זה לא רק חסכון, זה הקלות בנשיאה, זה פשוט קטן ולא תופס מקום ומשקל.
בנוסף תהליך הטעינה שלו לא מורכב, פשוט לחבר לשקע כבל חשמל קטן.
בנוסף, אלו סוללות שיכולות לעמוד בפריקה איטית (כי אתה לא כל הזמן משתמש) טוב יותר ממצברים פשוטים.
Printable View
אלירן,
הסיני עלה לי250 שקל,
זה כן חוסך משהו, והרבה יותר נוח וגמיש לשימוש.
על ענין הגמישות והנוחות אין מה לדבר - יש לי בוסטר של פעם, תאמין לי שאני יודע מה זה לסחוב אותו לחוף כשהרכב במרחק 300 מטר.
אני עדיין חושב שאם הייתי במצבך עם נפח דיגום של טנדר הייתי קונה משהו סטייל:
http://www.newline-el.co.il/product/...v-20ah-ritar-2
מוסיף לזה:
http://www.ebay.com/itm/DC-12V-under...sAAOSw~gRVlzC7
+ כבל לטעינה משקע מצית
יש פה כמה חברים שמריצים משהו סטייל הסטאפ הזה.
לא פוסל בכלל.
המארז אנרגיה גם כך מוצמד לפרייבט ביום-יום.
סתם תהייה.. בלי להיכנס למספרים עדיין...
יש מניעה להשתמש במצבר כלשהו נוסף "חיצוני" שמחובר למקרר ולמטען מצברים AC/DC שמחובר לממיר מתח 220 -12 שמחובר למערכת החשמל של הרכב כך שיעבוד רק עם סוויצ' פתוח?
כשהרכב כבוי, המטען לא עושה כלום והמקרר יעבוד מהמצב החיצוני.
כשהרכב מותנע המטען מטעין את המצבר הזה.
איל
מטען מצברים שמחובר למצבר אבל לא לחשמל לא פורק את המצבר לאט? זה נתק מוחלט?
סביר להניח שמבטענים היותר חכמים זה לא קורה... כולה דיודה.
אבל לא יודע...
כל הסיפור של המעבר ל-ac נראה לי מיותר, אבל בלי קשר, אפשר לשים ממסר פשוט על קו הטעינה של המצבר הנוסף וכשסוגרים סוויץ' אז הקו מתנתק בלי קשר לתכונות של המטען ...
ניסוי אמיתי בתנאי שדה:
מארז טעון מהבית, ומקרר 45מלא באוכל.
אחהצ, בחניון, המקרר כוון לאפס, וחובר למארז.
החזיק כ-3 שעות, ואז המקרר ניתק עצמו (מכוון להתנתק ב-11.8v.
לציין שבגלל הטמפ הסביבתי הגבוה יחסית,המקרר עבד ולא נח רוב הזמן, כמו בניסוי הקודם בלילה ממוזג בבית.
במשך היום הבא המארז הוטען מחדש משקע מצית, ושוב אותו תרגיל ותוצאה דומה.
האם אפשר לבטל את הגנת המקרר?
בדנפוסים אפשר לכוון את ההגנה לרמות נמוכות יותר, אבל לא לבטל אותה לגמרי.
אני הורדתי אותה למינימום.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
מעניין לראות כאשר המקרר מנתק את עצמו כי המתח יורד, לחבר אז את הPOWER PACK לרכב ולראות אם מצליח להתניע את הרכב
ואם כן, לנסות גם כמה וכמה התנעות לראות כמה זמן מצליח להחזיק אם בכלל.
וחנן, נשמח אם תשתף את הפרוצדורה להנמכת ההגנה לדנפוס
רמי
דורון,
אני מצטער, אבל פשוט לא מצליח להבין את ההתעקשות להפעיל את המקרר על ה-pack הזה. הוא לא מיועד לכך ואין בו את כמות האנרגיה הנדרשת להפעיל את המקרר גם אם תנמיך את מתח ההגנה או תבטל את ההגנה לגמרי. ומה בכלל אתה מצפה להרוויח מזה ?
סוללת החירום כשמה כן היא ולכך ייעודה: חירום.
אתה לא אמור להשתמש בה בשוטף, גם אחרי לילה שלם שהמקרר היה מחובר על המצבר הראשי. הגנת המצבר של המקרר נמצאת שם מסיבות טובות:
א. כדי שתוכל להתניע בבוקר
ב. כדי לא לגרום נזק למצבר (והיא מותאמת למצבר עופרת סטנדרטי)
אם המקרר מתנתק במשך הלילה, הפתרון לדעתי (וכמו שכבר כתבו לפני) הוא בהוספת בידוד למקרר (החסרון בטנדר הוא שהמקרר חשוף ומאבד הרבה קור, הייתרון הוא שיש מקום להוסיף בידוד - אפילו בידוד רוח יעזור משמעותית.
רק אם הוספת בידוד לא תעזור, הייתי שוקל בזהירות להנמיך את סף מתח ההגנה - ובודק שעדיין ניתן להתניע במצב זה...
7 אג' שלי ...
דווקא זה שהוא בארגז נותן לו יתרון ביחס למקרר שעובד בלילה ברכב סגור.
הטמפ הסביבתי נמוך יותר, יש יותר אוורור והסעה של האויר החם שהמקרר משחרר, והמקרר עובד פחות כדי להגיע לאותה הטמפ'=פחות צריכת אנרגיה.
הטמפ' בבוקר היה 2-3 מעלות.
היתרון היחידי של רכב סגור הוא ביום חם, בו נוסעים עם מזגן עובד ברכב סגור, ואז המקרר נהנה מטמפ' סביבתי נמוך ביחס לארגז (המוצל והמאוורר) של הטנדר.
אין התעקשות, סקרנות נטו בשלב זה.
אם יעבוד, הרווחנו, ואם לא- אז לא.
הוא התנתק בלילה רק עם המצבר החלש, שהיה רגע לפני התפגרות.
עם החדש והטרי זה לא קרה.
עדיין,
אם היה פתרון פשוט בדמות משהו שכבר קיים ברשותי, היה נחמד- לא יותר.
להבנתי לא צריך בידוד כי הבעיה היא לא חום.
ורוח רק מסייעת להנמיך את הטמפ' הסביבתי, וכמה שהוא נמוך יותר, המקרר מתאמץ פחות, אז רוח רק תסייע.
למעשה, יש לי יתרון ביחס למקרר שעובד בלילה ברכב סגור, שהטמפ' בתוכו גבוהה משמעותי מהסביבה בחוץ, ובטח כשיש מקרר שמייצר חום.
המקרר הספציפי הזה של קינן לא התקשה להחזיק 10- גם בימים על גבול ה-40 מעלות, בארגז הטנדר, אמנם הוא מוצל כל הזמן, אבל האוויר מסביבו היה חם מאד.
זו לא הבעיה.
בעצם אין ממש בעיה, יש ניסוי ותהייה נטו.
אני חושב שאתה טועה, ואנמק:
הסעה של האוויר החם מהפליטה של המקרר היא אמנם ייתרון, אבל די זניח לדעתי. אני בודק את זה לאחרונה מול המקרר שלי שהוא מקרר מגירה, ואין לו הסעת אוויר טובה מיציאת המאוורר ולכן חששתי שייצטבר שם חום רב, אבל אחרי יום טיול חם בדרום פתחתי את המקום והושטתי יד פנימה למכסה המדחס ולא הרגשתי חום משמעותי.
מצד שני האוורור של גוף המקרר "פוגע" בבידוד, ואסביר: הבידוד הסטטי של גוף המקרר אינו מבודד מוחלט ו"זולג" ממנו קור בקצב שהולך ועולה ככל שפער הטמפרטורות בין פנים המקרר לאוויר שצמוד אליו עולה. כתוצאה מזה, מקרר שנמצא בחלל מוגן מרוחות יקרר לאט לאט את האוויר שצמוד אליו (כי יש זליגה כלשהי, כאמור), וכך פער הטמפרטורות בין הפנים והחוץ מצטמצם, וקצב הזליגה יורד. אצלך האוויר סביב המקרר מתחלף כל הזמן ולכן פער הטמפרטורות גדול יותר (אלא אם כן בחוץ יש 2 מעלות ואז ממילא אני בורח הביתה ...)
יצא לי ניסוח קצת ארוך ומסורבל, אני מקווה שהצלחתי להסביר את עצמי ...
אני חושב שאתה טועה.. מהסיבה הפשוטה שהמקררים מוצהרים בנתוני יצרן שלהם ביכולת להנמיך את הטמפרטורה ביחס לטמפ' הסביבתי.
זאת בנוסף לזה שאויר בתנועה מקרר את סביבתו, ותמיד יהיה קר יותר ביחס לאוויר עומד, באותו המקום.
יש לי כיסוי מבודד חיצוני נוסף על דפנות המקרר (הגיע עם המקרר), אז הוא מבודד טוב יותר מהסביבה, ומי שנהנה הוא בעיקר המקרן, שיכול להסיע יותר חום.
זה לא צריך להיות חום משמעותי, אבל זה מקור חום, איך שלא תסובב את זה, ואותן 4-5-10 מעלות ביחס לסביבה זה בדיוק מה שהמקרר מנסה להפטר ממנו, ואם יש טמפ' סביבתי נמוך יותר, אז קל לו יותר.
ע"ע מערכת קירור של רכב בחורף/לילה או אמצע היום/קיץ.
עד כאן אני מסכים איתך, ושמח שאתה מחזק את הטענה המקורית שלי ...
זה פשוט לא נכון. אם מגיע פתאום משב אוויר חם כשאתה מתחת לעץ מוצל, האוויר בתנועה יחמם את סביבתו. כנ"ל לגבי האוויר שממש צמוד לדופן החיצונית של המקרר. אל תבלבל אם תחושת הקירור שאתה מרגיש גם בעת משב אוויר חם, זה קורה כי האוויר מנדף את הזיעה שלך וכך אתה מתקרר. אני מקווה בשבילך שהמקרר שלך לא מזיע ...
אתה רוצה דוגמה עוד יותר ברורה ? מפזר חום או מייבש שיער ... האוויר בתנועה ומחמם את הסביבה ...
זה מצויין, בדיוק מה שכתבנו כבר כמה פעמים ...
לא הצלחתי לרדת לסוף דעתך במשפט הזה ...
הטמפ' בצל נמוך יותר מאשר בקרינה ישירה.
מפזר חום או מייבש שיער מחממים בהגדרה את האויר כדי לקבל את האפקט הנדרש, זו לא הקבלה נכונה לתנועת אויר טבעי.
רדיאטור של רכב שמנסה להקרין חום לסביבה הוא הקבלה נכונה, כי הוא מנסה לבצע את זה גם מול משבים של 40 מעלות וגם מול אויר צונן.
והמאוורר שמושך דרכו אויר משול להקבלה שלך לתנועת אויר חם מהסביבה, וקירור של תווך הסעת החום שעובר ברדיאטור, גם אם האוויר הוא 40 מעלות במשבים "חמים", פשוט כי הוא קר יותר ממה שהרדיאטור מנזה להפטר ממנו.
בסוף, בלי תנועת אויר, הרדיאטור יתקשה מאד לקרר את המדיום העובר דרכו.
בגלל זה גם במקרר יש מאוורר קטן שיוצר סירקולציה של אויר על הצלעות.
כנ"ל המקרר.