מי משני הרכבים מודל 2017 עדיף בעבירות: ג'ימני או לנדקרוזר קצר? אינני זקוק להשוואות אחרות שהתשובות עליהן ברורות!!!
Printable View
מי משני הרכבים מודל 2017 עדיף בעבירות: ג'ימני או לנדקרוזר קצר? אינני זקוק להשוואות אחרות שהתשובות עליהן ברורות!!!
as is כלומר סטנדרטים:
לנדקרוזר ללא ספק.
ברגע שאתה מכניס שיפורים לתמונה אין לדעת, וכמובן שהנהג הוא גם פקטור.
את הג'ימני אפשר להביא ליכולות יותר גבוהות, ועדיין יעלה הרבה-הרבה פחות מלנדקרוזר סטנדרטי ...
רנגלר ?
יצאתי מבולבל-מחדד את השאלה: מבלי להתייחס להבדלים המשמעותיים לטובת הלנדקרוזר הקצר לעומת הג'ימני. אותי מעניין רק!!! נושא העבירות. איזה רכב עדיף לאחר שידרוג זהה של השניים (מיגון, הגבהת קפיצים, צמיגי שטח וכו')
חיזוי עבירות לוקח בחשבון קוטר גלגל ונעילות ובשניהם ללנדקרוזר יש יתרון למרות הברקת אחיזה של הג׳ימני. לכן על הנייר וגם בחיים הלנדקרוזר עדיף.
מאידך לג׳ימני יש אפשרויות להגיע רחוק יותר בשטח עם נהיגה יצירתית וזה יתרונו העיקרי.
אסף.
תודה לאסף-אם הבנתי נכון ללא התחכמויות, בנושא עבירות (בלבד), הלנדקרוזר (קצר) עדיף על הג'ימני!!!
במצבם המקורי, כן.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
תודה רבה
בהמשך למה שאסף כתב, השאלה קצת מוזרה.
אני לא חושב שאפשר לענות על זה בצורה כ"כ אבסולוטית.
אם מדובר על תשובה לסוג של התערבות בין חברים אז אין לי מה להוסיף.
אבל בחיים האמיתיים, התשובה כמו תמיד תהיה- תלוי.
כתבת שדרוג זהה של השניים. אבל השארת את הנושא הזה פתוח...
בנוסף, נכנס כאן גם עניין הזוויות ופגיעות הרכב (או כמה זה יכאב לנהג...).
הגודל של הג'ימיני, והזוויות שלו, הם ייתרון מוחץ ביחס ללנדקרוזר, במיוחד אחרי הגבהה.
אני לא חושב שעבירות נמדדת בעובר/לא עובר, כי כמו שאסף ציין תמיד אפשר לנצל את היתרונות של הג'ימיני באופן יצירתי ולעבור בסוף.
לטעמי, עבירות נמדדת גם בזרימה של מסלול טכני. למשל נחל ערוד.
ג'ימיני מוגבה ידלג על המסלול הזה מבלי כיוונים ומבלי שהנהג יצטרך לצאת מהרכב. בקלילות. גם נהג לא מאוד מנוסה.
בשביל להעביר לנדקרוזר באותו מסלול בלי נזקים הנהג צריך מכוון בחלק מהדרך או להיות נהג מאוד מנוסה.
וזו רק דוגמה.
בקובצה שלנו יש חבר עם לנדקרוזר משופר מאוד. הגבהות, נעילה אחורית, מיגונים בכל הרכב, הפחתות....
הסמוראי שלי משופר באופן דומה.
עוד לא היה מקום שהוא עבר ואני לא. היו מקרים שההיפך.
באותם מצבים הרכב שלו חוזר לא פעם עם פגיעות כאלו ואחרות, כולל נזקים פה ושם ושבירות. עד היום טפו טפו לא היה לי איזה נזק משמעותי.
נכון שבמצבים מסוימים הסמוראי משדר חוסר יציבות ומפחיד מאוד (גם במציאות) בעוד שהלנדקרוזר ממשיך לשדר יציבות ובטחון. אבל על זה כאמור לא שאלת...
וזה סמוראי.
ג'ימיני מקביל עובר יותר טוב!
בשורה התחתונה, ג'ימיני מוגבה, צמיגי שטח ונעילה אחורית הוא רכב מאוד עביר שעם נהג טוב יעבור בזלזול מרגיז דברים שלנדקרוזר מקביל עשוי להתקשות בהם/להינזק בהם.
בקיצור, בחיים האמיתיים התשובה היא לא שחור או לבן.
ואני חושב שאתם טועים....
ראיתי גם ג׳ימיני וגם לנדקרוזר חדשים (2016)1 הג׳ימיני היה ידני, שתיהם בטיול בדרום (מעלות) לצורך הדוגמה, שתיהם סטנדרטיים, הג׳ימיני עבר יותר בקלות, השפשופים של הפגושים היו קלים.
נראה שהלנדקרוזר "התאמץ" קצת יותר בגלל גודלו ומשקלו לעומת הג׳ימיני.
המון תודות למייעצים-אגב יופי של אתר המאפשר דיון מסוג זה. המסקנה שלי, הודות לתגובות שלכם וניסיון של שנתיים בתנאי עבירות משתנים רכוב על ג'ימני אוטומטי מודל 2015 משודרג (ללא נעילות) שאני נוטה להמשיך עמו משום שבנושא העבירות היתרון של הלנדקרוזר אינו חד-משמעי. מבלי להיכנס למשתנים אחרים.
המשתנים האחרים הם אלו שבעבורם שווה לשקול לעבור מג'ימיני לרכב אחר, לא העבירות כאמור.
אבל אני חושב שאם אתה שוקל החלפה של הג'ימיני מסיבות אחרות, שווה לפתוח עך כך דיון בפורום הייעוץ לפני קניה.
מבחינת עבירות, האם אתה מרגיש שהג'ימיני לא מספק אותך? אם כן, תן פרטים וננסה לעזור.
איפה אתה מרגיש מגבלה? אילו שיפורים יש וכד'?
אגב, נעילה אחורית אוטו' זה משהו ממש לא יקר שמשפר פלאים את העבירות והאלגנטיות שבמעבר מכשולים.
Sent from my Redmi 3S using Tapatalk
יש לו ג׳ימני 2015 עם בקרת אחיזה, ההשפעה של הנעילה היא פחותה ביחס לדגמים של לפני 2010
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
חיזוי עבירות מורכב מכמה פרמטרים ניתנים להשוואה או ישירה או מחישוב.
גובה מדרגה, תעלה, סוללה, זוית גישה ועזיבה, שיפועים ובנוסף לקרקע גרגרית גם אינדקס קוני של הרכב.
גודל הגלגל נותן נצחון מוחץ בחלקם ובאלו שלא החישוב נותן תוצאות די דומות.
עכשיו אתם מדברים על תכונות נוספות כמו חסינות מכלולים ומחיר של נזק וכמה אפשר לגרזן את האוטו בלי פחד.
זה לא עבירות. וזו לא היתה השאלה. אבל זה כבר משהו שכאן בג׳יפולוג הוא לגמרי חלק מהדיון.
אסף.
אסף, לקחת רחוק מדי את הטענה שלי.
לא התכוונתי לחוסנו של הרכב, הכוונה היתה שהג'ימיני, עם הקומפקטיות שלו, והייתרון היחסי שיש לו בזוויות (בחלקן בוודאות ובחלקן הנחה שלי), מאפשר לעבור בקלילות במסלולים ומכשולים שבהם לנדקרוזר ודומיו יתקשו בעיקר בגלל הגודל וזוויות נחותות. במקרים רבים, הנתונים היבשים בכלל לא יבואו לידי ביטוי כי תוכל להשחיל את הג'ימיני בצורה ש''תקטין'' את המכשול ואילו הלנדקרוזר יאלץ להתמודד עם מכשול גדול יותר.
זה לא שאיו משמעות לגודל גלגל, מהלכי מתלה ועוד, אבל בחיים האמיתיים כאמור נכנסים עוד גורמים למשוואה.
ואני חושב כמו שכבר כתבתי, שבחיים האמיתיים אין ללנדקרוזר ייתרון כזה מוחץ בעבירות על ג'ימיני ואף במקרים רבים חסרון.
Sent from my Redmi 3S using Tapatalk
המפרט על הנייר נותן יתרון ברור ללנדקרוזר.
אבל. תמיד יש אבל.
מה שאסף קורא ''אפשרות הגירזון ללא פחד'' זה לא עבירות אבל זה פקטור שבפועל משפיע על העבירות.
וכאן ג'ימני לוקח חד משמעית. ואם זה ג'ימני ידני אז בכלל הכל טוב ונכנס גם אלמנט הכיף.
כשאומרים '' הגודל לא קובע ולפעמים אפילו מפריע'' מתכוונים בדיוק לזה.