בועז אני יודע איך המערכת עובדת. לבדוק שמן ולבדוק שמן גיר עוד לא עשיתי, אעשה זאת.
בבדיקה סטטית יש ירידת לחץ של 1-2psi בחמש דקות.
מחר אבדוק שוב.
Printable View
בועז אני יודע איך המערכת עובדת. לבדוק שמן ולבדוק שמן גיר עוד לא עשיתי, אעשה זאת.
בבדיקה סטטית יש ירידת לחץ של 1-2psi בחמש דקות.
מחר אבדוק שוב.
אם תאמת נפילת לחץ, המשך לשמור על לחץ בעזרת המשאבה של המכשיר ותוך כדי נסה להקשיב היכן יש זרימת מים שעשויה להיות התקלה שאתה מחפש. ניתן להיעזר גם במקל שמצמידים בצד אחד לבלוק או לראש לצינורות קשיחים, ובצד השני שמים אוזן. צריך להיזהר מאוד מהסקת מסקנות מרחיקות לכת כי בקלות מי שלא מנוסה עלול לטעות. אבל זה יכול להיות אינדיקציה להמשך איבחון מסודר.
אסף.
אני אחפש. בנתיים נאדה.
זו לא צריכה להיות חתיכת נזילה אם איבדתי 3 ליטר בנסיעה של 15-20 דקות ?
מיכה, איזה נוזל קירור יש לך?
לאיכותיים יש ריח חריף.
אתה אמור להריח אותו היטב אם הוא נוזל בתא המנוע החם או נשרף במנוע - יהיה ריח לעשן
JEEP GC V8 98 IR 3.5
Honda 300ex
הזכרתי את זה בשירשור אחר.. בפורום אחר.
איתרע מזלי (=פראיירים לא מתים או טיפשים לא לומדים או שונא מתנות,יחיה) וקיבלתי דיסקברי 2004 (בנזין - 4.6L).
בין יתר הבעיות, המנוע רתח, בזמן נסיעה של הגמד, והגיע הביתה עם חוסר חמור במים (הוספתי גלון נוזל) כשקיטור יוצא מפתח הניקוז של מיכל המים (אין פקק לרדיאטור והמיכל משמש כחלק מהמערכת הסגורה).
המנוע רתח כך, שמד החום הפסיק לעבוד.. בכלל.
יש לציין שהדבר אירע כשבועיים לאחר שביצעתי FLASHING למערכת הקירור, תוך שימוש בנוזל יעודי של פטרסון ונסיעה של כמה ימים עם הנוזל והחלפה (פעמיים) של כל נוזל הקירור... כל זאת, פעמיים (במשך 3 ימים) = 2 מחזורים של פלאשינג.
עוד יש לציין, שפעולה שכזו (של ניקוי מערכת הקירור), יכולה/עלולה לשחרר כל מיני "סתימות" של כל מיני פגמים/חורים/סדקים, במערכת הקירור (בלוק, ראשים, רדיאטורים וכו') ולהביא לנזילות ודליפות ובעיות, שקודם לא היו - אני מודע לכך ולמרות זאת... בערך כמו המודעות שקדמה להסכמה לקבל את הדיסקברי למשפחה...
כאמור...
זמן מה לאחר ביצוע ניקוי מערכת הקירור, רתח האוטו.
הוספתי את גלון הנוזל ויצאתי לנסיעה - האוטו לא התחמם (בנוסף לשעון החום בלוח השעונים, השתמשתי בקורא OBD ואפליקציות שונות באנדרואיד) אבל לאחר כרבע שעה של נסיעה נמרצת (הרבה גז ועצירות), שוב הייתי צריך להוסיף יותר מליטר של נוזל וצינורות הגומי היו נפוחים.. משל עמדו להתפוצץ.
עם העצירה, ניתן היה לראות שאין מים במיכל ופתיחת הפקק הביאה לשיחרור קיטור ועלייה במפלס המים...
כך, במשך יומיים-שלושה, הייתי צריך להוסיף כל הזמן כמה ליטרים של נוזל, כשלכל הסיפור מלווה ריח חריף של נוזל קירור (איכותי - פטרסון שמהלתי ביחס גבוה.. עכשיו קר פה.. לפעמים).
במוסך "שלי", הבעלים לא הסכים להחליף רק פקונג ראש (החשוד המיידי) וממילא עלות העבודה היתה (כמו שבועז וג'ו צוחקים עלי - לא יפה!) מעלה את ערך הרכב בכמה מאות אחוזים = לא יקרה.
לפחות לא בתשלום אחד על תקלה אחת:(.
בקיצור (כאילו... עכשיו נזכרתי לקצר...:rolleyes:).
במסגרת "מה יש לי להפסיד", קפצתי לחנות וקניתי "שמן נחשים" יעודי לפריצת פקונג ראש.
פחות מ-$30..
מאז (כמה שבועות) ש:
- אין איבוד מים... בכלל!
- האוטו לא מתחמם.. בכלל!! (ה-OBD מראה בדיוק מתי נכנס לפעולה המאוורר ומתי נפתח/נסגר הטרמוסטט... בניגוד לשעון החום שתמיד באמצע).
- אין ריח של נוזל קירור.. בכלל.
- הצינורות לא מתנפחים, כמעט (נורמלי).
- אין קיטור, שיוצא מצינור הניקוז.
- חימום הרכב עובד.. יופי (= לא נסתמו/ניזוקו הרדיאטורים ובמיוחד הקטנטן ההוא, של החימום בתוך האוטו.. עדיין)
עד עכשיו... טפו, טפו, טפו.
עוד יש לציין, שבריינג' שלי (בארץ), כשברור שהראשים בעייתיים, חומר דומה (אחר), נתן לי שנתיים של שימוש, לפני שכנראה באמת הגזמתי...
במצב הנוכחי שבעמידה (סרק או גז אבל במקום) האוטו בכלל לא מתחמם ואין בעייה אבל נסיעה של 1/2 שעה מביאה לאיבוד מים (קיטור ניקוז) ואז צריך לעצור כל 10 דקות ולמלא איזה 2 ליטר (כך הגעתי מנקודת הרתיחה ליד התחנה המטאורולגית, עד לגדרה.. שם הרכב נח כבר 3 שנים).
בארץ המלצתי על החומר ההוא לכמה מסכנים (ריינג' ודיסקברי), שהיו צריכים "לעשות" מנוע/ראשים וההוצאה נחסכה מהם...
עוד יש לציין, שאותו חומר בדיוק, האריך את חייו של מנוע XJ של חבר שלי בניו יורק (אחרי 2-3 רתיחות ונסיעה למרחק/זמן לא ידוע בלי מים), למשך כשנתיים, עד שהרכב נגנב.
ופה מדובר בהפרשי טמפ' של עשרות מעלות בין קיץ לחורף.
חאסלו...
לפני שמוציאים (עשרות)אלפי שקלים על ראשים וכו' (גם אם יש סיכויי גבוה שהם הבעייה), אני הייתי ממליץ לנסות כל מיני תרופות אליל... שלפעמים עובדים יפה מאוד.
הנה.
זה הפלא.. שקניתי פה, בארה"ב (ושהחבר השתמש ב-XJ).
עובד... לפחות במקרים שאני מכיר.
http://barsleaks.com/wp-content/uplo.../1111-PNG3.png
וזה החומר שעבד במשך שנתיים בריינג' שלי, בארץ:
http://cdn1.kseal.com/wp-content/upl...-League-04.jpg
ואין לי שום קשר לחברות שמייצרות/מפיצות/מוכרות את החומרים הנ"ל..
איך אין קשר בינך לבין החומר?
שניכם נחשים [emoji12]
אני?
תמים לחלוטין, נשמה טהורה, בעולם של רשעים..
אבל באמת... תאכלס - עובד וזול יותר משיפוץ ראשים.
מקסימום, לא יעבוד ונשפץ ראשים - רדיאוטור ומערכת קירור וכו', אפשר לנקות אם לא יעבוד.
למה לא לנסות?
בועז כרגע יש מי ברז איכותיים ושאריות של נוזל אדום של ולווליין.
אני לא חושב שיש בעיה בראשי מנוע, אטמים וכיוב. אני היום מחליף טרמוסטט, נראה אחר כך מה יהיה.
תקפיד לנקז אויר כמו שצריך הפעם...
מיכה, חלק מהרעיון בנוזל קירור זה הצבע והריח והשמנוניות...
מים יקשו עליך לאתר נזילה. שקופים, נטולי ריח ומתאדים בשניה...
לגבי שמן הנחשים, זה בסדר לטעמי: איזונים וניהול סיכונים. כולנו עושים את זה כל החיים. רק כדאי לדעת וגם להדגיש את הפרמטרים בצידי המאזן ואת הסיכונים.
במקרה הזה, נזילה שמתפתחת, התחממות, עיוות של בלוק המנוע, שיפוץ קומפלט, או החלפת מנוע, וכן, כמובן, תקיעה במקום הכי פחות נוח ובזמן הכי לא מתאים.
כמה עולה סט אטמים עליון?
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
אני חושב שהירידת לחץ נובעת מפקק שלא מתאים ב100%. בכל זאת זה לא קיט בדיקה פרימיום. לא בא בטענות.
יש רעש חלש של שחרור לחץ מהפקק. אני אבדוק אבל נראה לי בנתיים שאוויר יוצא למיכל עודפים כי הפקק גומי לא אוטם באופן מלא.
אוי, WJ מסכן.
חלק מהעניין במי קירור ברכבים מודרניים, זו העובדה שהם יודעים להעלות את נקודת הרתיחה שלהם במערכת סגורה, למעל 100 מעלות צלזיוס, ותנאי העבודה האופטימליים של המערכת הם בכ-100 מעלות, בד"כ כ-100-115.
כאשר שמים מי ברז במערכת הקירור, ב-100 מעלות הם מתעבים, הופכים לגז ולא משמשים יותר כמפנה חום.
ה-WJ המסכן הזה רתח פעם אחת כתוצאה מזה שלא פינו לו את כל האויר ממערכת הקירור.
עכשיו, הבדיקות (הבהנחה שנעשו נכון, וזה לא בהכרח כך) מראות שאטם הראש בסדר ואין בריחת לחץ מהצילינדרים למערכת הקירור.
אז לא רוצים להגיע ל-100 מעלות, אבל זו טמפרטורת העבודה ןלכך מערכת פינוי חום מכוונת.
השתדלתי לא להתערב, אבל ליבי על ה-WJ.
תחשוב שוב, מיכה, האמת מונחת שם ממש לפניך.
בהחלט WJ מסכן. הנחמה שהסבל לא יהיה ארוך [emoji6]
בהחלט פיספסתי..
בעיה ראשונה ( ולא בטוח שיחידה)עם מים שרותחים בפחות מ 100 מעלות...
( מזוקקים רותחים ב 100).
שים פרסטון אדום שמגיע ל מאה עשרים ומשהו...
זה כבר ישנה את נקודת הפתיחה לבדיקה.
עדיין לא ברור לי לאן הולכים המים אם הם לא גולשים ממיכל העודפים.
עם נוזל קירור נכון לפחות תריח אותם.
אתה מגדיר את המושג חעפר מחדש [emoji6]
באמת תודה. אתם בהחלט תורמים להחלטה להפסיק לשאול פה שאלות. אם יש לכם מה לומר ולא בשאלות או רמזים עלומים אז תכתבו.
המערכת אמורה לעבוד על 92 מעלות בערך.
כשהוא רתח היו לו מים אדומים איכותיים של וולוליין.
יש לך משטח בטון או מרוצף להעמיד את האוטו בזמן הבדיקה?
ככה תוכל לראות סימני טפטוף שאולי יתנו כיוון לאיזור הנזילה אם יש כזו.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
כן אבל כבר לא משנה. פירקתי תרמוסטט. ארכיב בלי כדי לשלול סיבה אחרת להתחממות.
רק אל תתחיל גם אתה להעלב פה... מה נהיה לך?
כל מנוע "עובד" אחרת - אצלי בריינג' (מנועי 4.6L) הטרמוסטט נפתח רק ב-96 מעלות צלסיוס - אם אצלך הטרמוסטט נפתח כבר ב-70... נשמע לי די מוזר אבל לך תדע.
בכל מקרה:
- אם אתה שומע רעש של דליפה/פריקה... סימן שמשם בורח לחץ - שפריץ של מי סבון (בבדיקה עם מנוע קר), תגלה את זה.
- אם יש הבדל כזה משמעותי בחום בין הצינורות - סימן שהסירקולציה לא משהו.
- אם אין גזים במים - אין בעיה בפקונג (בד"כ... וכך הייתי מתייחס לזה, שהראשים בסדר, בנתיים).
- אם בכל זאת הגעת להחלטה שצריך לפתוח ראשים ולהחליף אטם... הייתי (בכל זאת) מתחיל בשמן הנחשים... מה יש להפסיד?
- אם צריך להתחיל ליישר ראשים ולסדר את הבלוק ולחרוט ולהחליף מרימים ובוכנות ו... חפש מנוע אחר - כמו שחנן אמר.. עלות-תועלת-זמן..
ומים לא נעלמים סתם כך - או שהם מתאדים במהלך השריפה במנוע או שהם דולפים החוצה מהמערכת.
אם אתה לא רואה דליפה ב-100 מעלות, אל תפסיק. תמשיך לבדוק גם אחרי 100.. עד שהנורה האדומה תידלק או המחוג יגיע לאדום.
זה מה שאני הייתי עושה... מה יש להפסיד?
המערכת בwj עובדת בסביבות ה90-100 מעלות. הטרמוסטט נפתח ב92 מעלות. זה שהיה אחד של 70 מעלות זה לא תקין וזה מה שניסיתי לסדר. לצערי כנראה שבמהלך החלפת הטרמוסטט התעוררו שדים חבויים באוטו. אני לא יודע אם בגלל התקנה לא טובה או בגלל שילוב של רדיאטור תחליפי סיני, מאוורר עייף וכדומה נגרמה בעיית ההתחממות. אני מברר.
וכן, אני רשאי להעלב כשמעליבים אותי.