נראה מצוין, תוכל לתת עוד פרטים?
משאבה פנימית או חיצונית ואיזו, חזרה של עודפים או בלי, באיזה שסתום אתה משתמש, עם ספוג בפנים או רק מחיצות...
תודה!
Printable View
מורן שלום
נראה מדהים, סחטיין
למה לא למקם את הגלגל הרזרבי מחוץ לשלדה, בערך מאחורי הדיפרנציאל.
זה יוריד אותו בכמה סנטימטרים טובים (מרכז כובד וגם גישה מהירה להחלפה)
אילון
שלום רני
שכחתי להזכיר שהפלאנצ' עם התבריגים בחלקו העליון של המיכל הוא בעצם הבית למשאבת הדלק המקורית של האודי
צנרת הדלק (כולל העודפים) שבאה עם חיבורים מהירים אורגינלים של אודי תחובר מהמשאבה למערכת ההזרקה על המנוע
ושני היציאות הנוספות הם המילוי והנשם
לאיזה שסתום אתה מתכוון?
האמת לא מכיר שמשתמשים בספוג פנימי אבל התיכנון כרגע הוא רק מחיצות
הכוונה לשסתום שמאפשר כניסה של אוויר ככל שדלק יוצא אבל נסתם כשהרכב הפוך. אגב, חשבת אולי לקצר את המיכל ולהגביה אותו? ככה הגלגל ספייר יושב נמוך יותר כל הזמן וירידה בכמות הדלק משפיעה פחות על מרכז הכובד (כי כל המיכל קרוב יותר למרכז הכובד). האמת שאני לא יודע כמה השפעה יש ל75 ליטר, אולי מישהו עם נסיון יוכל לתת קצת מלל לגבי ההרגשה השונה כשנוסעים עם מיכל מלא או ריק במכוניות מהסוג הזה (כמו ע או בלי ספייר לצורך העניין).
שלום אילון
נראה לי בעייתי למקם את הגלגל הרזרבי מחוץ לשילדה , (עם המיקום שאתה מתכוון צמוד אל שני הצינורות האנכיים ממש מאחורי דרפרנציאל)
וגם מאוד קרוב לקרקע
אבל כשהדפרנציאל האחורי ימוקם על שני הצינורות , אני אבדוק על הרכב את הצעתך !
שלום רני
למשאבה יש מגבלת עומק 225 מ"מ , יותר עמוק היא כבר לא תישאב ,
לכן המיכל נבנה שטוח , אין ספק שמיכל עמוק וצר ממש מאחרי הקשת הראשית היה טוב יותר
בקשר לשסתום החד כיוני
בעצם צריך להוסיף פתח נוסף ,או יותר נכון " מופה " להתקנת השסתום תודה על הערה!
מיכל צמוד לקשת המרכזית דורש קיר אש, לדעתי רצוי למקם את המיכל כמה שיותר רחוק. כנ"ל לרדיאטור מים ושמן.
חשבת למקם את הפלנג' של המשאבה בניצב, כלומר שהשמאבה 'תשכב' במקום 'לעמוד'? ככה תוכל לשים אותה ממש נמוך ולבנות מיכל גבוה. שווה לבדוק אם המשאבה מסוגלת לשאוב גם ממצב שכיבה, נראה לי הגיוני שכן. למיכל צר וגבוה גם יתרון בכך שהוא צריך פחות שוברי גלים ופחות רגיש לשיפועים חזקים.
מה זה "מופה"?
אגב פה יש דוגמא לספוג מונע שכשוך, פשוט ספוג שמקשה על הנוזל לזוז בהעברות משקל. תופס בערך 1% מהנפח במיכל. סתם להעשרת השרשור...
http://www.sportbikes.net/forums/rid...tank-foam.html
גם אם המשאבה עומדת, ניתן לבנות מיכל לא שטוח - המיכל לא חייב להיות סימטרי, המשאבה לא חייבת להיות באמצע, והיא לא חייבת להיות דווקא בשיא הגובה...
רני
המשאבה ניראת בצורת צינור בקוטר 120 מ"מ פתח שאיבת הדלק נמצא בחלקה התחתון במרכז והוא בקוטר 60 מ"מ
נניח שהפלאנץ ממוקם בצורה אופקית בחלקו הנמוך ביותר של המיכל , היה הפסד די גדול של דלק בגלל גובה פתח השאיבה
שלום נמרוד
המיכל לא חייב להיות סימטרי - אבל נראה לי עדיף מבחינת חלוקת משקל פשטות הבניה והתיכנון
העדפתי לתכנן את המיכל שטוח כי -יותר קרוב לקרקע יותר יציב
הדבר היחידי שלא מסתדר לי בראש הוא שהמאבה תהיה מתחת פני הדלק
עם צינור דלק נקרע / נחתח או כול נזק אחר כול הדלק שהיה מעל גובה פני המשאבה יתרוקן - לא?
אם צינור דלק נקרע, והמשאבה עובדת ובונה לחץ, אז מה זה משנה באיזה גובה היא?
בכל מקרה, הנקודה, של רני ושלי אני חושב, היא שהאחורה של הבאגי שלך ריק לגמרי מלבד אותו דיפרנציאל קטן ודרישפט קצר - מתבקש למקם את מיכל הדלק:
1. צמוד לקיר האש.
2. צמוד לרצפה - אם הוא כבר מיכל צורתי בנוי במיוחד, אז עם תעלה לדרישפט ושני פיקאפים לדלק.
3. כמה שיותר רחב - שיגיע מצד לצד של הקבינה.
אי אפשר לחבר איזשהו צינור לפתח השאיבה של המשאבה כדי לשאוב מתחתית המיכל (ואז אולי גם לפצל לשתי נקודות שאיבה)?
והערה אחרונה לגבי מיכל דלק ומה שבאמת נכון לעשות: מיכל דלק בתקן FIA FT3 של 22 גלון עולה סדר גודל של 500-600$ בחו"ל (יש שני מותגים - ATL ו Fuelsafe) גם אם כרגע אתה לא רואה עצמך משקיע סכום של 5,000 שקלים (בארץ), לפחות תבחר בגודל סטנדרטי של מיכל כזה, ותתכנן מסביבו. בגלגול הראשון של הרכב, בנה מיכל תואם במידות, וכשתחליט, תוכל לעבור מיידית למיכל אמיתי.
יש איזו שהיא בעייה עם משאבה חיצונית??
שלום נמרוד
עם צינור נקרע אז אני אכבה את המשאבה , השאל עם הדלק יפסיק ליזרום?
אחד השיקולים בתיכנון המיכל היה לא לחרוג מגבולות המישורים שבין צינורות השילדה כדאי לאפשר בנית חיפיים פשוטה
אם תשים לב ( אולי בהטלים אחרים היה אפשר לראות יותר טוב) צורת המיכל אינה חורגת.
לפרק את המיכל והתושבת שלו לא תהיה בעיה ,עם אחליט לשנות מיכל
אי אפשר לחבר שום דבר לפתח השאיבה של המשאבה ,הוא מחוסה ברשת קבועה סטנדרטית
שלום מיכה
ברכב מתוכנן להיות קיר אש , ולא סתם קיר אלה קיר קיר מלמטה עד למעלה ,והיה בו סוג של פתח גישה לאויר שיזרום לרדיאטור מאחורה! ( דני אתה מוזמן להעתיק!)
שלום סוזי
אני מעדיף להשתמש כמה שיותר במיכלולים הסטנדרטיים של האודי , חוסך לי לבנות מערכת חשמל שלמה ,
על המשאבה יש חיבור לקונקטור שמתאים לצמת החשמל , כמו גם יציאת השאיבה והעודפים , לחיבורים סטנדרטיים לצינורת הדלק שגם בהם אני עומד להישתמש
קצה התקדמות !
הזרועות הקידמיות העליונות רותכו , לאחר שהספתי להם את הערות של נמרות (הפלאך סביב התפוח) ושל אמנון חיתוך V בנקודת החיבור של המיסב , ובמהלך השבוע אני מקווה להעמיד את הרכב על הרגליים!
אני חייב לשאול, מה הקטע של ההברגה הזו? כרי המיסב לא יברח לשום מקום. זה לא מוט שיש לו הברגות נגדיות בשתי הקצוות.
למה אום פשוט לא יעשה את העבודה?
עבודה נהדרת. כל הכבוד.
כייף לראות ריתוכים כאלו יפים , בהצלחה בהמשך .
שלום מיכה
בגדול אתה צודק ,אום יכול לעשות את העבודה ,
אבל לדעתי פחות טוב ,
אני ראיתי ברכבים שמשתמשים באומים בתור נעילה למיסבים , בעיה שהם נפתחים ,
האפציה של הבאנגים ( החבקים) ניראת לי אמינה וחזקה יותר !
במהלך השישור נמרוד העלה את העניין של הבנגים , אני בטוח שהיה לו הזבר טוב יותר !
חנן תודה !
zagi תודה ! מקווה גם שיחזיקו ;)
אני מבין את השימוש במוטות שבשני הקצוות יש מיסבים והמוט יכול להסתובב, פשוט כזה אום נראה לי משמעותית כבד ויקר מאשר באנג ריתוך פשוט.
העבודה מאוד מרשימה. הריתוכים מאוד יפים.
!:)
מיכה, שתי השיטות מקובלות. עם תפיסה בצביטה יש לך יותר מרווח לכיוונון כי האום לא מבזבז אורך של הברגה שיכול היה להיות בפנים. בגלל זה גם משתמשים באום בעובי חצי ולא באום רגיל במידת האפשר. אום אגב אפשר לאבטח על ידי פיק של ריתוך .
איזה מסרק הגה אתם שמים?
איזה יופי יאללה, נראה קומפקטי, מורן , מה האורך הכללי ומרווח הסרנים ?
מיכה
תעיף מבט בדף מספר 5 , מתואר הליך הבניה , החלקים , וההרכבה ,
לא יודע איך ההגה הולך להרגיש ולתפקד , האופציה של לקנות תמיד פתוחה! ( אולי אפילו דרכך!)
שלום חנן
מרווח הסרנים 2.85 , והאורך הכללי - מקצה הגלגל הקידמי עד לקצה הקשת האחורית שסוגרת את הזנב 3.75
הרכב בהחלט די קטן , ומאוד מסקרן איך הוא יתנהג ???????
יש הרבה יתרונות לרכב קטן וקל, החל מאפשרויות שינוע , איכסון וכ"ו ווכמובן קל יותר למכלולי ההנעה. יחד עם זאת לא תוכל לנסוע מאד מהר בגלל מרווח הסרנים הקצר יחסית. 120-130 קמ"ש יהיו לדעתי המקסימום . מעבר לזה הרכב יתחיל "לזרוק אבל אם תוכל לנסוע 100-110 לאורך זמן , אתה תיהנה מאד מאד.
חנן, מרווח הסרנים לא קטן במיוחד או בכלל - למעשה מורן בונה בול במידות האופייניות של רכב T1 4X4 - מרווח סרנים מקסימלי 2.90, רוחב מקסימלי 2.00, מנוע לפני מרכז הרכב, וגלגלים מקס. 32 אינץ' - ואתה לא יכול להגיד על הכלים האלו שהם לא יכולים לסוע מהר...
מורן תענוג לראות את ההתקדמות!
חנן גם אצל מורן המנוע קדמי מרכזי , אתה כנראה לא עוקב אחרי השירשור
מורן כייף לראות איך לאט לאט הרכב נבנה , ובצורה יפה וטובה .
עידו
נ.ב : חנן לא נעלמתי פשוט עברנו דירה לבית החדש שבנינו ולקח לנו שלושה שבועות להתחבר לאינטרנט כך שמסיבה זו לא הייתי באתר .