על ידי התקנת קבל אפשר להתגבר על המשוכה הזו.
לא יודע כמה זה בטיחותי ורצוי, אבל כן יודע שזה עובד.
Printable View
לך תשיג גנרטור. בשבת ניסיתי לעזור לחבר לרכוש גנרטור מושתק. עברנו חמישה בתי עסק בבאקה אל גרביה. אין מלאי בכלל. באחד מצאנו גנרטור פורד שנראה משומש. מצד שני, חח״י ורשות החשמל מודים שיתכנו הפסקות חשמל של כמה ימים.
אם הבנתי נכון את מה שרשמת אז עשית ״רק״ שני פאולים חמורים ואם אני טועה אז סליחתי אבל כדאי להבהיר…
א. לא ניתקת את האפס של חברת החשמל מהבית אלא רק את הפאזות?
ב. השתמשת במה שמכונה כבל התאבדות.
מהלוח לגנרטור. אמנם כשהמפסק לצד הגנרטור אין בו לכאורה חשמל אבל זה עדיין לא מרגיש לי נכון.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
כמו רבים גם אני מעוניין בגנרטור חרום.
מקרר, קצת תאורת לד, טעינת סלולר ובעיקר תחושה של טיפה נורמליות בכאוס הפוטנציאלי.
לא מחפש חיבור ישיר ללוח אלא KISS, גנרטור בחצר, כבל מאריך לתוך הבית, חיבור ישיר למקרר ולשאר הצרכנים.
בעיות מלאי כמובן.
מישהו מכיר את החברה הזו: Konner & Sohnen
מיובאת על ידי חברת גודמן, לפי האתר שלהם הם חברה רצינית אבל לגמרי לא מוכרת לי.
נמצאים באשדוד שזה קל״ב עבורי, וצפויים לקבל משלוח בקרוב.
כאן מגוון הגנרטורים שלהם. מחירים סבירים.
https://generac.co.il/product-catego...-not-silenced/
החברה המייצרת היא לכאורה גרמנית והיצור סיני.
למישהו נסיון איתם?
זו חברת מדבקה שמחזיקה תיבת דואר בגרמניה ובפועל כולם סינים?
עברתי על השרשור מההתחלה והמסקנות הן:
אני עדיין חושב שכדאי לנצל את ההזדמנות לדבר ולהזדיין. זה לא השתנה.
אני חושב כמו מנחם: ממיר בריא מאוד שמחובר לרכב מונע, מספיק למקרר ולנטענים למיניהם. מונח בארון ולא צריך ללטף אותו באופן שוטף כמו גנרטור.
מה שטוב ש 3-4 חודשים אחרי סיום המלחמה יד 2 יהיה מוצף בגנרטורים יד 2 חדשים..
בשכונה שלי בקיבוץ התעורר דיון דומה, וביקשו ממני להמליץ על ממיר. כשלעצמי, אין לי צורך בזה, כי יש לי חשמל 220V 3.5KW מהמכונית החשמלית.
אז חיפשתי ומצאתי ממיר שלדעתי יצליח להתניע כל מקרר, במחיר הטוב ביותר. אני לא מתחייב שהוא טוב, או שהמוכר טוב, או שהחישוב שלי נכון.
https://a.aliexpress.com/_oBqP8XU
לבחור את ה12V 220V 8000W 50HZ
רכב מונע יחזיק להערכתי לאורך זמן עד שני מקררים. לא מזגן ובכללי לא שום צרכן שהוא מעל 250W.
ועוד אזהרה מהדיון ההוא, למען הסדר הטוב:
למיטב ידיעתי, כל מקור מתח כזה, חייב משגוח כדי להפעיל יותר ממוצר אחד בו זמנית, כדי למנוע סכנת התחשמלות במקרה של תקלה במכשירים. זה נכון גם לגנרטור או ליציאה מרכב חשמלי.
אני יודע שלא הרבה מיישמים את ההנחייה הזו, גם אני לא, אבל כדאי להכיר.
גנרטור 4.5 kvA עולה כמה אלפי שקלים. רכב חשמלי סביר מעל 300,000. אני בחרתי גנרטור...
חנן,
המון תודה עד כה, אבל עולה לי שאלה על נס פח השמן שלא מובן לי כאן.
מניח שהיא בסיסית אבל בכל זאת.
נניח שיש לי אלטרנטור ממוצע ברכב, 120 אמפר.
ההספק שלו אם אני זוכר נכון משעורי הפיזיקה בתיכון אי שם בשנות ה 80 הוא מתח כפול זרם, כלומר 120 כפול 12 וולט = 1440 וואט.
איך הממיר הזה מייצר 8000 וואט ולא פורק את מצבר הרכב/מטגן את האלטרנטור/שורף את הפיוז הראשי ברכב?
איך הנס הזה קורה?
מנסיונות שערכתי ברכבים. צריכת חשמל כזו תעמיס את מערכת הטעינה כך שהיא תהיה על הגבול מבחינת מתח טעינה תקין למצבר. לקחתי כמובן את המכנה המשותף הנמוך ביותר מבין הדגמים שבדקתי. יש רכבים עם מערכת טעינה גיבורה יותר.
- - - Updated - - -
אם זה בדיחה אז סבאבה. חחחח. אם לא, אני חושש שפספסת את הרעיון בעצה שלי, שלא קשורה בשום צורה לרכב חשמלי.
כלומר, ללא קשר להספקים של ממיר המתח ל230 וולט, אתה מתכוון שהחוליה החלשה היא בכלל הטעינה של המצבר?
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
הממיר מוגדר כ 8000w. זה רק לפיק קצר של הספק. בפועל הוא 4000w להספק מתמשך, אבל גם את זה אין לרכב שלך. ההספק הזה נלקח ישירות מהמצבר שכן יכול לספק זרמים כאלה לפיקים קצרים. הפיקים הגבוהים האלה הם בדיוק מה שאנחנו צריכים כדי להצליח להתניע מקרר. לאחר חלקיק שנייה של פיק כזה הוא יקח כ140וואט כשהמדחס עובד. לא כל הזמן.
האלטרנטור צריך לספק את ממוצע הצריכה. לא את הפיק.
- - - Updated - - -
בדיוק.
שאלה בקשר לכבל V TO L
מחירים בארץ (לדעתי) מופרכים , כמעט 1000 ש"ח.
לי נראה שזה כבל טעינה (במקרה שלי TYPE 2 ) פשוט
כשבקצה השני יש שקע חשמלי המוגדר "על טיח".
נראה לי שכל "הקונץ" זה איזה חוטים לחבר לשקע (לא מסובך לזהות).
אני טועה ?
רענן
הוזמן הממיר שהמלצת עליו.
חנן, תודה על ההכוונה. נראה פתרון הרבה יותר יעיל ואלגנטי.
יותר ויותר מופיעות התייחסויות שכל הרעש סביב הגנרטורים זה חתיכת עבודת יחצנות יעילה של משווקי מוצרים.
אין קשר בין המכשירים, למעט החיבור הפיזי לרכב.
ראשית, זו פונקציה שונה לחלוטין במכלולי הרכב הפנימיים. הטעינה היא ע"י ספק שמקבל מתח AC מבחוץ והופך אותו למתח DC שמתאים לטעינת הסוללה. הפריקה החוצה ל220V נעשית ע"י ממיר נפרד, שממוקם בתוך הרכב, שלוקח מתח DC והופך אותו לAC. זו חומרה נפרדת (אבל עשויה להיות בתוך אותו מארז) ויקרה, וזה לא מקרי שרוב הדגמים והמותגים לא מציעים אותה. זה לא סתם חיבור נוסף.
שנית, במכשיר עצמו, המתאם, יש נגד בערך ספציפי לדגם שמחבר בין שני חוטים בשקע הטעינה ומגדיר לממיר להיכנס לפעולה.
בנוסף, יש שם לד לחיווי, ומפסק להפעלה וכיבוי, שיתכן שניתן לוותר עליהם.
לענייננו: ניתן לקנות מתאם מעליאקספרס במחיר זול משמעותית ממה שרשמת. הוא חייב להיות ספציפי לארץ היעד ולדגם הרכב.
יש בחור בשם משה, מחברת MEMTEC שמייצר מתאמים כאלה ב600ש"ח, ובזמנו הוא גם פרסם סכימות חשמליות לבנייה עצמית (פשוטה מאוד) של מתאם כזה לאיוניק 5 . אני מניח שניתן למצוא גם לBYD אטו3.
יש יתרונות לשיטה הזו, אבל גם כמה חסרונות:
1. הרכב נשאר מונע לפרקי זמן ארוכים, שעות לילה וכו'. זה אפשרי רק אם יש מקום מוגן להחנות את הרכב.
2. צריכת הדלק של רכב גדולה משל גנרטור, וגם הבלאי, עבודה בסרק תחת עומס על האלטרנטור, כל אלה בהפעלה לפרקי זמן ארוכים יחסית הם חסרונות. אצל מי שעובד הרבה עם גנרטור, צריכת דלק נמוכה זה אחד הפרמטרים החשובים בבחירת גנרטור. כמובן שזה תלוי בתרחיש שאליו מתכוננים אבל ישנם תרחישים שבהם הפסקות החשמל לא יהיו של יום או יומיים אלא יום או יומיים כל יום או יומיים למשך תקופות ארוכות יחסית. החשיבה היא לא מהזווית הכלכלית אלא מהזווית של מלאי דלק לחירום שחייב להיות גדול יותר בהפעלה דרך הרכב.
לדעתי הפתרון הכי טוב הוא פתרון סולארי, היחיד שמקיים את עצמו בלי צורך להצטייד "מבחוץ". אם הוא לא אפשרי עדיין עדיף להחזיק גנרטור, מאשר להפוך את הרכב לגנרטור.
בלי קשר שווה להחזיק ממיר לרכב כגיבוי..