מצטער על ההצפה אבל שכחת את חיישן iac (מנוע צעדים)בכוונה או שרק ע"ג הפורום שכחת אותו?
Printable View
מצטער על ההצפה אבל שכחת את חיישן iac (מנוע צעדים)בכוונה או שרק ע"ג הפורום שכחת אותו?
העניין הוא שהקונקטור עצמו, של הצמה, שמתחבר לחיישן, הוא בעל חוט אחד בלבד. לא שזו בעייה. אני יכול כמובן להתחבר אל החיישן שקיבלתי איך שאני רוצה, בלי להשתמש בקונקטור.ציטוט:
תעבור על השרטוטים ותראה שזה אמור להיות ככה , חוט אחד בא מהמחשב .
לחיישן יש שלושה חוטים , אחד שחור ו 2 לבנים נכון? שחור זה מינוס , לבן אחד זה פלוס ולבן שני האות למחשב ולמיטב ידעתי זה לא משנה איזה לבן תחבר אל הפלוס .
אז פלוס ומינוס? והם קבועים? הם מחוברים כל הזמן אל החיישן, גם לאחר שהמנוע מתחמם? אתה בטוח?
אתה טוען ששני הלבנים יכולים להתחלף ביניהם. לפי ניר, חיישן של שלושה חוטים זה חיישן עם גוף חימום, אז איך יכול להיות שגוף החימום יכול לקבל גם את החוט הלבן שמגיע ממנו פלוס וגם את החוט הלבן שמיועד להיות הסיגנל של המחשב? לא הבנתי.
לגבי הIAC . זה לא חיישן, ולכן לא החשבתי אותו ברשימת החיישנים. חיישן זה משהו שמוסר מידע למחשב. מנוע הצעדים מקבל פיקוד מהמחשב.
לגבי ההשקעה בצ'יפ. זה מה שאני מאמין שנכון לעשות: צ'יפ שבנוי ייעודית לעבוד עם המנוע שעליו הוא מורכב. אם הייתי מוצא יותר בזול אז הייתי עושה, אבל אני לא חושב שנכון לוותר על צ'יפ ייעודי.
בנושא הזה אני לא מדבר מנסיון כמו UNIX אמנם, אבל קראתי פה ושם אתמול בערב, זה משהו שאני עושה בד"כ לפני שאני שורף משהו בניסוי וטעיה ...ציטוט:
אתה טוען ששני הלבנים יכולים להתחלף ביניהם. לפי ניר, חיישן של שלושה חוטים זה חיישן עם גוף חימום, אז איך יכול להיות שגוף החימום יכול לקבל גם את החוט הלבן שמגיע ממנו פלוס וגם את החוט הלבן שמיועד להיות הסיגנל של המחשב? לא הבנתי.
לפי הכתוב, אם תכניס מתח בחוט של הסיגנל היוצא- הלך החיישן, אני גם אסביר בהזדמנות למה, אני אנסה למצוא פרטים לגבי זיהוי החוטים, יעזור אם תגיד מאיזה רכב זה פורק. למחשב בכל מקרה אין צורך ביותר מהסיגנל הזה, גוף החימום מביא את החיישן לטמפ' עבודה יותר מהר,לדעתי זה לא משנה אם הוא ממשיך להיות מחובר לזרם (כמו בצ'וק האוטו')
את זה לא אני וגם לא בעל מגרש הגרוטאות יודעים, אבל בערב אני אוכל לומר לך את המק"ט BOSCH של החיישן.ציטוט:
יעזור אם תגיד מאיזה רכב זה פורק
אם זה חיישן של בוש, שני החוטים הלבנים זה לגוף החימום (לא משנה הקוטביות), החוט השחור זה למחשב.ציטוט:
נכתב במקור על ידי חנן-ג'יפולוג
ניר אם אני מבין נכון את משמעות הדברים, את המינוס החישן מקבל מגוף האגזוז, אם זה המצב אני הייתי מחבר מינוס נוסף מגוף החישן למינוס של המחשב למניעת "רעשים" \ הפרשי מתח.ציטוט:
נכתב במקור על ידי ניר ל
אכן יש חיישנים עם ארבעה חוטים בדיוק למטרה הזאת.ציטוט:
ניר אם אני מבין נכון את משמעות הדברים, את המינוס החישן מקבל מגוף האגזוז, אם זה המצב אני הייתי מחבר מינוס נוסף מגוף החישן למינוס של המחשב למניעת "רעשים" \ הפרשי מתח.ציטוט:
נכתב במקור על ידי ניר ל
אגב החיישן עצמו הוא רכיב כימי, משהו דומה לסוללה, מצד אחד הוא חשוף לאוויר החיצוני ומהצד השני לגאזי הפליטה ההפרשים באחוזי החמצן בין שני הצדדים יוצרים ריאקציה כימית שמחוללת מתח - כשהתערובת ענייה אחוז החמצן בגאזי הפליטה הוא גבוה והמתח שמייצר החיישן נמוך, כשהתערובת עשירה אחוזי החמצן יורדים והמתח עולה, רמת מתח של 0.45V מצביעה על תערובת נכונה (14.7:1), ככל שהאותות חוצים את הרמה הזאת מספר רב יותר של פעמים ליח' זמן זה מצביע על תקינות של החיישן והמחשב.
לא ברור לי אם יש טעם בכלל לסטות מהסכימה המקורית, שמתחברת לחיישן בחוט אחד בלבד, ולחבר את גוף החימום.
בTBI של GM , כשהמנוע קר, המערכת עובדת בחוג פתוח על פי טבלה שמעשירה את התערובת וכל קבוע זמן מסוים, נגיד שתי שניות, עוברת לשורה אחרת בטבלה שמעשירה את התערובת קצת פחות, עד שנגמרת הטבלה, ורק אז המחשב מנסה לעבוד בחוג סגור.
לכן, גם אם החיישן יתחמם מהר יותר, וייכנס לעבודה מוקדם יותר, המחשב כנראה עדיין לא יפנה אליו לקבלת נתונים, אז נראה לי שאין למהירות החימום משמעות.
או שלא.
בקיצור, אתם אומרים להתחבר מהמחשב לחוט השחור הבודד?
אני קראתי ברשת שזה מה שאפשר לעשות , שזה לא משנה איזה חוט מקבל את הפלוס,
נכון שזה מוזר אבל אחפש את הכתבה ואעלה אותה לפה .
אצלי יש חיישן 4 חוטים .
ניר צודק ב 100 אחוז , השחור זה האות למחשב ו2 הלבנים זה החימום של החיישן ,
שבינהם אתה יכול להחליף כמה שבא לך כמו כל גוף חימום אחר .
התבלבלתי כי אצלי החיישן כמו שאמרתי 4 חוטים והוא גם מקבל מינוס מחוט שחור .
The heater usually gets voltage from a constant "key-on" source like the fuel pump relay or a fuse
מה זה אומר key on? רק בשלב של הסטרטר?
לדעתי, הכוונה היא למתח גם במצב התנעה אבל גם במצב עבודה.
אבל הגוף חימום ישרף במצב כזה.
אולי בכלל לא צריך גוף חימום ל tbi.
תשאל את בריאן (אם אתה יכול )מתי המערכת עוברת לחוג סגור , יתכן והיא נכנסת לאחר 2 דקות או
בכלל שחיישן החום מודיע על טמפ' עבודה ואז לא צריך את החימום והוא מיותר .
חנן, מצאתי בחיפוש קצר לחיישנים עבור GMC ספארי מהשנתון הזה גם חוט אחד וגם 3 חוטים, אם אין לך מה לעשות עם חוטי החימום אז עזוב אותם, בעתיד אפשר יהיה להשתמש בחיישן עם חוט בודד. כך או כך חיישן חדש עולה פחות מ 20$, חבר את המחשב לשחור הבודד.ציטוט:
נכתב במקור על ידי חנן-ג'יפולוג
יוניקס - constant "key-on" source זה פלוס קבוע אחרי סוויץ'.
מה עשיתם עם יוניט לחץ השמן? השתמשתם בו? או שקיצרתם את החוטים שלו?
כי אם מקצרים, אז המשאבה תעבוד רצוף מרגע שפותחים את הסוויץ' , במקום להידלק שתי שניות כשפותחים סוויץ', לכבות, ואז להידלק שוב כשמתניעים את הג'יפ.
לא שזה נראה לי נורא, שהיא תפעל קבוע עם פתיחת הסוויץ' , אבל מעניין אותי לדעת מה אתם עשיתם.
יכול להיות מסוכן בשעת תאונה וכדומה.ציטוט:
לא שזה נראה לי נורא, שהיא תפעל קבוע עם פתיחת הסוויץ' , אבל מעניין אותי לדעת מה אתם עשיתם.
חנן, היוניט הזה הוא המקורי שקיים בג'יפ או שהוא חלק מהקיט ?
שום יוניט
מהמחשב יוצאים 2 חוטים לשאבת דלק , אחד נותן פלוס אחרי סוויץ לכמה שניות בלבד והשני פלוס קבוע רק שהמנוע עובד .
אני לא קיצרתי שום דבר .
אתה צריך 2 ריליים , שניהם מוציאים פלוס למשאבה וכל אחד מקבל פיקוד מחוט אחר , אני הצמדתי אותם והפכתי אותם כאילו לרילי אחד.
זה מה שהולך אצלי והיה לי ויכוח על זה עם גיא162
בטלפון , הוא טוען שבאמת צריך לקצר את היוניט .
אבל אני לא קיצרתי וזה עובד , אולי יש כמה דגמי מחשבים? למרות שזה לא נראה לי הגיוני .
ב1227747 חוט אחד הולך לפיקוד של הממסר של המשאבה והחוט השני הולך מהפלוס של המשאבה חזרה אל המחשב כדי לתת לו חיווי על כך שהמשאבה מקבלת מתח. אם המחשב לא מקבל מתח בכניסת החיווי אז הוא מדליק קוד תקלה.ציטוט:
מהמחשב יוצאים 2 חוטים לשאבת דלק , אחד נותן פלוס אחרי סוויץ לכמה שניות בלבד והשני פלוס קבוע רק שהמנוע עובד .
הנה הסכימה:
http://img364.imageshack.us/img364/949/747ecm24ab.jpg
ציטוט:
יכול להיות מסוכן בשעת תאונה וכדומה.
אני לא לקחתי מהספארי את היוניט הזה כי בחוברת של ג'ון הוא כותב שהוא לא משתמש בו.ציטוט:
היוניט הזה הוא המקורי שקיים בג'יפ או שהוא חלק מהקיט ?
העניין של הבטיחות שאתה מציין דווקא נשמע לי חשוב, אז אני אבדוק אם יש לי יוניט כזה בג'יפ בנוסף לשעון לחץ השמן ואם כן , אז אני אחווט אותו ככה שהמשאבה תהיה תלויה גם בו, כמו בשירטוט.
כשאצלי זורקים למשל קלאץ והמנוע כבה אז המשאבה מפסיקה
אחרי 3 שניות .
אם יש לך יוניט אז סבבה ואם לא אז אל תשקיע כסף בשביל זה, תעשה כמוני.
בדקתי ויש לי יוניט כזה על הג'יפ. אני עוד צריך לבדוק אם הוא תקין.
חנן, יש אפשרות להשתמש במעגל העירור של האלטרנטור במקום ?
המעגל סגור כשאין טעינה ופתוח כשיש טעינה
אני לא חושב שהיוניט הזו נבנתה בשביל להגן במקרה תאונה .ציטוט:
נכתב במקור על ידי ניר ל
לדעתי העיקרון פה בשביל להגן על המנוע כשאין לחץ שמן שלא יעבוד ויהיה נזק גדול יותר אבל לג'יפ זה יכול להיות טוב בשעת התהפכות .
חיפוש קצר מצא לי ציטוט שכנראה פותר את התעלומה (אם הבחור לא קשקשן) :
ציטוט:
The fuel pump is run by both the fuel pump relay (part of the ECM harness) and the oil pressure switch. The switch is there in case the relay fails.
אז, אם אני מבין נכון, החוט שמפעיל את הממסר, נותן מתח לשתי שניות, בזמן פתיחת סוויץ' וכן נותן מתח לאחר שהמנוע מותנע. יוניט לחץ השמן לא יכול להפסיק את פעולת המשאבה, ולכן החשיבות שלו די אפסית, מעבר לגיבוי הממסר.
והנה ציטוט סותר: :?
ציטוט:
Oil Pressure - 2 or 3 wire, depending on revision. Required to run the fuel pump relay once the initial 2 second ECM-controlled "primer" has turned off. Oil pressure sensor requires about 4 PSI to turn on.
ועוד ציטוט סותר:
ציטוט:
I eliminated the fuel pump relay and associated oil pressure switch on my jeep when I wired in the TBI motor. I didn't want to have the relay turning off the fuel pump if I lost oil pressure. I can read a gauge and will shut it off if there is no oil pressure.
Now, I have had the jeep leaned way the hell over on the side, zero oil pressure, I kept driving and as soon as the jeep got back a little more level, oil pressure returned. It would have pissed me off if the fuel pump would have cut out, and the engine died, causing me to have to pull cable to get out of the spot when I could have driven.
I hooked my fuel pump up to switched 12V source, it is fused, and runs through an additional switch on the dash so I can turn off the pump even when the key is on.
וציטוט שתואם את הציטוט הראשון:
ציטוט:
Whats the big deal with the fuel pump relay? Every high amp draw should have a relay in the circuit, and GM has a really nice, dependable relay built in to the harness. You can always splice in a manual switch if desired. The oil pressure switch seems to be misunderstood. It is meant as a backup to the relay- it is wired in parellel with the relay contacts, so if the relay fails, you can still drive the vehicle.
This is one of many failsafe features GM used in there TBI systems. Another good reason for using the relay is that the fuel pump runs only when the ECM senses the distributor turning. That way, if you roll the truck, and a fuel line ruptures, the engine will most likely die, and the pump automatically shuts down. No need to hit a seperate switch.
מה אתה צריך ציתותים חנן? אני אומר לך שאצלי זה עובד ועובד טוב
.
יש לך מחשב אחר. לכן אני מחפש מקור אחר של מידע.
בכל מקרה, היום בערב כבר חיברתי אצלי את הממסר, והוא עובד רצוף לאחר התנעת המנוע, כך שהוא מסתדר גם ללא יוניט לחץ שמן.
תודה.