תודה, לא תהיה בעיה לפרסם גם את הדוחות הסופיים.
אסף מצוות חשמל והזרקת מנוע ענה כבר על שאלה ואם תשאלו שאלות אעביר אותם למקומות הנכונים ואנסה לשכנע אותם להצטרף לשירשורים.
Printable View
תודה, לא תהיה בעיה לפרסם גם את הדוחות הסופיים.
אסף מצוות חשמל והזרקת מנוע ענה כבר על שאלה ואם תשאלו שאלות אעביר אותם למקומות הנכונים ואנסה לשכנע אותם להצטרף לשירשורים.
שמח לשמוע!
יש לי שאלה בקשר למנוע אבל אני רוצה לראות קודם את המסלול.
יש לינק או משהו כי לא מצאתי באתר שיש בלינקים מאתר הפרוייקט.
תודה רבה!
הנה 2 תמונות כשאגיע חזרה למחשב בבאר שבע אעדכן את האתר בתמונות נוספות.
הנה עוד קצת תמונות של הרכב.
http://adobe.kodakgallery.com/ShareL...fromshare&Ux=0
יש להקיש על התמונה עצמה.
נראה נהדר, יוצא מן הכלל איך מה שבניתם על המחשב עובר 1:1 למציאות (טוב, אני בטוח שנתקלתם בבעיות, אבל תקן אותי אם זה לא 90%+ ייצר והרכב על פי תיק השרטוטים) ובתוך פרקי זמן קצרים להכעיס ביחס למה שמקובל בתחום בארץ בקרב המקצוענים. וזה, ואני פונה כאן לדו-חי מסויים :wink: - המהות של הנדסה. יעילות.
אני החלטתי שאני שונא אתכם. בחיים לא יהיה לי פרוייקט כזה בלימודים. חלאות.
:grin:
תעבור לבן גוריון :-D אולי תוכל לבנות רכב לליגת ה UROC :wink:ציטוט:
נכתב במקור על ידי אלון_ק
אפשר להגיד שזה מעל 90% עפ"י התכנון.מה ששונה בגדול זה עיגון הבולמים מאחור שתוכנן ובוצע בראש ועל דף נייר.
וכדי שהדברים יקרו בקצב הזה אני וחבריי קמים ב-530 ומגיעים הביתה ב-2030 ועובדים בעמוק כמעט בלי הפסקות.
אני מסתכל על התמונות ומתקשה להאמין שזה שלנו...
יש לנו עדיין דרך ארוכה למצב נסיעה, ואנחנו צריכים להתחיל ללמוד.
עוד תמונות, הוספנו קשתות התהפכות וסעפת יניקה.
פשוט תלחצו play
http://adobe.kodakgallery.com/ShareL...fromshare&Ux=0
מה זה הברזל (?) הזה? למה הוא משמש אתכם? (נדמה לי למשולשים אבל אני לא בטוח שרק לזה)
מה היחודיות שלו?
http://images.kodakgallery.com/servl...0_0_BG.jpg?a=0
תודה
מיכה
לא הצלחתי לראות את התמונה אבל השלדה כולה וגם המשולשים ממגנזיום,קשתות ההתהפכות והתומכים שלה מנירוסטה נראה לי 302 וגם התומכים להגה מנירוסטה.
U are so wrong...ציטוט:
נכתב במקור על ידי אלון_ק
All u have to do is show this thread to as many people as u can in your faculty.
someone will say "if BG can do it- we can too"
believe me- all u need is one staff member that will want it to happen that's all/
Asaf.
זה לא ברזל אלה מגנזיום והפרופיל המסויים הזה יוצר במיוחד למשולשים.ציטוט:
נכתב במקור על ידי lizard
ליזרד אל תתעצל, כנס לאתר הבית של הפרויקט (בחתימה של עומר), לך שם לקישור הטכני, יש שם קובצי PDF של העבודות הסימסטריאליות של הצוותים. בעבודה על השלדה מוסבר בצורה נהדרת כל הנושא של בחירת החומר, של הפרופילים המיוחדים שיוצרו במיוחד לפרויקט, אחד בחתך אליפטי לזרועות המתלים ועוד פרופיל מעניין מאד בשביל העיגונים של קשתות ההתהפכות לשלדה, כי הקשתות חייבות לפי החוקים להיות מפלדה, ולחבר פלדה למגנזיום בצורה חזקה זה לא דבר של מה בכך. פשוט שב ותקרא.
יש לי במתלים מספר חופשים שדי מעצבנים אותי, אינני יודע מהי רמת חופש מקובלת ברכבים סידרתיים או ברכבים שהחברה בונים אבל יש לי הרגשה שהחופש שלי מוגזם.
החופש נובע ממספר סיבות, יש לי מספר אבחנות ומספר פתרונות אשמח לקבל עוד חוות דעת.
1. חופש בין צירים לקדחים, רב הקדחים נקדחו במקדח 10 מ"מ ואנו בתמימותנו הנחנו שנקנה ברגי M10 ואלה יתאימו בדיוק אבל מסתבר שהברגים שקנינו (אלן שחורים) בעלי קוטר של 9.8 מ"מ, אני מתלבט בין שני כמה פתרונות, אחד להשאיר ככה, השני להכנס לפרוייקט קטן של חריטת ברגים (בערך 26) והשלישי אם ניתן לקנות ברגים בגודל המתאים?
2. חופש של מיסב הקצה בתנועה מעלה מטה.ניתן לראות בתמונה שהמיסב יושב בין שייבות, ועקב כך יכול לנוע אולי עשירית מילימטר מעלה ומטה, הפתרון שלי בשרטוט למטה, לקדוח בצד אחד נניח 14 מ"מ ולהכניס ספייסר כך שייהדק את המיסב, האם יש פתרונות טובים מזה?
3. מיסוב הנדנד, גם בתמונה, אנו בחרנו את הפתרון הפשוט ביותר מפני שרצינו להתקדם ולהתחיל לייצר חלקים במחשבה שבהמשך נוכל לעשות מקצה שיפורים.
כרגע יש תותב פליז אשר בתוכו עובר הציר וכדי שהנדנד יוכל לנוע בחופשיות חייבים חופש מסוים, זה גם החופש שקצת מעצבן אותי.
האם יש פתרון למיסוב פשוט וטוב לנדנד שכזה, דרך אגב בתחרות לא כ"כ אוהבים SINGLE SHEAR ולכן הלכנו אחרי ויכוחים רבים על DOUBLE SHEAR אבל אולי SINGLE יכול להיות פתרון טוב.
אשמח לקבל עצות.
יש ברגים בקוטר מדויק הרבה יותר, ברגים תעופתיים מיוחדים. אם אתה מוצא - תודיע לי איפה. מסקנה מספר 1 שאתה רק מחזק אצלי - את ההתאמה הסופית של החורים עושים רק אחרי שיש את הברגים הנכונים ביד. מה לעשות עכשיו? לקדוח חור גדול יותר בשתי מילימטר ולחרוט מתאמים בצורת כובע, דומה בעצם לספייסר שששרטטת עבור מיסב הקצה, רק עם חתך סיבוב בצורת L, שבעצם נותן גם את השייבה מתחת לראש הבורג. יש לכם בית מלאכה, יעשו לכם את זה טיק-טק, הכל בהתאמת לחץ קל לברגים שכבר יש לכם. הייתי עושה את זה מנירוסטה קשה, כמו ה302 שהשתמשתם בו כבר. אפשר גם לרתך את זה היקפית לאוזן, זה נותן עובי נכון באזור של החור (איפשהו בין חצי לקוטר שלם של הבורג). בכל מקרה ההתאמה צריכה להיות פיקס, בזה אתה צודק.
לגבי ספייסר למיסב - יש לך כאמור גישה לבית מלאכה, לא יכולים לחרוט לכם דסקיות מרווח מדויקות שיסגרו את החופש בדיוק? זה לא רק עניין של חופש, ברגע שאתה מהדק חופש כזה אתה גם מכופף את האוזניים מהצד של השלדה וזה בטוח לא טוב.
לגבי נקודה 3 - יש לכם בעייה עם הבולמים האלו, דיברנו על זה נדמה לי, לא? אתם לא יכולים להסב אותם לקצה עם מפרק כדורי נורמלי? אם לא, בוא נחשוב בעצם - אולי, אולי אפשר שהציר של הנדנדה יצוף - יהיה בעצמו מפרק נקודתי? האם הנדנדה תהיה יציבה?
אם אתה לא מצאת ברגים אז כנראה שגם אני לא אמצא...
נראה לי שבאמת נחרוט את אותם מתאמים לקוטר הברגים שלנו.
מה חשבת על הפתרון שלי לגבי מיסב הקצה?נראה לי שאם נעשה את זה נפתור את שתי הבעיות יחד,
המתאם גם יבטל את החופש בבורג כי נחרוט אותו לגודל המתאים וגם יהדק את המיסב אל השייבה התחתונה.
בית המלאכה יכול לחרוט לנו ספייסרים מדוייקים אבל אז נתקשה יותר בתהליך ההרכבה.
כששאלתי על מיסוב הנדנד התכוונתי למשהו שיחליף את תותב הפליז.
ישנה בעיה אחרת שאולי באמת דיברנו עליה וזה העובדה שלבולמים אין מיסבי קצה ולכן על מנת שיעבדו בצורה אופטימלית ציר חיבור הבולם לשלדה וציר הנדנד חייבים להיות מקבילים, כאשר הרכב בתנועה מופעלים כמובן מאמצים על ציר הנדנד והוא מתעוות וכעת שני הצירים אינם מקבילים, מיסב הקצה אם היה, היה מטפל בבעיה זו.
כיצד ניתן לעשות ציר צף בנושא זה,הרי הכוח שמגיע מהגלגל ומהקפיץ שואפים לעקם את אותו ציר כל הזמן.
אני לא חיפשתי עדיין כמו שצריך. לפי התרשמותי יש לכם גישה ו"דיבור" עם מקומות מעניינים.ציטוט:
נכתב במקור על ידי Omer
כן, אני חושב ששנינו מדברים על אותו דבר. אבל בציור שלך חסרה שייבה/טבעת בין ראש הבורג למשטח האוזן, הטבעת יכולה להיות חלק מהספייסר בגוף סיבוב "L" או שיבות נפרדות שאתם חורטים בדיוק למידה, והיתרון הוא בעצם שאתה מוציא את השימסים המדויקים אל מחוץ לאוזן - מה שמקל את ההרכבה - רעיון טוב.ציטוט:
מה חשבת על הפתרון שלי לגבי מיסב הקצה?נראה לי שאם נעשה את זה נפתור את שתי הבעיות יחד,
המתאם גם יבטל את החופש בבורג כי נחרוט אותו לגודל המתאים וגם יהדק את המיסב אל השייבה התחתונה.
בית המלאכה יכול לחרוט לנו ספייסרים מדוייקים אבל אז נתקשה יותר בתהליך ההרכבה.
http://www.jeepolog.com/forums/attac...tachmentid=895
שכח מהציר הצף, סתם רעיון נפל... כנראה שתצטרכו לבנות ציר ממוסב אמיתי. הזרוע שמגיע מהגלגל עם מיסב הקצה מכניסה כוחות אקסיאליים לציר הזה שתוקעים אותו, ואולי תוקעים גם את הציר של הבולם ואת הבולם עצמו, שלא לדבר על זה שיכול להיות שהבולם גם ככה לא עובד חלק אם הציר של העין שלו לא מקביל בדיוק לציר הנדנדה. מוזר מאד שהבולם הזה מגיע בלי חופש בקצה? הכוחות לא גדולים אמנם אבל זה עלול להפריע אם לא תשמשו במיסבים שלוקחים גם כוחות אקסיאליים. ולכן יכול להיות שכדאי מראש לתכנן ציר עם שני מיסבים קוניים קטנים, אותו עיקרון כמו מיסבי הגלגל.ציטוט:
כששאלתי על מיסוב הנדנד התכוונתי למשהו שיחליף את תותב הפליז.
ישנה בעיה אחרת שאולי באמת דיברנו עליה וזה העובדה שלבולמים אין מיסבי קצה ולכן על מנת שיעבדו בצורה אופטימלית ציר חיבור הבולם לשלדה וציר הנדנד חייבים להיות מקבילים, כאשר הרכב בתנועה מופעלים כמובן מאמצים על ציר הנדנד והוא מתעוות וכעת שני הצירים אינם מקבילים, מיסב הקצה אם היה, היה מטפל בבעיה זו.
כיצד ניתן לעשות ציר צף בנושא זה,הרי הכוח שמגיע מהגלגל ומהקפיץ שואפים לעקם את אותו ציר כל הזמן
תודה.
מישהו יכול לתת הסבר על האופן שבו מחובר משולש של טרקטרון?
יש שם איזה שהוא תותב מפלסטיק?
תמונות או שרטוט של החלק מפורק לגורמים יהיה מצוין.
מעניין אותי איך הם ביטלו את החופש שם.
אפשר תמיד להשתמש בבורגי כתף שם קוטר הציר מדוייק עד 25 אלפיות.
אבל אלה ברגים יקרים יותר.