רכב לטיולים בלבד (דיסקו בנזין 96) עם מקרר פועל-שמירה על מצבר ומתח הנעה?
דיסקו בנזין 96 משמש כרכב טיולים בלבד, מונע לנסיעות קצרצרות ו"מתיחת אברים" פעם בשבוע ופעם בשלושה שבועות טיול ארוך (3 ימים) למדבר.
רוצה להשאיר את המקרר ברכב פועל כל הזמן. הצורך שמירה על מתח הנעה ועל המצבר.
אני הדיוט מוחלט בענייני חשמל ולא מבין כלום בוולטים, וואטים אמפרים הספק ושאר ירקות...
קראתי את השירשורים הרלבנטיים על מצבר כפול על מטען חשמלי ועל פאנלים סולאריים ומרוב עצים אני לא רואה את היער.
מחפש את הפיתרון לצורך שהגדרתי שיהיה היעיל ביותר, הפשוט ביותר לתפעול, האמין ביותר ואם אפשר גם הזול ביותר.
כרגע בלי מקרר פועל כל הזמן אין בעיות מיוחדות עם המצבר האחד שקיים ברכב.
לפי התובנות שלי בנושא יש שלושה פתרונות אפשריים:
הכי טוב מטען חשמלי ביתי - לא יישים עבורי כי הרכב חונה ברחוב ללא אפשרות לחיבור לשקע חשמל.
פתרון אחר - התקנת מצבר כפול - אחד מהם או שניהם פריקה עמוקה+ מתג שלושה מצבים- אני ספק עד כמה יעיל וזול הפיתרון ועד כמה אכן יענה על הצורך כשהמקרר עובד כל הזמן מה גם שמצברי פריקה עמוקה לא ממש זולים.
הפיתרון השלישי שאליו אני מתכנס פאנל סולארי + בקר טעינה. לא רוצה פאנל סולארי קבוע ומקובע על גג הרכב אבל גם חושש מגניבת פאנל סולארי נישא שסתם יהיה מונח על גג הרכב.
נא עצתכם הטובה מה יענה הכי טוב על הצרכים שהגדרתי אם אפשר בלי הסבר טכני מעמיק מדיי ואם אפשר עם קישור למוצר שנראה לכם הולם.
תודה מראש
תגובה: רכב לטיולים בלבד (דיסקו בנזין 96) עם מקרר פועל-שמירה על מצבר ומתח הנעה?
אנו בזמנו תכננתי לשים פנלים סולריים על כיסוי שמש מתקפל לשמשה הקדמית. כך זה שמור בתוך האוטו וחשוף לשמש בו זמנית.
ירדתי מזה כי אצלי הרכב בחנייה סגורה והיה לי יותר פשוט לחבר למטען רגיל, אבל אולי לך זה יכול להיות פתרון.
למה אתה רוצה להשאיר את המקרר דלוק באופן קבוע ? זה לא מקרר ביתי שתוכנן לשימוש כזה ...
תגובה: רכב לטיולים בלבד (דיסקו בנזין 96) עם מקרר פועל-שמירה על מצבר ומתח הנעה?
לא יותר פשוט לעשות מפסק בקבינה רק למקרר?
אתה אומר שאתה לא נוסע על בסיס יומיומי, ואחת ל 3 שבועות טיול ארוך, כשאתה עולה לרכב תפעיל את המקרר, 20-30 דק' תקבל קירור מספיק לדעתי, נסיעה לדרום מינימום זה שעה וחצי שעתיים...
עדיף מכל התיסבוכת של מצבר נוסף וכו'...
תגובה: רכב לטיולים בלבד (דיסקו בנזין 96) עם מקרר פועל-שמירה על מצבר ומתח הנעה?
רוצה שתהיה לי בירה קרה מוכנה ברכב למקרה שצריך לברוח ספונטנית למדבר...
תגובה: רכב לטיולים בלבד (דיסקו בנזין 96) עם מקרר פועל-שמירה על מצבר ומתח הנעה?
מקרר טוב מפירמה מוכרת ינתק את עצמו בכדי לא לרוקן את המצבר. אבל לא הייתי סומך על זה. מפסק למקרר עדיף.
תגובה: רכב לטיולים בלבד (דיסקו בנזין 96) עם מקרר פועל-שמירה על מצבר ומתח הנעה?
בפרסום של noco על המטען הסולרי שלהם הוא נמצא בתוך הרכב, פרוס על הדשבורד.
תגובה: רכב לטיולים בלבד (דיסקו בנזין 96) עם מקרר פועל-שמירה על מצבר ומתח הנעה?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
KOOKE
רוצה שתהיה לי בירה קרה מוכנה ברכב למקרה שצריך לברוח ספונטנית למדבר...
נו באמת, תשמור במקרר בבית או שתקנה ביילו הקרוב.
או שתתקשר, הבירה עלי :)
תגובה: רכב לטיולים בלבד (דיסקו בנזין 96) עם מקרר פועל-שמירה על מצבר ומתח הנעה?
בדוק את המוצרים של IBS DUAL BATTERY, חברה שוויצרית, הנפלד מייבא.
לא זול אבל הכי טובים בשוק. גילוי נאות - אני לקוח מרוצה כבר חמש שנים.
אתה צריך פאנל סולארי, שני מצברים, בקר טעינה,ממסר זרם גבוה, ומייצב מתח המחבר את הפאנל למטען.
את שני המצברים מחברים בעזרת כבלי רתכת.
באתר היצרן תוכל למצוא הסברים מאוד מפורטים ושרטוטים.
הכל תלוי בתקציב.
http://ibs-tech.ch/en/products/dual-battery-system.html
תגובה: רכב לטיולים בלבד (דיסקו בנזין 96) עם מקרר פועל-שמירה על מצבר ומתח הנעה?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
KOOKE
דיסקו בנזין 96...
....
אני הדיוט מוחלט בענייני חשמל ולא מבין כלום בוולטים, וואטים אמפרים הספק ושאר ירקות...
...
רק לי זה נראה כמו שילוב לא טוב????
תגובה: רכב לטיולים בלבד (דיסקו בנזין 96) עם מקרר פועל-שמירה על מצבר ומתח הנעה?
מישהו עשה חשבון מה הצריכה של המקרר ביממה ומה גודל הפאנל שיפצה על זה ?
יש לי תחושה שסתם זורקים פה תשובות בלי בסיס עובדתי.
תגובה: רכב לטיולים בלבד (דיסקו בנזין 96) עם מקרר פועל-שמירה על מצבר ומתח הנעה?
הנה קישור למקרר אנגל תחת בדיקה:
https://www.campertrailers.org/fridg...onsumption.htm
המסקנות מאוד מעניינות.
תגובה: רכב לטיולים בלבד (דיסקו בנזין 96) עם מקרר פועל-שמירה על מצבר ומתח הנעה?
https://www.pulsetech.net/store/sola...-chargers.html
הכי פשוט חבר ושכח
תדביק על הגג
מיוצגים בארץ ע"י ב.רימון סוכנויות בנתניה
אך לא וודאי שכל המוצרים נמצאים על המדף.
Sent from my SAMSUNG-SM-G870A using Tapatalk
תגובה: רכב לטיולים בלבד (דיסקו בנזין 96) עם מקרר פועל-שמירה על מצבר ומתח הנעה?
הפתרון שהוצע לגבי בירה מהמקרר בבית או ביילו הוא הנכון ביותר מבחינה טכנית, מעשית וכלכלית.
תגובה: רכב לטיולים בלבד (דיסקו בנזין 96) עם מקרר פועל-שמירה על מצבר ומתח הנעה?
בכל הפעמים בהם שמתי בקבוקי ליטר וחצי מהמארז של ה6 בתחנת הדלק במקרר על הקפאה -עד להגעה לשטח הכל היה קר. קל וחומר שישיית בירות מהבית (יקר ב"ילו״..)
תגובה: רכב לטיולים בלבד (דיסקו בנזין 96) עם מקרר פועל-שמירה על מצבר ומתח הנעה?
לשאלתך, בועז:
מהנסיון שלי עם קרוואנים, לא ג׳יפים, מדחס המקרר עובד בין שליש לחצי מהזמן.
בשאר הזמן הוא לא צורך חשמל.
המקרר שלי צורך 7 אמפר בזמן העבודה. מקררים של ג׳יפים צורכים פחות, ולהערכתי גם מחזור העבודה שלהם הוא פחות מחצי מהזמן.
מטר רבוע של פאנל סולארי מפיק 4 אמפר בתנאים אידאליים: באביב, כשאין אובך או עננים, בין 10 בבוקר ל 2 בצהריים. בשאר הזמן הפאנל מפיק פחות. כמה פחות? ככה וככה. נגיד לצורך הדיון ש 50%.
נניח גם שהשמש זורחת ב6 בבוקר ושוקעת ב 6 בערב.
מכאן שהמקרר צורך 84ah ביממה.
1 מ"ר של פאנל סולארי מפיק 32ah בשעות האור.
נדרשים פאנלים בשטח 3 מ"ר ע"מ להפעיל את המקרר ועוד קצת, וזה כאמור בתנאים אידיאליים.
אפשר להציב בנוסחה הזו נתונים של מקררים אחרים (צריכה ומחזור פעולה) ולקבל תוצאה אחרת.
תגובה: רכב לטיולים בלבד (דיסקו בנזין 96) עם מקרר פועל-שמירה על מצבר ומתח הנעה?
אני בדעה של בוזי ונדב .
למה כל הבלאגן הזה אם אתה מטייל אחת ל3 שבועות.
מיותר לדעתי
Sent from my AKAI Diamond using Tapatalk
תגובה: רכב לטיולים בלבד (דיסקו בנזין 96) עם מקרר פועל-שמירה על מצבר ומתח הנעה?
שלמה,
בבקשה תקציר של ניתוח הבעיה בשפה פשוטה. (כל הדברים נאמרו ע"י אחרים , אני אנסה לסדר לך בשפה הגיונית).
נניח שיש קשר בין שמש לחום :-). כלומר, שיש יותר שמש, יותר טעינה, אבל גם הרכב מתחמם יותר והמקרר צורך יותר. ולכן אני אשתמש במספרים ממוצעים.
1- כמות וגודל מצברים - זו שאלה כמעט לא רלוונטית לפה. ההנחה שאתה לא רוצה להגיע לפריקות עמוקות של המצברים ולכן, מעבר ללילה אחד ויום סגרירי אחד, אתה צריך טעינה שתפצה על פריקה (בא נסכים שבשבוע סגרירי במיוחד, המערכת לא תחזיק ואתה תאלץ להתערב ידנית).
2- מקרר בגודל סביר צורך בממוצע בין 0.5 ל 1AH (כאמור, בלילה פחות, ביום חם יותר, גודל ואיכות מקרר לא ידועים. זה מתורגם ל 6-12W
לשעה, שזה 140-280W ליממה (אתה זוכר את הקווט"ש של חברת חשמל? זה זה).
3- פנל בגודל 40X40 ס"מ יתן במקרה הטוב 5-6W. ואתה לא יכול להניח יותר מ8 שעות ביום (חורף?), שזה 40-50W ליממה.
4- חשבון פשוט, במקרה הטוב והאופטימי ביותר, אתה צריך 4-6 פנלים של 40X40ס"מ מחוברים קבוע על הגג (או שאתה רוצה לקפל פרוייקט שלם כל פעם? זה לוקח יותר זמן מללכת לקנות בירה קרה.....).
זה מתקן לא סביר, שיחסום כל גגון, וצריך להיות ממותקן במורכבות רבה ע"מ שלא יעוף ולא ירעיש......
החלופות-
אפשרות ראשונה (ולא רצינית, אבל עונה לתשובה שלך :-) - בנוסף למקרר הגדול, תוסיף אחד קטן של 2-3 בירות :-)
אפשרות שניה, כמו שאמרו לך, תשאיר את הבירות במקרר, אבל תכבה אותו. מקרר סביר, תוך שעתיים הבירות יהיו קרות (תביא אתך בירה אחת קרה לשעתיים הראשונות).
(דרך אגב, זה יאריך את חיי המדחס פי 20-30 ).
גישה כזו משנה את כל המשוואה, והפנל צריך להתמודד רק עם הפריקה הפנימית של המצברים והזליגה של המערכות (רכב ברחוב, יש אזעקה וכו').
במקרה כזה, יש מצב שפנל אחד של 40X40 ס"מ מבחוץ (או, אני שקלתי לשים שניים על החלונות האחוריים בטרופר, מבפנים), יספיק.
זה גבולי (ראה ההערה שלי למעלה), אבל אני מניח, שהכי גרוע בשבוע גשום, המצברים יפרקו קצת.
פנל, בקר, מחברים וכו, יעלה לך בסביבות 200-300ש"ח (מי שמציע בפחות, הפנל פחות איכותי ולא יעמוד בצרכים שלך).
חיבור מסודר וקבוע על הגג - לא יודע, אני עושה דברים כאלו לבד.
גילוי נאות -
אצלי הרכב חונה בחניה סגורה (מקרר כבוי!), בבית. פשוט נמאס לי לחבר ולנתק את המטען וגם חשבתי על המקרים שדורון תיאר, "מחנה" או השארה של הרכב ויציאה לסיבוב רגלי (כרכום?). בנוסף, סקרנות טכנולוגית.
השקעתי זמן וכסף. בדקתי כ 4 פנלים שונים, ושני בקרים שונים, וירדתי מהרעיון.
העובדה שהרכב בחניה סגורה, מקטינה משמעותית את כמות האור, וזה לא פתר את בעיית הפריקה של הרכב בשבועיים חניה.
את הבעיה של יום טיול או מחנה, פתר לי הבוסטר של הטעינה, או.....רחמנה לצלן, הפעלה של המנוע ל 15 דקות.
תגובה: רכב לטיולים בלבד (דיסקו בנזין 96) עם מקרר פועל-שמירה על מצבר ומתח הנעה?
זיו, אני מבין קצת בוואטים, והצלחת לבלבל אותי ... השתמשת ב- W גם בתור וואט וגם בתור וואט/שעה (Wh) ...
תגובה: רכב לטיולים בלבד (דיסקו בנזין 96) עם מקרר פועל-שמירה על מצבר ומתח הנעה?
קוקי
הצלחת לבלבל את כולם פה..
ואתה בכלל מכור לקולה זירו ולא לבירה..
טייל עם חברים שבאים תמיד עם בירה קרה..
לשאלתך - לא מעשי ,לא כדאי, אלא אם אין ברירה ואז אתה מגיע למערכות של אלפי ש"ח ולתחזוקת ניקיון של הפאנל..
ניצולת מעולה של פאנל סולארי נותנת כ160W מכסימום למ''ר וזאת בתנאי שמש אופטימליים
תגובה: רכב לטיולים בלבד (דיסקו בנזין 96) עם מקרר פועל-שמירה על מצבר ומתח הנעה?
תביא לי 160 וואט למ"ר, אני קונה דונם.