הציר שנוסע להר כרכום דרך מעלה שגיא עביר? מצבו?תודה
Printable View
הציר שנוסע להר כרכום דרך מעלה שגיא עביר? מצבו?תודה
מעלה שגיא סגור לא מעט שנים.
רט״ג סגרו לפני כ-10 שנים בגלל פרויקט החזרת חיות לטבע, ואחרי שהפרויקט נגמר, שכחו איפה המפתח של חביתוש, ומאז הציר נשאר סגור למטיילים.
אני מפספס משהו?זכור לי שנסעתי לפני כמה שנים דרך מעלה כרכום סמש ירוק ,ישנה דרך נוספת חוץ מהציר של מעלה שגיא?
ניתן להגיע מדרום (מעלה דלעת סמ"ש שחור), או ממערב (סמ"ש אדום) מכביש המערכת, במידה ונסיעה על כביש זה מותרת מבחינה בטחונית.
את הצירים הנל מכיר היטב, רק זכורה לי דרך נוספת שמתחברת לסמש ירוק מכיוון מעלה כרכום.
הסמ״ש הירוק של רמת מעזר?
נכון
למרות כל האמור לעיל, הציר לכרכום דרך מעלה שגיא עביר.
עביר+ 900 שקל קנס.
לא הגיע הזמן לפתוח את הציר הזה לתנועה? מי אחראי ברשות על פתיחת צירים שניסגרו?
נמרוד
יש רק אחראים על סגירות. לא על פתיחה. אין לזה תקדים אז לא יודעים איך.
אבל תהיה אופטימי בימי השבוע הציר פתוח חופשי טל עוד אתה לא אזרח. רק בסופי שבוע זה פוגע בטבע לנסוע שם.
אסף.
הגיע הזמן להטריד את הנבלות, שיתעוררו למציאות הקיימת, ויפתחו צירים חיוניים לתנועה של מטיילים.
נמרוד
מקרה קלאסי לעורך דין שינסח מכתב לרט״ג ולשר הפנים.
אם אין לחסימה ערך אמיתי והצבא נוסע שם כל השבוע ומאידך למטילים מדובר במעקף ארוך מאוד אז יש פה נימוק חזק ואני מאמין שאם לא מכתב אז לחץ ציבורי שאולי יתחיל לפעול נגד הרשעות הזו שגוזלת מאיתנו את הטבע
הציר סגור למטיילים, אך זה לא מונע מטנקים ושאר רכבים צבאיים לנוע על הציר. חלק מהציר משמש כשטח אש פעיל, לרבות חיל האויר כך ש"השיקום האקולוגי" הוא קישקוש ופגיעה חמורה באינטיליגנציה. לדעתי, סגירת הציר נועדה לדלל את כמות המטיילים בכל אזור מערב הר הנגב, כרכום, בורקה וכו', ובכך לחסוך משאבי פיקוח. כתוצאה מסגירת הציר, ההגעה לאזור הכרכום מתארכת פי שולשה וכך אנשי הרט"ג משיגים את מבוקשם. אני יודע שההסבר שלי הוא קצת קונספירטיבי, אך כמי שנסע בציר הזה לאחרונה, אני לא רואה הסבר טוב יותר.
צירים ואפילו שבילים להולכי רגל שצה"ל נוסע ומתאמן בהם במשך השבוע ובסופי שבוע מטיילים מקבלים עליהם דוחות זה דבר ידוע
אולי צריך לנסות להביא לפה לארוח את מנכ"ל הרשות ( שהוא מונוי פוליטי ולא בשר מבשרה של הרשות ) אולי אצלו אפשר לקבל הבנה
אני יכול להעיד ממקור ראשון שבשיחה עם פקח אחר באזור, שהציר אינו בתחום השיפוט שלו, אבל מכיר טוב מאד את
האזור, הוא אמר שהוא באמת לא מבין למה הציר עדיין סגור.
הרחיב ואמר משהו בסגנון של ״לא יודע לעמוד מאחורי נימוק רציני״.
בפועל, זה זובור מאד משמעותי למטיילים בלבד, שסוגר תא שטח ענק, ומונע תנועה צפון-דרום כי כביש 10 היה סגור.
כשהציר נסגר לראשונה, כביש 10 עוד היה פתוח והייתה אלטרנטיבה, מעצבנת אבל קיימת.
אבל שנים שבפועל זה פוגע רק במטיילים.
שום עורך דין שמכבד את עצמו לא יכתוב מכתב על סמך התלהמות אינטרנטית. הוא יחקור ויבדוק.
למשל - טנקים? במעלה שגיא? באמת? נא לבדוק את העובדות. ולהבדיל בין נסיעות מבצעיות של הכוחות ששומרים על הגבול (כשהייתי לפני מספר שנים מפקד גזרה באזור במילואים, שיתוף פעולה עם הפקחים היה חלק שוטף מהעבודה) לבין אימונים. אני חוזר שוב - טנקים, ורק"מ, אין שם ולדעתי מעולם לא היו.
ולמה הציר סגור? משיחה שלי לפני שלוש שנים עם פקח האזור, זו החלטה ברורה. ציר מעלה שגיא, ציר עמק חרוז, הקטע הקניוני של הפארן, כל אלו סגורים כחלק מהחלטה לסגור תא שטח גדול מאד בשמורת הר הנגב, לגמרי. לשמר נתח משמעותי של שטח ללא הפרעות בכלל. בדומה לאצבע הדרומית-מזרחית של מכתש רמון שרובנו שכחנו ממנה לחלוטין.
מזרח הרמון כמו אזור שגיא כרכום לא נשכחו. הם מהיעדים המעניינים ביותר לטיולים... רגליים.
אסף.