אשמח לשמוע על הפתרונות שלכם (גם על מי שמשתמש בתושבות מקוריות ומרוצה).
התאמה של תושבות סופה למנוע CJ בשלדת CJ?
בנייה עצמית של תושבת?
מוצרי מדף Bombproof למיניהם?
Printable View
אשמח לשמוע על הפתרונות שלכם (גם על מי שמשתמש בתושבות מקוריות ומרוצה).
התאמה של תושבות סופה למנוע CJ בשלדת CJ?
בנייה עצמית של תושבת?
מוצרי מדף Bombproof למיניהם?
בגלל עלויות השילוח והקלות היחסית של הבניה, שווה לך לחשוב על בניה עצמית של תושבות מנוע. או קנייה של תושבות איכותיות. לדעתי הפקטור העיקרי צריך להיות עלויות קניה מול עלויות בניה
אל תסתבך ואל תחפש פתרונות מסובכים כשיש פתרון טוב וחד פעמי - תושבות מנוע פוליאוריטן, כבר 10 שנים בלי סימן של תזוזה.
יש לך המלצה על מוצר ספציפי ארז? קישור? יש מבחר לא קטן...
http://www.ebay.com/itm/Energy-Suspe...VVlUHK&vxp=mtr
http://www.ebay.com/itm/Prothane-1-5...5WVK3J&vxp=mtr
מיכה. למי שמחזיק ואו משפץ CJ (ושאר הנבלות) יש פקטור נוסף ועיקרי של כיף בבניה עצמית, ולזה אין מחיר.
יש את השרשור של אמנון מ2007 על התושבות שהוא בנה. הן לא הורכבו מעולם אבל הרעיון נראה טוב.
http://www.jeepolog.com/forums/showt...קשיחות-ותפקודן
גילוי נאות, התושבות אצלי מחכות לשדרוג והתקנה.
https://www.amazon.com/gp/aw/d/B0038...?ie=UTF8&psc=1
הרכבתי לפניי חודשיים. 350 שקל עד הבית... מקביל ללינק השני שצירפת מאיביי.
גם אני כמו ארז. אצלי אדומות.
אני משתמש במקוריות שעולות 70 שקל. מחליף פעם כמה שנים ומרוצה. חשוב לוודא שהמוט שמחבר בינהן, מתחת למנוע, קיים ומהודק.
מעולם הסופה והצ'ירוקי-
פוליאוריטן אמנם מחזיק הרבה זמן, אבל במרגישים את הרעידות של המנוע בצורה משמעותית, במיוחד בעמידה.
אני מכיר חבר'ה שבגלל זה פירקו את הפוליאוריטן.
מצד שני, התושבות המקוריות של MOPAR לסופה וצ'ירוקי מחזיקות הרבה זמן(משהו באזור ה10 שנים), ואיתן אין רעידות מורגשות.
לא מרגיש שום רעידות עם הפוליאוריטן
אחריי שהחלפתי ויצאתי לסיבוב מייד הרגשתי שינויי.. בעמידה האוטו מווברצ יותר מאשר עם התושבות המקוריות. לא נורא, מתרגלים מהר.
התושבות בצ'רוקי/סופה בנויות אחרת והרבה יותר טוב מאשר בCJ, אני מדבר על CJ.
הבעייה עם התצורה המקורית היא שהגומי נקרע, אין ממש אינדיקציה לזה שהוא נקרע, וכשזה קורה אין שום אבטחה נוספת שתמנע מהמנוע לזוז. תושבת הגיר המקורית היא מאותו סוג - כל שלושת התושבות יכולות להכשל בגזירה של הגומי ואז אין שום דבר שמונע מהמנוע להגיע לרדיאטור. כמו כל ג'יפאי ותיק, been there, done that לפני הרבה שנים...
אפשרות א' היא להשאר בתצורת התושבת המקורית, אבל להשתמש בתושבות פוליאוריטן איכותיות יותר כמו שהמליצו פה, שאמורות להיות חזקות יותר ולשרוד יותר זמן. יחד עם תושבת גיר בנויה עשויה מבושינג סגור ככה שמשהו מחזיק את העסק אחורה.
אפשרות ב' שמעניינת אותי מאד היא לעבור לתושבות של סופה/צ'רוקי (http://www.ebay.com/itm/Prothane-1-1...JXolh0&vxp=mtr)
קובץ מצורף 112491
השאלה שלי האם אפשר להתקין אחד-לאחד מערכת כמו בסופה? ספציפית, האם האם ברקט של מנוע 4.0 ליטר מתחבר גם למנוע 258? (ואם למישהו יש זוג תושבות כאלו במחיר סביר...). יש הבדל בין ברקט של מנוע 4.0 ליטר לשל מנוע 4.2 ליטר של YJ ישן?
כזה כמו בתמונה - - http://www.ebay.com/itm/87-90-Jeep-W...ZVo-i5&vxp=mtr
קובץ מצורף 112492
והאם הברקט שמתחבר לשלדת סופה רלוונטי? אני מניח שלא בגלל רוחב השלדה הצרה יותר, אבל זה אני מניח שקל לבנות לבד. מישהו עשה כזאת הסבה?
אפשרות ג' לקנות או לבנות תושבות Bombproof (בסגנון הזה - למרות שזה למנוע V8 http://www.ebay.com/itm/M-O-R-E-Bomb...FWKkW5&vxp=mtr ). לקנות יקר, לבנות אפשרי אבל יותר מסובך מאופציה ב'.
קובץ מצורף 112490
שאלה ממוקדת נוספת - מי שהתקין מנוע סופה בשלדת CJ - מה עשיתם?
מעבירים את התושבות ברזל מהבלוק של הCJ לבלוק של הסופה ואפשר להשתמש בתושבות CJ כרגיל. יש חורים מתאימים בבלוק של הסופה לתושבת CJ.
לשאלתך הקודמת (או לכולן בהודעה האחרונה) אתה לא יכול להתקין תושבות מנוע מקוריות של סופה (היציקת מתכת) על בלוק CJ, אין מספיק חורים והברזות (4 בסופה, 3 בCJ)
בנוסף, גם אם תשים בלוק מנוע סופה עם תושבות סופה מקוריות אין שום התאמה בינהן אל השלדה. תצטרך לחתוך את התושבות המקוריות על השלדה ולרתך חדשות שונות כמובן במקום המתאים (התושבות בשלדה של הסופה יושבות קדימה יותר וגבוה יותר).
עוד דבר שבגללו תושבות סופה מקוריות לא יעבדו בCJ היא שהשלדה בסופה רחבה יותר, כלומר התושבות רחוקות יותר מהמנוע ותצטרך לבנות תושבות מנוע מהשלדה ארוכות יותר לכיוון המנוע.
לסיכום או תושבות מקוריות פוליאוריטן של CJ עם התושבות ברזל המקוריות על איזה בלוק שתרצה (YJ או CJ), או קניה של קיט בומבפרוף כלשהו שמתאים מראש לבלוק סופה בתוך שלדה של CJ, או בניה של הכל מחדש.
תודה ארז.
ברור לי שצריך לבנות את התושבות צד שלדה מחדש. תושבות צד מנוע של סופה ניתן אבל להרכיב על בלוק CJ עם שלושה ברגים בלבד, לפי מה שאתה אומר? האם יש לך (או למישהו אחר) זוג תושבות כאלו (של בלוק סופה) כדי שאוכל לבצע נסיון בעצמי?
לא ממליץ לך לעבוד עם תושבות כאלה על בלוק CJ, ויש יותר מסיבה אחת. ראשונה היא שבתושבת סופה כאמור יש 4 ברגים ובבלוק CJ שלושה, אבל השלושה שיתאימו לך בCJ הם הברגים האחוריים בתושבת הסופה, כלומר הבורג הקדמי ביותר לא יהיה מחובר לבלוק. הבעיה היא שהעומס של תושבת השלדה בסופה (אם אתה משתמש במקורית) הוא בחלק הקדמי שלה (הבושינג יושב למעשה מול שלושת הברגים הקדמיים והאחורי ביותר הוא חיזוק, אתה יכול לראות את זה בצורה שהיא בנויה ואיך שהחורים מחולקים בה).
מעבר לזה, בבלוק YJ עם תושבות מקוריות יש להן נטיה לשחרר את הברגים בגלל התכנון של העסק שם - עם תושבות סופה המנוע תלוי באויר ולא יושב על התושבות כמו בCJ ותושבות המנוע הקבועות שאנחנו מדברים עליהן מחוברות אליו ב90 מעלות (מרובע), מה שמפעיל לחץ קבוע לכיוון ראש הברגים כלפי חוץ ופותח/ גוזר אותם במקרים כאלה ואחרים (לא נדיר בכלל), התוצאה היא אוזניי הברגה שבורות בבלוק או תושבת מנוע שבורה. בCJ הן גם מחוברות ב90 מעלות, אבל יש להן כיפוף שיוצר שיפוע חיובי מכל צד לכיוון המנוע מה שגורם למנוע להפעיל לחץ קבוע מלמעלה כלפי התושבות (משולש).
אם הסגנון של הסופה זה הכיוון שלך עדיף שתכין חדשות משלך.
תודה רבה ארז על התשובה המפורטת והברורה.