שמעוני מצברים. קינן קמפינג. לאחרונים יש גם תאים בודדים.
התאים שאני משתמש בהם, 14ah פריזמטיים, מגיעים אליי בתוך כארבעה שבועות, ועולים כשקל לוואט שעה.
Printable View
שמעוני מצברים. קינן קמפינג. לאחרונים יש גם תאים בודדים.
התאים שאני משתמש בהם, 14ah פריזמטיים, מגיעים אליי בתוך כארבעה שבועות, ועולים כשקל לוואט שעה.
הסבר מצויין למתחילים.
https://youtu.be/i4oJYhGKw1s
וכדאי לראות גם את הורסיה הראשונה. חייב לומר שאם הייתי רואה וידאו כזה לפני המצבר הראשון שבניתי - הייתי חוסך שכר לימוד יקר.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
סוג מארז שיכול להתאים למצבר התנעה:
https://www.amazon.ca/MTM-50-Caliber.../dp/B0051F905U
התאים האלה מאותו מוכר כבר הגיעו לקונה, ועכשיו במהלך בדיקה. מעודד.
https://imageshack.com/i/pnXJSmVQj
https://imageshack.com/i/pnludMC6j
הזמין אותם בשמונה במאי והגיעו עכשיו.
שלי כבר שוחררו מהמכס ובדרך.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
שוחררו מהמכס בסין, כן?
- - - Updated - - -
אם אין פה איזה קאצ', או סטוק חד פעמי, זה זעזוע רציני בענף אגירת האנרגיה.
אנא עארף?
מכס זה מכס
אסף. https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...1830bc10c7.jpg
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אני משער שזה בסין.
רק שכתוב שזה יצא מהונג קונג להגיע למכס ב
Destination country
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
מה מספר המעקב?
ניסית ב17track?
הצילום מסך - משם.
באמת לא משנה. כשיגיע יגיע.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
א. הדיון הוא לא על החבילות שלי ואיך אני עוקב אחריהן.
ב. ואיך אתם חושבים אני בודק? בלי מספר מעקב???
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
עניין יותר חשוב.
הסוללות לא אמורות לרדת מתחת ל 2.5 וולט לתא.
אבל יצרן bms גדול ומכובד (ובמקרה מה שיש לי תחת היד) מכוון את הגנת הפריקה ל 2.2 וולט. מה הולך פה?
אסף. https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...5f66abe306.jpg
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
לעניות דעתי, זה רק עניין של גישות שונות, אחד זהיר יותר ואחד מוכן להתקרב יותר לקצוות. יש תאים שבטבלת הנתונים שלהם רשום לא לרדת מ2 וולט. בסוף הרי הכימיה זהה לכולם.
אם היה לך bms מתכוונן הייתי ממליץ בכלל לכוון ל3 וולט, כי אחוז האנרגיה שנשאר לך מתחת לזה הוא ממילא אפסי, אז אין טעם לרדת לפחות מזה.
מהצד השני, ראיתי הרבה פקיעות של מארזים כתוצאה מפריקת יתר (לא אצלי, לא באשמתי, אני ניסיתי למנוע ולא קיבלו את דעתי) וזה קורה באיזור ה1.75 וולט.
אם אתה רוצה להיות זהיר יותר בהגנה, ועדיין מעוניין להישאר דווקא עם הbms הזה, אתה יכול להגן על סה"כ המתח בלי הוצאה גדולה נוספת, בעזרת ניטור מתח ווקאלי, או vsr. באלו הספקים מדובר במערכת שלך?
הזמנתי 4 כאלה שיחליפו מצבר ראשי 12V (כדי לראות איך זה מתנהג).
זה הזמן להמליץ (כולל לינק) על BMS / ספליטר / כל מה שצריך - כדי שהכול יעבוד, תהיה טעינה מאוזנת, אפשר יהיה להפעיל כננת, ובכלל העסק 'ינגן' ולא יתפוצץ תוך כדי תנועה.
שוט
כמו שכתבתי קודם, bms לזרמים של מאות אמפרים קבועים הם יקרים מאוד. אפילו מעל ל1000ש"ח.
אם לא איכפת לך לשלם את זה, ציין את זה, תקבל המלצת קנייה וסגרנו עניין.
אני הולך בגישה שונה למצבר התנעה/כננת. אני מטפל או מתייחס באופן פרטני לכל מצב אפשרי שbms אמור לטפל בו, ונותן לו מענה, או לחילופין, מחליט שאני לא מעוניין לתת לו מענה.
הכדור אצלך.
אם כך, נזקק את הדילמה עם הנתונים:
מצבר עופרת חומצה 'רגיל' בקיבולת של 100 א"ש חי אצלי כ - 5 שנים. עולה כ - 900 ש"ח (מוטלו למשל).
אני מקפיד כמובן על שגרת טעינה סדורה ועל ניהול הפריקה ממנו.
אם התאים האלה יחליפו אותו ויחיו 20 שנה, נראה ששווה להשקיע 1000 ש"ח כדי שזה יקרה, אם אכן BMS זה תנאי.
אא"כ, אתה מציע דרך אחרת כדי שהם יחיו זמן ארוך.
מכיוון שאני כנראה מבין שזה מה שאתה מציע, מה נכון בעיניך לעשות, 'בפרקטיקה של החיים'?
(למשל: להתקין BMS זול שיטפל בטעינה מאוזנת, ומפסק / ברז ידני / ביי פאס - למצב (הנדיר) של הפעלת כננת?)
אפשר לשים BMS צנוע לכל המשימות ואת הכננת שעובדת לעיתים רחוקות ולזמנים קצרים ישירות ללא bms.
גם זה דובר כאן עי זיו וחנן.
הבעיה נותרה למצוא תאים שיתנו 3-4c לכל הפחות.
נראה שזה פשוט לא בכימיה של הlifepo4
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
אפשר לשים במקביל ל bms והצרכנים שלו עוד חוטים עבים ישירות למצבר, עם ממסר גדול שהסליל שלו הוא צרכן של ה bms. הוא יתנתק אם למשל הכננת תתחיל לרוקן את המצבר.
אם זה מצבר שמחליף מצבר 'רגיל' אז הפטנטים האלה לא עובדים כי בסופו של יום ברכב יש רק פלוס אחד ומינוס אחד.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
הbms שאני מציע הוא לא תנאי לתוחלת חיים. הוא הפתרון עם פחות כאב ראש. הרכבת שכחת. זה הפתרון שאני ממליץ למצבר צרכנים כי הוא זול ונוח בזרמים כאלה, והוא נותן מענה לפריקת יתר, שזה מצב עבודה רגיל במצבר צרכנים.
הדרך השנייה דורשת יותר מחשבה.
סיכונים שצריך לטפל בהם:
זרם יתר, פריקת יתר, טעינת יתר, חוסר איזון בתאים, טמפ' נמוכה וגבוהה מדי.
דרך הטיפול:
זרם יתר- נתיך.
טעינת יתר- הווסת המובנה באלטרנטור של הרכב.
איזון: כפי שכתבתי בלייפפו4 עד 4 תאים בטור, אין צורך. אם יותר תאים מזה, להרכיב מאזן. זול וקל להרכבה.
פריקת יתר: למי שמנתק מצבר בסיום נסיעה, אין בעייה. מי שהרכב שלו יודע עצמאית לנתק צרכנים בסיום נסיעה, זה הרבה מהרכבים היום, והוא נוסע מדי כמה ימים ברכב כדי להשלים צריכות זעירות, אין בעייה. אם רוצים הגנת מוניטור או הגנה אקטיבית, בוא נעשה את זה בשרשור אחר, כפי שהצעתי קודם. זה נושא לשרשור בפני עצמו.
טמפ' נמוכה: אני לא מגן. אם הטמפ' תהיה נמוכה מאפס מעלות, אני לא אסע או לא אטעין את המצבר או אחמם אותו קודם. טמפ' נמוכה באחסנה היא לא בעיה.
טמפ' גבוהה. נכתב על זה הרבה. זה כנראה יוריד מתוחלת החיים. או שמרכיבים מצבר במקום פחות חם, או שמקווים לטוב. Bms הוא לא פתרון, יתכן שהוא אפילו הבעייה, כי בתא המנוע הוא ינתק את המצבר וישרוף את האלטרנטור.
מה שהצעתי שיהיו ללא בקרה לשימושים הקצרים הללו.
אבל שוב..תאים (60-100אמפר) שעומדים ומסוגלים להתמודד עם צריכה של מאות אמפרים התקשתי למצוא.
עריכה: העלתי לפני כן בשרשור... קרובים אבל נראה כמו הימור גדול מדי
https://m.alibaba.com/product/160012...y-Cells-3.html
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
כיוון אחר הוא לחפש תאים אוטומטיבים ממכוניות במגרש הפירוקים? מה דעתכם?
יש תאי לייפפו4 עם C גבוה יותר.
אבל השרשור הזה לא עוסק בהם, אלא בתאים שהנתון שלהם הוא 1c לזרם קבוע. אין נתון שלהם לזרם שיא, שהוא תמיד גבוה פי כמה.
מה יש? יש נתון של התנגדות פנימית ונחסוך מהקהל הקדוש את החישוב, אבל בשורה התחתונה בהתנעה ובכינון המתח שיפול על התאים קטן מספיק, כך שישאר מספיק לסטרטר ולכננת.
אז נשאר לעסוק בהתחממות יתר של התאים עקב ההספק שמתפתח בתוכם.
סטרטר, לא בעייה. בוודאי לא ברכב שמניע תקין. אם אתם עובדים על רכב שלא מניע, לא להשתגע עם הסטרטר, והפסקות ארוכות. זה מומלץ תמיד גם עקב חום יתר של הסטרטר.
כננת. פה אני מציע להעיר חושים. לא לעבוד איתה בstall. פרקי משיכה קצרים. הפסקות ארוכות. אנחנו לא באמת יודעים תוך כמה זמן התאים יתחממו לרמה מזיקה. אולי זה המקום לציין שבעומס מקסימלי סופרווינץ' מנחים לא למשוך יותר מ8 שניות רצוף. רוצה לומר שהבעיה היא לא רק מכיוון המצבר.
אסף,
לגבי ה BMS שכתבת, לא הייתי מתפשר על פחות מ 2.5V.
בסופו של יום, זה כנראה הבעיה העיקרית בשימושים שלנו.
לגבי שימוש ב BMS במצבר התנעה \ ראשי -
אם לא רוצים לשלם על BMS יקר ( של מאות אמפר), האילתור הנכון לדעתי הוא שילוב של BMS "רגיל" וממסר צד (latch) כמו הסט שחנן בנה.
כל הרכב והצרכנים מחוברים למצבר דרך הממסר צד.
ה BMS מחובר "במקביל" והיציאה שלו מנהלת את הממסר.
זה פותר את בעיית הפריקה \ זרמים של הממסר.
זרם יתר, כמו שחנן המליץ, פשוט פיוז.
מאחר ובפתרון ממסרים של חנן, ויש כבר ארדוינו, אין בעיה לממש כל לוגיקה שצריך.
מי שבונה מערכת כזו לבד, הבחירה של ממסר נכון היא המפתח לפתרון פשוט.
זה בדיוק מה שכתבתי זיו.
ממסר שהסליל שלו הוא צרכן של ה bms
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
בהחלט. זו הדרך שבה הקומפרסור בטנדר שלי עובד. Bms קטן וזול, שהיציאה שלו הולכת למפסק ידני ומשם לפיקוד על ממסר.
אבל, זה פתרון להפעלה מזדמנת, כמו למשל כננת, או אולי סטרטר.
זה לא יכול להפעיל מערכת באופן קבוע ברכב עומד, כי צריכת הממסר תגמור את המצבר.
לענייננו, אני לא חושב שבשביל הפעלת סטרטר או כננת יש צורך בהגנה מפריקת יתר. כולנו אנשים טכניים, נבונים ואחראיים ויכולים לשים לב ולנטר מה אנחנו עושים בזמן אמת. הצרכנים האלה לא מופעלים במצב שאנחנו רדומים. למי שבכל זאת לא סומך על עצמו, זמזם מתח נמוך בשנקל יעשה את העבודה.