ואותך זה לא מדאיג? זה רלוונטי בדיוק באותה המידה גם לגביך.
Printable View
אחרי כל השרשור ....בין רכבי הסולר .....td5 כבר לא נראה אופציה רעה כלכך....
משה שלום
בקשר להערתך לגבי מחיר מנוע מייבוא אז ניתן להשיג בארץ מנועים כאלו בסביבות 15000-20000 שקל וכמו כן ניתן לקנות באנגליה מנוע אחרי אוברול כללי עם אחריות לשנה בעלות של 15000 שקל כולל הובלה ומיסים (ואל תבלבלו לי את המוח על בעיות בייבוא של מנועים שכן הכל אפשרי אם עושים הכל לפי הספר,הרבה כאב ראש אבל בהחלט אפשרי). עכשיו בעניין הצלחת האוברול צריך להבין שהתקלה שנגרמת למנוע היא נקודתית וברוב המקרים כל המכלולים במנוע לא נפגעים ואני יכול להעיד שכל המידות של הבוכנות מיסבים ראשיים ומישניים נשארו סטנדרטיים כך שאין כל סיבה שלא ניתן יהיה לבצע אוברול בתנאי שמבצעים את העבודה לפי הספר.
כל מנוע דיזל מודרני נחשב היום יקר מאוד גם לתיקון וגם לייבוא שלא לדבר על מערכות הזרקה ממוחשבות שבמנועים אחרים עולים יותר מאוברול במנוע הזה.
יואב שלום
ההבדל הוא שמנוע ברכב שלי עולה בין 12000 ל- 15000 ש"ח
אם שומרים עליו הוא בדרך כלל מחזיק הרבה יותר מ- 160000 ק"מ
ההבדל בין 50 או 70 אלף ל- 15 אלף הוא עצום
תחשוב שב 50 אלף אפשר לרכוש רכב אחר
אז אם צריך 15 אלף לא נעים לא נורא
אבל 50 או 70 זה לא נעים בכלל.
ביננו גם 15 זה שחיטה, אבל בגבולות הסביר, אין שום הצדקה לבקש 50 או 70 על חתיכת מנוע
אגב אני שאלתי לפני שקניתי, במסגרת הסיכונים שאני מוכן לקחת, אם הייתי יודע שאצלי גם מנוע עולה סכומים כאלה לא הייתי קונה.
ב50 אלף מטפלים באוטו כמה שנים
משה
תגיד, יא מסטול ...
קראת את ההודעות בכלל ? ( ברור שלא .. )
לא ניראה לי ש TD4 כזה עולה כל כך זול ( למרות שלא שווה גם את זה כניראה )
ניסן פטרול באיזה שנה עולה 200000 ובאיזו שנה 70000
אם זה ברכב שנתון לא חדש אז 70000 זה כמעט 100%
בשלי מנוע עולה 7000 כולל טורבו (כרגע לא צריך)
(נ.ב לא מבין מדוע מחקו אותי מה עשיתי?)
משה
אגב שימו לב יכול להיות שלאור התקנות החדשות כפי שהובאו בפורום לגבי החלפת מנוע ,כל העניין לא רלוונטי.
אם אפשר לשים מנוע אחר אז אפשר לשים מנוע טרנו בפטרול
אם זה ככה אז אולי נפתרה הבעיה
משה
הינה הלינק
משה
משיב את הדיון לכותרות, כמעט שנתיים אחרי, אבל הפעם עם פיתרון או יותר נכון "טיפול מונע" לבעיות ב-ZD30.
על פניו זה הפתרון לאלו שכבר שיפצו / החליפו מנוע וממתינים ל"בום" הבא וגם לאלו שעוד לא סבלו מבעיות במנוע שלהם.
מדובר בערכה, שבתרגום קלוקל מתרגמת כך: " ערכת אל תתפוצץ לי" למנועי ZD30.
ה-ZD30 יושב גם בפאת'פיינדר/ טראנו הישנים ( השם משתנה בהתאם לשוק, אל תתיחסו לאיך הרכב נראה) וגם הם סבלו מאותן הבעיות.
כרגיל עולה השאלה, למה זה לא קורה בטראנו 3 ליטר, שיש לו את אותו המנוע? לא ברור.
לעניין, הבחור שמפרסם כאן, מציע פיתרון לבעיה, שעל פי ההסברים של איציק על התעצמותת גדישה (תגובה מספר 132 בדיון זה), נשמע כפתרון הנכון.
http://img526.imageshack.us/img526/3...674833full.jpg
http://img705.imageshack.us/img705/1...742931full.jpg
http://img13.imageshack.us/img13/4731/173990755full.jpg
http://img69.imageshack.us/img69/954/187463829full.jpg
http://img88.imageshack.us/img88/535/187463899full.jpg
Picture 5 is what YOUR ZD30 throttle body looks like now without this kit, Floor it and this gunk will fly through your engine. One of the issues that makes them go BANG
We specalise in an aftermarket bolt on kit to eliminate the causes of premature engine failure on this troublesome yet strong/reliable engine.
The kit includes/or has options of the below, every truck or owner requires different options so price may vary.
Catch can mod
EGR bybass mod
New Maf Sensor
New Welded Highflow intercooler factory replace
New Welded Super highflow intercooler, 10 x larger than factory front centre mount (this is good for 1000HP) reduces combustion temps tremedously.and quitens down induction noise.
New Silicone pipes and bends
Digital Boost gauge and pod
ECU check-reset-testing
All holes silicone sealed and brass nipples drilled and tapped and sealed
Oil and oil filter
Fuel filter
After this kit you will have,
*Clean golden oil for most of your oil lifespan 8-10 thousand kms
*Clean as new MAF sensor not fouled with oil saves hundresd in the future
*Nice Cool induction temp
*Correct boost levels
*Plenty of power
*No black smoke
*Awesome fuel ecconomy
*It will out perform the truck from when it was new!
Not a DIY kit sorry.
I am not a help forum so if you just want to ring and prod me for information on how to do these mods and why, DONT BOTHER. If you want to do it on the cheap thats fine, dont involve me. Thanks.......
$900 kit is the basic dont blow up kit without a intercooler or boost gauges etc,
$1300 kit as above and factory upspeced welded tanks intercooler and digital boost gauge
$3000 Kit as above with 10 x larger than factory, high flow centre mount intercooler, complete re pipe including all silicone joiners, bends and Tbolt clips. Removal of old system from truck.
האמת שאצלי במנוע 3.0 בניסן טראנו שזה מנוע זהה משום מה אין שום בעיה ולא היתה ,דווקא נראה שהמנוע והגיר זה אחד הדברים הכי טובים שניסן הוציאו הם עובדים בהרמוניה מושלמת, את הטיפולים אני בחיים לא יעשה בניסן, אבל את החלקים המקוריים והשמנים אני קונה מקורי
המנוע בטראנו (3.0) ובפטרול לא זהה
וזאת לאחר בירורים מעמיקים עם ניסאן יפן (אם היה זהה, הייתי קונה פטרול מזמן). כמו כן הפטרול כבד הרבה יותר מה שגורם למנוע להתאמץ מעבר למה שמנוע הטראנו מתאמץ...
הקיט שפורסם (לפי החלקים) אמור להוריד את הטמפרטורה. לכן, הכיוון של ביטול הEGR נשמע נכון..
כמו כן הורדת הטמפרטורה ע"י אינטרקולר גדול יותר תתרום מעט. אגב, מאוד מומלץ להוסיף וונטה על האינטרקולר, המיוחד ברכבים שנוסעים בשטח טכני.
מומלץ בכל הרכבים עם הטורבו להוסיף שעון EGT, ושעון BOOST.. אם הEGT גבוהה מידי יתכן נזק לבוכנות ולשסטומים...
אני כרגע בתהליך הרכבה של השעונים בטראנו שלי, אפתח נושא חדש כשאתחיל בהרכבה.
לירון, למה אתה מדבר סינית? מה זה EGT או BOOST? חיפשתי ברשת אבל אתה כזה נחמד ומדבר עברית:-)
אך שעון כזה יכול להועיל? זה כמו חום מנוע? עם יצאתה מערכים נורמאלים אז עוצרים בצד הכביש?
אך שעון כזה מודד את הערך? מקבל ממחשב המנוע? או מודד לבד?
בקיצור תפרט מעט.
רבין
וואי וואי כמה שאלות :)
EGT - egshaust gas temperature
שעון שמודד את טמפרטורת גזי הפליטה בסעפת הפליטה. אינדיקציה לטמפרטורת הבערה בצלינדר.
יצא מהערך? פשוט מורידים קצת את הרגל מהגז (הטמפרטורה משתנה מהר יחסית...)
טמפרטורה בשיוט - כ300 מעלות. בסרק כ200. ערך עליון - 1300. מעל זה יש חשש גדול לנזק.
BOOST - לחץ גדישה.
שעון לחץ המראה את הלחץ ביציאה מהטורבו.
אם גבוה מידי קיים חשש למיסבים של הטורבו וכן ללחץ גבוה מידי בסעפת היניקה.
לחץ גבוה מידי פוגם בשסטומי היניקה בעיקר... כמו כן מראה על בעיה בWASTE GATE שתפקידו לפרוק את הלחץ מהטורבו במידה והוא גבוה מידיי,
או סתימה באינטרקולר.
בדיזל השעון יראה תמיד לחץ חיובי. אצלנו הטורבו מכוון ל 10באר.
BOOST - השעון מגיע עם חיבור לצינור, את הצינור מחברים לכניסה של האינטרקולר (צריך להרכיב מחבר..) ומצדו השני לשעון.
EGR - חיבור חיישן על סעפת הפליטה ולשעון.
לעניין הפטרול (ולטראנו):
במקור הגיעו עם מערכת EGR. המערכת לוקחת חלק מגזי הפליטה ומעבירה אותם לסעפת היניקה לבערה חוזרת.
למה זה טוב? תקנות זיהום אויר. כך הגזים נשרפים שוב ובעצם כך מנצלים דלק שלא נשרף בפעם הראשונה.
למה זה לא טוב? הגזים חמים, ובשריפה השניה מעלים את טמפרטורת הבערה בצלינדרים. תוסיף לזה טמפרטורת גזי פליטה גבוהה מלכתחילה,
קיבלת מתכון נהדר להמסת בוכנות אלומיניום, במיוחד אם הEGR (שסתום) נתקע במצב פתוח...
מאוד מומלץ לבצע מעקף (מאוד פשוט בניסאן), הרכב עדיין עובר טסט ואין שום שינוי בצריכת הדלק.
כמו שכתבתי, החלקים הוזמנו, אני מתחיל הרכבה ברגע שיגיעו לארץ.
אם תרצה, נעבור את תהליכי ההתקנה יחד
מקווה שעכשיו ברור יותר...
לירון,
תיקון קל
פעולת הEGR מורידה (לא מעלה) את ה EGT, זה כול הרעיון, פחות EGT=פחות NOX
לכן הקיט בא עם קולר יותר גדול, כדי להוריד EGT בחוסר הEGR
אני חושב שאתה טועה...
אצל חבר ערך הEGT ירד כשעקפנו את הEGR... הגזים החמים לא חוזרים לתא הבערה.
נראה לי שההקולר הגדול יותר מוריד את הEGT כחלק מהפיתרון ולא בגלל ביטול הEGR.
בכל מקרה, יש מצב שיש פה בשורה לבעלי הפטרול, אבל עדיין מפחיד לקנות אחד, מה שמאוד חבל, זה רכב החלומות שלי
אני אבדוק איתו שוב ואעדכן..
אגב, אצלכם יש פטרולים? בכמה הם נמכרים? אולי שווה לחשוב על יבוא
לא אני לא טועה,
החזר גז פליטה לסעפת היניקה מדלל את החמצן, פחות חמצן=פחות חום
קרא קצת על הנושא, במיוחד על NOX REDUCTION
אם הפסקת פעולת ה EGR הורידה את טמפרטורת גזי הפליטה - זה אומר שיש בעיה. אבל זה אנחנו כבר יודעים.
אני יותר בכיוון ששסתום הEGR בתקלה כל שהיא (מישהו אמר אדי שמן שעושים בו שמות? ) ולכן נוצרת הבעיה מלכתחילה. הביטול של המערכת מוריד את הטמפרטורה, אבל זה לא אומר שהמערכת היתה תקינה.
אסף.
לשפר עמדה טל? אני לא בתחרות עם מישהו...
זה טיבו של כל פורום. המון דעות. רוצה תיקח לא רוצה, נו אתה יודע מה ההמשך :)
אגב, קראתי על NOX, ולעניין, חמצן לא מעלה טמפרטורה אלא דלק מעלה אותה..
החמצן גורם לבערה להיות נקייה יותר.
טוב,
בעקבות הפניני חוכמה שנכתבו פה, (ובגלל שאין ברצוני לטנף את השרשור הזה)
מחר-מחרותיים אפתח שרשור חדש על המדע וההיסטוריה של תקנות וטכנולוגיות למניעת זיהום אויר באפליקציות אוטומוטביות.
לירון, בבקשה לקרוא ולהגיב שם,
אה, תעשה שעורי בית
1.איך ברנר חמצן-אצטילן עובד
2.INERT GAS
אתה מוזמן לטנף
"EGT means exhaust gas temperature. TIT means turbine inlet temperature. The temperature of the exhaust gas is a direct indicator of how hard the engine is working and if there is a problem. As the engine load increases more fuel is injected into the cylinders causing the exhaust gas temperature to rise. Your pistons are made of aluminum that melts at 1,220 degrees so over fueling, boosting or a malfunction (bad injector) could cause serious damage. If you have installed a performance chip or a supercharger this gauge is a must."
למה לפתוח שרשור חדש? סוף סוף נהיה מעניין פה!
אגב, יש לי דברים יותר טובים לעשות משעורי בית...
לירון
אני חושב שיש לך טעות בהבנת תפקיד מערכת EGR.
אם תבין מה תפקיד המערכת ואיך היא מבצעת אותו, תבין את הטעות.
בברכה,טושי
אולי תרצה להסביר איך היא עובדת?
אני מרגיש סגירת מעגל באוויר...
נכון, אדי השמן ממערכת ה-PCV, מגיעים, משתהים בסעפת היניקה ועם גזי הפליטה החמים יוצרים מעטה של שמן שרוף על שסתום ה- EGR וגורמים לתקיעתו. (ולא משנה מה סוג השמן, כל שמן יישרף בתנאים האלו)
אבל מה לעזאזל שונה המקרה הזה מרוב רובם של מנועי הדיזל החדשים המצוידים באותן המערכות בדיוק ?!
מה ?! הטורבו עם לחץ הגידוש המשתנה!?
(ד"א, יש לי את ספר הרכב של הטרנו עם המנוע הזהה (ZD30ETi), והטורבו שם הוא רגיל לחלוטין).
אבל גם אם כן, היתפסות של שסתום EGR הוא ממש לא תופעה מיוחדת ובטח לא תופעה שמזדהה עם סיום חייהם של המנועים שעליהם הם מורכבים.
וגם אם זה טורבו עם גידוש משתנה, מה !? ביטלו לו את ה- waste gate ??? אני לא מאמין !!
בקיצור התאוריה הזו עדיין לא מלאה\שלמה לגמרי.
בכל אופן, נכון לנתונים שיש כרגע, אם אני הייתי בעל פטרול, הייתי פועל כך:או שלחלופין, מקפיד על אחזקה מונעת באינטרוולים הולמים לניקוי ובדיקה יסודית של שסתום ה-EGR.
- מנתק את נשם המנוע ממערכת היניקה(במנוע מנפח זה עלול קצת להפריע...) אם כי יש את הפתרון בצורה של חיבור הנשם לצינור הפליטה.
- מבטל את ה-EGR .
טל.
ממש לא תופעה מיוחדת.ציטוט:
היתפסות של שסתום EGR הוא ממש לא תופעה מיוחדת
אבל בפטרול - וזו כבר התאוריה הפרטית שלי לאחר שראיתי מקרוב כמה מנועים שסיימו את חייהם - יש שילוב של שני דברים נוספים.
הראשון הוא שהטורבו המשתנה שם. תיכף נגיע לזה.
השני הוא שהמנוע קטן על הבהמה. בואו ניזכר ש EGR עובד בעיקר בשיוט, ולא במאמץ. ניזכר גם שבשיוט הטורבו דוחס לחץ די נמוך, כמעט לא עובד כי אין הרבה עומס על המנוע. זה במכוניות אחרות. כאן, המנוע כל הזמן במאמץ. והדרך של מנוע טורבודיזל קטן ועם מעט בוכנות לייצר את ההספק הדרוש כדי להתמודד עם המשקל - היא לגדוש והרבה.
עכשיו נחזור לEGR, ולעובדה שהוא נתקע במצב פתוח כשהוא אמור להיות סגור. זה, כבר אמרנו, לא חריג. אבל כשהוא פתוח הרבה גועל נפש (אדי שמן) זורמים דרכו לסעפת היניקה, שמזינה את הטורבו. במנוע של רכב רגיל, שמתאמץ פחות, ייקח הרבה זמן עד שהטורבו יתעלף מהאדים - וזה יקרה בסוף, זה תמיד קורה. אבל כאן האדים גם מחרבים את המכניקה של הטורבו המשתנה, וגם כנראה מפריעים לפעולה של הוויסטגייט, ובשורה התחתונה גדישת יתר וביי ביי למנוע.
ככה לפחות אני מבין את מנגנון הכשל במנוע הזה, וכך אני מסביר לעצמי את ההבדל בין ניסאנים אחרים לפטרול.
ביטול הEGR מפסיק את זרימת אדי השמן. מצד שני ביטול EGR מעלה את טמפרטורת גזי הפליטה ( EGT ) ומחייב לעקוב אחריה, ממש כמו במקרה של גידוש יתר מכוון.
ועוד דבר - זו רק תאוריה. במציאות הלכו גם מנועים שעשו את השינוי הזה בדיוק. יש כנראה אל יפני שיודע את התשובה המלאה.
אסף.