם אצלי, על מנת להימנע ממנה בחיבור שבין פלטת הגבס של הקיר לתקרת העץ אני מתכנן להשתמש בחומר של סיקה שנועד למילוי תפרי התפשטות (יש לו גמישות גבוהה מאוד) ולא לעשות שם שפכטל שאיננו גמיש. מקווה שזה יעבוד (עוד 5 שנים אני אדע...)
עירא
לקחתי את הרעיון של הסיקה...
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
לפני שנעבור לחיפוי החיצוני (כמובטח בעדכון האחרון) כמה השלמות:
חלון ממ"ד הותקן גם כן (מדובר בחלון שונה משאר החלונות על מנת לעמוד בהנחיות הג"א.
קובץ מצורף 119809
בחדרי הרטובים, על חלק מהקירות הדבקתי את הקרמיקה ועל חלק לא. הדבר יוצר "קפיצה" במישור הקיר בעובי של 1.5 ס"מ בערך. על מנת לגרום למישור הקיר להיות אחיד, החלטתי על הקירות שללא הקרמיקה לשים גבס. בשביל שהגבס יחזיק מעמד בחדרים הרטובים השתמשתי בלוחות BLUE-EX, לוחות גבס שמיועדים לסביבה רטובה (ניתן לראות בתמונה שהליבה שלהם מכילה הרבה סיבי זכוכית)
קובץ מצורף 119807
קובץ מצורף 119808
ועכשיו נעבור להשלמה של נישות וסגירות גבס פנימיים.
נתחיל בלבנות שלד לספרייה (שמפרידה בין החלל הציבורי לפינת המשפחה)
קובץ מצורף 119810
השלב הבא הוא להתקין את המזגנים הנסתרים על מנת שאוכל לבנות את ההרחקה של הקיר שמסתירה אותם. לטובת העניין איש המיזוג שלי בנה להם קונסטרוקצייה שעליה הם ניתלו ואני בניתי מסביב את קונסטרוקציית הגבס להסתרה)
קובץ מצורף 119811
קובץ מצורף 119812
קובץ מצורף 119813
קובץ מצורף 119814
קובץ מצורף 119815
המזגנים תלויים ליד קונסטרוקציית הגבס, ובכדי למנוע בריחות אוויר ויצירת וויברציות בקונסטרוקציה, ביניהם יש ספוג אטום
קובץ מצורף 119816
קובץ מצורף 119821
ובסוף ככה זה נרבה (הגרילים לאספקת האוויר יותקנו בסוף, אחרי הצבע)
קובץ מצורף 119819
קובץ מצורף 119818
ואי אפשר בלי יצירות אומנות בגבס (ככה זה כשהילדים באים לעבוד...)
קובץ מצורף 119817
קצת נקיונות לפני שמתחילים שפכטל
קובץ מצורף 119820
עירא
עירא,
משך את תשומת ליבי דווקא המזגן הקונבנציונלי שקיבל חיפוי גבס.
אני מהרהר בלקבור אצלי בסלון מזגן דומה בשביל להיפטר מהרעש ומהמראה.
האם המזגן אצלך שואף דרך הגומחה מתחתיו?
האם ראית כאלו התקנות שעובדות?
פתח שירות אצלך מהיכן?
יש בהחלט עניין בעוד הרבה תמונות.
ישר כח. אם אומר שוב שזה נראה נפלא זה יהיה הרפחות ממה שאני חש כלפי הפרוייקט הזה.
מתי אתם כבר נכנסים?
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
פששש... נראה כמו בית של גדולים :rolleyes:
בית מדהים, כל הכבוד
Sent from my iPhone using Tapatalk
בועז,
המזגן העילי ״הנסתר״ זה אילוץ ממש לא הייתי עושה מזה אידיאולוגיה.
הוא אכן יונק מהגומחה שמתחתיו (הגומחה זה ארון החשמל שיקבל שתי דלתות שבחלקן התחתון יהיו רפפורט לכניסת אוויר) לגבי פתח שירות, לזוג המזגנים יש פתח בחלק התחתון (שפונה לרצפה) ובכל הנישה שלהם אין בעייה ללכת ולתת שירות מלא למזגנים. למזגן העילי תהיה גישה חלקית בלבד (בעיקר לצידו התחתון) מהארון חשמל ובמידת הצורך אני אפתח את הגבס לטובת שירות.
לגבי מזגנים כאלו שעובדים טוב, אני לא מכיר ואני מעריך שתהיה פגיעה מסויימת בתפוקת הקירור (המזגנים האלו לא נועדו לשאוב אוויר ולכן במידה ויהיה מלל לחץ גדול לדעתי הוא לא יסחוב, אבל כפי שכתבתי קודם לא היתה לי ברירה וזה הפיתרון הכי פחות גרוע שמצאתי)
כמה בעיות שאני חושב שאני רואה...
יש לך הצלבה בין היניקה לפליטה.
אם אני מזהה נכון היניקה מהחלק העליון של המזגן העילי .
לא טוב ונדמה לי שגם אסור להתקין מזגן מעל חשמל. מזגן במצבים מסוימים הוא מיים.
הגבס סביב המזגנים ירוק?
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ