מה היתרון של הסוללה הזו ביחס למוצא הסיני?
על פניו, מקבלים יותר בפחות כסף.
גם מגוון יציאות מתח, גם אביזרים משלימים לטעינה במר אופציות.
לא יודע כמה מחזורי הטענה ופריקה הסיני יחזיק, אבל בינתיים זה לא שהרשת מלאה בתגובות שליליות על המוצר.
Printable View
מה היתרון של הסוללה הזו ביחס למוצא הסיני?
על פניו, מקבלים יותר בפחות כסף.
גם מגוון יציאות מתח, גם אביזרים משלימים לטעינה במר אופציות.
לא יודע כמה מחזורי הטענה ופריקה הסיני יחזיק, אבל בינתיים זה לא שהרשת מלאה בתגובות שליליות על המוצר.
גם אני קונה אותם מוכנים ממאירסל, ההתעסקות יותר מדי גדולה.
המטענים שאנחנו משתמשים בהם הם של mascot.
מעבר לזה, צריך מעגל טעינה, מעגל הגנה נגד ממתח הפוך, זרם
פריקה גבוה וקצרים. יש גם מעגלים שמודדים את המתח ונותנים
חיווי על מצב הסוללה מבחינת פריקה (עם לדים).
את כל המעגלים אפשר למצוא באיביי.
כן. זו סוללת LiPo, מהסוג שעשוי להתלקח בעת שימוש כזה, ולכן חשוב להשקיע עוד כ- 10 ש"ח בנרתיק הגנה כזה או כזה, וגם להשתמש בו ...
ואלו הקונקטורים: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__9283__HXT_4mm_Gold_Connector_w_Protect or_10pcs_set_.html
המטען שאני משתמש ברכב הוא כזה, וצריך להוסיף לו כבל סטנדרטי לשקע המצית. בחרתי בכוונה מטען איטי משתי סיבות: שימוש בשקע המצית בלי לדאוג לפיוז מיוחד, וטעינה מאוזנת של הסוללה ששומרת על אורך חייה. אני גם לא מטעין את הסוללה במלואה אלא עוצר את הטעינה ב- 16V - זה גם מאריך את חיי הסוללה וגם לא חושף את מערכות הרכב למתח גבוה מדי. אפשר גם להחליט לעצור במתח נמוך יותר, זה עדיין יתניע את הרכב אבל פחות פעמים בין טעינה לטעינה.
בבית יש לי מטען כזה, שמאפשר טעינה מהירה יותר וגם פריקה מבוקרת ומדודה של הסוללה לצורך רענון (אני נוהג לרענן פעם בשנה-שנתיים). בהמשך לחפירות הקודמות בשרשור, אפשר להשתמש במטען הזה כדי למדוד מה הקיבול האמיתי של הפאקים השונים ...
אגב, ראיתי שיצאו סדרות חדשות של סוללות, יכול להיות שהן יותר מתאימות, לא חקרתי לעומק:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__88019__Turnigy_Bolt_5000mAh_4S_15_2V_6 5_130C_High_Voltage_Lipoly_Pack_LiHV_.ht ml
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__91209__Turnigy_Graphene_5000mAh_4S_Har dcase_Lipo_Pack_ROAR_APPROVED_.html
השרשור הזה מתפזר לשני כיוונים נפרדים: הראשון משתמש בסוללה/מארז כדי לחבר מקרר בלילה, והשני כדי להתניע בבוקר.
אני משתמש בסוללה החיצונית להתנעה בלבד. (הקיבול שלה לא גדול, וזניח לעומת מצבר עופרת - אם המצבר ייגמר הסוללה הזו תגמר הרבה לפני, ואם הסוללה מספיקה למקרר ללילה, אז מצבר הרכב יתמודד גם הוא עם זה ללא כל קושי להתניע בבוקר)
השיקול שאומר שלא טוב לתת למצבר הרכב להתפרק הוא לגיטימי לטובת השימוש הראשון, אבל כל מה שמחובר אצלי בלילה (תאורה, ואו-טו-טו מקרר) מצוייד בהגנה מפריקת המצבר אז אני בחרתי בדרך השנייה: המצבר לא ייתפרק עד כדי נזק בזכות ההגנות ואם לא יתניע בבוקר - יש את סוללת הגיבוי.
אגב: דפדפתי בארכיון ומצאתי את השרשור הזה של גיא, שהתחיל אצלי את החגיגה, מה שאומר שאני משתמש באותן סוללות כבר כמעט חמש שנים...
אגב 2: כל המוצרים שמשמשים אותי בהקשר הזה הם מתוצרת סינית... הצליח לי הפעם ...
וההתנעה בחיבור ישיר למצבר המת. נכון?
ראיתי גם שלאותו יצרן יש מארז מוכן וייעודי להתנעה.
אסף.
לא מצליח לעקוב... מישהו יכול להגדיר מה המטרה של כל הדיון הזה?
תודה על ההארה, נרכש נרתיק הגנה.
קראתי איפשהו שהסוללות האלו גם רגישות לטלטולים, מכיר משהו כזה?
אתה מאחסן את הסוללה בצורה קבועה בנרתיק הזה? גם כשהיא מונחת "סתם" ברכב, ולא מחוברת להטענה?
- - - Updated - - -
ממה שראיתי, והבנתי, התנעת המדחס של המקרר מדמה התנעה., כלומר צריכה רגעית של CC גבוה מאד.
היה והמדחס לא מקבל את העוצמה הדרושה, המעגל הגנה המובנה במקרר מזהה בטעות שמדובר על מצבר רכב חלש, ומנתק את המקרר, על מנת לשמור על המצבר.
זה גם מההסבר בחוברת של המקרר, וגם בפועל, כשחיברתי אותו למצברון קטן של 12V, המקרר פשוט סרב לעבוד.
שומעים שהמדחס מניע וישר נכבה.
כשחיברתי ליציאת התנעה של המארז אנרגיה, אין את הבעיה הזו והוא עובד רגיל.
דורון, התייחסתי לסוללה שאני משתמש, אני לא יודע מה מסתתר בקרבי המוצר שאתה קנית ...
הסוללות שלי כאמור בנות כחמש שנים, והן גרו עד לאחרונה בדרך קבע בויטארה ובפרייבט, בתא האחסון בדלת צד הנוסע.
(עכשיו שתיהן בצ'רוקי, עוד לא יצא לי לבדוק אותן מולו...
וכן, הסוללה תמיד בתוך הנרתיק, ביחד עם הכבל למצבר, פשוט כי זה הכי נוח ובטוח גם יחד ...
אתה באמת משווה זרם התנעה של מתנע רכב לזרם התנעה של מקרר קטן ??
לגבי הניסוי שלך - אם אני מבין נכון מדבריך שהמקרר כיבה את עצמו ולא שמארז הסוללות כבה - אני משער שהחיבור דרך השקע היה עם חוטים דקים, והקונקטור עצמו לא בנוי לזרמים גבוהים, אז בזמן ההתנעה של המדחס נוצר מפל מתח על החיבור והכבלים שהספיק כדי לגרום למקרר לכבות את עצמו ...
אני לא טוען שמקרר שווה למנוע רכב..
אבל המקרר זיהה את המפל מתח כמצבר חלש.
ולא, הכבלים לא היו דקים, הם היו אותם כבלים וקונקטור שהשתמשתי אח"כ ביציאת 12V להנעה של המארז, והמקרר עבד כמו שצריך.
אז זה כנראה משהו אחר בפנים...
אם אתה מתכנן להשתמש במוצר הזה לחבר את המקרר כשיטה קבועה, אני מציע שתבדוק איזה סוללות יש בפנים ואם הן מתאימות לסוג השימוש הזה.
אני אישית מעדיף להשאיר את הסוללה טעונה לכל מקרה שלא יקרה בבוקר, גם אם "הלך" המצבר מסיבה אחרת ...
לא מכיר את המוצר, וגם לא את טכנולוגיית הסוללה אז קשה לי לומר ...
היצרן הזה טוב בסוללות, קצת פחות טוב במסביב (יש לי מטען שלהם, מאוורר התחיל לשרוק אחרי חודשיים-שלושה ...).
שים לב לדבר חשוב: המוצר הזה הוא 3 תאים בטור, ואני משתמש בסוללה של 4 תאים בטור וטוען אותה ל- 16V.
הסיבה היא שבזרם התנעה יש מפל מתח גבוה על הכבלים (ואם משתמשים בקרוקודילים אז בכלל) ואז המתח שמגיע לסטרטר לא תמיד מספיק בשביל להתניע ...
- - - Updated - - -
מה, באמת ? לא שמתי לב ... :rolleyes:
אצלי הסינים כבר עשו את העבודה מספר פעמים, גם על הרכב שלי וגם על של אחרים...
מצחיק לראות את הפנים של החבר'ה שאתה בא להם עם הצעצוע הזה שמניע את הרכב :)
יש לי שניים, אחד בפרייבט ואחד בג'יפ, אבל בג'יפ היה כבר פעם שהייתי צריך את שניהם כי יש לי שני מצברים בטור = 24V
ב360 שקל יש כבר מצברים של volta 60ah ככה שמי שאין לו כבר מטענים וציוד מתחביב אחר לדעתי מפספס את החיסכון...