אני יודע כמה זה עולה, כבר הבאתי רדיאטורים.
לא מתערב יותר, את שלי אמרתי.
Printable View
אני יודע כמה זה עולה, כבר הבאתי רדיאטורים.
לא מתערב יותר, את שלי אמרתי.
מורן סחטיין על ההתקדמות , מתי אתה מניע (-;
ארנון תודה , גם לך ולרפי יש חלק לא קטן במחשבה / התכנון והבניה של הרכב !!
מיכה הכול ברוח טובה !, לכול הערה / הצעה או ביקורת אני מתייחס בשיא הרצינות !
הרבכ דברים שונו ברכב בעבות הערות שנאמרו ,(לא עם כול דבר אני מסכים )
אתה מוזמן להמשיך ולהתערב בכול עת ,דעתך חשובה !
אני לא מרגיש שיש לי מה לתרום כרגע. אני מאוד נהנה מהשירשור ואם בעתיד אוכל לעזור אז אעשה זאת בשמחה.
יש לי רעיון שאולי יתן פתרון לרדיאטור אבל צריך לבדוק אם בכלל אפשר ליישם אותו ואם כן, אם הוא באמת יהיה מעשי.
אני אנצל את השקט הזה בפורום לטובת עניין שעומד על הפרק.1. הארכת דרייב שאפט קידמי , וקיצור דרייב שאפט אחורי ! (מדובר על הדרייב שאפטים המקוריים של הגרנד ויטארה )אשמח לשמוע חוות דעת לדרכי פעולה / בעלי מקצוע / אנשים עם ניסיון.2. עוד עניים שאני לא סגור לגביו הוא : מספר התושבות למנוע ולגיר , המצב הנתון כרגע הוא : תושבת מקורית (מסיבית!) בחזית המנוע , תושבת גיר מקורית - בחלקו האחורי התחתון של הגיר (אולי ניתן לראות את התושבות בתמונות הקודמות ).ההתלבטות שלי עם להוסיף עוד שתי תושבות משני צידיו של המנוע בחלק האחורי התחתון (צמוד לנקודת החיבור-מנוע , גיר ) , או שמספיקה רק עוד נקודת עגינה אחת , במרכז "רכבת הכוח" בחלקה התחתון באחד הצדדים. סוף שבוע טוב לכולם !
מורן שלום לגבי הדרייבשפט [קרדן] תחפש בפירוקיה דרייבשפטים אחרים באורך שאתה צריךואז תחליף את הצלבים לאלה שמתאימים לצלבים של הטרנספר זה יהיה טוב ויחסוך כסף זה בדרךכלל מה שעושים.
אם אתה לא נוסע עם בושינגים בתושבות מנוע וגיר, חבר את מערכת ההנעה (מנוע גיר טרנספר) בכמה שיותר נקודות לרכב.
דריישפטים תבנה אצל מי שזה העסק שלו - גרינגראס, גל-מט בחיפה (לא הייתי שם שנים אבל ידעו את העבודה בזמנו). אבל הייתי מחכה עם זה, אתה עוד תזיז דברים לפה ולשם וזה ממש ברגע האחרון.
לגבי החיבור של המנוע - יש לך את המתאם בין המנוע לגיר שבנית, זה החיבור העיקרי של רכבת הכוח לשלדה. תרתום אותו בצורה קשיחה לגמרי לשלדה - תחבר אותו עם חיבורים פריקים מכל הכיוונים, או מכל הפינות שלו אם זה נוח לך. מקווה שהשארת אוזניים או מספיק בשר בחוץ בשביל חיבור כמו שצריך. אם לא, אז מצטער שלא כתבתי לפני זה...
בנוסף לזה אני מתאר לעצמי שהנקודות המקוריות של המנוע ושל הגיר, או לצאת מהמתאם שבין הטרנספר לגיר, או להתחבר לזנב של הגיר. מה שכן, אתה לא יכול להתחבר ביותר מדי נקודות. במקור, ברוב הרכבים, הרכבת כולה מונחת על שלוש נקודות, שיוצרות משולש. תוסיף נקודה רביעית, ותמתח אותה, ואתה כבר עלול לעוות משהו. אז פה אותו דבר - תשתמש במתאם הקשיח בתור חיבור עיקרי, ואז עוד נקודה מאחור ושתי הנקודות הסימטריות מקדימה, ובזהירות עם כיווני המתיחה.
בעיקרון, הכל קשיח, בלי גומי ובלי בושינגים. אבל אני לא מכיר בכלל את המכלולים שאתה משתמש בהם אז קח את זה בערבון מוגבל.
אורי שלום
הסכוי למצוא רדייבשאפט באורך המתאים , וצלבים זהים נראה לי די קטן .אבל אחרי שהכול היה במקום אני יעשה בירור בפירוקייה הקרובה
מיכה אין לי הרבה נקודות שבהן קל להתחב , שלוש - ארבע , נקודות עגינה כמו שנמרוד מציע נשמע לי סביר .
נמרוד האמת שלתושבת הקידמית והאחורית כבר בניתי תושבת נגדית על השילדה , למה לא להשתמש בתושבות המקוריות ? מה הייתרונת של חיבור קשיח , בפרויקטים אחרים ראיתי שבדרך כלל לא משתמשים בתושבות מקוריות, או בושינגים או קשיח.
מענין לשמוע מה הייתרונות / החסרונות , של קשיח או מקורי
דרייבשאפט בנוי בהתאמה לא עולה הרבה ועדיף מאשר לאלתר ואח"כ לסבול מכשל שיכול להסב נזק או סתם להשבית נסיעה.
אם אתה רוצה משהו זמני, אתה יכול לבנות דרייבשאפט מפרופיל מרובע במקום צינור ולרוץ איתו/איתם במהירות נמוכה רק כדי לבדוק יכולת תנועה של הכלי.
לאחר פגרה ארוכה ישנם כמה עדכונים .
1. בנושא התושבות , החלטתי למקם את המנוע והגיר על התושבות המקוריות (נראה די יציב וחזק )
2. בנושא הדרייבשאפט . בימים הקרובים המתאמים בין הדפרנציאלים לדרייבשאפטים היו מוכנים , לאחר מכן אני יורדו מידות אורך ומשם בעל למקצוע שיקצר ויעריך .
חוץ מזה מוקם הדפרנציאל האחורי - שהוחלט שהוא היה "תלוי" , ובהמשך יבנה מתחתב מגן .
נבנתה גם ההתאמה לידית ההילוכים
כרגיל אצלך מורן. נראה מעולה.
חג שמח
חנן תודה !
עוד התקדמות קטנה
המתאמים לדרייב שאפטים הוכנו והורכבו , לאחר מכן הורדו המידות , ובזמן הקרוב אני מקווה להעביר אותם ליצור (אצל איש מקצוע כמובן !)
חוץ מזה נבנו התושבות של הכיסאות - בהמשך כשהיו חגורות בטיחות היה אפשר לסיים אותם.
גם האגזוז תפס מקום , כמו שאפשר לראות הוא יוצא בצורה הקצרה ביות מתא הנוווט כדאי ליצור מינימום חימום תוכו (משולש החיפוי שדרכו יוצא
האגזוז - היה פריק לצורך הוצאתו )
השבוע נקנה גם פילטר איור של חברת donaldson , קוטר פתח הכניסה והיציאה 75 מ"מ ובתוכו ישנם שני אלמנטים , גס ועדין ( למי שמעוניין לראות
אינפומציה על הפילטר מוזמן , זה מספר פריט PFG070006 ) ,
הפילטר ימוקם מאחורי כסא הנווט קרוב לרצפה בתוך תא הנהג , ופתח היניקה היה כלפי מעלה לכונס האויר (יחובר גם מסנן ציקלוני בהמשך )
מר קבסה היקר ערב טוב,
1. תתפטר מהר מהפילטר העדין. הוא יחנוק את המנוע ויחסום זרימת אויר. הפילטר הגס עם הציקלון הם די והותר.
2. מה זה האגזוז הזה?!? אתה כנראה ממש לא אוהב את הנווט שלך, אם אתה הולך לבשל לו את הרגליים עד הביצים, כולל :cool:. אפשר להוציא את הצינור קדימה, לעקוף את התא ולחזור - פשוט מעקף יותר ארוך ממה שעשית.
3. תושבות - ברכב מירוץ לא משמשים בתושבות גומי/בושינגים/פוליאוריתן ושאר חומרים. רק ברזל על ברזל, הכל קשיח לגמרי. אז יש קצת ויברציות, אבל גם יש חיבור חזק ואמין וניתן להוסיף נקודות עיגון ככל שרוצים וצריכים. שכח מתושבות, זה מיותר וחוסך בעיות אח"כ. אם משום מה:( החלטת כן תושבות גומי או דומיהן, אז הכל חייב להיות על גומי - מנוע, גיר, טרנספר וכו'. אין מצב לחלק קשיח וחלק גמיש.
4. יאללה, התינוק הזה עוד מעט בן שנתיים, ועדיין לא הולך. אתה מתכנן ליסוע איתו בתור פנסיונר???:):)
ערב טוב גם לך מר ברוך היקר !
1. מסכים איתך בקשר לפילטר העדין , אבל אני יבדוק עם ובלי (מתי שהוא כשנניע את הרכב ) .
2. א' אין לי ברירה אלה לרחם אליו (הנווט) כי הוא היה אחי הגדול, או לחילופין אני!
ב' כבר יש לו ילדה אז הוא לא צריך אותם יותר;)
עם תשים לב טוב אז תראה שהדרך קדימה והדרך ימינה כמעת זהות (מנקודת ההתחלה אחרי הקטע הגמיש )
הדרך ימינה היתה לי יותר טובה ופשוטה
האגזוז היה מאחורי הקיר הקידמי של תא הנוהג (דש בורד ) -שלו מתוכנן להיות בידוד טרמי , מקווה שיספיק
3. בעבר שאלתי לגבי תושבות המנוע אך לא היתה תשובה ברורה , "למה לא כדאי להשתמש בתושבות מקוריות "(גומי )
לא נורה , ישנן 4 תושבות מקוריות שהן די מאסיביות מקווה שיעשו את העבודה (הכי הרבה נחליף !)
4. לא לכולם יש את היכולת לחתוך רכב שלם לפרורים ולבנות אותו מחדש תוך חדשיים !!
אני לא רוצה להיתבכיין פה אבל .... כמעת כול הרכב אני בניתי לבדי (98 אחוז ) כולל תכנון , לאחר שעות העבודה ,תוך כדאי לימודים
ואישה בהריון (שהיום נמצאת בחדש תשיעי !!! )
אין מה לעשות כשעושים לבד ורוצים לכסוך כסף זה לוקח הרבה זמן .היעד שלי הוא להשתתף בחוצה ישראל 2013
וכן אנ מתכונן לנסוע איתו גם בתור פנסיונר :cool:
מורן אל תשים לב לצפרדעוני, גם לי הוא אמר את זה. הוא סתם מקנא ביצירה הנפלאה שלך.
אני מציע לך לא להציב יעד לסיום הבנייה ובטח לא להשתתפות במרוץ כזה או אחר. ההפתעות בדרך הן אין סופיות.
ובקשר לחודש ה תשיעי...שיהיה בשעה טובה.
אוהב את שניכם, חמודים :cool:
http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...71757448_n.jpg
שים לב איפה עובר האגזוז ברכב של אנדי מקמילן.
לאנדי כנראה יש ביצים מאלומיניום ;) !
מורן מזל טוב להולדת הבת.
מזל טוב .
עידו
מזל טוב!!
מזל טוב אושר ובריאות
מזל טוב מורן!
תודה רבה אנשים !
ערב טוב לכולם !
מכיוון שהפורם נמצע במצב של דממה כמעת מחלטת !
החלטתי לעורר את המוחות הרדומים של אנשי הפורום לטובת - יעוץ לגבי תיבת הגה שתוכל להתאים למנגנון ההיגוי שתוכנן
המנגנון (לא המצאה חדשה שלי ) פה מורכב מארבעה אלמנטים עיקריים
1. מוט - מוט קרדני , שהוא משמש בתור מסילה
2. הנקבה של המוט , שהיא בעצם החלק שזז בצורה קווית
3. שני מסבי הקצה , שמעבירים את התנועה מתיבת ההגה למנגנון ההיגוי + מאפשרים כונון עדין של ההיגוי
4. תיבת הגה ( תיבת הגה הידראולית כמובן !)
כול המיכלולים ישנם חוץ מתיבת ההגה
אשמח לקבל המלצה לתיבת הגה קומפקטית וטובה שתוכל לעשות את העבודה - כולל את משאבת ההגה
חוץ מיזה פילטר האויר תפס את מקומו בחלק האחורי של הרכב ( אחרי קיר האש למלה )
מיכל האיבוי קיבל תושבת ומוקם על הקשת הראשית מאחורי קיר האש ( לא נמצא בתמונה המצורפת )
ואוטוטו מיכל הדלק יוצא ליצור !
תסתכל כאן http://www.howeperformance.com/index.htm י שהרבה מאד אפשרויות.
אישית אני לא אוהב את רעיון המוט המשונן במיוחד לאור העובדה שהוא גלוי , לא מוגן , יתלכלך בקלות ואפשר שיגרום ל"תקיעות" במערכת.
חוץ מזה תשתדל לא להתקין אביזרים מחוץ לקוי השלדה על מנת למנוע נזקים מיותרים בעת התהפכות.
בברכה
חנן.