מה זה מקרר דלוק בלי מדחס? אור וחיווי טמפרטורה?
Printable View
מה זה מקרר דלוק בלי מדחס? אור וחיווי טמפרטורה?
כן.
מה שאומר שלצורך העניין הוא עדיין מסוגל להטעין פלאפונים וכו.
היית סקרן לשים מד זרם ולראות כמה המקרר צורך בלי מדחס, ואם התאורה שם ברת החלפה ללד אז אולי שווה (אם היא לא כבר)
מדדתי את זה בניסוי לילה, לא זוכר את המספר אבל היה משהו מאד נמוך על גבול הזניח כמו רדיו.
זה לא ממש אומר לי כלום... אני יודע שעם כבל טעינה טוב הטלפון שלי יכול למשוך 1.5 אמפר ב5 וולט. אני חושב שהמקרר צריך לקחת פחות זרם בשביל מעגל בקרה ונורה.
הפנסוניק המוגנות עולות באזור ה 10$ ליחידה.
לא זול אבל פאק טוב כזה, שמאריך ימים, מאפשר להניע רכב ונותן לך עבודת מקרר ללילה, גם אם הוא יקר, אני הייתי מוכן לשלם, ואני מאמין שלא רק אני.
הבעיה שאין שום ידע בחשמל/אלקטרוניקה.
גם על מוצר מדף הייתי מוכן לשלם, אבל לך תמצא משהו איכותי בים הזבל הסיני.
ועוד קצת על סוללות 18650 ועל הסינים:
https://www.youtube.com/watch?v=eOshOXcSkDA
לדורון וכו אין סיבה לרוץ ולבנות פק סוללות כרגע, אני כן מאמין שהמוצר שלו יחזיק בתצורת השימוש שלו כשנה וחצי - שנתיים (סתם ניחוש) לפני שיתחילו בעיות.
מוזר אני זכרתי מחירים של 27-30 דולר לתא של פנאסוניק
כל הפקים שראיתי האיביי שניתן להכניס להם תאי 18650 מוגבלים בזרם מוצא נמוך מאוד ב12v משהו כמו 1a
יש כמובן את כל הציוד לבנות בעצמך מארז למי שרוצה.
הנה רביעיה אפילו בפחות מ 10$
http://www.ebay.com/itm/4PCS-Genuine...torefresh=true
גם אני מכיר מחירים כאלה של פנסוניק.
לגבי זרם המוצא המקסימלי, LiIon ידועות בזרם מוצא חלש יותר מאשר LiPo בסדרי גודל (יכול להגיע לפי 20 ויותר). לפי מה שמצאתי התאים נותנים
2C במקרה הטוב. כדי להגיע ל 12V צריך לשים אותן בתצורת 4S והן יתנו עד 7A (ב 14.4V). ב3S הן יתנו 11.1V ועדיין
7A. אם שמים אותן גם במקביל נגיד 4S2P במצב כזה נשתמש ב 8 תאים) נקבל 14A המתח יהיה 14.4V והתכולה תהיה
6.8Ah, באותה מידה אפשר להמשיך לשים רביעיות במקביל, להגדיל את הזרם ותכולת האנרגיה).
צריך להביא בחשבון שהטעינה של התאים האלה פשוטה יותר ובטוחה יותר מה LiPo, התאים עמידים יותר ואמינים יותר.
ועוד קוריוז, הסוללות של טסלה מבוססות על תאים כאלה של פנאסוניק.
אני משתמש בכזה:
קובץ מצורף 107277
לויטארה זה מספיק לכ- 30 התנעות, והתנעתי איתה גם מנועי דיזל גדולים.
זרם התנעה מורשה תיאורטי: 500 אמפר.
קישור למוצר: http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...Lipo_Pack.html
אולי לכבוד המעבר לצ'רוקי אתחדש גם בסוללה גדולה יותר, למשל זו: http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...Lipo_Pack.html
בויטארה הרצתי כבלים עבים עם חיבור תואם סוללה ישירות לתא הכפפות, ובנוסף אני מחזיק ברכב כבלים עם תנינים (כדי להתניע אחרים) ומטען משקע המצית. כל העסק גר בתוך שקית הגנה של ליפו (חשוב!), בתא בדלת הנוסע. העסק עובד יפה כבר כמה שנים טובות :)
יש פאקים מוכנים (שימו לב לזרמי הOutput current היחסית נמוכים):
http://www.batterysupports.com/108v-...ack-p-113.html
http://www.chinarichroc.com/product/product506.html
ויש כל מני מעגלי DIY
http://www.ebay.com/itm/HotMax-10A-B...IAAOSwo0JWKi-T
http://www.ebay.com/itm/PCB-BMS18650...oAAOSwr7ZW69yp
אז תנו כאן בבקשה מתכון DIY קצר - איזה סוללות, איזה מטען, מי נגד מי, בטיחות - להדיוטים, הגרסה המקוצרת...
אסף.
ממש לא... ניסיתי פעם לרחרח בשביל העבודה, חשבתי שאחסוך כסף. מהר מאוד הבנתי שגדול עלי ופניתי למומחים בשוק - מאיר סל/עמיסל וכו. זה לא רק להלחים כמה מעגלים ביחד וגמרת. אחרי שראיתי איזה בדיקות עובר כל מארז הבנתי שזה לא משהו שאני הולך לבנות עם מלחם וחיוך.
להבנתי, מארז סוללות של כמעט 12 וולט + מטען (בקר טעינה) אמור להספיק.
אבל.
האם נדרש בקר פריקה בנוסף לבקר הטעינה?
אסף.
ברור, אותם מעגלים ששמתי שולטים על הכל, מתח מנימלי ומקסימלי לתא, זרם מוצא מקסימלי + פיק רגעי, ניתוק תאים במקרה של קצר.
אני לא ברור לי למה אפשר לחבר רק 3 תאים של 18650.
נדב, הסוללה "שלך" - דורשת משהו חוץ ממטען?
אסף.
מה היתרון של הסוללה הזו ביחס למוצא הסיני?
על פניו, מקבלים יותר בפחות כסף.
גם מגוון יציאות מתח, גם אביזרים משלימים לטעינה במר אופציות.
לא יודע כמה מחזורי הטענה ופריקה הסיני יחזיק, אבל בינתיים זה לא שהרשת מלאה בתגובות שליליות על המוצר.
גם אני קונה אותם מוכנים ממאירסל, ההתעסקות יותר מדי גדולה.
המטענים שאנחנו משתמשים בהם הם של mascot.
מעבר לזה, צריך מעגל טעינה, מעגל הגנה נגד ממתח הפוך, זרם
פריקה גבוה וקצרים. יש גם מעגלים שמודדים את המתח ונותנים
חיווי על מצב הסוללה מבחינת פריקה (עם לדים).
את כל המעגלים אפשר למצוא באיביי.
כן. זו סוללת LiPo, מהסוג שעשוי להתלקח בעת שימוש כזה, ולכן חשוב להשקיע עוד כ- 10 ש"ח בנרתיק הגנה כזה או כזה, וגם להשתמש בו ...
ואלו הקונקטורים: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__9283__HXT_4mm_Gold_Connector_w_Protect or_10pcs_set_.html
המטען שאני משתמש ברכב הוא כזה, וצריך להוסיף לו כבל סטנדרטי לשקע המצית. בחרתי בכוונה מטען איטי משתי סיבות: שימוש בשקע המצית בלי לדאוג לפיוז מיוחד, וטעינה מאוזנת של הסוללה ששומרת על אורך חייה. אני גם לא מטעין את הסוללה במלואה אלא עוצר את הטעינה ב- 16V - זה גם מאריך את חיי הסוללה וגם לא חושף את מערכות הרכב למתח גבוה מדי. אפשר גם להחליט לעצור במתח נמוך יותר, זה עדיין יתניע את הרכב אבל פחות פעמים בין טעינה לטעינה.
בבית יש לי מטען כזה, שמאפשר טעינה מהירה יותר וגם פריקה מבוקרת ומדודה של הסוללה לצורך רענון (אני נוהג לרענן פעם בשנה-שנתיים). בהמשך לחפירות הקודמות בשרשור, אפשר להשתמש במטען הזה כדי למדוד מה הקיבול האמיתי של הפאקים השונים ...
אגב, ראיתי שיצאו סדרות חדשות של סוללות, יכול להיות שהן יותר מתאימות, לא חקרתי לעומק:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__88019__Turnigy_Bolt_5000mAh_4S_15_2V_6 5_130C_High_Voltage_Lipoly_Pack_LiHV_.ht ml
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__91209__Turnigy_Graphene_5000mAh_4S_Har dcase_Lipo_Pack_ROAR_APPROVED_.html
השרשור הזה מתפזר לשני כיוונים נפרדים: הראשון משתמש בסוללה/מארז כדי לחבר מקרר בלילה, והשני כדי להתניע בבוקר.
אני משתמש בסוללה החיצונית להתנעה בלבד. (הקיבול שלה לא גדול, וזניח לעומת מצבר עופרת - אם המצבר ייגמר הסוללה הזו תגמר הרבה לפני, ואם הסוללה מספיקה למקרר ללילה, אז מצבר הרכב יתמודד גם הוא עם זה ללא כל קושי להתניע בבוקר)
השיקול שאומר שלא טוב לתת למצבר הרכב להתפרק הוא לגיטימי לטובת השימוש הראשון, אבל כל מה שמחובר אצלי בלילה (תאורה, ואו-טו-טו מקרר) מצוייד בהגנה מפריקת המצבר אז אני בחרתי בדרך השנייה: המצבר לא ייתפרק עד כדי נזק בזכות ההגנות ואם לא יתניע בבוקר - יש את סוללת הגיבוי.
אגב: דפדפתי בארכיון ומצאתי את השרשור הזה של גיא, שהתחיל אצלי את החגיגה, מה שאומר שאני משתמש באותן סוללות כבר כמעט חמש שנים...
אגב 2: כל המוצרים שמשמשים אותי בהקשר הזה הם מתוצרת סינית... הצליח לי הפעם ...
וההתנעה בחיבור ישיר למצבר המת. נכון?
ראיתי גם שלאותו יצרן יש מארז מוכן וייעודי להתנעה.
אסף.
לא מצליח לעקוב... מישהו יכול להגדיר מה המטרה של כל הדיון הזה?
תודה על ההארה, נרכש נרתיק הגנה.
קראתי איפשהו שהסוללות האלו גם רגישות לטלטולים, מכיר משהו כזה?
אתה מאחסן את הסוללה בצורה קבועה בנרתיק הזה? גם כשהיא מונחת "סתם" ברכב, ולא מחוברת להטענה?
- - - Updated - - -
ממה שראיתי, והבנתי, התנעת המדחס של המקרר מדמה התנעה., כלומר צריכה רגעית של CC גבוה מאד.
היה והמדחס לא מקבל את העוצמה הדרושה, המעגל הגנה המובנה במקרר מזהה בטעות שמדובר על מצבר רכב חלש, ומנתק את המקרר, על מנת לשמור על המצבר.
זה גם מההסבר בחוברת של המקרר, וגם בפועל, כשחיברתי אותו למצברון קטן של 12V, המקרר פשוט סרב לעבוד.
שומעים שהמדחס מניע וישר נכבה.
כשחיברתי ליציאת התנעה של המארז אנרגיה, אין את הבעיה הזו והוא עובד רגיל.
דורון, התייחסתי לסוללה שאני משתמש, אני לא יודע מה מסתתר בקרבי המוצר שאתה קנית ...
הסוללות שלי כאמור בנות כחמש שנים, והן גרו עד לאחרונה בדרך קבע בויטארה ובפרייבט, בתא האחסון בדלת צד הנוסע.
(עכשיו שתיהן בצ'רוקי, עוד לא יצא לי לבדוק אותן מולו...
וכן, הסוללה תמיד בתוך הנרתיק, ביחד עם הכבל למצבר, פשוט כי זה הכי נוח ובטוח גם יחד ...