הבוסטרים הסטנדרטיים לא ממש מזיזים למנוע דיזל.
יותר מזה,
נתקלתי יותר מפעם אחת שפרייבטים לא מצליחים להניע רכבי דיזל עם כבלים.
לעומת זאת,
את הפרייבט שלנו ואחרים הבוסטר הציל כמה וכמה פעמים.
Printable View
גם אני נתקלתי בזה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
חבר עם טרופר דיזל ביקש ממני לפני כמה חודשים שאביא לו ליפו, אחרי שהבוסטר שקנה לא דיגדג לטרופר. אחרי יותר מחצי שנה שהליפו שכב בטרופר ללא טעינה, הגיע רגע האמת והליפו עשה את העבודה כמו גדול (טוב, זה באמת ליפו גדול..). מאז, בעקבות תקלה שטרם אובחן אם היא נובעת ממצבר(ים) או זליגה, הליפו מניע את הממותה מדי כמה ימים בעקביות ונאמנות.
במקרה הספציפי הזה 6500mAh 4s 65-130c והחבר יודע היטב שלא לחבר את הסוללה הזו לרכב ללא מצבר.
הסט-אפ של 4 תאים בטור נותן מתח ריקם של 16.8 וולט שהוא גבוה מדי, אבל כשמחברים אותו למעגל הרכב עם מצבר עופרת המתח יורד ל- 13.8 וולט ובזמן שעד הפעלת המתנע המצבר מקבל טעינה קצרה ומהירה. מוכיח את עצמו כבר שנים וגם סוללות באזור ה- 4000mAh התניעו כך בהצלחה מנועים גדולים מהטרופר...
נדב,
אני מבין שההנחיה לא לחבר לרכב ללא מצברים, היא בגלל המתח הגבוה מדי, אתה יכול בבקשה להסביר למה ארבעה תאים ולא שלושה?
זה פשוט.
בוסטר מחובר עם כבלים דקים ותנינים, שני אלמנטים שיוצרים מפלי מתח משמעותיים כשעוברים בהם זרמים גבוהים כמו של סטרטר. השימוש בארבעה תאים בא לפצות על זה, והוא מוכיח את עצמו בענק.
לא עדיף לדאוג לחוטים עבים יותר ולא לדאוג מה יקרה למחשב של רכב שיפגוש 16V ?
מבחינת עובי, הכל יחסי כמובן. אני משתמש בכבלים שהמוליכים שלהם כנראה יותר עבים מכבלי התנעה שתקנה באוטו-דיפו, אבל לא עבים כמו כבלי הרתכת שהיו לי בכבלי ההתנעה, כשעוד היו לי כאלו... והתנינים תמיד יהיו צוואר בקבוק עם מפל מתח כלשהו עקב שטח המגע הקטן שלהם עם הקטבים של המצבר
לפני שחיברתי סוללה כזו בפעם הראשונה לרכב, עשיתי בדיקה בחיבור למצבר מחוץ לרכב והמתח לא עלה על 13.8 וולט. בדקתי אח"כ על עוד כמה רכבים והמתח אף פעם לא עלה גבוה מזה
בנוסף, 13.8 וולט הוא מתח אופטימלי לשאר מערכות הרכב ואם הרכב לא מתניע בגלל, נניח, קוייל או משאבה גבוליים, סוללה שמחזיקה את המתח הזה תעזור להתניע גם במקרים כאלו.
בשורה התחתונה, הסט-אפ הזה כבר הוכיח את עצמו בעקביות עם הויטארה והצ'רוקי, איפון וטרופר, סאוונה ויוקון, ואפילו מלגזה סוררת
נדב,
מצטער, משהו לא עושה שכל.
מתח סוללה 16.8V .
מתח על העומס (רכב) 13.8v.
זה אומר, מפל מתח של 3!!!
ב 300A, זה כמעט 1000W, זה לא נראה פתרון סביר ( גם לא להתנעה של 3 שניות)
ב-300 אמפר אתה צורך מעל 4000 וואט לסטארטר, בנוסף ל-1000 שמתבזבזים בדרך ובתוך הסוללה.
וסטארטר לא מושך 300 אמפר ל-3 שניות. אחרי עשירית או שתיים הצריכה יורדת לאזור ה- 100-200 אמפר (100 בויטארה, 150 בצ׳רוקי, נניח ש- 200 בדיזלים)
וכן, זה תואם את התצפיות - אחרי סטרטר של כמה שניות (אם הרכב לא מניע מסיבה כלשהי מיד) מורגשת התחממות מוחשית של הסוללה. אם אני משווה באופן בלתי מקצועי לחלוטין את כמות החום שאני מקבל ממפזר חום ביתי שמכוון ל-1000 וואט (גוף חימום אחד מתוך השניים) לקצב ההתחממות של הסוללה והתנינים, נראה לי די מתאים.
אם אין תקלה אחרת ברכב, בגלל שהמתח מוחזק על 13.8 וולט, ההתנעה עם הליפו הזה מהירה מאוד, יותר מאשר עם מצבר תקין, בד"כ פחות מחצי שנייה. אנסה לברר איך זה בטרופר ...
שני הסנט שלי בנדון -
בעבר היה לי בוסטר סיני שהיה כתוב עליו 58800 או שקר כלשהו אחר.
עבד יפה במשך שנתיים על כל מיני פרייווטים.
עד שיום אחד הטרופר שלי החליט לא להניע....
נסיון אחד והזבל הסיני החזיר את נשמתו.
למזלי, נדב42 דאג לי לסוללת ליפו 4 תאים.
הניע את הטרופר כבר כמה פעמים.
הגיע בערכה מהבחור גם מטען שמראה מה המצב שלה.
שתי הנעות של טרופר הורידו מ16.6 ל15.8
ממליץ בחום להצטייד בנדב42
זה פותר הרבה מאד בעיות.
רק שאתה מתבלבל בין ערכי הקיבולת (שקר) הסינית של 58800 אמפר/שעה לערכי המתח וזרם ההנעה / זרם רגעי שהסטרטר מסוגל לתת / במתנע רוצה לקבל...
עבור מנוע דיזל כמו בטרופר שלנו, אכן רצוי ערכים גבוהים משמעותית מהזרם הרגעי המספיק לפרייבטים קטנים (אני מנייח שרצוי 600-800 אמפר רגעי, לעומת 200-300 אמפר כזרם רגעי (פיק) שיש ברוב הבוסטרים הסיניים הנמכרים).
הסוללה של מאלף האריות מיועדת לזרם רגעי של עד 850 אמפר. הסוללות שאני משתמש מעט קטנות יותר ומיועדות עד 650 אמפר רגעי. בפועל גם הסוללות שלי מניעות את הדיזלים הגדולים בלי למצמץ.
בצ׳רוקי אני מחזיק 2 סוללות כאלו, וכן צמות שמאפשרות לי חיבור מקבילי (לזרם גבוה יותר) או טורי (לריתוך או להתנעה של רכבי 24 וולט), כך שאצלי אף אחד לא ייתקע בלי יכולת התנעה בגלל מצבר...
מישהו יכול להסביר כמה זמן זה רגעי?
חצי שניה? שניה? חמש? 10? דקה.....
נדב,
שאתה אומר 650A רגעי, מה מגביל את ה 650A, מעגל אלקטרוני או חישובי פיזור חום?
לפי הסינים, רגעי זה "כמה שניות".
אני לא יודע על מנגנון הגנה כלשהו, אבל אנחנו יודעים מה קורה אם ליפו מתחמם מדי ...
אני מניח שבדיון על חימום יתר אפשר להניח עד 3-5 שניות.
בכל הבוסטרים, שאני מכיר, יש מעגל אלקטרוני שמנתק בזרם יתר (ובד"כ מדליק לד אדום), מעגל כזה מגיב בשבריר שניה (ms) ולכן גם הבוסטר תאורטית היה יכול להניע (את הטרופר?), הפיק הרגעי, הראשוני, מנתק אותו.
אני לא אתפלא אם הטרופר צורך למעלה מ 200A בסיבוב ממושך, ולמעלה מ 300A בשניה הראשונה, אבל לא פחות חשוב, למעלה מזה בשבריר שניה הראשון (שאפילו מד זרם לא יגיב, אבל הגנה כבר כן).
"היתרון" הגדול של הליפו שלך ע"פ בוסטר סביר, שאין לו את המנתק האלקטרוני (תמיד יש כל מני זבל, חוץ מזה שחלק גדול מהבוסטרים הם לא ליפו , ליתיום אחר, יציב יותר, ואז ה C שלהם פחות טוב).
ועדיין אם נחזור לדיון המקורי על הסט שלך, אני הייתי מציע לך לדאוג לחוטים וקרוקדילים טובים, ולרדת ל 3 תאים, ארבעה, זה הזמנה לצרות (או שאתה הולך בכיוון שחנן הציע, ומטעין ברכב עד 14.2V ולא 16+).
מספיק טוב ?
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...52e7d33229.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...d9708570e1.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...ab6df77401.jpg
חוטים קצרים אבל עדיין מאפשרים תפעול נוח לכל גודל מצבר, מוליכים בחתך 10ממ"ר (שזה יותר ממה שמחבר הסוללה מאפשר), תנינים קטנים אבל ממזרים, והכל נכנס לאריזה קטנה :)
ואז אתה צריך לפרוק את הרביעי, לאותה רמת מתח של השלושה, לפני שאתה טוען שוב.
למה זה טוב?
לשמור את זיו ונדב עסוקים...?
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אפרופו פריקות:
https://imagizer.imageshack.com/v2/8...924/ii0htW.jpg
פריקה סופנית למתח 0V של תא שהתנפח כתוצאה מBMS שהוצף במים.
ה' יקום דמו, ביחד עם דמם של כלל הקרוסאוברים המנוצלים לרעה.
זה נגד של חצי אוהם, להגבלת הזרם לערך נמוך ובטוח.
זו אחת הדרכים המומלצות להביא תא למצב שבו הוא לא מהווה סיכון.
ליתר בטחון, ההליך מבוצע בשטח פתוח.
מה יש בתוך התא הזה?
סוללות 18650 משורשרות?
לא יודע, אבל זה גם היה ההימור של ניר מוקדם יותר בשרשור הזה.
אין על זה מידע באיטרנט.
אולי עכשיו שיש תא מת שווה לעשות לו ניתוח?
אני אוהב את הגבות שלי. אתה מוזמן לקחת ולנסות.
הימור אחר
אסף. https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...aaa3fec2b2.jpg
שאלה מצויינת.
אולי כי אין באמת בעיה כזו (של התלקחות מפריקת יתר) וכל הבעיה היא "רק" מה קורה עם מנסים לטעון תא שעבר פריקת יתר?
ככל שאני קורא וחוקר את הסוללות האלו, אני יותר רגוע לגבי השימוש בהן.
יש שני תרחישים שצריך להזהר מהם - קצר או טעינת יתר של תא (והסכנה העיקרית פה, שאנחנו טוענים בד"כ 3-4 תאים בטור, כלומר אם תא אחד נחלש, יפול יותר מתח על התאים האחרים).
ולכן, אנחנו שמים BMS. אז נכון, שאם ה BMS מתחרפן אז יש סכנה לחיי הסוללה, אבל את זה אפשר לפתור ע"י חיבור של שני BMS במקביל.
אני טוען באמצעות DC2DC שמכוון ל 12.6V ומחובר ל BMS. אחרי משחקים וכיוונים, המערכת מגיעה למצב של זרם אפס שהיא טעונה.
1- אני רגוע להשאיר את המערכת מחוברת שעות לאחר סיום (לא צריך לעמוד ולשמור מתי זה מסיים).
2- צריכה דרך BMS (חלש, 20A), מבטיחה שכל קצר בצרכנים ינותק או אפילו יגרום לשריפה של ה BMS , אבל בטוח מבטיח ניתוק של המצבר בזרמים סבירים.
3- השימוש ב DC2DC בטור ל BMS, מבטיח שגם אם אחד מהם משתבש, השני לא יתן למצבר לעבור את המתח המירבי (12.6V במקרה שלי).
סוללה שמתקצרת. מתחממת. מתנפחת ומתלקחת ...
תשאל איך אני כל כך בטוח.
סוללה שרוצים להרוג אותה. וגם לבצע וידוא הריגה.
מכניסים אותה למי מלח. ( מי ברז עם כף או שתיים של מלח בישול ). הסוללה מתפרקת כימית. נהיה מין קצף ירוק מגעיל. אין בזה שום סכנת קצר או התלקחות. רצחתי ככה מעל 100 סוללות שסר חינן בעיני.
תא שירד מתחת ל 2.5 וולט. מטען אמור לסרב לטעון אותו. אם אתה מחבר סוללה טעונה אתה יכול לטעון אותו ללא התחממות ( סוללה באותו מספר תאים כמו הסוללה הפגומה )
זה מעלה את המתח מעל ל 3 וולט ואז המטען החכם מוכן לטעון אותה כרגיל. מומלץ לבצע איזון וטעינה איטית. ( יש גם fast charge ) ולהזהר מפריקת יתר על הסוללה הזאת כי היא תמות בקרוב.
קצר שווה לפריקת יתר. ולפריקה של זרם גבוה מהמותר וזה מוביל להתחממות. התנפחות. התלקחות.
Sent from my iPhone using Tapatalk