http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4991390,00.html
Printable View
הוא יהיה פשוט יקר מדי ולא משתלם בעליל.. ימכרו בודדים.
מרצדס X קלאס - תכלע'ס טנדר יפאני. נכנס באותו נישה שהאמרוק נכנס אליה.
בעולם לא יודע איך משווקים, בארץ פולקסוואגן אמרוק שווק כטנדר פרמיום שעלה יותר ממלך הטנדרים טויוטה היילקס - וככזה, היה קשה מאד למכור אותו. זה יהיה המצב גם עם טנדר מרצדס. אם היה עולה כמו טויוטה - היה על מה לדבר. אבל 20,30 אלף יותר? האנשים שקונים טנדרים חדשים מתחלקים לשניים - גופים מסחריים ועוסקים שקונים מה שכלכלי - שבטח לא יקנו טנדר יקר במיוחד. ואלו שקונים פרטי - חקלאים, קבלנים. אלא לרוב לא לוקחים סיכונים, ומעדיפים ללכת על בטוח, בטח לא לשלם הרבה יותר מהעסקה הבטוחה.
אני לא יודע אם ההיילקס כל כך הרבה יותר טוב מהאחרים (אם בכלל) או שנוצר כאן מצב מוזר וחולני שבו כל מה שלא קוראים לו טויוטה מוכרח לעלות מלכתחילה הרבה-הרבה פחות כדי להימכר בכלל. אבל זה המצב ומי שחרד לכספו מוכרח לבחור בטויוטה, ולו רק על מנת שיצליח אחר כך להיפטר ממנו בסכום סביר.
אין לי צל ספק שה-X קלאס ייסע יותר טוב מהיילקס (אבל זה לא חוכמה. אני לא חושב שיש דגם כלשהו של טויוטה שלא נוסע פחות טוב מכמעט כל דגם מקביל של כמעט כל יצרן אחר) ממש כפי שאין לי צל של ספק שאחרי כך וכך שנים ההיילקס יהיה שווה - בכסף - פי 2 ויותר גם מ-X קלאס.
אתה באמת חושב שהדימקס נוסע יותר טוב מהיילקס (או כל טנדר אחר) בשטח?
עבדתי במקביל עם היילקס, דימקס ומגנום, הדימקס היה הכי גרוע בכל פרמטר בשטח.
שיכוך לא קיים יחד עם מרווח גחון קטן מאד, קומבינציה לא מוצלחת לשטח.
זה תואם נווארה. לא תואם דימקס.
Sent from my iPhone using Tapatalk
דרור התייחס לכלל המתחרים.
מיותר כל כך.
טנדר פוזה נטו
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
זה לא רק בהיילקס. זו תופעת הסגידה העיוורת לטויוטה בכלל. והיילקס הוא באמת אחד הדגמים המוצלחים ביותר (אם לא המוצלח מכולם) של היצרן הזה שרוב המכוניות שלו בינוניות-מינוס-מינוס-מינוס וגם זה ביום טוב. כי חוץ ממוניטין האמינות אין בטויוטה שום דבר שניתן לשים עליו את האצבע ולומר - וואו.
זה כבר לא ההיילקס האלמותי של עד 97 וגם את הסיפורים על העבירות שלו כבר שמענו ולקחנו בפרופורציות - כי זה לא ההיילקס של פעם ואפילו לא מגנום של לפני 15 שנה. זה כן בסדר גמור לטנדר מודרני עם IFS.
שלא יהיו אי הבנות - היילקס טנדר מצוין וגם אני הייתי בוחר בו וכתבתי את זה לא פעם ולא פעמיים - אבל לא בגלל ייתרון פרקטי או דינמי כלשהו. כמו כל ישראלי טוב הייתי עושה זאת רק בשל שמירת הערך - כי מה לעשות? בישראל אני חי, וכאן טויוטה זו הדת הלאומית/רשמית הרביעית ויש לזה משמעות לחיים או למוות במחירון הלאומי. אם הייתי צריך לזרוק רבע מיליון שקלים על מכונית גם לי היה חשוב לשמור על הכסף שלי ואם יש רק סיבה אחת לבחור בטויוטה - זו הסיבה הזו. בתכל'ס באמת אין שום סיבה אחרת.
אבל אם שיקולי לוי יצחק לא היו כל כך קריטיים, כנראה שגם הטנדרים האחרים לא היו בחירה גרועה.
ההבדלים בתכל'ס בין הטנדרים היפניים לא כאלה גדולים בסך הכל. כולם נוסעים בסדר מבחינת ביצועים (עם יתרון למיצובישי), כולם מצהירים על כושר גרירה דומה בסה''כ, כולם לא נוחים עד כאב ממשי כשהארגז ריק, בכולם מושב אחורי די סביר, בכולם תנוחת נהיגה "יפנית" על הפנים.
כל המוסדות שבוחרים בדימקס או בטריטון כל כך מטומטמים?... לכל טנדר יש את היתרונות והחסרונות הקטנים שלו. כולל להיילקס.
אבל תיכף תספרו לי שחוץ מטויוטה, כולם זבל (כולל מרצדס) ושחוץ מטויוטה, לאף יצרן בעולם אין בתכל'ס שום זכות קיום.
ועל זה יש לי לומר מילה אחת: פחחח.
ושוב נכנסנו ללופ למה טיוטה (לא) הכי טוב
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
בשביל לבנות שם טוב לא חייבים שכל הדגמים יהיו מוצלחים.
מספיק כמה אייקונים כמו שיש לטויוטה כמו הקורולה, ההילקס והלנדקרוזר ( הישנים והקשוחים לא אלו שנושאים שם המקום לשוא)...
תראה, מרצדס כאן עושים משהו די דומה אם הבנתי נכון.
לוקחים ניסן נבארה בלי הילה מיוחדת, מצעצעים אותו מעט וממתגים אותו בסמל היוקרתי שלהם ומוכרים אותו כמוצר שונה ויוקרתי...
למרות שטכנית הוא ניסן עכשיו הוא כבר סמל סטטוס....
זה סוג של הטעיה אבל כמה שננסה, אנחנו כבני אדם לא נוכל לעולם לעשות שיקולים טכניים מנותקים מסמל ושיוך קבוצתי.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
אם מחר בבוקר אתה מקבל טנדר 4×4 חדש מאלו שמשווקים בישראל כרכב צמוד ( דרור עובד בהדרכת טיולים). הוצאות הדלק (זו נקודה חשובה) והתחזוקה עליך. גם מותר לך לשפר ולשפצר. אבל אחרי שלוש שנים אתה לא צריך למכור, אתה מחזיר ויכול לבחור שוב.
אגב, גם אמריקאים גדולים במשחק, אבל אתה לא תרוויח או תפסיד מהטבת המס.
במי אתה בוחר?
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
לגמרי את המרצדס ...
Sent from my iPhone using Tapatalk
בכלל לא שאלה
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...7a236e1e4a.jpg
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
או זה:
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...ac043f937d.jpg
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
רק חבל שלא נמכר בארץ.
אבל השאלה מופנית יותר לדרור. האם בלי שיקולי סחירות, היה בוחר בטריטון, דימקס, פולבק, ראם, סילברדו - או, כמו ששמעתיו לא פעם, היה בכל זאת בוחר בהיילקס משיקולים עניניים?
עד כמה שידוע לי יש כמה פורד רפטור בארץ וגם ניתן לייבא
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
דרור,
עזוב היילקס, זה לא הנושא.
לדעתי בארץ, התואר.הטנדר הכי מעאפן בשטח, והדגש בשטח, מגיע לדימקס, ומכאן השאלה.
נהנתי הרבה יותר מהמגנום/מגה/איפון/מזדה/ווינר.
וזה ממש מוזר, כי רוב הגד"שים בארץ מחליפים שוב ושוב לדימקס אחרי דימקס. ואלה טנדרים שמניעים בבוקר ומכבים בארוחת הצהריים ואז שוב עד אחה"צ. תמיד האוטו נוסע באבק, תמיד מזגן דולק ולרוב מטופל במוסך של הקיבוץ. אז מעאפן הוא לא, ולא, אין לי דימקס אבל יום אחד מישהו יקרא את השרשור הזה ויפספס טנדר עבודה טוב.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
כי שטח בשביל טנדר עבודה זה נסיעה באבק, קצת בוץ (אף חקלאי עם שכל/קבלן לא ייכנס לבוץ עמוק), דרכים משובשות ובעיקר אמינות וארגז שימושי.
לעומת זאת, באתר של ג'יפים, שטח זה זוויות גישה בטן ונטישה, מרווח גחון, מהלך מתלה ונעילות.
טנדר (לעבודה) צריך למדוד במידות הנכונות.
מי שמנסה למדוד זרם בוולטים, סופו שיתחשמל....
רק לסבר את האוזן,. לפני שהגיעו טנדרי ה4x4, עבדנו עם טנדרים הנעה אחורית, ורחמנא ליצלן גם טנדר סובארו. לא שקעו או נתקעו יותר מאשר בעידן ה4x4.