יש מטענים שהם isolated ויש כאלה שהם לא.
יש קישור? תמונה?
Printable View
יש מטענים שהם isolated ויש כאלה שהם לא.
יש קישור? תמונה?
אני חושב שאם תמדוד רציפות בין שני צידי הממיר על המינוס תדע אם אפשר או אי אפשר לחבר את המינוס של היציאה לשילדה.
אסף.
https://he.aliexpress.com/item/40008...yAdapt=glo2isr
קובץ מצורף 149779
אגב, שכחתי לציין בדיקה שעשיתי.
חיברתי את המטען לפלוס והמינוס של המצבר
וחיברתי רב מודד לפלוס היציאה של המטען ולמינוס מהשלדה
והתוצאה הייתה 14.5 וולט.
ואם כבר הגענו עד כאן.
VSR
הכל סיני. אבל איך מוצאים את זה שאמין בנוי היטב ולא ישרוף לי את האוטו?
אסף.
הוא נראה לא מבודד. אתה יכול לוודא כמו שאסף כתב, בבדיקת רציפות בין המינוסים.
אז כן, אתה כנראה יכול להשתמש במינוס מהשלדה.
ממליץ לך בחום לחבר אליו מניפה עם רשת הגנה למניפה. יאריך את חייו.
לדעתי, אחד היתרונות של מטען DC2DC זה הביטול של מפלי המתח בין המצבר צרכנים למצבר הראשי. זאת בתנאי שהוא מותקן בצמוד למצבר צרכנים שאותו הוא טוען.
ממליץ לך מאוד להעביר אחורה כבל מינוס גיבור כמו הכבל פלוס. נכון שבתאוריה מינוס-גוף מספק אבל זה רק בתאוריה. רוב התקלות שאני נתקל בהם בערכות ניהול של מצבר כפול (אומנם יותר חכמות ורגישות) הן של חיבור מינוס.
ועוד משהו לגבי מיתוג של מצבר שני.
בקמפרים הישנים היה ממסר פשוט ואמין, שנקבל פיקוד או מנורת ליץ שמן או מתח אחרי סוויצ'. זה אמין ועובד וזול ופשוט.
אז לא היו ממסרים רגישים למתח אז הם לא היו ולא התקלקלו.
אנימחושב שהפשטות מנצחת, ופ
אפשר גם להגזים ולשים בקבינה מתג שלוקח מתח אחרי סוויצ' וממתג את הממסר הזה - ככה אפשר גם לנתק את המצבר השני.
מה היתרון של vsr ?
אסף.
שלא צריך עוד חיבורים. רצית פשטות.
חוץ מזה שאם מישהו פותח סוויץ', כדי לטעון לעצמו טלפון למשל, כמו שקרה אצלי במפגש ג'יפולוג כלשהו, זה לא שותה לך במהירות את המצבר. זה עובד רק כשיש טעינה.
אפשר לפתור גם את זה, אבל זה פשוט, ועובד.
אז איך פותרים את סוגיית ה(אי) אמינות של ממסרי vsr הנפוצים?
אסף.
לא מכיר. לא אומר שאין.
יש לי כאלה בשלושה רכבים פרטיים.
אני אחדד. שתי בעיות.
האחת היא אמינות חזויה של מוצר סיני עלום שם שמעביר הספקים - יש יותר מדי דברים שעלולים להתקלקל ובמיוחד כשמדובר במוצר אלקטרו מכני ולא סוליד סטייט. גם מפחיד בהיבט של התפתחות חום ודליקה וגם מודי כשל של חיבור לא רצוי (הידבקות של ממסר היא מוד הכשל הנפוץ) או ניתוק (נתק בסליל הוא מוד כשל גם מאוד נפוץ בממסרים).
השניה היא שגם בטנדר היחסית אהבל שלי חלק מהזמן מתח הטעינה הוא ממש נמוך - פחות מ12.8 וולט המקובל כמתח ניתוק - וז קורה במשך לא מעט מהנסיעה. אני מניח שבמכוניות חדשות יותר זה גם ככה. דווקא במצב הזה כשהמצבר הראשי טעון הייתי שמח לנצל את האלטרנטור לטעינה.
אסף.
לגבי השאלה הראשונה, אמנע מלענות כאחד שנוסע על רכב שכולו סיני- אני בניגוד עניינים.
לגבי השנייה- שאלה מצוינת שלדעתי צריך להפריד לשני מקרים:
אחד. המתח נמוך באותו זמן כי מע' הטעינה נמצאת במאזן גבולי. לא בטוח שאתה רוצה לטעון את מצבר האביזרים במצב כזה, אלא להשאיר יותר מיץ עבור מצבר ההתנעה. אפשר להתייחס לזה כאל פיצ'ר ולא כאל באג. לשיקולך. הטנדר שלך כנראה נמצא בתרחיש הזה.
מקרה שני, לרוב ברכבים חדישים יותר. מצבר ההתנעה טעון במלואו ומחשב הרכב החליט שאין צורך לטעון אותו יותר. זה תמיד מגיע עם חיישן מצבר שתומך בפונקציה, ובחלק מהרכבים (שלושה) ניתקתי אותו ואז יש מתח גבוה קבוע, והvsr מבסוט. בסיני שלי המתח גבוה קבוע, אז השארתי את חיישן המצבר מחובר.
אצלי vsr סיני התקלקל פעמיים. לא יודע לברור מה טוב ומה לא חוץ מביקורות באתר.
באמאזון המוצרים נראים לי בדיוק אותו דבר רק יקרים משמעותית.
נמאס לי, עברתי (כבר די מזמן) לממסר ופיוז חצי אוט (שמאפשר ניתוק יזום אם רוצים).
עובד מצויין כבר תקופה ללא בעיות
Sent from my CPH2465 using Tapatalk
היום אצלי מחובר פיוז חצי אוטומטי ביציאה מהמצבר, כבל גיבור עד לחלק האחורי שלפני החיבור למפצל - עובר דרך vsr.
יש לו אפשרויות הגדרה כמו זמן המתנה לפני ניתוק וזרם ניתוק והפעלה. נחמד.
במצבר כמובן שיש bms - משהו חייב לנהל את הטעינה של התאים.
לא מת על ה bms הזה (דאלי) ולא בוטח בו לגמרי, לקח לי זמן להגדיר את ההגנות שלו כמו שצריך, בדרך דפקתי תא אחד..
כשהרכב מונע אין לי הפרדה בין המצברים, לא ברור לי אם צריך הפרדה.
בחלק האחורי מחוברים מקרר, משאבה, קצת תאורה וקומפרסור שאני מפעיל רק כשהרכב מונע.
שוקל להוסיף dc-dc לניהול טוב יותר של הטעינה, למרות שלא נראה שצריך בינתיים