פתיחת בורג המילוי גם עוזרת לריקון.
Printable View
פתיחת בורג המילוי גם עוזרת לריקון.
אין שום הבדל. לפחות לא אצלי. מניח שזה עניין של נשם תקין.
המבנה של נשם עם קפיץ הוא לשחרר לחץ החוצה, ולאטום אפשרות של כניסת מים.
כניסה חזרה של אויר כשהסרן מתקרר היא איטית מאד ולא אמורה להיות מסוגלת לפצות על פתיחת פתח הניקוז הגדול מאד ביחס אליו.
בפעם הבאה, תנסה לפתוח את פתח המילוי לפני הניקוז.
עד כמה שידוע לי וגם לדברי מכונאי שמכיר כל בורג ברכב הזה, אין בו נשם עם קפיץ.
אז איך הנשם מונע כניסת מים פנימה לסרן?
לטענתו עצם זה שהוא רץ במעלה השלדה... גם ככה יש לי לשכב להחליף גומיות, נעקוב אחרי הצינור ונראה לאן הוא הולך.
נשם זה חתיכת צינור, יש רכבים עם שסתום בקצה הצינור עם "אל חוזר" ויש בלי, יש כאלה שהצינור הוא אפילו לא 10 ס"מ.
בגלל זה ברכב שמטייל כדאי תמיד לבדוק נשמים, סרנים, גיר וכו', במידת הצורך להאריך את הצנרת עד לגובה הבודי.
בנוסף לבדוק את ה"אל חוזר" ע"י הכנסת אוויר בצד השני של הצינור, לפעמים השסתום נוטה להיסתם מבוץ ואבק ונוצר לחץ בסרן שפורץ מחזירי שמן.
חצי מילה על כוחה של קהילה.
עמית שמש החליט להפוך את המדריך לנוח יותר לקריאה ודפדוף על ידי עריכתו העלתו לקישור הבא:
https://www.instantflipbook.com/flipbooks/ed527697d7/
אשר אדרי - בעל בית דפוס, הדפיס את המדריך (כ-170 עמוד) למספר חברי הקהילה שביקשו:
קובץ מצורף 114902
קובץ מצורף 114903
קובץ מצורף 114904
לשניהם נאמר תודה, מעומק הלב.
תיקון קטן של הלינק
https://online.flippingbook.com/view/423933/
תהנו
עמית
Sent from my SM-G925F using Tapatalk
כל הכבוד!
באמת שאפו לאלירן, עמית ובכלל לכל חברי הקהילה הזו.
אם בעבר חשבתי שלסוזוקי יש קהילה חזקה אין לכם מושג כמה הקהילה של מיצובישי פעילה, ועוזרת לחבריה. בין אם באירגון קבוצות רכישה, דרך עזרה טכנית ועד חילוצים ועזרה בתקלות טכניות בזמן אמת.
אם זה אני שאחד החברים בקהילה הגיע לעבוד איתי (או יותר נכון אני איתו) עד 1 בלילה, אם זה חבר בקהילה שרצה להשבית את הרכב על ראש מנוע וחברים התגייסו לעזור לו להשמיש את הרכב ועוד ועוד ועוד.
שאפו רציני ואני יותר משמח שבסוף הצטרפתי ל"משפחה" הזו.
החלפת קצוות מזרקים
קובץ מצורף 115942
ניתן יחסית בקלות להחליף את קצוות המזרקים בחדשים, לרוב הדבר יבוצע במסגרת החלפת ראש כאשר בכל אופן מפרקים את המזרק מהראש.
חובה בוקסה עמוקה אחת 22 ופתוחה אחת 17 לטובת פירוק המזרק.
http://www.ebay.com/itm/MITSUBISHI-S...ZWRm6qOvo-4zTQ
ייתכן והקישור יעלם עם הזמן: סוג החלק DN129 (ישנם שני סוגים)
MITSUBISHI SHOGUN PAJERO 2.8 4M40 SET4 NEW DIESEL INJECTOR NOZZLES DN10PDN129
סדר הרכבה לפי ספר רכב
קובץ מצורף 115943
סרטוני הרכבה:
https://youtu.be/UTZ6fN7kg9Q
https://youtu.be/kqLAsgzhctw
https://youtu.be/owdbf7GL-Io
המון תודה לחיים גיל, המאסטר הטכני של הקבוצה שלנו, הסרטונים צולמו כחלק הרכבת ראש חדש עבר חבר בקבוצה.
* משום מה אני לא מצליח לשלב את הסרטונים כמוטבעים.
לגבי הסרטונים - נסה להשתמש בקישור מלא (לא מקוצר) ליו-טיוב ואפשר להוריד מהקישור את הסיפא המיותר, הנה הסרטונים בתוך ההודעה:
1.
https://www.youtube.com/watch?v=UTZ6fN7kg9Q
2.
https://www.youtube.com/watch?v=kqLAsgzhctw
3.
https://www.youtube.com/watch?v=owdbf7GL-Io
חיים הוא מלך אין ספק. שיעזוב את המיזוג ויפתח מוסך כי גם ככה חצי קבוצה מטפלת אצלו [emoji23][emoji23][emoji23]🤣🤣🤣
Sent from my iPhone using Tapatalk
מחפש פלסטיק פנים שיושבת על המערכת רדיו לפג׳רו קינג 2005 שיהיה בצבע כסף
Sent from my iPhone using Tapatalk
זה לא המקום לחפש חלקים.
לפתע פתאום ללא הודעה מוקדמת, אני פותח את הדלת עם השלט, ומנגנון הנעילה המרכזית מתחיל לעבוד על סטרואידים - נפתח/נסגר - כל הדלתות כולל האחורית....
ספר החשמל של הרכב אומר שאחרי 30 דקות זה יפסיק אבל לא בדקתי....
רצ"ב לינק לסרטון ווידאו קצר הממחיש את הבעיה וגם את אחד מדרכי הפתרון:
http://youtu.be/aBy0kilhQWU
לאחר קבלת עיצות מחברים ולימוד הנושא, מסתבר שזו תקלה במנגנון הנעילה של דלת הנהג.
הסבר הבעיה:
מנגנון הנעילה מורכב מיחידה עם מנוע המניע זרוע קצרה המחוברת "לצ'ופציק" הנעילה הידנית. היא מניע אותו, והוא אותה, ומשם את מנגנון הנעילה עצמו.
קובץ מצורף 116552
ב-3 הדלתות של הנוסעים יש מנגנון "טפש" המקבל פקודה "נעילה/פתיחה" בלבד על ידי מתח למנוע. שינוי הקוטביות משנה כוון הסבוב.
בדלת צד הנהג יש מנגנון "חכם". החוכמה מתבטאת במתג זעיר הנמצא בתוך המנגנון, וכאשר הוא עובר למצב פתוח, הוא סוגר מגע, ומאותת בכך דרך "המוח" לשאר היחידות בדלתות להפתח או להסגר.
עם הזמן נשחקים מגבילי המהלך בתוך המנגנון, והמנוע ממשיך בדרכו, סוגר ופותח את המגע הזה, ובכך מטעה את המערכת החושבת "שמישהוא" העביר את המנגנון למצב פתיחה ואז נשלחת פקודה לשאר הדלתות וחוזר חלילה - מנגנון על סטראואידים....
להלן תמונת המנגנון לאחר נתוח קיסרי (לרוב בלתי הפיך..). התמונה הורדה מאתר הפג'רו האוסטרלי ויש לשים לב ששם זה צד ימין...
קובץ מצורף 116553
הפתרונות לפי סדר יעילות יורדת:
1. נתוק כל מנגנון הנעילה על ידי הוצאת הנתיך..
2. פתיחת פנל דלת צד נהג וניתוק המחבר מהמנגנון. החגיגה תפסק, השלט יפתח ויסגור את כל הדלתות להוציא דלת הנהג.
3. נתוק אחד מארבעת החוטים המתחבר למנגנון (את אחד מאלו שמעביר את הפקוד מהמתג) - הכל יעבוד אבל דלת הנהג תהפוך לדלת רגילה שאינה שולטת על הדלתות האחרות.
4. החלפת המנגנון בחדש - רצ"ב לינק לרכישה ב-אי ביי, כ-100 שקל, אבל כמה שבועות המתנה.
מק"ט יצרן: MB669153
https://www.ebay.com/sch/i.html?_fro...69153&_sacat=0
5. תקון המנגנון - עלות של בורג סיבית וכרבע שעה עבודה על המנגנון לאחר שיודעים מה לעשות.
אז ככה:
מסירים את הפנאל של דלת צד נהג:
שני ברגי פיליפס על ידית האחיזה הסגורים לרוב בפקקים אם טרם אבדו.
בורג פיליפס קטן החבוי מאחורי ידית הפתיחה (יש למשוך את הידית ואז קל יותר לפתוח הבורד).
שני קליפסים מצד ימין למעלה - משחררים את "דמוי בורג" ומושכים החוצה.
מושכים מלמטה באלימות מבוקרת את הפנאל והקליפסים ישתחררו, עם הנקישות האופיניות.
מנתקים את מחבר מנגנון המתגים ומחברון תאורת דלת - והפנאל משוחרר.
מנתקים בזהירות את הניילון המודבק למניעת חדירת אבק במעין זפת - - ניתן לשחרר רק את החלק השמאלי התחתון עד האמצע.
מצד שמאל יתגלו שני ברגי פיליפס עם ראש משושה 10 מ"מ, זה תחת זה. אלו הברגים המחזיקים את מנגנון המנוע.
משחררים את הברגים.
מסיטים את המנגנון הצידה ולמעלה בזהירות ומנתקים את מוט המתכת המתחבר "לצ'ופציק" הנעילה כלפי מעלה.
השחרור מתבצע על ידי דחיפת המנוף פלסטיק מהמוט הצידה.
מנתקים את מחבר 4 הפינים מהמנגנון והר הבית התקול בידנו...
עיצה - להוציא את נתיך נעילה מרכזית הנמצא בתא המנוע - זה ימנע פעולת המנגנון בזמן פרוקו.
לחליפין ניתן לנתק את המחבר לפני פרוק המנגנון, אך זו פעולה הדורשת כניסה עם קולונסקופ ומראה או חוש מישוש מישובח השמור לגניקולוגים בעיקר...
עכשיו ניתן או להחליף המנגנון בחדש, או לבצע את התיקון הבא:
קודחים חור קטן 2 עד 2.5 מ"מ במקום המסומן בחץ אדום. את הזרוע יש למשוך מקסימום בכוון מחוגי השעון כדי שלא נקדח אותה..
קובץ מצורף 116556
לוקחים בורג סיבית קצר ומשחיזים לו את הראש ומשטיחים אותו. - ראה חץ ירוק בתמונה.
לוקחים מד התנגדות ומזהים שני פינים במחבר שיש בינהם התנגדות של כ-5 אוהם קבועה - זה המנוע.
שני הפינים האחרים זה המתג - מסיטים את הזרוע עם ונגד מחוגי השעון ואז רואים מתי המגע נפתח או נסגר.
בהסטה מלאה עם מחוגי השעון הוא אמור ליהיות סגור, אך בפועל נגלה שבמ"מ האחרון הוא נפתח שוב וזה מקור הבעיה.
מבריגים את הבורג בזהירות, עד שתרגישו שהוא דוחף קימעה את המנגנון והמגע נסגר.
עושים עוד חצי עד סיבוב שלם לשיפור תחושת ההשגיות, נועלים את הבורג עם לוקטייט או דבק 5 שניות, ומחזירים למקום בסדר הפוך.
לפני התקנה סופית, ממליץ לחבר את המחבר בלבד כשהמנגנון מחוץ לדלת, להפעיל את השלט ולראות שאכן הבעיה נפתרה.
את הניילון מדביקים חזרה למקום או בעזרת הזפת המקורי אם עדיין יעיל, או ניתן עם סיליקון אטימה מאיכות טובה.
בהצלחה.
ירון מלמד אותנו להחליף נורות ופיתרון אפשרי לבעיית שעון טורים.
https://www.youtube.com/watch?v=0oZnEGjKINs
מערכת שילוב ה-4X4 - תאוריה, פרקטיקה והרבה -” למה מהבהבות לי המנורות של הגלגלים הקדמיים?”
קובץ מצורף 116912
הקדמה:
הדרך לאבחן ולטפל נכון בתקלות (בוודאי שבשטח) מתחילה בהכרת מערכות הרכב, שילוב ה-4X4 הינה אחת המורכבות שבהן, להבדיל מרכבים ישנים שם דוחפים ידית שמשלבת גלגלי שיניים לרוב תוך כדי חריקה קלה - בפאגרו שילוב ההנעה הקדמית עובר דרך חיישנים, סלנואידים וצינורות רבים.
המדריך תורגם מאנגלית מכמה מקורות כולל מספר הרכב – אם מצאת טעות אנא יידע אותנו על כך; ממליץ לפני יישום להמתין מספר ימים מרגע פרסום הכתבה על מנת שכל הטעויות יתוקנו. זה גם המקום להודות לצביקה, ליאור, חיים, ירון ושאר חברי קבוצת פאגרו על ההסברים שלא הבנתי הם כלום.
בשלב זה או אחר הן יהבהבו, המנורות הקדמיות בחיווי הסופר סלקט שבלוח שעונים – אולי אחרי שניסית לשלב, אולי אחרי שניסית לנתק ולחזור להנעה אחורית בלבד ואולי סתם ככה אחרי הנעת הרכב (הבהוב של כמה שניות לאחר הנעת הרכב – תקין).
לפני שנמשיך מילה לגבי נורות הגלגלים האחוריים – הנורות דולקות קבוע מרגע הנעת הרכב, מקרים יוצאי דופן הם: שרפת פיוז לוח שעונים, מעבר של הטרנספר ל-N לאחר קריסת בושינג ידית 4X4 (ראה מדריך בעמודים הקודמים), מעבר הטרנספר ל-N בדגמים ידניים, תקלה או שמישהו נגע בדימר של תאורת לוח השעונים שממוקם משמאל להגה. זכור- אם אחת הנורות האחוריות מספיקה לדלוק זה לא אומר שהלכה ציריה - זה אומר שנשרפה נורה, זה מצחיק אבל היו אנשים שהתבלבלו – בעיקר כאלה שבעבר היה להם לנדרובר.
הסיבות שבגללם המנורות הקדמיות מהבהבות (לא מסודר לפי שכיחות תקלה):
* חיישן אקטורטור תקול.
* אקטואטור תקוע/תפוס.
* צינורות וואקום תקולים – סדוקים, מנותקים וכו'.
* סלנואיד וואקום כנף ימין תקול/תקולים.
* דליפה במאגר וואקום.
* תקלת חיווט.
* תקלת חיישני טרנספר (ישנם חמישה – לא כולם אחראים על שילוב הסרן הקדמי).
* נתק בבקר מערכת ה-4X4 שיושב באזור הרדיו או בקר תקול.
* מיקס בין הנקודות הרשומות מעלה.
הערה: בק.הפיוזים שברכב פיוז מספר 10 אחראי על מערכת ה4X4. טרם נתקלתי במקרה שהוא נשרף אבל ככל הנראה שכשזה מתרחש המנורות לא ידלקו ולא יהבהבו.
איך השילוב עובד:
הדרך לשילוב הסרן הקדמי וההנעה הכפולה עוברת בכמה תחנות;
התחנה הראשונה היא ידית הטרנספר, את מצבי ידית הטרנספר כבר הסברנו בעבר, מה שחשוב להבין הוא ששילוב המצבים בטרנספר עצמו הוא מכאני לחלוטין, זוג מזלגות שנמצאים מתחת לידית מבצעים את השילוב ל-4X4, נעילת הדיפרנציאל המרכזי ומעבר להילוך LOW.
הסרן הקדמי בנוי כך שצרייה שמאל מחוברת תמיד בין הגלגל לדיפרנציאל בעוד שצרייה ימין מנותקת ומתחברת רק בשילוב ה- 4X4, המנגנון שפיזית מבצע את החיבור הינו אקטואטר או משלב הצרייה, באנגלית (ועל פי ספר הרכב) - free wheeling clutch. האקטואטור הוא יחידה מכאנית כאשר הכוח שמניע אותה הינו וואקום, הוואקום מיוצר על ידי משאבת וואקום שממוקמת על המנוע ומנועת על ידי גלגל שיניים (ולא רצועה). למשאבת הוואקום שני תפקידים – האחד לספק וואקום לבוסטר הבלימה ולאפשר לנו לבלום את הרכב בביטחה, השני - המשאבה ממלאת מאגר וואקום (vacuum tank/reservoir) שממוקם צמוד לסרן - מצד ימין של הרכב, מאגר זה משמש למספר פעולות:
א. וואקום להפעלת מנגנון EGR – לרוב מנגנון זה נותק בשלב כלשהו בחיי הרכב.
ב. מנגנון הגברת טורים בעת הפעלת מדחס מזגן
ג. שילוב צרייה ימין.
כאשר בקר ה4X4 מזהה באמצעות החיישנים שעל הטרנספר שבוצע שילוב 4X4- הבקר מעביר מתח הפעלה לסלנואידים שאחראים על שילוב/ניתוק האקטואטור ולמעשה הצרייה משולבת אל מכלול הדיפרנציאל. הסלנואידים הם ברזי הוואקום של המערכת. הברזים/סלנואידים עצמם ממוקמים על כנף ימין, ישנם שני סלנואידים והם יושבים על פלטה משותפת.
התקלה השכיחה ביותר במערכת היא הבהוב של המנורות הירוקות העליונות בלוח חיווי ה-SUPER SELECT שבדש בורד לאחר הנעה וכאשר הרכב איננו משולב. והאשם השכיח ביותר הוא אותו מערך סלנואידים שהזכרנו.
מסלול אבחון התקלה:
קובץ מצורף 116908
* נביט במערך הסלניאודים וננסה לראות האם יש חוט חשמל מנותק או קרוע. כאשר הרכב מכובה הצרייה הקדמית משולבת ולאחר ההנעה מתבצע ניתוק על ידי האקטואטור.
קובץ מצורף 116911
* כאשר הרכב מונע, בלם יד מורם, גיר בניוטרל או P ננתק את צינור הכניסה המשותף למכלול הסלנואידים ונבדוק האם יש וואקום בצינור. אם אין וואקום מורגש יש לעבור על כלל הצנרת ממשאבת הוואקום ועד לכלל המשתמשים שעל הקו. וואקום משמש במערכת ב- מרים טורים מזגן שממוקם על קיר האש בצד ימין של המרכב – בסמוך למכלול הסלנואידים. כמו כן משמש ליחידת הסלנואיד של ה-EGR שממוקמת בחלקו העליון של האינטרקולר – על קיר האש . מאוד מומלץ להחזיק כמה מטרים בודדים של צנרת וואקום בתא המטען כחלק חילוף ועוד יותר מומלץ לבצע החלפה יזומה בתנאי בית כחלק מישור קו.במקרה של תקלה בשטח ללא צנרת ספיר ניתן לפרק ממכלול אחר צנרת ולהשתמש בו כפתרון זמני, לדוגמא הצנרת שהולכת מסלנואיד מגביר הטורים אל משאבת הסולר. מפרקים את הצינור או חלק ממנו לטובת השמשת מערכת ה-4X4. לא לשכוח לחסום יציאות על מנת למנוע שאיבת אבק ומשיכת אוויר מיותרת למערכת הוואקום.
* יש שמפרקים את צינורות הכניסה והיציאה ומתיזים WD פנימה על מנת לשחרר סלנואיד תפוס. אם בקרה ההשפרצה אכן עזרה והמערכת שבה לתפקד זהו הזמן להחליף את המכלול לכשיתאפשר.
* כאשר ידית הטרנספר במצב 2X4 בדוק בעזרת רב מודד הגעת מתח פיקוד לסלנואידים – בשני הקונקטורים. אי הימצאות מתח יכול להעיד על תקלה בחיווט, מפסק/חיישן טרנספר או בבקר.
* קורה הרבה ביחידות תחליפיות של מכלול הסלנואידים שהיחידות מורכבות הפוך. נסה להחליף בין סדר הצינורות ובדוק האם התקלה נפתרה.
קובץ מצורף 116910
* כאשר הרכב מנוע, בלם יד מורם, גיר בניוטרל או P. - אדם אחד מכניס ומוציא משילוב את ידית הטרנספר בתוך הרכב והשני בודק האם אכן האקטואטור משתלב. אקטואטור עם השנים אוסף לא מעט לכלוך ולא נדיר כי הוא נתפס, לרוב הזזת הגומיה שעל המכלול והתזה נדיבה של חומר משחרר יסייעו - יש לבצע זאת כאשר אף אחד לא משחק בידית המצבים. היה מהתזת השמן עזרה ומשלב השתחרר מומלץ להחליף היחידה בהזדמנות הראשונה.
* ברכב שחדש אצלך והתקלה מיומו הראשון - האם חובר מפסק חיצוני לקו פיקוד הסנלואידים? לא מעט ממי שהתקין נעילה קידמית התקין גם כפתור ששולט על המתח לסנלואידים. הכפתור מאפשר לנתק צריה ימין לטובת הקלה בהיגוי וכו
* מפסק חיווי שילוב אקטואטור – על היחידה עצמה ישנו מפסק שמדווח לבקר האם הצריה משולבת או לא. באם המפסק התקלקל הבקר יקבל דיווח שלא שלא בוצע שילוב והאורת יהבהבו. מצב זה הוא חצי נחמה מאחר וישנו שילוב בפועל ורק חיווי תקול.
* מפסקי טרנפסר תקולים או תקלה במסלול החיווט, כאשר הבקר לא מזהה שהנהג שילב את הטרנספר הבקר לא יבצע את הפעלת שילוב האקטואטור של הצרייה הקדמית. לא פשוט במיוחד לבצע את החלפת המפסקים. הדבר כרוך בפירוק הגשר והנמכת המכלול תוך כדי תמיכתו על ידי ג'ק.
קובץ מצורף 116909
חיים מסביר על המשלב:
https://www.youtube.com/watch?v=tBy5pr8otrE
עוד סרטונים:
https://www.youtube.com/watch?v=03bgjbuYfh8
https://www.youtube.com/watch?v=E3sXnF0ZWK0
חלפים: מומלץ תמיד באתרים כמו EBAY ושות לוודא עם המוכר קודם שהחלק אכן מתאים לרכב, עם מק"ט היצרן ניתן בקלות לגשת לאחד מאתרי החלפים המקוריים - להזין את המק"ט ולקבל מייד הצעת מחיר, ישנם הבדלי מחירים בין האתרים ותמיד שווה לבדוק מחיר סופי + משלוח ולאחר קופונים שונים של הוזלות. ישנו הסבר נוסף על אתרי ההזמנות מספר עמודים אחורה.
מערך סלנואידים:
מקט יצרן: MB620532
לדוגמא:
http://www.ebay.com/itm/For-Mitsubis...NWUsty&vxp=mtr
אקטואטור – משלב ציריה
מקט יצרן: MB620790
לדוגמא:
http://www.ebay.com/itm/Freewheel-Cl...pYobvj&vxp=mtr
צנרת וואקום תחליפית - לי זכור שמודבר על 6 או 7 ממ קוטר פנימי - הכי טוב - לחתוך חתיכה קטנה ולגשת איתה לחנות החלפים. שים לב שהצינור מתרחב בחלק שבו הוא מחובר למכלול (סלנואיד, משלב וכו) ועל כן כדאי שהחתיכה תכיל גם מקטע שלא עבר הרחבה.
מספר פוסטים וכתבה מהעבר שרצוי וישמרו במקום מרכזי:
סער וניר מסבירים איך לשפץ טורבו (לצערי אני לא רואה תמונות בכתבה - האם רק אצלי?)
http://www.jeepolog.com/forums/conte...%D7%A8%D7%95-Q
ניר מסביר איך להחליף גרמושקה לצרייה:
קובץ מצורף 116914
http://www.jeepolog.com/forums/showt...B3%D7%A8%D7%95
צביקה מסביר איך מחליפים וונטה למעבה מזגן ראשוני
קובץ מצורף 116913
http://www.jeepolog.com/forums/showt...%D7%A8%D7%95-Q