קפצתי לאולם תצוגה של JEEP, אחרי שהם עברו ידיים.
אז את הרעיון של רוביקון עם כנפיים בצבע הרכב אני לא אצליח להבין, אבל ג'נט 18? ומידת צמיג (255X70 R18) שאי אפשר למצוא לה צמיגי MUD?
סתם זורק שאלה לאוויר...
Printable View
קפצתי לאולם תצוגה של JEEP, אחרי שהם עברו ידיים.
אז את הרעיון של רוביקון עם כנפיים בצבע הרכב אני לא אצליח להבין, אבל ג'נט 18? ומידת צמיג (255X70 R18) שאי אפשר למצוא לה צמיגי MUD?
סתם זורק שאלה לאוויר...
תתנחם שבשנה הבאה יש רנגלר חדש. JL.
אותו הם בטח יביאו עם ג'נט 20 ומנוע 4 צילינדרים טורבו.
"אבל ג'נט 18? ומידת צמיג (255X70 R18) שאי אפשר למצוא לה צמיגי MUD?" - חיפוש זריז, קיים...למשל של Goodyear, לא שהמידות האלה הן הכיוון הנכון ללכת אליו...
אבל מה אתה מצפה, שהם יתחשבו במדינה קיקיונית שנמכרים בה 100 כלים בשנה ואי אפשר להחליף בה מידות גאנט וצמיג...? הרי כל אמריקאי ממילא עושה מה שהוא רוצה עם הגלגלים שנייה אחרי שהוא קנה את האוטו
תבדוק עם היבואן. בשנים 14'-15' ולהבנתי גם בשנים מוקדמות יותר הגרסה האירופית כללה בהוראת הרישוי 3 מידות. 245/75/16,245/75/17, ו-255/70/18. רק במידה הקטנה היה אפשר להשיג בארץ צמיגי mt במידת הביניים(שבאה מותקנת במקור) צמיגי at בלבד. מבאס אבל לפחות עלו בחצי אינץ' בגובה
נדמה לי שזה מה שמצאתי אז:
https://tiresize.com/tires/Goodyear/...-255-70R18.htm
בכל אופן, אם מופיע בשוק רוביקון עם מידה כזו, כנראה יופיעו גם צמיגי MUD במידה הזו
חפרתי עוד קצת. 18 מגיע גם לפי האתר הגרמני. הבריטי עם 17.
חבל שראיתי את השרשור הזה רק עכשיו.. אחרי שלקחתי את ההלוואה וקניתי רוביקון חדש מהסוכנות. הרוביקון שלי הגיע עם צמיגי highway - terrain - אפילו לא all terrain.. אז למי שלא יודע, הפרופורציה הזאת לא הולכת עם צמיגי mud -terrain שהם יותר "בלוניים", ואפילו צמיגי all-terrain כמעט ולא מיוצרים במידה זאת (יש דוגמיות בודדות כמו BFG's - KO2 ו- GoodYear Duratrac ) - בהצלחה למצוא אחד כזה בארץ.
במילים אחרות מי שקונה רוביקון בארץ -מקבל נעילת דיפרנציאל, יחסי העברה של 4:1 ב- Low, ו- sway bar מתנתק - אבל צמיגי highway..
ואם אתם חושבים (כמוני) שהיבואן יאשר לכם להחליף מידה ל- 255/75/17 - שהיא המידה הסטנדרטית של צמיגי רוביקון בארה"ב -טעות. אמנם המידות 255/70/18 ו- 255/75/17 זהות מבחינת גובה ורוחב הגלגלים, ושונות רק ביחס בין הגומי למתכת בתוך הגודל הכללי -אין אישור של היבואן לשנות את המידה ברשיון. יש אישור רק לגלגלים קטנים יותר - 245/75/17 (נמוכים בכמעט 1.5 ס"מ, וצרים ב- 1 ס"מ).
מקווה שמתישהוא מישהו מיבואני הג'יפים יבין שהרוביקונים נקנים לשטח ולא (רק) לסיבובי דאווין בהרצליה.. ושרכב שטח שאי אפשר להתאים לו צמיגי mud terrain הוא סוג של contradiction in terms..
אם המידה היא רישמית לא צריך את היבואן.
מכון הטסטים יכול לאשר אותה לפי האוטו דאטה.
מאוד יתכן שקוד הדגם לארופה וארהב שונה ואיתו גם מידות הצמיגים המאושרות
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
ממליץ לך לפנות למחלקת השרות של היצרן בחול ולבקש אישור על מידות צמיגים אופציונליות. החוק מדבר על אישור יצרן או אישור יבואן.
אסף.
אני נתקל בזה שוב ושוב בכל הדרכה של Jeep.
בעלי הרנגלר/רוביקון שמקוננים שרכשו את רכב השטח הטוב ביותר בייצור סדרתי - ואז גילו שאין להשיג צמיגי שטח מלא במידה שלו....
זה הזוי. זה מקומם. מקומם שלקוח של רכב שטח חדש שהשאיר יותר מ-300K שקלים אצל הדילר המקומי של Jeep יצטרך לחפש את החברים שלו במסדרונות היצרן באמריקה בתקווה שאולי מישהו שם יתייחס ברצינות לשוק מינורי עם מספרי מסירות זניחים, במדינה קטנה שסובלת משלטון מטורלל ומחוקי רישוי מופרעים, וייתן אישור להחליף מידות צמיג.
עד אז אני נאלץ להמליץ למודרכים שרוצים צמיגי שטח על הרנגלרים שלהם - שיצטרכו להשקיע עוד קצת גם בג'אנטים 17 - ויחליפו סט גלגלים קומפלט לפני הטסט שממילא ברכב חדש הוא מגיע רק אחרי שנתיים או שלוש שנים.
או שייפנו למאכער שיתקן להם את הטעות הזו ברשיון הרכב.
האופציה השנייה כוללת הרבה פחות זיעה וכאבי ראש וזה גם עולה הרבה פחות מארבעה ג'אנטים.
זו עבריינות?.... כן, יכול להיות. אבל כבר כתב לי מישהו חכם שבמציאות הישראלית של או-טו-טו 2018, עם הנהגה מושחתת ומסואבת ואווירה כללית של חטוף כפי יכולתך, ''עבריין" זה כנראה הצדיק החדש.
האמת? אם היה לי רנגלר אז הייתי קונה שני סטים. אחד מקורי כביש ושני לשטח. הצמיג הכי גדול ומתאים שיכול להכנס לרכב עם הגבהה של 2"
מיכה תהיה כנה עם עצמך.. למי יש כוח להחליף 4 צמיגים כל פעם..?? בחום הזה..?
[QUOTE=עד אז אני נאלץ להמליץ למודרכים שרוצים צמיגי שטח על הרנגלרים שלהם - שיצטרכו להשקיע עוד קצת גם בג'אנטים 17 - ויחליפו סט גלגלים קומפלט לפני הטסט שממילא ברכב חדש הוא מגיע רק אחרי שנתיים או שלוש שנים.
ערב טוב,
לגבי סט 17 עם גאנטים וצמיגים כתחליף ל 18 המקורי עלול להוות לטעמי בעייתי מכיוון שבמקרה תאונה, לא עלינו, חברות הביטוח עלולות להקשות במקרה הטוב..
[QUOTE=shemy;764048][QUOTE=עד אז אני נאלץ להמליץ למודרכים שרוצים צמיגי שטח על הרנגלרים שלהם - שיצטרכו להשקיע עוד קצת גם בג'אנטים 17 - ויחליפו סט גלגלים קומפלט לפני הטסט שממילא ברכב חדש הוא מגיע רק אחרי שנתיים או שלוש שנים.
ערב טוב,
לגבי סט 17 עם גאנטים וצמיגים כתחליף ל 18 המקורי עלול להוות לטעמי בעייתי מכיוון שבמקרה תאונה, לא עלינו, חברות הביטוח עלולות להקשות במקרה הטוב..[/QUOTE]
אתה צודק לחלוטין.
כג'יפאי ואזרח ישראלי שחי במדינת המגבלות הבלתי-אפשריות אתה צריך להכיר את הסתירות והאבסורדים הבלתי נתפסים שהם חלק בלתי נפרד מחוויית הבעלות על כל רכב-שטח ובוודאי על Jeep, בדמוקטטורה הבולשביקית הזאת.
כאזרחים ישראלים וג'יפאים - מדינת ישראל סימנה אותנו כאויביה.
מהרגע שיש צרור מפתחות של Jeep בידך - מדינת ישראל היא האויב מס' 1 שלך. היא תרדוף אותך ותמרר את חייך בקטנות ובגדולות. אם אתה ממוקד במטרה אתה תמצא פתרונות לכל הצקות השלטון, תיקח נשימה עמוקה ותמשיך הלאה. לא תיתן לנציגי המדינה המנוולים להרוס לך את טעם החיים. אם לא קורצת מהחומר הנכון, בהחלט יש מצב שאחרי תקופה יימאס לך מזה ואתה תמכור את הג'יפ ותמצא לך תחביב אחר. רבים וטובים מאסו בהטרדות מצד המדינה ועשו בדיוק את זה.
לעניינינו:
רכב שטח מעולה כמו הרנגלר על צמיגי כביש - יהיה נחות בשטח מכל רכב שטח הרבה פחות טוב ממנו - אבל על צמיגי שטח. את זה אתה בטח יודע.
אז מה זה אומר?... שתמשיך להתגלגל על צמיגי כביש? יש כאלה שישיבו "כן" ואין לי טענה אליהם. זו הדרך הכי בטוחה.
אבל אז תשאל את עצמך - בשביל זה קניתי רנגלר?.....
ואז תראה שיש גם אחרים שלא יסכימו עם רוע הגזירה והם מחפשים - ומוצאים - פתרונות.
אז אתה בנאדם מבוגר שאחראי למעשיו ואני מצפה ממך לדעת לנהל בעצמך את הסיכונים שאתה לוקח. וזה כולל צמיגים שאינם במידה שרשומה ברשיון. יש בעולם השטח עוד המון דברים קטנים כמו תיקון צמיג בשטח או חילוץ בעזרת כננת ושאר פעולות שנראות לכל ג'יפאי מטייל כמובנות מאליהן ושלא עושים מהן עניין - שיכולות לסבך אותך עם חברות הביטוח, המשטרע, משרד התחבורע ושאר גופים רעים ומזיקים שאורבים לנו בכל פינה ורק מחכים שנמעד כדי לחגוג עלינו ואני לא מסתיר את זה.
עצם התנעת ה-Jeep ונסיעה בו בדרך ציבורית היא כבר לקיחת סיכון מסוים למפגש לא מתוכנן עם שוטרים ובוחנים משועממים ואצל החבר'ה האלה כל מפגש נגמר בד"ש עם שיר + קנס שמנמן והורדה מהכביש לקינוח. כי ככה המדינה הזו מתנהלת. זה מוכתב מלמעלה - היישר ממוח חולני מעוות כלשהו שרובץ אי שם באחד מהכוכים האפלוליים במסדרונות משרד התחבורע, שכנראה סוחב טראומה רצינית מג'יפ כלשהו בעברו הרחוק. כי כבר אין לי שום הסבר אחר לאובססיה המופרעת שלהם בנושא הזה.
חלק מהפתרונות הועלו כאן. חלקם חוקיים אבל מתישים נפשית (מכתבים ואימיילים ליצרן וכו'), חלקם לא כל כך חוקיים, יקרים בכסף ומתישים פיזית (סט גלגלים נוסף והחלפת ארבעה גלגלים לפני ואחרי כל טיול), אחרים קלים הרבה יותר וגם זולים יותר אבל לא חוקיים בעליל (מאכער) - אין לי מה להתנצל או להתייפייף כששלחתי אותך למאכער שיפתור לך את העניינים ויתקן את הטעות המובנית ברשיון הרכב שלך. כי ככה זה במדינת הקומבינות שמסריחה מהראש עמוק-עמוק כלפי מטה.
מכאן, הבחירות - וההחלטות - הן רק שלך.
דרור, הפעם יכול להיות שאתה סתם יורה.
הAUTODATA המעודכן שיש לי הוא ל2011, שם רשום ש255/75/17 מאושר לג'יפ רנגלר.
כמו כן, בארה"ב רנגלר רוביקון מגיע עם 255/75/17.
יכול להיות שגם בAUTODATA 2017 מעודכנת המידה, ואז אפשר לאשר חוקית ובקלות במשרד הרישוי. אלא אם פספסתי בשרשור הזה, מישהו בדק?
במידה ולא מעודכן בAUTODATA, אימייל לג'יפ העולמית הוא פשוט ובהחלט יכול להניב את האישור שצריך.
שני הפתרונות האלה לא מתישים והם די פשוטים ולגיטימים.
ב-2008 הגיעו הרנגלרים על ג'אנט 16'
ב-2011 כבר הגיעו עם 17'
עכשיו זה רק 18'.
מעניין מה יקרה עם הרנגלר הבא, ה-JL שיבוא עלינו לטובה (?... אני מקווה שכן) כי שם אני חושש שנראה גם ג'נטים 19 ו-20 עם צמיגי חתך נמוך שזה נראה מאוד יוקרתי בסימטאות הרצליה-קיפוח...
אם היצרן ישמע מה קורה כאן עם הג'נטים והצמיגים הוא יתפוצץ מצחוק. כי הוא מאפשר הרבה מאוד מידות לאוטו הזה.
הרכב הזה תוכנן מלכתחילה לקבל צמיגים בכל מיני מידות.
עכשיו לכו תבדקו באוטודטא ותראו מה קורה שם ומה מאפשר הניבואן בארץ. כי את סיפורי הג'נטים האלה אני שומע בערך כל שבוע מאנשים שכבר מיואשים מהבירוקרטיה הישראלית. באמת שאין לי תשובות לשגיונות משרד התחבורע הישראלי - מבחינתי המאכער הוא הפתרון לכל דבר שכזה כי באמת שכבר אין כוח למידות הג'נטים והצמיגים וקודי המהירות שמתחלפים חדשות לבקרים ובעקבותיהם התקנות וההגבלות.
אמר מישהו פעם שחוקים הם לא בשביל שיהיה צדק אלא בשביל שיהיה סדר. אתה רואה כאן סדר?....
אני מוצא בעודף החקיקה הזה רק בלגן אחד גדול וכמובן תמריץ שרק הולך וגדל לעבריינות.
תקציר למגילה של דרור:
מי שרוצה לקחת אחריות על מעשיו - "כמו באמריקה" - יכול לעשות את זה גם בארץ בקלות. כמו שנאמר - הטסט הראשון שלך הוא עוד שלוש שנים. עד אז אתה במילא גומר סט אחד לפחות של צמיגי שטח.
מי שרוצה להיות מבוטח מכל הכיוונים ושמישהו אחר תמיד יהיה שם לכסות על הטעויות שלו - שיקפיד על החוקים ולא יבכה.