שלום לך חשבתי רק לי יש שריטה יש לי בלייזר 82 4*4 5.7 אני בשלבי שיפוץ,פרקתי את כל האוטו אני בשלבי הרכבה אחרי פחות וצבע השמח לשתף את כולם בעזרה וללמוד על בלייזר עוד שבת שלום חג שמח.
Printable View
שלום לך חשבתי רק לי יש שריטה יש לי בלייזר 82 4*4 5.7 אני בשלבי שיפוץ,פרקתי את כל האוטו אני בשלבי הרכבה אחרי פחות וצבע השמח לשתף את כולם בעזרה וללמוד על בלייזר עוד שבת שלום חג שמח.
אבי, ברוך הבא!
נשמח אם תפתח שרשור אישי עם הפרטים של השיפוץ שלך.
אתם עושים עבודת קודש
פתחתי שירשור בשם בלייזר 82
צריך עזרה להעלות תמונות?
רוב עכשיו התוודעתי לתהליך השיפוץ המדהים .
אין מילים , כל הכבוד !
זו התרופה הכי טובה לשיגעון !!!
סע בדרכים טובות .
הרבה זמן לא עדכנתי, אבל זה לא אומר שלא היו עדכונים ותוספות על בסיס שבועי.
השיפוץ כולו התחיל בגלל שהדלתות לא נסגרו כמו שצריך, אז פרקתי דלתות ומשם הדרך לפירוק מלא הייתה מהירה.
הפעם הייתי צריך מקום לשים את הכפתור שמפעיל את הטעינה של המצבר הנוסף (הסיפור המלא + תמונות עוד יגיע)
לא הצלחתי למצא מקום מספיק נגיש בלוח השעונים ולכן החלטתי לבנות קונסולה בין המושבים עם מקום לכפתור.
על מנת לשמור על טיפה אותנטיות, את המחזיק כוסות לקחתי מהקונסולה המקורית שהייתה ברכב.
והרי התמונות
קובץ מצורף 71472
קובץ מצורף 71473
קובץ מצורף 71474
לפני קצת יותר משנה סיפרתי את (קישור) סיפורה של זמבורה סיפור מרגש :) :) על פירוק בזוקת ההגה והחזרתה לחיים של הזמבורה.
היום עם נסיון רב בהרבה מזה שהיה לי לפני שנה פירקתי את בזוקת ההגה בשנית על מנת להחליף את המנגנון של האיתות.
עם השנים הפלסטיק שמחזיק את המנגנון התייבש ונשבר, אחד מהקפיצים שאחראי על הפסקת האיתות לאחר סיבוב ההגה נעלם ובקיצור המכלול כולו זקוק לרענון.
החלקים הנכונים הוזמנו מבעוד מועד ולרגל המאורע גם יצרתי כלי עבודה אותו מתארים GM בספר הרכב.
כלי זה שתפקידו לכווץ את הקפיץ הראשי שנמצא בתוך ההגה הופך את פירוק ההגה לקל ומהיר.
לפני שנה ניסיתי לאלתר כלי אותו המצאתי אני ולמרות שהצלחתי לבצע את העבודה, אין מה להשוות בין קלות הביצוע היום לאז.
המטרה של הכתיבה היום היא לא לפרט את כל שלבי העבודה, אלא רק להדגיש את אותם השלבים החשובים באמת.
את חלקם לא ביצעתי בפעם הראשונה ואחרים נאלצתי לבצע מספר פעמים עד שהגעתי לתוצאה הרצויה
השלב הראשון הוא להדגיש את התפקוד של שני הקפיצים שנמצאים במנגנון ואת המקומות אותם צריך לגרז עם הגריז הדיאלקטרי.
(גריז שאינו מוליך חשמל וכך אינו גורם לקצר בין המגעים השונים, מצד שני מסכך ושומר מפני קורוזיה)
קובץ מצורף 83761
קובץ מצורף 83760
קובץ מצורף 83759
השלב השני הוא לשים לב כאשר מרכיבים את טבעת הצופר (או כל שם עברי אחר שתרצו לתת לה) לשתי הבליטות אשר תפקידם להחזיר את ידית האיתות לאחר פניה.
קובץ מצורף 83758
בתמונה הבאה ניתן לראות את הכלי שייצרתי על מנת לעזור בהרכבה - ללא ספק כלי חשוב ביותר!
קובץ מצורף 83755
השלב השלישי חשוב לא פחות והוא מרכוז ההגה.
משום מה החליטו ב GM ששלב מרכוז ההגה יהיה דווקא כאשר מרכיבים את טבעת הצופר.
בהגה ישנו חור אחד ויחיד אשר מתמרכז עם טבעת הצופר רק בדרך אחת.
אם בשלב הרכבת טבעת הצופר לא מירכזתם אותה - :) יהיה צורך לפרק הכל ולהתחיל מההתחלה אחרי הרכבת ההגה.
קובץ מצורף 83757
והטיפ האחרון שלי להפעם.
אחרי שמרכיבים את טבעת הנעילה לוודא שהיא מסתובבת חלק כמו שבתמונה.
כל הרכבה שונה מצביעה על ליקוי שיורגש אחכ.
קובץ מצורף 83756
rob
שאלה על משהו באותו...איזור
האם אפשרי ועד כמה קשה/.מסובך לתקן /.להחליף את המחט שמראה באיזה הילוך נמצא הרכב.
עמוס
עמוס, אפשרי לחלוטין.
ה"בעיה" היחידה היא הפלסטיקה אליה מתחבר חוט הדייג שמושך את המחט.
נדירים הרכבים היום שהפלסטיק הזה אצלם לא שבור.
פרויקט מחשב הרכב יצא לדרך....
עדכונים בשנה הקרובה :)
קובץ מצורף 84108
חבל על הזמן
אהלן ערן , שבת שלום ....
נראה ונשמע מעניין ... בא לך קצת לפרט בגדול ?
נשתמע , שחר .
כל הכבוד על ההשקעה בשיפוץ כמובן אבל גם בתיעוד היוצא מן הכלל הטיפים האלה שווים זהב למי שישפץ בעתיד.
תענוג.
הרעיון הוא להוסיף מחשב שיעזור קצת במטלות :-)
בתור התחלה יש מחשב או בצורה מדויקת יותר בקר מתוכנת עם מסך.
חיברתי מתמר טמפרטורה נוסף ליד צילינדר 1 אשר מתחבר לבקר ומשדר את טמפ המים שסביב צילינדר 1 בזמן אמת לבקר.
מהבקר יש כרגע 2 יציאות האחת ונטה חשמלית והשניה רמקול.
הבקר משגיח כל הזמן על הטמפ ובהתאם לאלגוריתם שיצרתי מפעיל או מכבה את הונטה ונותן התראות קוליות שונות.
הבנתי , אוקיי ... הרעיון יפה וחשוב , באופן אישי , אני לא כל כך אוהב או פחות נוטה לסמוך על מערכות מסוג זה
ברמת האמינות בשל חיווט וריבוי רכיבים אלקט' . כשל קטן בחוט שהתנתק / קורוזיה או כשל באחד מהרכיבים האלק' ולא נפתחת
כאן הוונטה . אם זה בא רק כתוספת או כגיבוי ,,,סבבה .
אז בקרה וחיווי על טמ'פ המים בתור התחלה , מה עוד מתוכנן ?
בקרה ושליטה על קירור הגיר וכו' ...?
שחר .
בינתיים עדכון קצר על מערכת ההצתה החדשה
קובץ מצורף 84895
כתם שמן אדום מקשט לי את החנייה כבר מספר שבועות.
מה שהתחיל כטיפה קטנה גדל והפך לשלולית מכובדת.
בסופו של דבר נמאס לי, נכנסתי מתחת לרכב ואיתרתי את הדליפה מהחיבור שבין המשאבה ההידראולית (משאבת הגה כוח) לבין המיכל שלה.
לרגע הבזיק במוחי רעיון לעגל קצת פינות ולשים קצת RTV בחיבור, אבל הרעיון נפל באותה המהירות בה הוא עלה.
החלטתי שלא אסתבך יותר מדי, רק אוריד משאבה ואפריד בין המשאבה לבין המיכלון,
שם בטח אמצע איזה אטם שזקוק להחלפה, ובזה זה נגמר.
קניתי סט אטמים באוטו ליין ובכך תרמתי את חלקי לכלכלת הסוחרים במדינה.
את המשאבה הורדתי בקלות, סיפור פשוט ביותר של לא יותר מ-10 דקות.
ואז הגיע החידה הראשונה. איך מפרידים בין הפולי לבין הציר?!
למרות שהציר נגמר עם משושה שממש מבקש מפתח אלן, הפתרון היה שימוש בחולץ פשוט
קובץ מצורף 85279
השלב הבא אחרי חליצת הפולי ופתיחת הברגים החיצוניים היה הגילוי המרעיש שלא רק האטם סביב המשאבה בלוי אלא גם האטמים האחרים.
(כמה מפתיע אחרי 30 שנה...)
קובץ מצורף 85280
קובץ מצורף 85281
בשלב הזה אתם בטח כבר יכולים לנחש שלא יכולתי לעצור ומהר מאוד המשאבה מצאה את עצמה מפורקת לגורמים.
אם החידה הראשונה הגיע בשלב חליצת הפולי, החידה השנייה הגיע עם הסרת טבעת הנעילה.
מי שעקב אחרי התיעוד שלי של פירוק מוט ההגה כבר הבין שבתקופה ההיא למהנדסים היתה חיבה יתרה לטבעות סגר
ובמיוחד לטבעות סגר ללא העיניות אשר נהוגות היום ומאפשרות פתיחה קלה בעזרת פלייר ייעודי.
החליצה של טבעת הסגר מתאפשרת לאחר הכנסה של מוט דרך חריר בצידה של המשאבה
אבל, גם לאחר הכנסת המוט עדיין נשאר משחק של כמה דקות עם האצבעות שמצד אחד רוצות לשלוף את הטבעת
והטבעת שמצידה רוצה לחזור לחריץ שלמטה.
קובץ מצורף 85283
קובץ מצורף 85282
אחרי חליצת הטבעת, מתחיל שלב פירוק המשאבה, אין הרבה הערות מיוחדות לשלב זה, חוץ מתשומת הלב הרגילה מהיכן הגיע כל חלק.
קובץ מצורף 85284
קובץ מצורף 85285
קובץ מצורף 85286
מי שחולץ מחזירי שמן (כמו זה שניתן לראות בפרויקט של החלפת מחזיר שמן בסרן) לא נמצא בידו,
יכול לחלוץ את מחזיר השמן גם בשיטה הישנה בעזרת מפתח פתוח
קובץ מצורף 85287
למשאבה כניסה בלחץ נמוך ויציאה בלחץ גבוה, ביציאת הלחץ הגבוה ישנו וסת עם פילטר רשת מנירוסטה.
בהתחלה לא ממש הבנתי שמאחורי כל הליכלוך נמצא פילטר ולכן התמונה של ה"לפני" היא בעצם תמונה לאחר ניקוי ראשוני של הפילטר.
בכל מקרה אפשר לראות את כמות הליכלוך וכמה ההבדל גדול בין לפני לאחרי.
קובץ מצורף 85289
קובץ מצורף 85290
קובץ מצורף 85291
תהליך החזרת הפולי עוד יותר פשוט מאשר החליצה שלו, וכל שדרוש זה בורג בהברגה הנכונה (לא זוכר כרגע איזו) ושייבה בריאה.
קובץ מצורף 85293
ונקודה אחרונה לפני סיום, על צנרת הלחץ הגבוה ישנן גומיות O-Ring המצב אצלי היה ממש סופני והגומיות נראו לחוצות ואיבדו כל צורה של חתך עגול. החלפה בחדש מאפשרת סוף סוף לסגור את הניפלים במומנט נכון מבלי להרוס את ההברגה וללא נזילות.
קובץ מצורף 85294
אחלה כתבת שיפוץ , אחלה עבודה , טוב לדעת ...
שחר .
קצת קשה היה לי לזהות שבכלל ישנה תקלה אצלי בגלל שמעולם לא היה הרכב במצב תקין ולכן תמיד הערכתי שזה מה שהמנוע יכול לתת.
עם השנים הרכב עבר שינויים רבים חלקם טובים יותר וטובים פחות כחלק מהשינויים הורכב קרבורטור של edelbrock וגיר מסוג TH700-R4
מה שאני מנסה להגיד זה
המצב שהיה אצלי עד היום הוא שבכל הילוך נתון, אם הייתי מנסה לסחוט מעט את דוושת הגז הגיר היה מגיב במהירות וישר מוריד הילוך.
למשל נסיעה על 90 קמ"ש הרכב משייט נהדר בהילוך 4 (אפילו הלוק אפ של הגיר ננעל מה שמרגיש כמו הילוך 5)
לחיצה קצת מעבר לחצי דוושה והגיר מוריד להילוך 3 מה שמאלץ אותי להאט ולהתאים את מהירות הנסיעה להילוך 3
מרפה קצת מדוושת הגז והגיר חוזר חזרה להילוך 4, המשך האצה מתונה ביותר (מבלי להגיע לחצי גז) והרכב ממשיך ומאיץ עד 110 ללא בעיות.
עד כאן נשמע סביר, אחרי הכל הרכב כבר בן 30 פלוס ונסיעה בשיוט במהירות של 110 קמש לא נשמע כמו דבר רע במיוחד.
אבל בעליות מים המלח חזרה לכיוון ירושלים, יש צורך לסחוט מעט את דוושת הגז על מנת לעלות, אבל כל פעם שאני מנסה להאיץ הגיר מגיב בהורדת הילוך.
התוצאה היתה עליה איטית ביותר בהילוך שני אם זכרוני אינו מטעה אותי.
הרכב עלה, מבלי להתחמם, אבל עלה לאט מאוד ולא בגלל שלמנוע היה חסר כוח.
בחזרה מהנסיעה לים המלח התחלתי לחקור קצת את העניין ברשת ומצאתי שכבל הTV זה שאחראי על ויסות לחץ השמן בתוך הגיר וכתוצאה מויסות זה ההילוך מתחלפים.
צריך להיות מתואם באופן מושלם לזרוע המצערת שבקרבורטור.
במידה והזרוע קצרה או ארוכה מדי הכבל נמשך במידה לא נכונה והגיר מקבל אינדיקציה לא נכונה לגבי מידת הלחיצה על המצערת.
מסתבר גם שכאשר משתמשים בקרבורטור המקורי אורך הזרוע מתאימה והגיר מתואם באופן מלא.
אבל כשמחליפים לקרבורטור after market כמו holley או edelbrock יש צורך להוסיף מתאם על מנת להחזיר את הזרוע לאורך המתאים.
מתאם כזה ניתן להזמין במגוון אתרים ברשת בדרך כלל במחיר של כ20$ בתוספת של 20$ נוספים עבור השילוח.
לא נעים אבל גם לא ממש נורא.
אני בחרתי באפשרות המהירה קצת יותר וייצרתי מתאם כזה מנירוסטה בחיתוך לייזר.
יצא לי כל כך טוב שאפילו חשבתי לפתוח חנות קטנה באי ביי ולהציע את המתאם שלי בתור אלטרנטיבה זולה :-)
היום סוף סוף הזדמן לי קצת זמן חופשי ויצאתי לבדוק איך מרגיש הרכב לאחר הרכבת המתאם.
אני אשתמש במילים שאמר לפני פרנקנשטיין "I Have Created A Monster" השינוי פשוט לא ייאמן!
הרכב מאיץ ומאיץ וסוף סוף אני מתחיל להאמין שבאמת מסתתרים שם בתוך הסמול בלוק איזה 200 סוסים.
הפכתי מהרכב שתמיד יוצא הכי מהר ברמזור ואחכ מנסה להדביק את כולם לזה שיוצא הכי מהר ברמזור ומשאיר את כולם הרחק מאחור...
הרכב ממשיך להאיץ בכל הילוך ומגיע ל120 תוך כמה שניות.
אני לא יודע כמה מכם שמעו בהמה של 2 טון עם צמיגים בקוטר "33 מסבסבת גלגלים על אספלט, אני יכול לספר לכם שזה ממש רועש, אפילו חשבתי על איזה סירטון קצר ביוטיוב.
קובץ מצורף 86024
עם הרעש שעושה כזו בהמה איך הוא ישמע ?
ממש תענוג לקרוא את השרשור הזה
מסכנים הסוסים ... סוף סוף הגיע בעל הבית ששחרר אותם מהאורווה ...:D
תענוג אמיתי ... אני מכיר , היה לי בלייזר 5.7 ב 2000 ...
שחר .
כל הקיץ הזמנתי חלקים ותכננתי איך שנכנס הסתיו אני מתחיל את פרויקט שדרוג המנוע.
הרעיון היה להוסיף עוד כ-150 סוסים ולנסות להגיע ל-400.
בארצנו הקטנה פרויקט כזה הוא לא פשוט וחלקים למנוע בן יותר מ-30 שנה לא נמצאים זמינים על המדף,
ובוודאי שלא חלקים משופרים שנועדו להעלות את הספק המנוע ולא רק לסגור פינה באוברול.
בכל מקרה החלקים הגיעו, מזג האוויר התחיל להתקרר ואפילו הסטנד שהכנתי למנוע כבר עמד מוכן בגראז'
נשאר רק להחליט אם להשבית את הרכב לכמה חודשים ולשפץ את המנוע הקיים או לרכוש מנוע מפירוק ולשפץ אותו.
התחבטתי עם השאלה במשך זמן מה עד אשר הגיעה ההתערבות מלמעלה - הג'ימי (2.3מטר גובה מבחינתי זה מלמעלה) החליט שהגיר סיים את חייו!
זה היה בסיום של טיול חד יומי בצפון כאשר הגיר התחיל לעשות בעיות ולא להעביר הילוכים, את 10 הק"מ האחרונים עד הבית סיימתי בהילוך ראשון.
ההחלטה נפלה, אני מתחיל בשיפוץ ושדרוג הגיר והמנוע יאלץ לחכות.
ואם כבר אוברול מלא לגיר אז לפחות שיתאים למנוע שמגיע ואם כבר משדרגים אז גיר שהוא גם ידני וגם אוטומט (טיפטרוניק שנות ה-80 אם תרצו) יכול להיות שדרוג נחמד.
רכשתי קיט שיפוץ לגיר של חברת TCI הקיט מחזק את הגיר ומתאים למנועים עד 500 כ"ס וגם הופך את הגיר לאוטומט/ידני וידית הילוכים של חברת B&M
http://www.bmracing.com/product_images-high/80842.jpg
הזמנתי חבר לבירה באחד הלילות וסיפרתי לו שהלילה מורידים את הגיר ומעבירים אותו לסטנד
3 שעות אחרי שהוא הגיע, סיימנו את שישית הבירות ואפילו הספקנו לפרק את הקונקטור של ה-4X4 מהטרנספר
אבל הגיר עדיין היה על הרכב.
המסקנה היתה ברורה! אין ברירה, יש משימות שצריך לעשות על בירה אחת.
זה לקח עוד כמה ימים אבל בסוף נמצא הזמן והחשק והגיר סוף סוף מצא את מקומו על הסטנד שיוצר במיוחד עבור המנוע.
קובץ מצורף 94580
מלבד קיט השיפוץ שכלל את כל הגומיות והקלאטשים, רכשתי גם ספרים, 4 ספרים שונים המתארים את פירוק והרכבת הגיר.
קראתי את כולם ורק אז התחלתי במשימה בהרגשה ש"עכשיו אני מוכן", אויייי כמה שטעיתי....
זה הזמן להיפטר מהצרעת ולעבור לגיר ידני.
SM465 או איך שקוראים לדגם הגיר הזה עם 4 הילוכים היה דגם מקורי כזה מ-GM. או יותר עדיף - NV4500 עם 5 הילוכים. חזק ביותר, הילוך ראשון מאוד קצר שמצויין לזחילות. ואין יותר בעיות.
מי אמר שהיום יש בעיות?
כמו שאומר הפתגם הידוע
"גם אם שכחת לשים דאודורנט ביום קיץ חם
הכי חשוב - לא להרים ידיים"
רק יהיה לי קצת זמן פנוי ואסיים לספר את הסיפור המלא
לפני שקרס הגיר והחליט לא להעביר יותר הילוכים, לא הבנתי דבר בגירים לא כל שכן בגירים אוטומטיים. מעולם לא פירקתי גיר וביננו (בלי שאף אחד ישמע) גם לא ידעתי מה ההבדל בין הגיר הידני לאחיו החורג הגיר האוטומט.
הגיר המדובר הוא תוצרת GM מסוג TH700R4 או 4L60 יוצר משנת 1982 ועד שנת 1992 ללא שינויים מהותיים (למרות שעבר עדכונים ושדרוגים רבים לחלקיו הפניימים) בשנת 1993 שונה הגיר מעט ולבית השסתומים (המוח של הגיר בעברית של מוסך) התווסף פיקוד אלקטרוני מה שמצריך מחשב פשוט לניהול הגיר, כל יתר החלקים הפנימיים של הגיר עדיין זהים או ניתנים להחלפה עם הדגם הישן יותר, מלבד בית השסתומים שונה גם שמו ל 4L60-E (אלקטרוני).עד כמה שאני יודע, הגיר הזה עדיין נמצא בשימוש וניתן גם היום לקנות רכבים חדשים תוצרת GM עם הגיר 4L60E. העובדה שהגיר הזה כל כך ותיק וכל כך נפוץ הופכת את חלקי החילוף שלו לזמינים (אפילו בארץ) וזולים.
קובץ מצורף 94620
קובץ מצורף 94622
יחסי ההעברה של הגיר הילוך ראשון קצר ביותר עם יחס של 3.06 ואוברדרייב (רביעי) עם יחס של 0.7 הופכים אותו למוצר מבוקש גם ברכבי עבודה בהם יש צורך במומנט זמין וגם ברכבי השרירים וברכבי השיוט. תוסיפו לזה את העבודה שממיר המומנט (טורק) ניתן לנעילה חשמלית כבר משנות השמונים ומתקבל גיר עם הרגשה של 5 הילוכים שיכול לסבסב גלגלים ביציאה מרמזור וישר אחכ לשייט במהירות של 130קמש.
כמה מילים על איך עובד הגיר האוטומט, בגיר האוטומט גלגלי השיניים יושבים כולם על ציר אחד מרכזי ומזכירים במעט את הסטליטים שבדיפרנציאל, בעזרת סידרה של מצמדים (קלאטש) ובוכנות ניתן בכל רגע לעצור גלגל שיניים מסויים ובכך לשנות את יחס ההעברה. בית השסתומים אחראי על חלוקת השמן ההידראולי (עד 15 בר לחץ בתוך הגיר) בין הבוכנות השונות והן לוחצות את המצמדים וגורמות לעצירת גלגל שיניים זה או אחר ובכך להחלפת ההילוך.
ציר הכניסה של הגיר מחובר דרך ממיר המומנט אל גלגל התנופה של המנוע. להזכירכם, גלגל התנופה לא עוצר לעולם (כל עוד המנוע עובד) אבל הגלגלים כן עוצרים. על הקסם הזה אחראי ממיר המומנט, בצורה פשוטה ממיר המומנט בנוי כמו שתי וונטות אחת מול השנייה, כאשר סיבוב של וונטה אחת יוצר זרימה של שמן אשר מסובבת את הוונטה הנגדית (מצמד הידראולי). בגיר המדובר בתוך ממיר המומנט נמצאים מצמדים נוספים אשר תפקידם לחבר את שתי הוונטות יחדיו. כל עוד שממיר המומנט אינו נעול ישנם איבודים של אנרגיה מכיוון שבזמן האצה ושיוט הוונטה שמחוברת למנוע תמיד תסתובב מהר יותר מזו שמונעת מזרימת השמן (הוונטה שמחוברת לגיר). נעילת הממיר מבטלת את איבודי האנרגיה/כוח ומאפשרת לרכב לשייט בסל"ד נמוך.
קובץ מצורף 94621
נתחיל בפירוק הגיר, את התהליך הזה אפשר לחלק ל-3 שלבים.
השלב הראשון ניתן בעצם לביצוע גם כאשר הגיר מורכב על הרכב והוא כולל את פירוק בית השסתומים. מתחילים בפירוק אגן השמן, שאריות של משקע שחור כמו בתמונה אצלי מעיד על מצמדים שרופים, כאן זה גם זמן טוב לציין שאומנם הגיר תוצרת GM אמריקאי לגמרי אבל כל הברגים שבו מילימטרים. שליפה מהירה של הפילטר ואח"כ עוד מספר לא קטן של ברגים שמחזיק את בית השסתומים הראשי ובית השסתומים המשני (AUX). בין בית השסתומים למעטפת הגיר (Case) מפרידים 2 אטמים ופלטה מנוקבת. פירוק של כל החבילה ומגיעים אל מעטפת הגיר ומה שמכונה באנגלית חור התולעת (לא קשה להבין למה).
קובץ מצורף 94696
קובץ מצורף 94695
קובץ מצורף 94694
כאן בעצם נגמר השלב אותו ניתן לבצע בעזרת כלים שנמצאים בכל ארגז כלים ממוצע (ממוצע עבור מי שרגיל לפרק סרנים).
השלב השני הוא פירוק המכלולים אשר נמצאים לאורך הציר הראשי. כל מכלול מורכב מאוסף של חלקים, כאשר המכלולים מוצאים ומוכנסים אל הגיר כמקשה אחת. הראשונה לצאת היא משאבת השמן, על מנת להרים אותה מהגיר יש צורך להשתמש בחולץ ייעודי. אח"כ מריבה קלה עם באנד/מצמד שאחראי על הילוכים 2,4 ושליפה קלה של מכלול הנסיעה לאחור ומכלול הנסיעה קדימה.
עכשיו, רק על מנת להקשות החליטו ב GM שהכי כדאי את הציר הראשי של הגיר לחבר באמצעות טבעת סגר שהפתיחה והסגירה שלה יכולה להתבצע רק עם פלייר ייעודי וגם זה במאמץ לא קטן. התגברות על המכשול הזה ומגיעים אל המכשול הבא, הפעם גם טבעת סגר וגם סידרת קפיצים, על מנת לפתוח את טבעת הסגר יש להשתמש במכווץ קפיצים ייעודי אשר מגביל את רוב השטח הפנוי להכנסת כלי כלשהו ואז במקום שנשאר להכניס פלייר ייעודי ולריב עם טבעת סגר שנמצאת בעומקו של הגיר. אם הצלחתם להגיע עד כאן אז הגיר כמעט ומפורק. נשארה עוד בוכנה אחת שההוצאה שלה יכולה להתבצע רק בעזרת אוויר דחוס מקומפרסור בחריר מיוחד שנמצא באחד מחורי התולעת.
קובץ מצורף 94693
קובץ מצורף 94692
קובץ מצורף 94691
קובץ מצורף 94690
קובץ מצורף 94689
ברוכים הבאים, הגעתם אל השלב השלישי, עכשיו נקח את כל אחד מהמכלולים שכבר פורקו מהגיר ונפרק אותם לגורמים. בגלל שהשעה כבר מתחילה להיות מאוחרת ואתם בטח איבדתם אותי איפה שהוא סביב השורה השנייה של הפוסט הזה, אני רק אציין שבשביל להצליח במשימה הזו יש צורך במקווץ קפיצים ייעודי, וזהו.
קובץ מצורף 94688
כאן מסתיים השלב הקל של שיפוץ הגיר, השלב הבא ההרכבה מצריך שלל כלים ייעודיים חדשים והרבה סבלנות....