120 ק"ג לא אמורים להשכיב את הקפיצים ככה, לתחושתי הם לא מתאימים לאוטו.
אבל אצל גילי אתה בידיים טובות.
Printable View
120 ק"ג לא אמורים להשכיב את הקפיצים ככה, לתחושתי הם לא מתאימים לאוטו.
אבל אצל גילי אתה בידיים טובות.
אין ויכוח הקפיץ האחורי לא מתאים לרכב שלי נקודה.
תראה, הקפיצים הורכבו כאשר היה רק שילדה. הוספתי את הבודי ולא זזו ממ, לאחר מיכן את הכלוב - ירידה קטנה. עם הגג לא ממש השתנה.
אבל לאחר המושב והדלת האחורית המחוזקת עם הגלגל ספייר. הקפיץ הזיז את הנדנדה משעה 6 לכיוון 7-8. הלוואי והיה לי דרך להיפתר מהמשקל המטורף של הגלגל והמתקן שלו. יושב לי כמומנט על הזנב.
לאחר הוספת הציוד הרכב איבד את האיזון והקפיץ ירד באופן מורגש. ככה שזה קרה בהדרגה...
להבנתי גם הרוביקון אקספרס וה BDS עברו תירבות מסויים להתאמה לרכבים שלנו (בדגש על הארוכים) ומה שעבר על BDS לפני כמספר שנים ועל RE לפני יותר מעשור אני עובר עם ה ARB שלי. גם אני שגיתי, כפי שקרה לח'ברה כאן עם RE או BDS, אבל אני חושב שאני יכול להתאימו לרכב שלי כמו כפפה.
כי אם יש משהו שנחרט אצלי עמוק מהפורום הזה- "ג'יפ לא קונים, ג'יפ בונים" והתוצאה של פעולת הבנייה הזו - זה שאין שום קיט שיתאים כמו כפפה לכל ג'יפ.
לאחד יש כלוב, לשני יש מתקן גלגל עם טמבון מסיבי, לאחר יש גלגל 35 על הדלת... וזה לא נגמר.
לדעתי - אם אני מצליח לסגור את כל חבילת הקפיצים, בולמים, תושבות מחוזקות, צינורות ברקס, U בולט משובחים, פלטות, נדנדות מחוזקות בעלות של כחצי מקיט רוביקון זה יוצא דיל לא רע כלל.
אבל נראה... הניסיון יגיד לגבי הנוחות, כושר נשיאה, גמישות וכו.
בדיעבד, כשאנחנו בונים ג'יפ, כנראה שאת הקפיצים צריך להשאיר לסוף.
כאשר האוטו כבר בנוי פחות או יותר בגרסה הסופית, כולל גלגל ספייר וגגון וכלוב והכל, כולל טנק דלק מלא - ורק אז שוקלים אותו ויודעים לאן לכוון.
BDS מותקן אצל חברים כבר למעלה משנתיים ועדיין לא שקע, אז אני לא יודע מאיפה המקורות שלך.
RE שקעו גם שקעו, גם אצל חבר שהרכיב כאלה לפני קצת יותר מחודשיים (ואני לא מדבר בכלל על טיול עם ציוד מלא) ולאחר בדיקה של המק"טים שעשיתי מול הסט שלי שהבאתי מחו"ל ולאחר מכן אימות מול היבואן בארץ, התברר שפה "מישהו" החליט משום מה להרכיב קפיצים קידמיים גם מאחור (על מנת שהרכב יהיה רך לטענתו) אבל זה שהקיט שוקע לא הדליק נורה אדומה לאף אחד, והפתרון הוא בעירגול והוספת עלים, מה שגורם לזה כבר לא להיות קיט של RE.
לא חשבת על זה עד הסוף, ולכן אמרתי לך מהתחלה שאם ייעדת את הרכב לטיולים, עם משפחה וציוד מלא, תלך מראש על קיט של 4" ומעלה כי כאשר הרכב מועמס כל קיט יורד ברמה כזאת או אחרת ו - 2.5" זה נמוך.
שמע... ממש כיף לקרוא, כל הכבוד.
שאפו על הביצוע.
הצבע יצא יפה והגג ממש מגניב יש לך את היתרונות של פתוח וסגור כי לנסוע בארץ בלי גג בכלל זה סיוט.
מוריס, כיצד 2.5 זה נמוך?
הרי אנו מדברים על תוספת של אינץ במעבר מצמיגי 29 המקוריים ל 31 - מה שנותן הגבהה של 1"
2.5 בקפיץ + 0.5 בנדנדות זה עוד 3".
סה"כ הגבהה של 4" מסיקס מקורי. 10 ס"מ למרכז הכובד - זה הרבה. כמובן שזה כלום למראה אגרסיבי ולמצבים בהם דרוש מהלך מתלה מדהים או צמיגים גדולים.
לגבי BDS - הרי כבר בהתקנה של ליאור (המדריך המצולם) צויין על הוספת עלה נוסף, חבר שלי יואב גם הוא היה צריך להוסיף עלה, ישנם לא מעט דיווחים על כיפוף S על העלים בקפיץ האחורי.
ברור שהיתה לי העדפה לקיט בסיגנון רוביקון - אבל זה ממש לא היה בתקציב ואני לא בטוח שלא הייתי צריך להתמודד עם רכב לא מאוזן גם בקיט שלהם. הרי הוא לא נבנה עבורי באופן אישי. לגבי 11K בקיט מקומי גם לא היה בתקציב שלי.
אני מקווה להוסיף עלה ולסגור את הנושא הזה - כמובן שזה יקשיח את הזנב מעט.
דרך אגב - לא רק בנושא המשקל ישנה בעיה, את החיתוך של פתח הגלגל עשיתי ממש נמוך לעומת המקור וגם את זה אני חייב לתקן.
לפתוח פתח גלגל בסיגנון סופה \ סיקס ולא כמו CJ7 כפי שאני ביצעתי.
- - - Updated - - -
תודה רבה! אכן הגג הוא נכס יקר. תודות ליואב על הרעיון!
איזה כיף בלי הדפיקות של הברזנט!
יהודה,
האופציה הכי פשוטה מבחינתך היא להעמיס את הרכב מלא, כמו שייצא לטיול, +50 קילו ספיר, ולבנות קפיץ חד-שלבי מתאים לסידור הזה.
היתרון, אתה יודע בדיוק איזה גובה ומהלל יהיה לך עם רכב עמוס.
החסרון, בלי משקל מלא, הרכב יהיה קשה והמתלה לא יעבוד כמו שצריך בלי המשקל.
האופציה השנייה, לבנות קפיץ דו-שלבי כמו של טנדרים, עם עלי עומס מדורגים לקביעת השקיעה כשהרכב עמוס.
היתרון: נוחות טובה יותר כשהרכב לא עמוס, וכשהוא עמוס, על עלי העומס, תדע בדיוק מה הגובה הצפוי, והמתלה יעבוד מצויין ונוח, בלי שקיעה ורפיסות כי אין מה שיתמוך את המשקל הכבד.
חסרון- תהיה שקיעה מסויימת כשהרכב עמוס.
בעלי עומס אתה מתכוון לעלי ריבאונד?
הנדנדות הארוכות נועדו לאפשר לקפיץ ארוך יותר לעבוד נכון, אבל הן לא בדיוק מגביהות.
מקובל לייחס להן הגבהה של כמחצית מתוספת האורך שלהן ביחס לנדנדה המקורית.
מצד שני, הן מייצרות עומס נוסף על הקפיץ וגורמות לו לשקוע מהר יותר וכמובן פוגעות בדיוק ואיכות ההיגוי (נדנדות ארוכות על קפיצים קדמיים)
לכן לא מומלץ להשתמש בנדנדות ארוכות מדי. מרחק של כ-14 ס"מ בין החורים הוא הגבול העליון לטעמי לנדנדה.
עלי עומס עבים בתחתית החבילה.
העלה הראשי מגיע אליהם רק כשהוא מגיע לעומס מסויים, ומאותו הרגע, עלי העומס תומכים במשקל הכולל, ולא נותנים לשקיעה להמשיך.
כשזה מתוכנן נכון, הקפיץ כן מתפקד, גם עם העלים העבים.
אתה יכול לכוון מתי הוא נכנס לעבודה (אחרי כמה שקיעה) לפי זוית הקשת שלו, שוחה לגמרי, כדי למנוע היפוך, או קשתי מתון, כדי לתמוך את הרכב כשהוא עמוס.
בסיקסים צבאיים שנועדו לשאת משקל, היו עלי עומס כאלו, לעיתים גם מקדימה.
לדעתי אתה מעריך הערכת חסר את משקל הציוד על הרכב, שקלת אותו לפני ואחרי העמסה?
מבדיקה על משקל משאיות, ראיתי שבקלות אנחנו מגיעים ל-200-300 ק"ג משקל כולל של ציוד טיול ל-3 ימים _צידניות, גז, ארגז כלים, עצים, מים וציוד אישי.
יחד עם 3 נוסעים הגענו ל-500 ק"ג מעל משקל "ריק".
באשר לנושא הקפיצים, סיקס , סופה ומכל אינסוף השרשורים בנושא המסקנה שלי היא שבודדים הם האנשים שהרכיבו סט פעם אחת והכל יצא מושלם. נוחות ומהלך מתלה. כל רכב מתנהג ומגיב קצת שונה ופעילות הקפיצים מושפעת רבות גם מפרמטרים נוספים כגון איכות ההתקנה, התאמת נדנדות, התאמת בולמים, עריכת מקצה התאמות: הנמכת גשר גיר, קיצור דרייבשאפט וכו'.
בסופו של דבר רבים מאיתנו ניסו הרבה סט אפים עד שהגיעו לקומבינציה הטובה להם ולצורך העניין אני יכול לציין לפחות 20 אנשים כאן מהאתר שעברו תהליך דומה.
גם אני עברתי את זה וכיום אני עם סט אפ של קפיצי רוביקון YJ אחוריים מקדימה (מאוד מקובל בארה"ב ) וקפיצי חמילבסקי מאחורה. נוח מבחינתי אך על טעם וריח אין מה להתווכח.
לכן דעתי האישית היא ש- מי שמחפש סט קפיצים צריך להגיע עם התובנה שמדובר בתהליך שבו לא מעט נסוי וטעיה. החוכמה היא שהתהליך יעלה כמה שפחות.
דבר אחד נוסף,
כמו כולם אנחנו מתנהגים כעדר ורצים פעם אחר פעם לאותם מותגים: RE, BDS ועוד כאשר ההגיון הבריא שלי אומר שכל קפיצאי טוב עם 20+ שנים בתחום ידע לבנות לי סט מותאם אישית בצורה הכי אופטימאלית. יש לא מעט קפיצאים טובים בארץ שידעו לעשות עבודה מצויינת ואין כל סיבה לשלם מחירים מופרכים .
בפעם הבאה זה מה שאני מתכנן לעשות.
קפיצאי עם 20 שנה נסיון לא מתקרב למשאבים של מחלקת פיתוח במפעל מבוסס, ומה שהוא ייצר בעשרים שנה, המפעל מוציא בשנה אם לא פחות.
ועם כל ההערכה ל״רגש ביד״, מכונה עושה את זה הרבה יותר מדוייק.
הייתי בסרט של ״פיתוח קפיצים״ לרכב, לפי מפרט ודרישות, ועד שהגענו למוצר סופי, ביליתי ימים רבים של הלוך-חזור לתיקונים, שפצורים וכיול.
והכל על חשבוני, ובסוף יותר יקר מסט מקורי מיצרן מוביל, אחרי עלויות ייבוא והתקנה.
בשורה התחתונה, עם כל הרצון הטוב הרב מאד שקיבלתי מבעל המקצוע בתהליך, בפעם הבאה, הלכתי על סט מוכח, עם הוספת עלה כדי להקשיח במעט.
זה מה שהמליצו ליהודה כאן, וזו ההמלצה שלי.
הייתי כן מוסיף עלי עומס, אם אין בסט.
שניר, אם הצלחת למצוא סט אפ שמספק אותך, אז למה לשנות?
דעתי על הקפיצאים בארץ כדעתך. יש כאן בעלי מקצוע מעולים ומנוסים - מתלם, חמילבסקי, גילי מהר טוב, קפיצי מאיה בבאר שבע ועוד כמה.
הבעיה היא עלויות. ניסוי וטעיה הוא תהליך ארוך ויקר ורוב בעלי המקצוע לא כל כך אוהבים את השיגוע וההתעסקות שבזה, כמובן גם כי הלקוחות לא אוהבים ולא מוכנים לשלם את העלות של תהליך שכזה. במיוחד כאשר בגלל שמשלמים הרבה כסף, כל ריג'קט קטן כואב יותר. התחושה של "שילמנו המון ולא קיבלנו תמורה" משאירה טעם מר להרבה זמן ומולידה כל מיני שרשורי מרמור והוצאת קיטור שאף אחד לא יוצא נשכר מהם. הגולשים היותר ותיקים בג'יפולוג בודאי זוכרים טוב מאוד את זה.
כמו שציינו כאן בתגובות קודמות - אין סט קפיצים אחד שיודע לעשות הכל בצורה מושלמת: להיות רך ונוח הן שהרכב ריק והן כשהוא עמוס, להישאר גבוה לנצח, לא לשקוע גם תחת משקלים ועומסים וכו'. יש בעולם קיטים מוכנים שמיועדים לדגמי ג'יפים נפוצים - אבל הג'יפים הישראליים הם חיה שלא מוכרת בעולם, וכל מה שאנחנו מביאים לכאן ו"אמור להתאים בול" מתאים במציאות רק על בערך. אני מתכוון ש- CJ8L ישראלי הוא לא בדיוק סקרמבלר אמריקאי גם אם נדמה לנו שהם תאומים, וכמובן שסופה ישראלית היא לחלוטין לא תואמת רנגלר YJ. יש שינויים והבדלים בין ג'יפ אמריקאי מקורי לג'יפ הישראלי והם משמעותיים. אפילו בין שני ג'יפים ישראליים ייתכנו הבדלים, בטח אחרי 20 ומשהו שנים, כל מיני תוספות ותיקונים ושינויים שבעליהם ערכו בהם.
החוכמה בהתאמת סט קפיצים היא לקצר ככל שאפשר את תהליך הניסוי והטעיה. ולכן הדרך הנכונה לסט קפיצים טוב היא להגדיר במפורש ומראש מה ייעוד הרכב (עבודה, טיולים, עבירות, מהירות) להעמיס אותו במשקל שמייצג את התנאים בהם הוא יידרש לעבוד, ולפי זה לבנות לו קיט קפיצים מתאים ואם יש סט מוכן מיצרן מתלים מתמחה בחו"ל, לדעת לבחור את הסט שמתאים לדרישות. אל תשכח ושכל שינוי שאתם מכניסים כאן בקפיץ מוכן, משנה כל מיני דברים בהתנהגות שלו ויש מצב ששיפור בפרמטר אחד יבוא על חשבון פרמטרים אחרים.
ליהודה באופן אישי, אני כבר עכשיו אומר - אם המנגו שלך מיועד רק לטיולים עם כל המשפחה והציוד, תצטרך להקשיח ולהגביה את הקפיצים האחוריים כדי לקבל נסיעה נוחה ושקיעה מינימאלית/נסבלת. אבל כשהוא ריק וקל, הוא יהיה קשה וקופצני עד כדי חוסר נעימות והקפיץ לא יעבוד במלוא הפוטנציאל שלו. ככה זה גם אצלי - הסופה הפתוחה והקלה שלי, על קפיצים שנבנו עבור סופה סגורה כבדה, עובדת טוב ונוח יותר ככל שאני מעמיס אותה יותר.
הבחירה שלך.
הי חברים,
פניתי ל ARB אתמול וקיבלתי תשובה. באופן עקרוני הקיט שלי מיועד ל YJ עם סגירה ו כננת מקדימה. שוק הסקרמבלר קטן אבל קיים וישנם לא מעט עם הקפיצים האלו. ההמלצה של ARB הינה לקחת 4 קפיצים שמדורגים HD לכל ארבעת הפינות כפי שעשיתי.
העלה הנוסף מגיע כעלה שלישי מלמעלה ותפקידו להשאיר את החבילה בקשת תחת עומס נוסף. העלה הזה חובה לבעלי סקרמבלר שנושאים משקל מאחור.
יש מספר אופציות לעלים נוספים - אבל לי הומלץ ללכת עלה ספציפי. ARB D24XL.
מכיוון שלא רכשתי את קיט המלא (נדנדות, בולמים, וכ"ו) יתכן שאצטרך לשנות גם את הנדנדות האחוריות למבנה של הנדנדות שמגיע עם הקיט שלהם (נדנדות בומרנג).
בכל מקרה - לפני פתרונות מקומיים אני מזמין את העלה הנוסף והמשיך משם.
שאלתי אותם גם לגבי עירגול והוספת עלים בשוק המקומי - אני חושב שזיעזעתי אותו והוא לא התייחס לכך כלל.
לגבי המשקל: הערכתי את הרכב עם משקל רטוב עמוס במשפחה וציוד ל 2200 ק"ג. בהזדמנות הראשונה אני אשקול את הרכב.
להלן התכתובת עם ARB במהלך השיפוץ ולאחרונה:
Hi,
I got 4 springs model (CS036R) which I'm about to install on my Jeep Scrambler 4.2 1986 soft top + roll cage (I'm using YJ to CJ conversion kit to feet the front springs).
I do like to know if I need to add an extra leaf in the rear to avoid spring shagging.
The total weight (fully loaded with equipment and passengers) is about 4,400 lb.
If I do need an extra leaf - what is the impact on the ride quality when I'm not fully loaded?
What is the part number?
Could you share the installation instruction (do I need to buy a new central bolt)?
Thanks in advance!
What size tires are you running and will you have a swing out rear bumper mounted with that tire on the rear?
31 tire, no swing on bumber
You should not need the additional leaf in the rear pack with the small tire and no swing out. I had a Scrambler set up with the same springs and did run the extra leaf, but I had a swing out and 35 “spare hanging on the rear of the Jeep. With your setup, you could add the XL at a later date if needed (no new center pin should be needed) if you add additional weight in the future, but initially you will not need it.
Thank you for the response! So total weight of 4400lb will be fine with this setup? What is the max load?
The load capacity of the Jeep doesn’t change with the addition of the OME springs. That rating will be the same as Jeep certified your Scrambler for when it was new. It will carry weight better though as the springs are a superior design to the original parts.
It took almost a year to complete the Jeep restoration and this is why I'm approaching back to you.
Any way, I have 4 CSO36R on my Jeep, my jeep is CJ8, Israeli version - which means: different tub style. same size as the scrambler.
The front springs are great! but i do have an issue with the rear - specially when loaded (but also when not loaded).
As you can see in the picture bellow:
What should I do?
Should I add another leaf? which one? ARB D24XL? where this leaf is located in the spring (above the long one?), should I take the springs to someone to bend it?
I would add the D24XL to the spring pack. It will increase the spring rate to accommodate the extra weight. It goes in under the main leaf in descending order of length
בדוק שילוב כריות אויר.
למה מה עשיתי? הרי אני משקיע (בעיקר זמן) כדי לפשט את הרכב, עוד מערכת? חוץ מזה העלות מטורפת!
תבין יהודה... עמית בא מלנדרובר וחושב כמו אחד שהודח מקורס טייס וישר התנדב לנ"מ - אם אני לא טייס, אף אחד לא יהיה.
ובאנלוגיה ללנדרובר - אם לי יש דליפות וטפטופים ותקלות בלי סוף ואני עדיין נהנה מזה, גם לאחרים מגיע להינות.
דיר בלק עם כריות אויר. אל תסבך לעצמך את החיים. שמור על פשטות.
סרטון חביב למורעלים:
אל דאגה זה לא לנרדרובר ללא נזילות (מקטגורית מדע בידוני).
http://www.youtube.com/watch?v=k7MayvvgYLA
דרור,
כל מה שאמרת בגדול נכון. כמובן שאף אחד מאיתנו לא מעוניין להיכנס לתהליך ארוך של ניסוי וטעיה ואם היה אפשר להזמין
קיט מושלם, להתקין ולנסוע כולנו היינו מרוצים.
אבל בדיוק כמו שאמרת, הרכבים שלנו לא דומים למקור ועל כן כל הקיטים מחו"ל חייבים לעבור אדפטציות מקומיות כאלו ואחרות.
במחיר של קיט כזה בארץ (כ- 10K ) אני מעדיף בניה מקומית אצל בעל מקצוע טוב ולעבור תהליך שבסופו אני גם יודע ומבין הרבה יותר
בנושא התנהגות הקפיצים ברכב שלי וגם מגיע לסט אפ האופטימלי מבחינתי.
צריך קצת ביצים ללכת נגד הזרם (שאל את יהודה הוא יספר לך ;) ) ומי כמוך יודע אחרי לא מעט שנים בתחום כמה תופעת העדר היא מטורפת וברגע שמישהו מתקין מוצר X ועושים לו קצת יח"צ כולם רצים לקנות.
לגבי, אני הגעתי לסט אפ שלי רק לאחרונה. לשאלתך אני לא מתכוון להחליף. התכוונתי שבעתיד אם וכאשר הקפיצים יעשו את שלהם או שאחליט לרכוש ג'יפ נוסף (כן כן, סופה ארוכה פתוחה, עם פרצוף ודש בורד של סיקס וגרגור הקרבורטור זה עדיין החלום הרטוב :cool: ) אני אעדיף ללכת על בניה מקומית.
שניר
שניר להכין את אודי? חחח
Sent from my iPhone using Tapatalk
אודי כבר מכיר את הפנטזיות שלי. זה רק עניין של זמן. אבל איך הוא אומר, "רק אל תבוא לפני פסח" :cool:
אני הייתי עסוק שנה בקונסולה שבניתי, עכשיו תורו לבנות לי משהו...
לגבי יהודה, כרגע גם אני הייתי הולך לפתרון של היצרן עם עלה נוסף.
אח"כ אפשר להתחיל לשחק אם צריך.
דורון ידידי,
קפיצאי של 20 שנה לא צריך מחלקת פיתוח ולא נעליים. הוא מזמין ומקבל מתכות מותאמות מוכנות לעיבוד או מזמין עלים בודדים מגדלים שונים ישירות מחו"ל או אפילו בונה מפרט מדויק במחשב שולח לחו"ל ושם במפעל מסודר בונים לו (עיין ערך חמילבסקי),
הוא בנה כבר מאות קפיצים ויש לו לקוחות מרוצים מכאן ועד ביר הדאג' (שם כל הסופות שעובדות באמת קשה :cool: )
הרכב שלנו לא מיוחד מכל רכב אחר עם קפיצי עלה שגם צריך נוחות, עמידות, גמישות ומהלך מתלה מסויים.
מרוב קיטים ומותגים שכחנו להעריך את האנשים שיום ביומו רכשו ניסיון והבנה וראו כבר את כל המקרים שקרו עם קפיצי עלים מכל הכיוונים.
אין כמעט סט מחו"ל שלא עבר כאן התאמות. ואתה יודע מה, השמועות אומרות שגם זה יוצא מצויין רחמנא ליצלן. לא מכיר מישהו שניסה לתקן קיט חדש שהביא מחו"ל ובסוף הוריד אותו וזרק לפח. עושים כאן תיקונים והתאמות בצורה מוצלחת. ללוי הקפיצאים האלו הסטים האלו שקרסו באמת היו הולכים לפח כי אף אחד לא היה מצליח לתקן.
שניר
תבוא מחר למוסך יהיה מעניין[emoji51]
Sent from my iPhone using Tapatalk
זאת אמירה יומרנית ולא מגובה במציאות.
כל הקפיצים בארץ יחד, לא מייצרים בשנה מה שמפעל תעשייתי בינלאומי מייצר בחודש.
וכשאתה מייצר כ״כ הרבה, יש לך גם נסיון.
ועם זאת, נזרום איתך,
לך תעשה שיעורי בית כמה שנים ARB ואחרים נמצאים בשוק.
ציינתי שהייתי בסרט הזה, לידיעתי, עם המקום היחידי בארץ שבאמת מייצר, ולא רק קונה חמרי גלם, ועונה לתקני ייצור.
אפשר לייצר כאן, זה דורש הרבה מאד השקעה וסבלנות והמחיר ייצא גבוה יותר ממוצר מדף, גם אם תעשה לו התאמה בדמות הוספת עלה מקומי.
בסוף גם אתה מודה שזו האופציה ההגיונית.
דורון, זה נכון אם מדובר ברכב שנמכר גם בחו"ל כמ וההיילקס שלך או ל"ק סדרה 70 ואותו מפעל גדול עם מחלקת מו"פ וכושר ייצור רציני, מפתח לו מוצר שמתאים לו.
אבל בסופה או בסיקס ישראלי זה לא כך. אלה מכוניות שנמכרות רק כאן ולא מוכרות בעולם. ליצרנים הגדולים והמוכרים אין פתרון בולט-און שמתאים בול (למעט רוביקון אקספרס, שהקיט שלהם לסופה פותח כאן בישראל ע"י "מתלם" על הסופה הקודמת שלי. לטעמי זה סט הקפיצים המושלם לסופה. הבעיה שלו היא מחיר....)
במקרה כזה, אין תחליף לנסיון של קפיצאי מקצועי מקומי שעשה כבר עשרות אם לא מאות סטים.
חברה, ככל שאני מתעמק בנושא (שריטה שלי) הפיזיקלי והמיבני של קפיץ עלים אני רואה כמה הנושא דורש ידע, יסודיות, כלים, כלי מבחן, נגישות לחומר משובח וניסיון. הרבה יותר ממה ששיערתי (גם אני חשבתי שזה כמה עלים אחד על השני - סה"כ חתיכת ברזל).
מאוד מעניין לדעת - האם הקפיצאים יודעים מהו ה compress rate ו frequency rate של הקפיץ שהם מייצרים? האם זה מותאם בכל 4 הגלגלים, כיצד הם שולטים על התדר המינימלי בשיכוח של רכב? אינני מזלזל חלילה, אבל וואלה - זה לא דבר כל כך מטופש כפי שחשבתי.
באופן תיאורטי, מכיוון שאלפי כלים עברו את הצבא, שירתו בחברות מסחריות - הידע לקפיץ המושלם צריך להיות פה בארצנו הקטנה ולא מעבר לים. מאוד מאכזב לשמוע את כמות האכזבות ועוגמת הנפש שהחברה פה עוברים (לא ידעתי שיש כ כך הרבה).
תסלח לי דרור - 13 אלף ש"ח זה מחיר שערוריתי ובמיוחד שנדרשת תשומת לב (החלפה) של הבולמים לאחר שנה שנתיים, ל. סה"כ 16-17 אלף. מטורף!
לשרוטים -> ספר מצויין (עמוד 42).
http://books.google.co.il/books?id=X...ed%20in&f=true
דרור,
הדברים שלך עומדים בסתירה לעדותך שהקפיצים הכי מוצלחים שהיו לך בסופה היו תוצרת חוץ.
הם תוכננו כאן בישראל ב"מתלם" ע"י קפיצאי ישראלי, אבל כזה עם יותר מ-20 שנות נסיון. הרבה יותר. עמי סולל ז"ל, איש יקר, אבא של איתי. זה נעשה כאשר הם החליטו לייצר סט קפיצים שיתאים בול לסופה לא אילתור ולא התאמה.
אב הטיפוס יוצר כאן בארץ, אבל מהפלדה הטורקית הסטנדרטית שבה משתמשים כאן.
הם מורכבים היום על הסופה הפתוחה הנוכחית שלי, וקצת קשים מדי כי הם מיועדים לסופה סגורה. אבל בהעמסה לטיול, הם מעולים. מהלך יפה, נוחים, עמידות מצויינת לאורך זמן. כמובן שכמו עם כל קפיץ עלים, הם מצריכים תשומת לב ותחזוקה אחת לתקופה, כדי לשמר את הפוטנציאל שלהם.
לפי המפרט שלהם יוצר הקפיץ לסופה של רוביקון, מהפלדה האיכותית של נשיונל-ספרינג (גם "רוביקון אקספרס", כמו ARB וכמו אולדמן וכמו עוד הרבה מותגים, זה מותג מדבקה). יש הבדל תהומי (!) באיכות הנסיעה בין אב הטיפוס לבין המוצר הסופי. לטובת האחרון כמובן. הכל בגלל ההבדל בחומר הגלם. הם כמובן משווקים אצל מתלם שהוא הנציג של רוביקון בישראל.
לא ביררתי כמה זה עולה היום. כמובן ש-13,000 שקל זה סכום מטורף.
רק לא הבנתי למה צריך להחליף בולמי זעזועים אחרי שנתיים בג'יפ טיולים שנוסע רק כמה אלפי ק"מ בודדים בשנה.
דרור,
אתה רק מחזק את הטענה לגבי היתרון היחסי של מפעלים גדולים עם יידע ולימד גלם.
אז כמה שקפיצאי ישקיע, תמיד נשאר לו הפער בחומר גלם.
שלא יובן לא נכון,
אני עברתי את התהליך לפתח קפיצים לרכב אצל איתי, בהצלחה, אחרי הרבה תשומת לב מצידו, שבסופו היו קפיצים שהחזיקו מס שנים מכובד.
אבל התהליך היה דרך חתחתים מתישה.
אגב,
האתגר האמיתי היה הקפיצים האחוריים, והאיזון בין נוחות יחסית כשהרכב ריק, לבין גובה ועמידות כשהוא מועמס לטיול.
הקפיצים הקדמיים, שעובדים במשקל די קבוע, לא שקעו בכלל, עד כמה שהצלחתי להבחין.
יהודה:
אם יש מפעל בארץ שמספק שנים רבות קפיצים לסיקסים וסופות של הצבא, זה המתלם.