התוצאה הסופית של שיפור זוית העזיבה וקיצור הפגוש. על הדרך גם זוג נקודות חילוץ אמיתיות.
אסף. https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...8a9fbc94d2.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...44971a14fc.jpg
Printable View
התוצאה הסופית של שיפור זוית העזיבה וקיצור הפגוש. על הדרך גם זוג נקודות חילוץ אמיתיות.
אסף. https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...8a9fbc94d2.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...44971a14fc.jpg
יפה.
לגבי ווי העיגון (יש לי גם כאלו מקדימה, נקנו מל.כ.). אם אני מחזיר אותך לסוגיה של חילוץ מוו גרירה (מהוו עצמו, ולא מרסיבר), אזי, שווי החיבור האלה הם משמעותית יותר חלשים מוו גרירה מסיבי (עם או בלי תפוח).
לא אומר לא להשתמש,
כן אומר לקחת בחשבון. במיוחד אם אתה בגישה שתפוח גרירה הוא לא לחילוץ.
ועוד דבר אחרון,
גם היית מכניס את כל הקורה הזאת פנימה בעוד 5 ס"מ היא היתה מגנה על הזנב, ונותנת קצת יותר זווית נטישה.
איך יותר חלש? הקורה של הוו מעוגנת במקור לשני המתאמים, בעזרת שני ברגי M12 מכל צד.
לחיבור הוו השתמשתי באחד מאותם שני ברגים ועוד בורג M12 נוסף (עכשיו הקורה מעוגנת עם 3 ברגים בכל צד).
הווים עם עומס משיכה מותר של 10,000 פאונד כל אחד (שדי מסתדר עם מאמץ הגזירה המותר על שני ברגי M12 ) . הרסיבר גרירה עם עומס נגרר מותר של 10,000 פאונד. עומס נגרר, לא עומס משיכה.
וזה לפני שדיברנו על חיבור ישיר בברגים של הווים לעומת חיבור דרך ריתוך (שהוא נקודת התורפה שיש בכוונתי לפתור עם תוספת של מעצור) של הרסיבר לקורה.
אסף.
ועוד דבר.... הקורה לא שלי. היא של אספיר ואסור לעשות בה שינויים....
אסף.
אני מדבר על הווים בלבד. הקורה היא אחלה.
כבר ראיתי כאלו נשברים. אמנם בעומסים קיצוניים, אבל בכל זאת. באופן כללי, הצורה של וו לעולם תהיה חלשה יותר מצורה של טבעת.
אחרי שכל זאת נאמר, אני מזכיר שגם אצלי יש כאלו, ואני משתמש בהם.
אני מקווה שלא אזכה להפעיל יותר מ5 טון על וו בודד...
אסף.
אסף מה עם מיגון לפינות של הארגז?
המתקון הזה אחלה לזווית עצמה אבל נטישה אחת לא במקום וכל הפח יתעקם..
נכון.
צריך להשאיר משהו לעוד כמה שנים של שרשור.
אסף.
למה אתה בכלל משקיע?
חכה קצת.... וקנה שוב מנמרוד [emoji23]
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
הנה חבילה מיפן.
לפחות בטיפול הזה אני אהיה בטוח שהכל טויוטה מקורי.
אסף. https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...c2a507570b.jpg
דרך מי קנית?
Sent from my LG-H870DS using Tapatalk
מה העלות לחבילה?
מגהזיפ. פילטרים ואטם לטנק דלק ומשלוח 400 שקל.
אסף.
חוץ מכל מיני דברים קטנים, יש דבר אחד 'גדול' שאני רוצה למצוא לו פתרון. כתבתי בדיון אחר שלא מפריע לי מתלים נפרדים. אבל... שיהיו באמת נפרדים! בהיילקס יש מייצב, שהופך את המתלה הקדמי ללא באמת נפרד, מגביל את המהלך במהירות נמוכה ופוגע בעקיבה אחרי הקרקע במהירות גבוהה יותר.
יש לי בראש שני פתרונות אפשריים - אחד על ידי טיפול בחיבור הזרוע של המייצב - מעבר מתפוח לפין ובושינג (כמו בג'יפים רק עם גישה בעייתית לניתוק), השני חיתוך של המוט עצמו וחיבור שני החלקים עם משהו מתנתק.
אני מעלה את הנושא כאן כדי לשמוע אם מישהו פתר את הנושא בדרך כלשהיא, קלה יחסית ליישום.
אסף.
אם יש דבר כזה או אפשר לייצר כזה דומה:
קובץ מצורף 122131
קח בחשבון שכל חיבור שיהיה לו קצת חופש ירעיש לך כשהוא לא מנותק, ולכן עדיף כמה שפחות חופש בין המרכיבים.
לניסאן פטרול יש מוט מייצב מתנתק.
הדרך שבה הוא עושה זאת זה מוט קישור שהוא בעצם טלסקופ ננעל.
השליטה עליו חשמלית, ואם אני זוכר נכון- שני חוטים (+, -).
ייתכן, ובמידה והאורכים מתאימים, תוכל לשתול דבר כזה במקום מוטות הקישור המקוריים.
פיל, בפטרול זה כמובן סרן חי. חשוב לזכור.
החלק הזה בפטרול לא מפוקד חשמלית אלא מונע עי כבל ארוך וקפיץ פנימי. המנוע יושב רחוק מאוד מהסרן. החלק המדובר עולה הון, וכידוע לך, לא מפגין אמינות מזהירה.
אגב, שם זה בכלל בסרן האחורי.
בקיצור, הכיוון המכאני הפשוט יהיה כנראה נכון יותר.
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
הייתי מייצר שחרור מהיר בחיבור למתלה.
בדומה שמה שהעלת, של החלפת התפוח בפין.
בשטח תופס למעלה עם גומייה או אזיקון.
לחתוך את המוט באמצע ושרוול שילוב זה מסובך ומסורבל לניתוק ושילוב.
מספיק מעט הבדל לחץ בין הצדדים ואתה במלחמה איך להחליק את השרוול לנקודת הנעילה אי להוריד לחץ מהפינים כדי לשחרר.
מהנסיון המועט ששמעתי מבעלי רכבים שעברו שינויי מתלה (הגבהה) קדמי נפרד ולאחרם ניתוק מייצב. רובם ככולם חוו שבירות החל מתפוחים ועד צריות בעקבות הזוויות החדשות שנוצרו.
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
הזוויות נשארות אותו דבר, פתיחה זו פתיחה סגירה זו סגירה. רק שהמייצב לא נותן לשתיהן לקרות יחד.
אני מבין שהגבהה גדולה מ50ממ מוציאה את הציריות מהתחום הנוח שלהן. אבל ברגע זה ממש האוטו על ליפט, והפתיחה המירבית היא כמו במקור, לא?
אסף.
כשאני שאלתי על זה .. נאמר לי שבמתלים ניפרדים אין לניתוק המוט המייצב השפעה ..
אז .. יש או אין ?
בוודאי שיש.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
תלוי ברכב. חלק גם נגעו שלא לאמר חתכו בבמפסטופים.
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
בעוונתי היה לי פראדו (מתלים נפרדים מקדימה)
ניתוק מוט מיצב עוזר במיוחד לנוחות אבל גם לעבירות.
מהלך מתלה של מתלה נפרד ב SUV מאוד מוגבל בגלל המשולשים הקטנים.
לכן השיפור לא מאוד מוחשי אבל הוא קים.
ברגע שמגבהים, מה לעשות המתלה לא נמצא במקום שהוא תוכנן לו.
הזווית הרבה יותר גדולה מהמקור, משפיע על תפוחים וצריות.
בשוטף זה אומר להחליף מגני צריות מגומי כמעט כל שנה (תלוי בקילומטרז)
אם גם מחפשים עבירות, זה עלול לעלות בצריות ותפוחים.
אצלי התפוח פיתח חופש קטן (קטן מהמינמום שדורש החלפה אבל מוחשי) כבר אחרי שנה
או כ 20 אלף קילומטר.
מנסיון שלי פשוט אל תתחיל להתעסק עם המתלים הנפרדים מקדימה. תשאיר מקורי. תאמין לי שכל הזיה שרשמו כאן מעלי ניסיתי על גופי...
אולי זה אפשר לי לשים צמיגים קצת יותר גדולים ואולי הרווחתי עוד שני ס"מ במהלך, אבל בסה"כ התוצאה בסופו של תהליך תהיה מאוד דומה למקור מבחינת עבירות, הרבה פחות מבחינת אמינות...
לגבי המוט המייצב אני יכול להעיד שהיתה תקופה שגם חשבתי שהוא מפריע למהלך ולכן כמו שכתה מישהו מעליי, העברתי אותו לאפסנאות בבית. כאשר הבנתי שלא ממש שיפר לי את המהלך, (או ליתר דיוק ממש לא שיפר את המהלך), ורק גרע מיציבות הרכב בנסיעת כביש (משמעותית) החזרתי אותו כלאחר כבוד למקומו הראוי.
השינוי שאתה מייחל לו אינו מורגש עד לא קיים מנסיוני. אתה יכול לסמלץ מצב שבו מתלה אחד סגור והשני פתוח ולראות אם המתלה הפתוח נוגע/לוחץ את הבאמפסטופ (או שאצלך זה סוף מהלך הבולם?) אם כן, אז זה אומר שניתוק המייצב הינו מיותר.
טל.
Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk