יש יצרן תאים/סוללות בצ'כיה,GWL, עם המון מידע מצוין באתר שלו, ושם טוענים שהשכבה על הצד מותרת, אבל לא אופטימלית לתוחלת החיים.
Printable View
יש יצרן תאים/סוללות בצ'כיה,GWL, עם המון מידע מצוין באתר שלו, ושם טוענים שהשכבה על הצד מותרת, אבל לא אופטימלית לתוחלת החיים.
יש לי 4 תאי LIFEPO4 של 105 אמפר שמחוברים בטור לשימוש כמצבר צרכנים.
אליו מחובר מקרר 30 ליטר בעל הספק 55-60 וואט
טענתי אותם במלואם לפני החיבור.
בעזרת ריליי שמופעל כשהאלטרנטור טוען, הם מתחברים למערכת החשמל של הרכב.
לא השתמשתי במטען DC- DC דבר שכנראה גרם שאחרי יומיים של טיול,
המקרר שהיה מכוון למינוס 7 הפסיק לעבוד לאחר שעתיים של עבודה רצופה מכיבוי המנוע.
למרות שנסעתי לפחות 3 שלוש שעות ביממה.
ככל הנראה, בנסיעה עם מזגן ובערב גם עם אורות, אין מספיק מתח טעינה עבור מצבר הצרכנים.
אני מעוניין לחבר מטען DC-DC.
שאלותי הם.
היות ואני לא מתכוון להעמיס על מצבר הצרכנים הרבה מעבר לצריכת המקרר,
של כמה אמפר צריך להיות המטען.
שאלה נוספת האם ניתן למקם את המטען בתא המנוע.
אתה צריך dc2dc שיוציא 14.5 מאילוצי כבילה לא הייתי עובר את ה-20 אמפר.
הרכיבים האלו בדרכ לא אוהבים חום אז תא מנוע זה לא רעיון טוב.
לי יש כזה: I just found this on AliExpress:
₪248.01 | DC DC Battery Charger 10-36V 12V 24V to 14.6V 13.8V 16.8V 12.6V 15A Constant Current for Lead-acid Lithium Batteries Lifepo4
https://a.aliexpress.com/_omwnXwF
עובד טוב בואן כבר איזה שנתיים
Sent from my CPH2465 using Tapatalk
המקרר מכוון למינוס שבע ?
מה אתה שומר בו ומה אופיין השימוש ?
אם אתה מחליף כמה פעמים בים בקבוקי מים למשל, אז המקרר יעבוד כל הזמן וברור ששלוש שעות נסיעה ביום לא יספיקו לתמוך בזה, לא משנה איזו אלקטרוניקה תשים בדרך ...
אני מודה שאיני מבין גדול בנושא החשמל, אבל החישוב הבסיסי שלי לא שולל את ההפעלה הרציפה.
כשאני מחשב את הוואטים הנצרכים במתח 13 וולט 60 / 13 = 4.62 אמפר. נכפיל ב-24 שעות נגיע ל110 אמפר.
כלומר, אני צריך טעינה יומית של 110 אמפר כדי לשמר את קיבולת המצבר במצב מלא.
האלטרנטור שלי מפיק 70 אמפר. בדקתי כמה אמפר צורכים המזגן האורות והמקרר של הרכב והגעתי ל-40 אמפר. כלומר נותרו לי 30 אמפרים פנויים לטעינת מצבר הצרכנים. כשנכפיל ב-3 נגיע ל90 אמפר טעינה טעינה יומית שאומר שיש לי גרעון יומי של 15 אמפר ולאחר שני ימי הטיול גרעון מצטבר של 30 אמפר כשהמצבר הוא 105 אמפר שהיה אמור להמשיך להפעיל את המקרר.
עוד שניה חנן ואסף יוצאים עליך.
וגם,
אם האלטרנטור שלך יעבוד בתפוקה מלאה כל הזמן, הוא לא יאריך חיים.
חנן לא יצא עליו כי הוא בניידת טיפול נמרץ בדרך למרכז הלב בשיבא אחרי שהוא קרא את ההודעה של שמעון...
אין לי BMS כיון שרק המקרר צורך ממצבר הצרכנים
והוא כאמור מנתק את עצמו כשהמצבר חלש.
שמעון, מציע שתעשה רגע הפסקה בשימוש עד שתאסוף מספיק מידע. סוללות ה lifepo4 אמנם יותר סלחניות ופחות מסוכנות, אבל עדיין מדובר בליתיום שבין יתר התכונות שלו, עלול לשרוף לך את האלטרנטור.
להבנתי, לשימוש שלך, אתה חייב (בהנחה שאתה משתמש ב 4 תאים) להוסיף bms.
לדעתי, תמתין עד שתהיה לך תמונה מלאה לפני שאתה ממשיך בתפעול. זה עלול להיות מסוכן.
לביא
מצטרף למגיבים למעלה.
זו טעות חמורה לטעמי לעבוד עם תאי לייפפו4 בתצורה של מצבר אביזרים ללא BMS.
גם אם המקרר שלך היה עוצר את הפריקה ב12.8וולט (והוא כנראה לא עושה את זה אלא במתח נמוך יותר) , שזה כמעט המינימום הבטוח למצבר כזה, די בוודאות יהיה מנעד מתחים בין התאים שהוא לא אפס ואחד מהם אולי יגיע למתח מסוכן.
כנ"ל בטעינה.
וגם אין כל סיבה. BMS למצבר אביזרים נורמלי לשימושים שלנו עולה כ15ש"ח.
יש מצב טוב שכבר גרמת נזק לאחד או יותר מהתאים ולכן אתה מקבל זמן עבודה כל כך קצר.
כדאי להזכיר שוב למי שהתבלבל מהשרשורים על בניית מצברי התנעה: אנחנו עובדים שם ללא BMS מתוך הנחה שמצבר התנעה לא עובר פריקות מעבר לסטרטר קצר ולזרמי זליגה זניחים.
זה לא המצב במצבר אביזרים!
הוא עובר כחלק נורמלי מהחיים שלו פריקות וטעינות בין 0 למאה אחוז. חייב BMS!
וכן, כדאי להזכיר את יחידות המידה הנכונות, כדי למנוע סלט בדיון. לייצר הבנה טובה של הטיעונים וההסברים.
קיבול מצבר, כמות האנרגיה האצורה בו, וכן כמות האנרגיה שצרכן/מקרר לוקח במשך זמן עבודה קצוב, נמדדים באמפר-שעה, או וואט-שעה. (לא אמפר לשעה ולא וואט לשעה -לתשומת לב כתבי הרכב הישראליים שקוראים כאן! ) .
זרם, נמדד באמפרים. כמה קולונים (יחידת מטען חשמלי) עוברים בשנייה במוליך. נתיך למשל נמדד באמפרים. כמה זרם הוא יכול להוליך לפני שהוא נשרף. מנוע, כמו מדחס מזגן צורך זרם (אמפר) מסוים כשהוא עובד, ולאורך זמן הוא צורך אנרגיה (אמפר-שעה) .
כדאי לשים לב: מנוע של מקרר יכול לצרוך זרם של למשל 4 אמפר כשהוא עובד (ובמהלך שעת עבודה רצופה לצרוך 4 אמפר-שעה מהמצבר), אבל לאורך חמש שעות עבודת מקרר לצרוך רק 8 אמפר-שעה אנרגיה מהמצבר.
למה לא 5x4 - עשרים אמפר שעה? כי הוא עבד במהלך חמש השעות האלה רק שעתיים, כתלות בטמפ' הסביבתית ובטמפ' שהוא מנסה להגיע אליה.
הערה: יש כאן כמה השמטות שנעשות לצורך הקריאות של ההודעה ותמצות, לרמה שבה הדיוטות ירגישו נוח יותר.
עשו מאמץ. קראו, הפנימו ויישמו, אחרת הדיונים נהיים בליל קשקושים שכבר אין חשק להשתתף בהם, כי כבר לא ניתן להבין מהם כלום. (אם תציינו בדוגמא למעלה שהמקרר צרך שמונה אמפר בשעתיים, הפכתם את המשפט שלכם לגיבוב אותיות חסר ערך) .
נראה לי ששמעון יהיה הראשון בגיפולוג שיסחוב גנרטור פועל בעגלה צמודה.
לנדב42 יש בעיה בטאפאטווק אז הוא ביקש ממני לשים את ההודעה הבאה:
הספק מקסימלי של האלטרנטור הוא לא בסל"ד סרק אלא החל מסל"ד מסויים.
מצד שני, המקרר לא צורך את הזרם שמדדת באופן רציף, הוא עובד בהפסקות, אז הוא צורך פחות מהחישוב שלך.
ניסית לבדוק מה המתח על מצבר הצרכנים כשהמקרר מפסיק לעבוד ? אולי בכלל יש לך את הבעייה הקלאסית של חוטים דקים מדי והמקרר מכבה את עצמו מוקדם מדי ?
לאיזה מתח מכוונת הגנת המצבר במקרר ?
תודה לכל המגיבים ובפרט לחנן על ההסבר המפורט.
בימים אלו התחלתי ללמד והמקרר פועל
רק כשהמנוע מופעל.
כשחזרתי הביתה מהטיול, כיביתי את המקרר.
ולאחר נסיעה של כחצי שעה כשהמצבר צרכנים
נטען רק מהאלטרנטור, המתח הכולל היה 13+ וולט.
הוצאתי את התאים מהרכב והטענתי אותם במטען מצברים 12 וולט.
בסיום הטעינה ואף שעות לאחר שניתקתי את המטען
המתח הכולל של ארבעת התאים עמד על 14.6 וולט
מה שמשונה הוא שיש שוני בין המתחים של התאים עצמם.
בשני תאים המתח 3.4 וולט ובשני תאים 3.9 וולט.
קראתי מה שחנן כתב שלפני השימוש כדאי לטעון כל תא בנפרד
אבל אין לי מטען שמתאים למתח כזה. אשמח לקישור למטען שכזה.
יש לי BMS כזה קובץ מצורף 149325
האם יש חסרון בזה שהוא 100 אמפר