אין מידה אחרת לאישור בתוכנות וברישומים הקיימים בארה"ק.
Printable View
אין מידה אחרת לאישור בתוכנות וברישומים הקיימים בארה"ק.
אני מכיר מי שהכריח את משרד התחבורה לקבל גם אישור מהיצרן (לאור אי שיתוף הפעולה של היבואן). במקרה - גם יצרן אמריקאי. האם היצרן בכלל יענה..?? שווה לנסות.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
א. זה לא קשור לדיון.
ב. היצרן ההוא לא מאשר כלום.
ג. וזה במקרה הנדיר שהוא בכלל עונה.
ד. ניסינו...
אסף
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
דווקא כן רלוונטי. האוטודאטה היא תוכנה ומאגר המידע על הרכבים שאם הייתה שםן מידה מאושרת נוספת זה היה מאפשר לך כנראה לשנות את המידה.
אתה מקבל כאן תשובות מאנשים הבקיאים בנושא ולא סתם גיבובי מחשבות של רשתות חברתיות.
בכל מקרה, לצערך, השורה התחתונה היא שלא תוכל לקבל אישור חוקים לשינוי מידת הצמיגים (אולי אפשרות אחרונה היא מה שציין אסף לגבי פניה ישירות לייצרן ואח"כ מאבק ביוקרטי שכנראה לא יהיה פשוט.
אני מאוד מעריך ומחשיב את התשובות שאני מקבל כאן. אני כלל לא בקיא ולכן אני שואל. מכל מלמדי השכלתי וכבר למדתי המון.
אני מניח שרק גורם מוסמך יכול להכניס מידע למערכת. ואני מניח שהרגולטור מאשר תוכנה כזו או אחרת רק לאחר שבעליה הציג נהלים ותהליכים מקובלים להכנסת/הוצאת מידות. ההגיון שלי אומר שאם מכון רישוי בדק בתוכנה כלשהי ומצא את הרכב והמידה המקורית אך לא מידה אחרת ו umi סירבו לספק מידה אחרת אזי הסבירות שאמצא מידה אחרת חוקית, בתוכנה אחרת נמוכה.
מה שאני לא מבין היא למה על אותו ג'אנט ואותו הרכב בארה"ב/אירופה יש מידה אחת שהיצרן אישר ובישראל המידה הזו לא מאושרת רשמית. המידה הישראלית היא מידה של צמיגי כביש (אף יצרן לא מייצר צמיגי שטח במידה הזו) למרות שתיאור הרכב ברשיון הוא פנאי-שטח.
נכון. באוטודאטה אין טעם לחפש מכוניות אמריקאיות, מאחר ותוכנה זו אינה מאגדת אותם(לבד מקרייזלר/ג'יפ וגם הם רק חלקית)
אותו תהליך כפי שנהוג עם אוטודאטה. יש להציג קישור לתוכנה עם המידה המצוינת בו, אזי המכון יכול לאשר זאת(לא בכל המכונים זוכרים בכלל שקיימת תוכנה כזו).ציטוט:
נכתב במקור על ידי נדב42
אשמח לתרום מניסיוני לשרשור הזה, אחרי 4 טריילבלייזרים שעברתי.
ראשית, אפשר לאשר ל טריילבלייזר צמיג 245/65/17, זו המידה המקורית בארהב. מגביה את הרכב ב 1סמ.
לגבי נעילה קדמית, הדיפ הקדמי זהה פנימית לזה של הסונומה/ג'ימי וקיים דיפ torsen/helical עבורו. מותקן ברכב של חבר בארץ ועובד מעולה.
אין נעילה קדמית מלאה לטרייל, וטוב שכך כי הדיפ הקדמי מאלומיניום ולא היה עומד בלחצים.
https://www.ebay.com/p/928331548
והכי חשוב, דיפ קדמי בטרייל מוציאים מלמעלה, לא מלמטה! לא צריך להוריד אגן שמן.
הפרוצדורה - לפרק ציריות, משלב, ציר מרכזי שעובר דרך האגן, דרייבשפט קדמי, אלטרנטור, פולי סרק, מדחס מזגן (אפשר להניח אותו על המנוע עם צינורות גז עדיין מחוברים), מאוורר רדיאטור עם הקלץ', ואז הדיפ יוצא מלמעלה בקלות.
עשיתי את זה פעמיים, הרבה יותר קל מהאלטרנטיבה. וכן, זו הנדסה אידיוטית של GM.
מקווה שיעזור למישהו ^^
טוף... מאחר ובאמריקאית עסקינן, ולא בלנדרובר... ברכת הדיפרנציאל הקדמי הנוזל מכה שלישית.
אחרי שדלף לכל עבר וחלקה, טובה ורעה כאחת... הייתי עצלן, הבאתי אחד מפירוק, ואכלתי זמבורה. מייק לונג סטורי שורט, הוא ביחס העברה שונה... כן רבותיי הקביעה שכולם תואמים פנימית מסתברת כשגויה. מי שמחזיק את דגם ext7 מודל 2005 מרמת גימור ltz. ראו הוזהרתם.
בקיצור, את זה אני מגלה אחרי שהורכב ועשה בלגן, ומתנגד לטרנספר. אז אני כבר חצי שנה לא משלב 4*4. נקודה. אבל זה לא יכול להימשך, בטח לא כשיש את הפלא הבטיחות שנקרא 4ad... משמע שילוב דיפ קדמי בהחלקה/אובדן אחיזה בכביש רטוב. עצמאי לגמרי ללא התערבות הנהג, וזה עובד פגז. על אף שבזמני הפנוי אני נהנה מההנעה האחורית שמייצר החלקות כפיות, עם המשפחה על כביש ציבורי זה פחות הקטע שלי.
בקיצור, הוחלט לשפץ את שלי, אבל באופן מלא... משמע להבריק אותו, פנים וחוץ, לפסול כל מה שדורש פסילה, ולהחליף החדש מקורי למשעי.
מאחר, והנביילה נמצא אצלי במערה, אין צורך להשבית את הבהמה, וניתן להמשיך לגלגל עד יגיע שלב הקריז... (טיזר לפרוייקט רענון מכלולים נרחב).
הביצה (של דינוזאור יש לציין) עלתה על השולחן, פורקה לגורמי גורמים... נשטפה היטב ויובשה מכל הכיוונים. את תמונות מלפני חסכתי, בשל האימה.
פירוק הביצה ומחז''שים דורש את הכלים הבאים:
חולץ מחז''שים/אזמל קהה ארוך+דורן.
ידית כח
ראצ'ט
מאריך קצר(חלק מהברגים שקועים. ניתן בלי, יותר נוח עם).
בוקסה 15.
בוקסה 32(לאום הידוק יוק פיניון).
פטיש.
קופסא לברגים.
קופסא למיסבים.
קרטון נקי לפחות 30*30
רצוי שתי קוביות עץ, להשעין מצידי הביצה, לא להדק במלחמת בשום פנים ואופן... אלא אם בא לכם קייס חדש.
העבודה די פשוטה.
פותחים עשרה ברגים בהיקף הביצה מהצד השטוח.
עם דורן נוקשים בעדינות!!! על המגרעת בפס החיבור בחלק הקדמי(לכיוון ההפוך מהפיניון) עד להפרדות הצד השטוח מהביצה עצמה.
עכשיו חשוב. הקייס עם הפיניון מונח על השולחן!!! כשפתח הציריה כלפי מטה. הקורונה(לא הוירוס, הנהלה ששוקלת טון) יושבת בין שני מיסבים קוניים בפתיחת הציריות. ברגע שמפרידים את המכסה היא משוחררת, ולא בא לכם שהיא תיפול עליכם או מהשולחן. זה כבד.
מניחים את הקורונה בזהירות בקרטון הנקי. מומלץ על הרצפה.
כדי לחלוץ את מחזיר השמן האחורי, צריך לפרק את החוק מהפיניון. אני השתמשתי בפטיש "אויר" חשמלי, כזה של אוטו דיפו לגלגלים. משרת נאמנה כבר כמה שנים. בוקסה 32 כפפות, וסבלנות. מומלץ לזזקל לפני. אחרי שהאום נפתחה, לשמור אותה ואת הדיסקים בקופסא עם שאר הברגים. עם פטיש באסרטיביות וחלוקת נקישות בהצלחה על כל ארבע רגלי היוק, כלפי חוץ. שיני הזחה ממש הדוקות. זזקל יהיה נחמד.
היוק יוצא עם מגן האבק עליו. (לא להפריד, הם חלק אחד). ניקיון, בחינה שאין פציעה בפני השטח שבמגע עם מחז''שים ולקרטון ליד הקורונה.
זה הזמן לומר... לא לפרק את הפיניון אם אין חופש במיסב שלו. דורש פרס וכיוון הרבה יותר מורכב. אם צריך להגיע לשם, עדיף לשלוח לבית מלאכה שעוסק בזה, ולא להכנס לעניין. כאב ראש גדול.
הופכים את חלקי הקייס, ומבפנים ניתן לראות את המרווח בין המיסב החיצוני, למחזיק השמן, איפה שהקרניים משתלבות בטבעת האבטחה. עם אזמל קהה ארוך בנגישות על כל ההיקף באסרטיביות, אך עם הרבה סבלנות, חולמים את המחזיר הישן, ישר לפח. בית המיסב החיצוני שהוא גם גובל המהלך של כתר המיסב הקונים של הקורונה, עם גלגל קרניים עליו נמצא מולכם. היא נחלץ בהדרגה קלה, עם ראש הדורן בין שתי שיניים ביוגה, והחוצה. יש הבדל בין הצדדים, הגדול בצד החיצוני(עגול) הקוטר הקטן הפנימי(שטוח).
חוזרים על התהליך בצד השני.
המיסבים בקופסא שהוכנה לכך מראש.
עכשיו זמן שטיפה.
המחזש של הפיניון הוא פחית, חולץ מחז''שים יעשה את העבודה, אני חלמתי עם מברג דק דק בכיפוף של הפחית ואז מברג שטוח לכל היקף המחזש עד שיצא.
אחרי שהוברק מפנים ומחוץ, מתחילים בכיוון ההפוך.
בוחנים את המיסבים, מה שלא דורש החלפה, נשאר. במקרה שלי, שום מיסב לא שחוק. רק מחזירי השמן.
מיסבי הכניסות לצירים מחלצים עי פרס פנימה מהחוגה, במידת הצורך. מיסבי הקורונה, עי חולץ מזלג וכבישה פנימה עם פרס. שוב, במידה ויש צורך ההחלפה שלהם, לטעמי עדיף כבר לכוון דיפ' קומפלט, ולכן-בית מלאכה יעודי.
אני מעדיף להרכיב מפנים החוצה, ולכן את מיסבי הצירים אני מבריג רק אחרי סגירת הקייס. זו דרכי, כל אחד לפי הבנתו. אני מעדיף כך כדי לוודא שהכתרים של המיסבים הקוניים יושבים מדוייק עד הסוף אחרי סגירה.
העתקים מושחלים על התותבים שלהם בשני צידי הקייס. הצד העגול מונח על פתח הציריה(אין חשש, בינתיים אין מחזיר שמן) על קוביית עץ רך/ מגבת הקורונה עם בית הסטליטים כלפי מטה נכנסת ומשתלבת על השיניים של הפיניון. לא לסובב כרגע, עד שהקייס כולו מורכב, הקורונה לא ממורכזת, וסתם עלולה ליצור גרדים מיותרים.על הצד השטוח של הקייס נקניק סיליקון על כל תפר החיבור, בעדינות, בערך 2 מ''מ קוטר נקניק. אני עובד עם ויקטור ריינס 300 מעלות. סתם כי אין לי חשק להחזיק כמה, אז אני מחזיק את המקסימלי שיידרש, עובד איתו בהכל. הדיפ' צמוד למנוע, אם לא יועיל, בטח לא יזיק שיהיה עמיד לחום.
מניחים על הקייס כשהמיסב הקונים משמש מרכוז ראשוני, ומבריגים את עשרת הברגים ביד, רק למרכז .
עכשיו בצורה מסודרת, מחזית עד פיניון כל פעם בורג בצד נגדי. ימין שמאל ימין כמו חייל טוב.
אחרי שהידקנו ראשוני. זה הזמן להידוק סופי... אודה ולא אבוש.. אני מהדק ביד עם רגש, לא מסוג הדברים שאני מייחס חשיבות למומנט, אבל יכול להיות שאני טמבל.
עכשיו מוודאים שהכתר של הקונים יושב עד הסוף פנימה ומבריגים את המיסב הקטן יותר.עד הסוף ביד פלוס נקישה עדינה!!! עם הדורן להידוק.
אותו הדבר בצד השני.
עכשיו כשהקייס סגור, והקורונה מורכבת ומאוזנת, זה הזמן להניח על הצד השטוח, ולהלביש את מחזיר השמן החדש לפיניון. משתמשים בישן המשטח דפיקה. את החדש מורחים הטיפה שמן, אני מרחתי בשמן דיפ' 80/90, כי זה מה שהוא יקבל כל חייו אז לא מרגיל אותו למשהו אחר.
מניחים על המגרעת ודוחפים ראשוני עם האצבעות. מניחים פחית על פחית את הישן, ונוקשים בהצלחה ובעדינות עם פטיש על ההיקף. הכי חשוב לא ללחוץ על הצוואר הפנימי.
אחרי שנכנס עד הסוף, מהדקים את הפחית למגרעת בנגישות עדינות עם הפטיש ישירות על השפה, בלי להשאיר אירוע על הפחית. רק לוודא קו אפס.
היוק, מקבל שימון דק על שיני ההזחה, מוכנס ידנית ובעדינות, תוך וידוא שנכנס חלק למחזש, לפחות חצי ס''מ(אין צורך לגרז, מחזש מגיע עם משחה לסיכוך ראשוני). אחרי שיושב יפה על שיני ההזחה עוזרים כמה שניתן בעדינות עם פטיש, הבידור הסופי יעשה עם האום ופטיש אוויר. מכניסים דסקית, אום והידוק ידני.
מהדקים באמצעות פטיש אוויר, עד שמן האבק צמוד לשפת המחזש, ושיני ההזחה מאופסות ביוק ובזנב הפיניון.
מניחים את הקייס המורכב על הצד ומכניסים מחז''שיםשל הצירים. שוב ראשוני ביד, ואז שימוש במפזר לחץ.
חשוב ליישר את שיני האבטחה במקביל למגרעות בחוגה על בתי המיסב, כדי שיוכלו להתקפל בתוך המגרעות ולנעול את בתי המיסב לשימור כיוון הדיפרנציאל.
חשוב לוודא שפקקי המילוי והריקון נפתחים חלק, אני ידעתי ששלי עם פקק מילוי תפוס(מחלה בדיפ, בגלל שהפקק פלדה והדיף אלומיניום, יוצרים שיתוך נוראי) וניצלתי את השלב בו כל הדיפ' מפורק לרתך על הפקק כדי לשחרר אותו, יוחלף בפקק חדש כנראה, תלוי מה יתחשק לי.
מזל טוב, הדיפ' שלכם מוכן לקבל צינורית נשם, פקקים ולהיות מורכב בחזרה.... הבשורות הרעות, לשדך בין זה לבין כל שאר הנהלה זה חרא גדול.
במקרה שלי זה כולל מוטות הגה, קצות מסרק הגה צלבים חדשים נאבות חדשות תושבות בולמים בולג'וינטים עליון תחתון ומוט הגה חדש, קומפלט, כנראה פירוק סעפת פליטה בוודאות פירוק מכסה שסתומים... תלוי בממצאים אחרי פירוק כל הדרך לשם, משאבת מים(כתלות במצבה) רצועות ובקיצור... אל תספרו לאלמנתי לעתיד, היא תוותר על העתיד בתואר... מחזיק ארגזים של חלקים חדשים במערה... ומקווה שהיא לא תוציא עליי חוזה חיסול
בקיצור אצלי יש רענון קומפלט של הבהמה, אז העבודה נבלעת בשאר החרא מסביב... אבל כשלעצמו זה מעיק...
אגב, כפועל יוצא לכל מי שהולך לכיוון, מוטות הגה בולג'וינטים קצות הגה וכו'... Ttx מחוזקים של מוג. אצלי הם שרדו 3 שנים של התעללות כולל צמיגים מוגדלים מאוד, נהג לא נחמד וגירוז פעם בתשכח אותי, בין חצי שנה לכוסאומו לא זוכר מתי גרזתי פעם אחרונה. קצת יקרים הקנייה, לי זה השתלם. מכיר חברה שטוחים קצות הגה כל חצי שנה, ובולגוינטים כמו גרעינים על מקוריים או דומיהם
בקיצור... יש למה לחכות
והתמונות?
(והלוקרייט מקדימה בקטנה?)
תודה על ההשקעה.
ביקורת בונה:
התיאור המילולי הטכני קשה להבנה ויזואלית, ודי הולכים לאיבוד.
שווה לפזר אחרי כל פסקה תמונות עם חיצים וכתוביות המצביעים על החלקים הרלוונטים.